ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Υγρότοπος Βραυρώνας: Εκδρομή με την Ορνιθολογική Εταιρεία

Όσοι με παρακολουθείτε στα SoMe ή με γνωρίζετε προσωπικά ξέρετε ίσως ότι φέτος που είναι η τελευταία χρονιά της Μελίτας στο Δημοτικό αποφασίσαμε με μια αγαπημένη φίλη, την Μαρίνα, να δημιουργήσουμε μια Δημοσιογραφική Ομάδα με τα παιδιά της έκτης ώστε να έχουν τη χαρά να εκδίδουν κάθε τρίμηνο το δικό τους σχολικό φύλλο εφημερίδας. Μέσα στα πλαίσια αυτού του club δημοσιογραφίας οργανώσαμε και ορισμένες δράσεις περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, όπως η εκδρομή στον Υγρότοπο της Βραυρώνας έχοντας ως συνοδούς την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία. Μια εκπαιδευτική εκδρομή και μια πρωτότυπη και απολαυστική μέρα που την προτείνουμε και σε άλλα σχολεία ή ομάδες ή ακόμα και οικογένειες να βιώσουν.

Η άνοιξη είναι η τέλεια εποχή για δράσεις εκπαιδευτικές και εξορμήσεις όλων των ειδών

Υγρότοπος Βραυρώνας

Η περιοχή γύρω από τον ποταμό Ερασίνο, που αποτελεί πηγή ζωής για τις περιοχές γύρω από το Μαρκόπουλο, έχει χαρακτηριστεί περιοχή NATURA 2000. Ωστόσο ουδεμία σχέση είχε με φυσικό οικοσύστημα πριν μερικά χρόνια. Τη σημερινή της εικόνα την οφείλει στη συνεργασία ανάμεσα στην Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, τον Δήμο Μαρκόπουλου και τον Διεθνές Αερολιμένα Αθηνών. Πλέον ο υγρότοπος της Βραυρώνας, με τον Ερασίνο, τους καλαμώνες, τους αρμυρικώνες, τα βούρλα, τα λιβάδια και τις μικρές λιμνούλες, αποτελεί ένα σύνθετο υγροτοπικό οικοσύστημα που φιλοξενεί κατά καιρούς πάνω από 220 διαφορετικά είδη πουλιών, αμφίβια, έντομα, ερπετά, ψάρια αλλά και πλήθος θηλαστικών.

Δεν θα σας κουράσω με τα είδη των ζώων και πτηνών που μπορείτε να συναντήσετε εκεί αλλά η κάθε εποχή είναι τόσο διαφορετική που μια επίσκεψη στη Βραυρώνα προσφέρει ένα υπέροχο θέαμα της απλότητας της φύσης.

Υγρότοπος Βραυρώνας: Εκδρομή με την Ορνιθολογική Εταιρεία
    Με τις φίλες μαμάδες από το δημοτικό της κόρης μου

Και κάπως έτσι, η φίλη μου η Μαρίνα που είναι εξπέρ στα περιβαλλοντικά, έκλεισε μαζί τους μια Εκδρομή Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τα παιδιά και τους γονείς με σκοπό να μάθουμε για τον υγρότοπο αλλά και να έχουμε την ευκαιρία να δούμε και από κοντά κάποια αποδημητικά πουλιά που κάνουν την στάση τους στη Βραυρώνα.

Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία

Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία ιδρύθηκε το 1982 και είναι μία μη κερδοσκοπική περιβαλλοντική οργάνωση με σκοπό τη μελέτη και προστασία των άγριων πουλιών και βιοτόπων στην Ελλάδα. Η προστασία του Υγρότοπου αποτελεί βασικό κομμάτι της Ορνιθολογικής εταιρείας και μέσα από το Πρόγραμμα Προστασίας και Ανάδειξης του Υγρότοπου της Βραυρώνας στοχεύουν στην ισορροπημένη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τον υγρότοπο. Όλα αυτά μέσα από δράσεις, εκπαίδευση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των επισκεπτών της περιοχής.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στο ornithologiki.gr και συγκεκριμένα για το πρόγραμμα της Βραυρώνας στο ornithologiki.gr/vravrona

Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βραυρώνα

Ξεκινήσαμε με το πούλμαν που είχαμε ναυλώσει γύρω στις 8 το πρωί από τον Άλιμο και περίπου μετά από μία ώρα και κάτι ήμασταν στην Βραυρώνα. Τα παιδιά είχαν μεγάλο κέφι και ανυπομονούσαν να δουν σπάνια είδη ζωής της πανίδας και της χλωρίδας της ελληνικής γης. Αλλά δεν σας κρύβω ότι κι εμείς οι μεγάλοι είχαμε πολύ καλή διάθεση καθώς μια εκδρομούλα πάντα σου φτιάχνει την ψυχολογία.

Υγρότοπος Βραυρώνας: Εκδρομή με την Ορνιθολογική Εταιρεία 6
    Μελιτάκι μαζεύει φύλλα προς αναγνώριση!

Με το που συναντηθήκαμε με τις εκπροσώπους της Ορνιθολογικής Εταιρείας καταλάβαμε ότι είναι πολύ ενημερωμένες και πραγματικά αγαπούν πολύ αυτό που κάνουν. Έχοντας τα σύνεργα “στον ώμο” ξεκινήσαμε την εξερεύνηση της περιοχής. Πρώτη στάση σε έναν υπέροχο λόφο όπου τα παιδιά γνώρισαν δια ζώσης την χλωρίδα της περιοχής και είχαν την ευκαιρία, πάντα με σεβασμό στη φύση, να δουν φυτά και λουλούδια που δεν είχαν ξαναδεί, όπως τα αρμυρίκια.

Διαβάστε ακόμα στο Ανθομέλι:

Η πανίδα στο μεγαλείο της

Στη συνέχεια τα παιδιά ανακάλυψαν φωλιές μικρών θηλαστικών, όπως η αλεπού, και κάποια ισχυρίζονται ότι είδαν μέχρι και φίδι! Ο διαδρομή μας οδήγησε ψηλά στο παρατηρητήριο όπου είχαμε ‘πιάτο” όλο τον υγρότοπο. Εκεί στήθηκαν και τα τηλεσκόπια και δόθηκαν και κυάλια στα παιδιά. Δυστυχώς δεν ήμασταν πολύ τυχεροί καθώς είχε περάσει και λίγο η ώρα και δεν είδαμε πολλά είδη πουλιών. Τα παιδιά όμως είχαν την ευκαιρία να κοιτάξουν πρώτη φορά μέσα από τηλεσκόπιο και να φέρουν πολύ κοντά τους ένα από τα σπάνια πουλιά της περιοχής.

Εκπαιδευτική εκδρομή στον Υγρότοπο της Βραυρώνας με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία
    Η εμπειρία με το τηλεσκόπιο για τα παιδιά είναι εξαιρετική

Διαβάστε περισσότερα:

Υγρότοπος Βραυρώνας: Εκδρομή με την Ορνιθολογική Εταιρεία

Ο εξερευνητικός περίπατός μας συνεχίστηκε με την παρατήρηση των ψαριών και γυρίνων στον Ερασίνο ποταμό και φτάσαμε χαμηλά έως τη θάλασσα όπου αφήσαμε και ενέχυρο ένα παπούτσι, χεχε! Βλέπετε όταν μιλάμε για βάλτο και υγρότοπο το εννοούμε! Ένα από τα παιδιά της ομάδας βιώνοντας στο πετσί του την αίσθηση των πρωτοπόρων εξερευνητών μπήκε τόσο βαθιά στον ρόλο που το πόδι του κόλλησε στη λάσπη και τελικά αποχαιρέτησε και το ένα του παπούτσι. Τα έχουν όμως αυτά οι δεινοί εξερευνητές!

Και παρόλο που δεν ξέρω αν μέσα από τις φωτογραφίες φαίνεται η αίσθηση πληρότητας που πήραμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, από αυτή την εκδρομή, ένα έχω να σας πω! Τα παιδιά λατρεύουν να είναι στην φύση. Ομολογώ ότι από όλες τις εκδρομές που κάναμε αυτή τους άρεσε περισσότερο. Ίσως το λεωφορείο που θύμιζε σχολική εκδρομή, ίσως η φύση και η ελευθερία που βιώνει κανείς στον εξωτερικό χώρο. Τι να σας πω; Πάντως τα παιδιά έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις!

Βέβαια, ό,τι και να πάρει κάποιο παιδί από μία εκδρομή είναι σίγουρα προς όφελός του. Η εμπειρία μιας ξεχωριστής ημέρας και δραστηριότητας από μόνη της είναι κληρονομιά για την ψυχή τους!

Στο τέλος ο δρόμος μας οδήγησε στον Αρχαιολογικό χώρο της Βραυρώνας (αλλά για αυτό θα σας μιλήσω σε επόμενο ποστ), όπου κολατσίσαμε και έπειτα αποχαιρετήσαμε τα κορίτσια της Ορνιθολογικής. Μας χάρισαν μια πρωτότυπη και ιδιαίτερη μέρα και ήδη νιώθαμε γεμάτοι και χορτασμένοι από τη φύση; Ή μήπως όχι; Stay Tuned για τη συνέχεια της ιστορίας μας!

Κάλη

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

Callie
    Γεια σας! Είμαι η Κάλη και αγαπώ να γεμίζω τη ζωή μου με μικρές όμορφες στιγμές! Και είμαι εδώ για να εμπνεύσω κι εσάς, ως δασκάλα, μαμά, σύζυγος, αδερφή, κόρη και φίλη. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να γκρινιάζουμε οπότε και της χαρίζουμε απλόχερα το χαμόγελό μας. Will you follow me?