Συμβουλές για μικρούς μουσικούς (β΄μέρος)-Η συνοδεία του πιάνου

Kathy
Καλή σας μέρα! 
Εχθές μοιράστηκα μαζί σας το  α΄μέρος των μικρών συμβουλών για μικρούς μουσικούς και ποιο συγκεκριμένα  κάποιους τρόπους για να προετοιμαστούν κατάλληλα οι μαθητές μουσικής για τις εμφανίσεις τους σε κοινό. Και σας υποσχέθηκα και το β΄μέρος. Γιατί συνηθίζετε σε συναυλίες να εμφανιζόμαστε δυο-δυο! Σαν τους Χιώτες! Πάμε λοιπόν!

Οι κόρες μας από μικρές «παίζουν» κομμάτια για 4 χέρια!

Ως σπουδάστρια πιάνου μου άρεσε πάρα πολύ να συνοδεύω στο πιάνο άλλα όργανα ή ακόμα και να παίζω κομμάτια για 4 χέρια. Νομίζω πως αν ποτέ ήμουν σολίστας θα ήθελα να ασχοληθώ μόνο με κομμάτια για 4 χέρια ή για δύο πιάνα. Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον να παίζω μαζί με άλλους γιατί εδώ που τα λέμε το να παίζεις ένα μουσικό όργανο είναι και λιγάκι μοναχικό «σπορ»! 

Η συνοδεία , είτε προέρχεται από έναν τραγουδιστή, από μια χορωδία ή από ένα άλλο όργανο μπορεί να είναι πολύ σημαντική για την παρουσίαση ενός πιανίστα. Βέβαια δεν είναι πάντα εύκολο ειδικά εάν έχεις συνηθίσει να παίζεις μόνος σου. Παρόλ΄ αυτά πιο κάτω παραθέτω κάποιες συμβουλές που μπορεί να βοηθήσουν.

  1. Το πιο σημαντικό πράγμα που χρειάζεται να θυμάσαι όταν συνοδεύεις μια χορωδία, έναν τραγουδιστή ή κάποιον που παίζει μουσική είναι να ακούς!!! Από την στιγμή που δεν είσαι ο κύριος πρωταγωνιστής στην εμφάνιση, πρέπει ν ακολουθείς την ερμηνεία του άλλου μουσικού. Αν συνοδεύεις μια χορωδία να παρακολουθείς τον μαέστρο πολύ προσεκτικά. 
  2. Να κάνεις εξάσκηση συνέχεια έτσι ώστε να ξέρεις το κομμάτι τέλεια αλλά να μπορείς συγχρόνως να είσαι ευέλικτος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί μπορεί να μην εξασκείσαι στον ίδιο ρυθμό με αυτόν που νομίζει ο συνοδευόμενος και όταν κάνετε πρόβες πρέπει πάντα να ακολουθείς τον ρυθμό του άλλου. Η γνώση της μουσικής σου δίνει την ευκαιρία να σκέφτεσαι καθώς παίζεις και όχι μόνο να σκέφτεσαι τις νότες. 
  3. Μην ξεχνάς να παίζεις με συναίσθημα. Πολλές φορές μπορεί να νιώθεις ότι ο ρόλος σου δεν είναι και τόσο σημαντικός αλλά στην πραγματικότητα είναι . Αυτό θα σας βοηθήσει να συνεργαστείτε πιο αποτελεσματικά.
  4. ‘Οταν ο συνοδευόμενος σταματάει «να πάρει μια ανάσα» πρέπει να σταματάς κι εσύ. Αυτό σημαίνει ότι αφήνεις τα πλήκτρα και τα πεντάλ και κάνετε ένα διάλειμμα μερικών δευτερολέπτων. 
  5. Άκου προσεκτικά έτσι ώστε να μην παίζεις πιο δυνατά από τον μουσικό που συνοδεύεις. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παίζεις με συναίσθημα χωρίς όμως να παίζεις τόσο σιγά ώστε να μην ακούγεσαι. Ο μαέστρος της χορωδίας μπορεί συχνά να σε παροτρύνει να παίζεις σιγά ή δυνατά γι αυτό να τον παρακολουθείς προσεκτικά. 
  6. Να έχεις κάποιον να σου γυρνάει τις σελίδες. Είναι ευκολότερο όταν δεν χρειάζεται να γυρνάς τις σελίδες ενώ παίζεις γιατί διαφορετικά αποσπάται η προσοχή σου. Βέβαια να σιγουρευτείς ότι αυτός που θα σου γυρνάει τις σελίδες θα ξέρει τι κάνει. Κάνε μερικές πρόβες μαζί του έτσι ώστε να μάθει πότε πρέπει να τις γυρνάει. 
  7. Όταν παίζεις ποπ μουσική, το αριστερό χέρι πρέπει συνήθως να παίζει δυνατότερα από το δεξί. 
  8. Εάν χρειάζεται σε κάποιο σημείο να παίξεις μόνος σου, παίξε το τμήμα αυτό λίγο δυνατότερα. 
  9. Εάν ο μαέστρος, ο σολίστας ή ο μουσικός που συνοδεύεις σε παρουσιάσει χαμογέλα και υποκλίσου στο κοινό.  

Θυμήσου ότι το να παίζεις για άλλους ανθρώπους σε ολοκληρώνει σαν μουσικό. Διασκέδασε μ΄ αυτή την εμπειρία σου και μάθε από αυτήν. Καλή επιτυχία!

Κάντε like στη σελίδα του Ανθομέλι στο Facebook, follow στο προφίλ μας στο Instagram και ακολουθήστε μας στο Pinterest.

Συνεχίζεται… με το γ μέρος για τις εξετάσεις

Διαβάστε επίσης και το α΄ μέρος

Kathy