ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ταξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιόρδ της Νορβηγίας

Πέρασαν πολλά χρόνια από το ταξίδι μας το 2005 στις Σκανδιναβικές χώρες και όμως είναι σαν να πήγαμε χθες. Στην ανάρτησή μου δεν θα αναφερθώ σε όλο το ταξίδι μας διάρκειας 12 ημερών που είχαμε επισκεφθεί τη Δανία, τη Σουηδία, τη Φινλανδία και τη Νορβηγία. Σήμερα θα σας πάρω μαζί μου να απολαύσετε την οδική διαδρομή από το Όσλο έως το Μπέργκεν (Bergen). Θα σας ξεναγήσω στη μικρή αλλά τόσο υπέροχη πόλη, που η γραφικότητα και η ομορφιά της μας είχε μαγέψει όλους. Θα γνωρίσουμε δύο από τους πολλούς καταρράκτες που υπάρχουν στη Νορβηγία. Θα πάμε μια κρουαζιέρα στο εντυπωσιακό φιόρδ της Νορβηγίας, το Naerοyfjord, που ανήκει στα μνημεία φυσικής ομορφιάς της UNESCO.

Η διαφορετικότητα του τόπου, οι όμορφες πόλεις και τα φιόρδ της Νορβηγίας χαράχτηκαν βαθιά στο μυαλό μου. Αλλά και ως ανάμνηση κρατώ ακόμα τη βοή από τους καταρράκτες που έπεφταν από πολύ ψηλά. Κρατώ όμως και την εικόνα με τα χιόνια στα βουνά αν και ήταν κατακαλόκαιρο. Τι να πω και για το φαινόμενο που μας άρεσε πολύ! Η μέρα μας τέλειωνε κοντά στις 11 το βράδυ και ξημέρωνε από τις πολύ πρωινές ώρες.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Χιόνια στα βουνά.
    Τα πολύχρωμα σπίτια των ψαράδων της Χανσεωτικής ένωσης στο Bergen της Νορβηγίας αποτελούν μνημείο πολιτιστικής κληρονομιά της Unesco

Πως θα οργανώσετε ένα οδικό ταξίδι στην Ευρώπη: Η προετοιμασία ενός οδικού ταξιδιού στην Ευρώπη

Η οδική διαδρομή μας από το Όσλο στο Μπέργκεν

Το ταξίδι το είχαμε κάνει μέσω ενός ταξιδιωτικού γραφείου. Στην αρχή η παρέα μας ήταν μόνο ένα ζευγάρι αλλά στο τέλος είχαμε δέσει σχεδόν με όλους τους συνταξιδιώτες μας. Γίναμε μια μεγάλη παρέα. Το πρόγραμμα εκείνης της μέρας έλεγε «οδικό ταξίδι στο Μπέργκεν». Ξεκινήσαμε αξημέρωτα από το Όσλο της Νορβηγίας για να πάμε με το πούλμαν στο Μπέργκεν. Θα διανύαμε μια απόσταση 500 χιλιομέτρων περίπου.

Η διανυκτέρευσή μας θα ήταν σε ένα μικρό χωριό, το Hemsedal που είναι και χιονοδρομικό κέντρο, κοντά στη μεγάλη πόλη Geilo (Γκέιλο). Περάσαμε από υπέροχα καταπράσινα λιβάδια, είδαμε ειδυλλιακές εικόνες και άπειρες φυσικές ομορφιές. Όμως μια παράκαμψη του δρόμου, που κάναμε για να δούμε την υπέροχη θέα ψηλά από το βουνό, μου χαράχτηκε στο μυαλό. Τη θυμάμαι ακόμα, γιατί την είχα χαρακτηρίσει “συγκλονιστική”.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας
    Παρόλο που ήταν αρχές Αυγούστου οι κορυφές των ψηλών βουνών ήταν χιονισμένες.

Με το πούλμαν και οδηγό μας έναν εξαίρετο επαγγελματία αρχίσαμε να ανεβαίνουμε στο βουνό. Ο στενός ανηφορικός δρόμος είχε συνεχείς κλειστές στροφές. Ήταν μεγάλη η τρομάρα μου όπως και όλων μας, ειδικά των γυναικών. Ίσως οι άνδρες ήθελαν να το παίξουν γενναίοι. Μέσα στο πούλμαν δεν άκουγες τίποτε άλλο από το ουυυυ και ααααα!! Νομίζαμε πως στην κάθε στροφή του δρόμου καθώς αγγίζαμε το χείλος του γκρεμού θα πέφταμε και θα γκρεμιζοτσακιζόμασταν. Θυμάμαι ακόμα πως τα μάτια μου στο τέλος είχαν πονέσει από το σφιχτό κλείσιμο για να μη δω… το τέλος.

Όμως ο επιδέξιος οδηγός μας φυσικά δεν είχε τέτοιο σκοπό. Ο σκοπός του ήταν να μας ανεβάσει σώους έως και την κορυφή για να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα των βουνών του νορβηγικού τοπίου!

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας.
    Πηγαίναμε ακριβώς σύριζα στο χείλος του γκρεμού

Προς το βραδάκι φτάσαμε στο ξενοδοχείο της μικρής πόλης Hemsedal εν μέσω καταρρακτώδους βροχής. Αυτό όμως δεν μας πτόησε από το να διασκεδάσουμε στο μεγάλο σαλόνι του ξενοδοχείου με όλο το γκρουπ μαζί. Μετά από ένα σχεδόν ολονύκτιο ξεφάντωμα να κοιμηθούμε, με θέρμανση παρακαλώ ενώ ήταν αρχές Αυγούστου, μέσα στα πουπουλένια παπλώματα. Ήταν τόσος υπέροχος ο ύπνος και ανάλαφρος που εκεί είπα πως γυρίζοντας στη Θεσσαλονίκη θα άλλαζα τα μαξιλάρια και τα παπλώματά μας!

Διαβάστε για το Αμβούργο και ξεναγηθείτε στα κανάλια του με τις 2500 γέφυρες: 12+4 αξιοθέατα που αξίζει να δείτε στο Αμβούργο

Γκέιλο (Geilo)

Την επόμενη μέρα η διαδρομή μας χάρισε επίσης άπειρες ομορφιές. Περάσαμε από λίμνες και όμορφα χωριουδάκια που έμοιαζαν περισσότερο με πίνακες ζωγραφικής παρά με φυσικές εικόνες. Πρώτα περάσαμε το Γκέιλο. Μπορεί το Γκέιλο ως πόλη να μη μου είχε αφήσει ιδιαίτερες εικόνες στο μυαλό μου.

Βλέποντας όμως τώρα τις φωτογραφίες μου, έχω να πω πως είναι ένας όμορφος τόπος, πολύ προσεγμένος, αφού οι Νορβηγοί κάνουν εδώ τις διακοπές τους χειμώνα καλοκαίρι. Βρίσκεται σε υψόμετρο 1.200 μέτρων. Έχει 2 χιονοδρομικά κέντρα, 20 τελεφερίκ, 39 χιονοδρομικές διαδρομές διαφορετικού μήκους και δυσκολίας και 5 πίστες για σκι συνολικής έκτασης 217 χλμ..

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Γκέιλο
    Αν και τα φώτα άναψαν δεν έλεγε να σκοτεινιάσει στο Γκέιλο

Τη διαδρομή δεν την κάναμε μονοκοπανιά. Μετά από καμιά ωρίτσα δρόμο, σταματήσαμε σε μια ωραία τοποθεσία δίπλα σε μια λίμνη. Τα παραδοσιακά τους σπιτάκια που ήταν στημένα ως αξιοθέατο έκλεβαν την παράσταση. Από εκεί πήραμε και τις γούνες από τάρανδο που ήταν και τα δωράκια μας ως ενθύμιο από τη Νορβηγία.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Γούνες από τάρανδο ως δώρο.
    Οι γούνες από τάρανδο πρώτα φορέθηκαν και μετά πατήθηκαν!

Καταρράκτης Steinsdalsfossen

Η δεύτερη και πιο ωραία στάση, μετά από μια ωραία διαδρομή δίπλα από το φιόρδ Hardangerfjiord, ήταν στον καταρράκτη Steinsdalsfossen. Δεν ήταν πολύ ψηλός, ύψος 48 μ., όμως ήταν θορυβώδης και δυνατός. Είναι ένας πολύ δημοφιλής καταρράκτης στη Νορβηγία, που μπορέσαμε να τον δούμε και από ψηλά, αφού είχε και σημείο θέασης. Μπορέσαμε να ανεβούμε με τις σκάλες από το πλάι και να περάσουμε πίσω από τη ροή του καταρράκτη. Από το σημείο εκείνο βγάλαμε και υπέροχες φωτογραφίες της περιοχής.

Νομίζω αυτό είναι και το χαρακτηριστικό του και τον επισκέπτονται τόσοι πολλοί και κάνουν στάση και όλα τα τουριστικά λεωφορεία. Ο καταρράκτης Steinsdalsfossen βρίσκεται λίγο έξω από το χωριό Norheimsund, 80 χλ. πριν φτάσετε στο Μπέργκεν.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας .Καταρράκτης Steinsdalsfossen, δίπλα στο φιόρδ Hardangerfjiord.
    Ο καταρράκτης Steinsdalsfossen είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς καταρράκτες στη Νορβηγία και βρίσκεται κατά μήκος του δρόμου Geilo-Norheimsund προς το Μπέργκεν.
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας .Καταρράκτης Steinsdalsfossen.
    Περνώντας πίσω από τον καταρράκτη βρεθήκαμε στο πλάτωμα που ήταν ειδικό γαι φωτογραφίες. Η θέα ήταν καταπληκτική!
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Καταρράκτης Steinsdalsfossen.
    Ο καταρράκτης Steinsdalsfossen στη Νορβηγία

Ταξίδι στο Μπέργκεν

Στη συνέχεια, η ώρα της διαδρομής μας πέρασε πολύ ευχάριστα. Λέγοντας τις εντυπώσεις μας και ακούγοντας ανέκδοτα από το ταλαντούχο στον τομέα αυτό φίλο μας Δημήτρη. Πράγματι είναι ένα μεγάλο ταλέντο να θυμάσαι δεκάδες ανέκδοτα και μάλιστα να τα λες με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκαλούν γέλιο σε αυτόν που τα ακούει. Με τέτοια ατμόσφαιρα ευχάριστη ούτε που καταλάβαμε τη διαδρομή και μετά από τεσσεράμισι ώρες φτάσαμε στο γραφικό Μπέργκεν.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Χωριό της Νορβηγίας.
    Τα μαγικά τοπία με τα πολύχρωμα μικρά σπίτια είναι από τις ωραιότερες αναμνήσεις μου από το τοπίο της Νορβηγίας!
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Χωριό στη Νορβηγία.
    Στις όχθες των φιορδ και στις λίμνες τα πολύχρωμα σπιτάκια των χωριών είναι μια ζωγραφιά!

Ξενάγηση στα αξιοθέατα του Μπέργκεν

Το Μπέργκεν βρίσκεται στις Δυτικές ακτές της Νορβηγίας, στη Βόρεια θάλασσα. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη μετά από το Όσλο, με το λιμάνι του να είναι το μεγαλύτερο της Νορβηγίας. Είναι μια πόλη ζωγραφιά! Συνδυάζει αριστοτεχνικά το πράσινο των λόφων, το κόκκινο των σπιτιών και το μπλε της θάλασσας και του ουρανού!

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Η πόλη Μπέργκεν.
    Ταξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιόρδ της Νορβηγίας 39
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Μικρό φιόρδ στην πόλη  Μπέργκεν.
    Το “φιορδ της πόλης” εισχωρεί βαθιά μέσα στο Μπέργκεν

Διαβάστε στο Ανθομέλι την ανάρτηση για τη Βρέμη της Γερμανίας. Ήταν και αυτή  μια πόλη της Χανσεωτικής Ένωσης: Βρέμη μια πόλη σαν παραμύθι

Η πόλη του Μπέργκεν

Το Bergen είναι μια πολύ όμορφη χρωματιστή πόλη γεμάτη ζωντάνια, αλλά συνάμα και ήσυχη από τα λίγα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Στην πόλη απαγορεύονται οι διαφημιστικές πινακίδες και αυτό είναι κάτι που της δίνει καθαρότητα και διαφορετικότητα. Έχει 250.000 κατοίκους και περιβάλλεται από βουνά. Διαθέτει αεροδρόμιο και Πανεπιστήμιο.

Το 2000 το Μπέργκεν ήταν μια από τις 9 πόλεις που έχουν γίνει πολιτιστικές πρωτεύουσες. Θεωρείται ως η ανεπίσημη πρωτεύουσα της Δυτικής Νορβηγίας και είναι η πόλη-πύλη για τα παγκοσμίου φήμης φιόρδ της Νορβηγίας. Είναι και λιμάνι-σταθμός κρουαζιέρας στα φιόρδ και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης. Ένα από τα φιόρδ εισχωρεί έως και μέσα στην πόλη. Τη χωρίζει σε συνοικίες οι οποίες ενώνονται σε διάφορα σημεία με 7 γέφυρες.

Τα έντονα χρώματα των σπιτιών είναι το χαρακτηριστικό όλης της πόλης.
    Σχεδόν όλα τα πεζοδρόμια στο κέντρο της πόλης είναι κατειλημμένα από τραπεζοκαθίσματα των εστιατορίων και των καφέ
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Σοκάκι στην πόλη Μπέργκεν.
    Ένα γραφικό στενό σοκάκι στην επάνω πόλη με τα χρωματιστά του ξύλινα σπίτια.

Τι σημαίνει το όνομα της πόλης Bergen

Το Μπέργκεν ονομάζεται και «πόλη των επτά βουνών». Μπορεί επτά βουνά να μην την περιτριγυρίζουν. Όμως ο θεατρικός συγγραφέας Λούντβιχ Χόλμπεργκ επηρεασμένος από τους επτά λόφους της Ρώμης θέλησε να της δώσει αυτό το όνομα. Θεωρούσε την πατρίδα του ευλογημένη, όπως ήταν και η Ρώμη. Σύμφωνα όμως με την παράδοση, όταν η πόλη ιδρύθηκε το 1070 από τον βασιλιά Όλαφ Κύρε, ονομάστηκε Bergin και Βjorgin, δηλαδή «λιβάδι ανάμεσα στα βουνά».

Σύμφωνα με τη Wikipedia το πρώτο συνθετικό είναι το berg ή bjǫrg, που μεταφράζεται ως “βουνό”. Το δεύτερο είναι το vin, που σημαίνει ένα νέο οικισμό όπου υπήρχε βοσκοτόπι ή λιβάδι. Το πλήρες νόημα είναι συνεπώς “το λιβάδι ανάμεσα στα βουνά”.

Το Μπέργκεν σήμερα αποκαλείται και  “πόλη της βροχής”. Βρέχει σχεδόν 231 μέρες το χρόνο, σχεδόν 4 φορές πάνω από το Λονδίνο που θεωρείται πολύ βροχερή πόλη. Από τις 29 Οκτωβρίου 2006 ως τις 21 Ιανουαρίου 2007 έβρεχε καθημερινά επί 85 συνεχόμενες μέρες!

Εάν σκοπεύετε να επισκεφτείτε το Μπέργκεν καλό θα ήταν να επιλέξετε καλοκαιρινούς μήνες που είναι λιγότερες οι βροχές, αλλά καλού κακού πάρτε ακόμα και τότε και ένα αδιάβροχο ή μια ομπρέλα μαζί σας.

Περιηγηθείτε στο Bergen με ένα τουριστικό διώροφο λεωφορείο hop on hop off για να δείτε πιο εύκολα τα αξιοθέατα της πόλης. Φυσικά μπορείτε να κατεβαίνετε σε όποια στάση θέλετε και μετά να παίρνετε το επόμενο λεωφορείο. (Δείτε περισσότερα για την μετακίνησή σας με την κάρτα bergen παρακάτω).

Περιήγηση στη συνοικία Μπρίγκεν (Bryggen)

Εμείς ήμασταν από τους τυχερούς επισκέπτες του Μπέργκεν. Παρόλο που μας έβρεξε την προηγούμενη νύχτα, την ώρα της ξενάγησής μας είχε έναν υπέροχο καιρό. Έτσι κατευθυνθήκαμε προς το πρώτο αξιοθέατο που θα βλέπαμε και ήταν η πανέμορφη συνοικία Μπρίγκεν. Η συνοικία αυτή της πόλης, με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, είναι η πιο παλιά και γραφική συνοικία του Μπέργκεν. Η ιστορία της είναι 900 χρόνων. Η αποβάθρα του Bryggen με τα  ξύλινα πολύχρωμα σπιτάκια ήταν αποθήκες ψαριών των εμπόρων της Χανσεατικής Ένωσης. Κατασκευάστηκαν το 12ο αιώνα.

Το 1476 το Μπρίγκεν κάηκε από μια φωτιά που ξεκίνησε από ένα μεθυσμένο έμπορο. Τα επόμενα χρόνια η πόλη έζησε πολλές πυρκαγιές, 16 στον αριθμό. Η μεγαλύτερη πυρκαγιά ήταν το 1702, όταν κάηκε και το 90% της πόλης. Τα σπίτια της αποβάθρας Bryggen ξανακτίστηκαν το 1702.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Συνοικία Μπρίγκεν
    Η αποβάθρα του Bryggen με τα ξύλινα πολύχρωμα σπιτάκια
    Μπρίγκεν, η Χανσεατική προκυμαία του Μπέργκεν

Περπατήσαμε μέσα στους μικρούς διαδρόμους ανάμεσα στα διώροφα ξύλινα σπίτια. Ήταν τόσο κοντά μεταξύ τους, που σχεδόν οι σκεπές τους ακουμπούσαν η μια την άλλη. Πολλά από αυτά έχουν γίνει σήμερα εστιατόρια, καφετέριες και καταστήματα που πουλάνε σουβενίρ. Η περιήγησή μας μέσα στα στενά δρομάκια ήταν μια διαδρομή  πίσω στο χρόνο, αφού η περιοχή είναι ένα ζωντανό μουσείο. Όμως εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για εκείνη την εποχή, μέσα στη συνοικία Μπρίγκεν βρίσκεται και το Χανσεατικό μουσείο.

Το 1979 το Μπρίγκεν, η παλιά αποβάθρα των Χανσεατών με τα πολύχρωμα σπίτια, χαρακτηρίστηκε από την UNESCO Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Σε πολλά σημεία είναι τόσο στενό το δρομάκι που η έκταση των χεριών πιάνει και τα δυο σπίτια

Η Χανσεατική Ένωση, ήταν μια οικονομική συμμαχία μεταξύ των πόλεων που απλωνόταν από τη Βαλτική Θάλασσα έως τον Βόρειο Ωκεανό. Κρατούσε στα χέρια της το εμπόριο στη Βόρεια Ευρώπη από τον 13ο αι. έως και τον 17ο αι. Το Μπέργκεν, την εποχή της Χανσεατικής Ένωσης, ήταν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της ένωσης για το εμπόριο  των ψαριών. Γιαυτό γνώρισε χρόνια πλούτου και ευημερίας. Οι χανσεάτες έμποροι της πόλης κατοικούσαν σε ξεχωριστή συνοικία. Είχαν αποκτήσει μεγάλα προνόμια,  φέρνοντας συνάμα μεγάλα πλούτη και φήμη στην πόλη τους.

Φαγητό στην υπαίθρια ψαραγορά Fish Market

Βγαίνοντας από τα πολύχρωμα σπιτάκια της προκυμαίας βρεθήκαμε ανάμεσα σε πάγκους ψαριών και θαλασσινών που άλλοι πωλούσαν και άλλοι έψηναν. Οι μυρωδιές τους μας έσπασαν τη μύτη. Οι έμποροι διαλαλούσαν τη μεγάλη ποικιλία τους από θαλασσινά και οστρακοειδή. Εάν δεν θέλαμε να πάρουμε από αυτά που ψήνονταν στους μεγάλους ταβάδες, ζητούσαμε να μας ψήσουν ό,τι επιθυμούσαμε να φάμε. Ήταν δυνατόν να αντισταθούμε και να μη γευτούμε τις νοστιμιές τους; Ήταν σχεδόν ανεπίτρεπτο να βρισκόμαστε σε λιμάνι του Βόρειας θάλασσας και να μη δοκιμάσουμε τις θαλασσινές γεύσεις τους.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Υπαίθρια ψαραγορά, Fish Market
    Μπροστά στα πολύχρωμα σπίτια του Μπρίγκεν απλώνονται οι πάγκοι για να απολαύσετε ένα γρήγορο φαγητό με θαλασσινά

Ό,τι και να γευτήκαμε ήταν τέλειο! Φανταστικό! Πόσο νόστιμα ήταν όλα! Όμως, μπορώ να πω τώρα που θυμάμαι μας φάνηκαν αρκετά ακριβά για φαγητό δρόμου. Ο σολομός, οι αστακοί και ο μπακαλιάρος είχαν την τιμητική τους. Υπήρχαν και ιδιαίτερα είδη σάντουιτς, όπως με κρέας φάλαινας, με καπνιστό κρέας φώκιας. Όσο για την καβουρόψιχα σερβίρονταν μέσα στο κέλυφος του καβουριού. Η υπαίθρια αγορά θαλασσινών του Μπέργκεν είναι ίσως ο μεγαλύτερος πόλος έλξης των τουριστών.

Με τον οδοντωτό στον λόφο Φλόιγεν (Floyen)

Από την υπαίθρια ψαραγορά και μετά από ένα απολαυστικό ψαροσάντουιτς που φάγαμε είπαμε να ανεβούμε επάνω στο λόφο Φλόιγεν. Ο σταθμός Fløibanen ήταν πολύ κοντά μας, περίπου σε απόσταση 150 μέτρων. Σε πολύ λίγο ήδη βρισκόμασταν μέσα στο βαγόνι του οδοντωτού που μέσα σε 3 λεπτά έκανε την ανάβαση των 850 μέτρων, όπου ήταν και η κορυφή του λόφου, που έχει ύψος 320 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας. Όμορφη διαδρομή, με το βαγονέτο, αλλά ομορφότερη η θέα του Μπέργκεν που απολαύσαμε από ψηλά.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Πανόραμα του Μπέργκεν από τον λόφο Φλόιγεν (Floyen).
    Πιστεύω πως το να δει κανείς τη συγκλονιστική θέα της πόλης από τον λόφο Φλόιγεν είναι από τα αξιοθέατα που δεν πρέπει να χάσει κανένας ταξιδιώτης και κατατάσσεται ως ένα από τα πρώτα αξιοθέατα του Μπέργκεν.
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Λόφος Φλόιγεν (Floyen.)
    Από τον λόφο Φλόιγεν θα απολαύσετε την καλύτερη θέα της πόλης του Μπέργκεν
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Το λιμάνι του Μπέργκεν.
    Μεγάλα και μικρά κρουαζερόπλοια σταματούν στο Μπέργκεν και μετά ξεκινούν τις κρουαζιέρες τους στα φιορδ της Νορβηγίας

Επάνω στο λόφο εκτός από την απίστευτη θέα όλης της πόλης περπατήσαμε και μέσα σε ένα όμορφο πάρκο. Ήταν γεμάτο από δεκάδες ανθρώπους που απολάμβαναν το περίπατό τους και τη δροσιά του απογεύματος. Μάλλον είχαμε συμπέσει σε ώρα με το ανέβασμα στο λόφο πολλών γκρουπ τουριστών, που είχαν έρθει με τα κρουαζερόπλοια. Θα μπορούσαμε να κατεβούμε και με τα πόδια, αφού μάθαμε πως είχε πολλά σημεία που μπορούσαμε να σταματήσουμε, για να απολαύσουμε τη φύση και τη θέα.Όμως δεν δέχτηκαν οι περισσότεροι από το γκρουπ, οπότε πήραμε ξανά το μικρό βαγονέτο και κατεβήκαμε στην πόλη.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Οδοντωτός στο λόφο Φλόιγεν (Floyen).
    Εάν δεν θέλετε να πάρετε τον οδοντωτό μπορείτε να ανεβείτε με τα πόδια την ανηφόρα, εάν φυσικά αντέχεται! Δεν σας την προτείνω, όμως σας προτείνω την κατάβαση.

Εισιτήρια To funicular λειτουργεί καθημερινά μέχρι τις 11μμ και το εισιτήριο κοστίζει 65 ΝΟΚ (περίπου 6,5€) για μονή διαδρομή και 125 ΝΟΚ (12,5€) με επιστροφή. (τσεκάρετε τις τιμές φυσικά αν διαβάσετε αυτό το άρθρο καιρό μετά τη δημοσίευσή του).

Το ενυδρείο του Μπέργκεν

Πολύ κοντά από την αγορά των θαλασσινών και ενώ φωτογραφίζαμε από την προκυμαία, φτάσαμε έως και το Ενυδρείο του Μπέργκεν. Με ταχύτητα αστραπής και χωρίς σκέψη βρεθήκαμε μέσα σε αυτό να χαζεύουμε τα χιλιάδες είδη ψαριών που φιλοξενεί. Ήταν σχετικά μικρό. Λέγεται πως είναι ένα πιο τα πιο πλούσια ενυδρεία της Ευρώπης και τα μεγαλύτερο της Νορβηγίας που λειτουργεί με θαλασσινό νερό που αντλείται από τη θάλασσα.

Γι αυτό μέσα σε αυτό ζουν και κοπάδια από ρέγγες, οι οποίες διαβιούν μόνο σε πολύ καθαρό νερό. Τι να πρωτοδούμε και τι να θαυμάσουμε. Πιγκουίνοι, φώκιες, θαλάσσιοι ελέφαντες, καρχαρίες, εξωπραγματικά πολύχρωμα ψάρια! Όλα κολυμπούσαν σε πεντακάθαρα νερά σαν να βρίσκονταν στο φυσικό τους περιβάλλον. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία!

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Ενυδρείο στο Μπέργκεν.
    Ταξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιόρδ της Νορβηγίας 40

Το μεγάλο πάρκο Byparken του Μπέργκεν

Μετά το πρόγραμμα είχε ξενάγηση στην πόλη και στα πάρκα της. Περπατήσαμε μέσα στους πεντακάθαρους δρόμους της. Σε αυτό βοηθάνε και οι βροχές που πέφτουν συνεχώς. Στα καφέ και στα καταστήματα κάναμε μια χαλαρωτική βόλτα. Το ομορφότερο όμως σημείο ήταν η μεγάλη τεχνητή λίμνη με το σιντριβάνι και στο υπέροχο πάρκο που την περιτριγυρίζει.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Πάρκο Byparken στην πόλη Μπέργκεν.
    Η λίμνη του Byparken με το σιντριβάνι φωτογραφημένη από το λόφο του Floyen

Το όμορφο και καλοδιατηρημένο πάρκο στην καρδιά του κέντρου της πόλης, βρίσκεται το Byparken. Έχει έναν ρομαντικό σχεδιασμό με  μονοπάτια να περνούν ανάμεσα από θάμνους και ανθισμένα παρτέρια. Ανάμεσα σε όλα, όμως, ξεχώριζε το γοητευτικό κιόσκι, που με την αρχιτεκτονική του μας προσέλκυσε να βγάλουμε άπειρες φωτογραφίες.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Πάρκο Byparken στο Μπέργκεν.
    Μια όμορφη ρομαντική μικρή όαση του πάρκου Byparken στο κέντρο του Μπέργκε

Μουσεία στο Μπέργκεν

Γύρω από τη λίμνη και στο καταπράσινο Byparken υπάρχουν πολλά μουσεία τέχνης. Ένα από αυτά είναι το μουσείο KODE Art Museum of Bergen. Στον περίπατό μας στο μεγάλο πάρκο τράβηξε την προσοχή μας και ένα πολύ ρομαντικό άγαλμα μέσα σε ένα σιντριβάνι. Το Ole Bull. Το άγαλμα του βιολονίστα αναπαριστά ένα διάσημος Νορβηγό βιολιστή που έζησε το 1800 και ήταν ένα αστέρι της εποχής του.

Μια όμορφη σύνθεση κάτω από ένα σκιερό δένδρο σε μια όμορφη τοποθεσία. Μέσα στο πάρκο υπάρχει και το άγαλμα προς τιμή του Νορβηγού συνθέτη και πιανίστα Edvard Grieg, που καταγόταν από το Μπέργκεν. Αρκετά μακριά από το κέντρο της πόλης υπάρχει και το μουσείο – σπίτι του Edvard Grieg.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Αξιοθέατα στην πόλη Μπέργκεν. Πάρκο Byparken, άγαλμα Ole Bull.
    Το Ole Bull το σιντριβάνι με τον βιολονίστα διακοσμεί το πάρκο του Μπέργκεν. Στο κάτω μέρος υπάρχει και ακόμα ένα αγαλματίδιο που παίζει άρπα. Άραγε ποιος ο συμβολισμός του;

Διαβάστε και για άλλα Μουσεία στο Ανθομέλι όπως:

Κρουαζιέρα στο φιόρδ Naerοyfjord

Την επομένη μέρα αποχαιρετήσαμε το όμορφο Μπέργκεν και φύγαμε για μια κρουαζιέρα σε ένα από τα φιόρδ της Νορβηγίας. Το Μπέργκεν είναι το μεγαλύτερο λιμάνι και σταθμός από όπου ξεκινούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια που κάνουν κρουαζιέρες και μπαίνουν στα πολύ μεγάλα φιόρδ. Εμείς θα κάναμε τη κρουαζιέρα μας στο φιόρδ Naerοyfjord, φημισμένο για τη μεγάλη του φυσική ομορφιά.

Καταρράκτης Tvindefossen

Στη διαδρομή μας σταματήσαμε και σε ένα ακόμα δημοφιλές καταρράκτη, τον Tvindefossen. Διάσημο για την ομορφιά του, αλλά και για τη φήμη που έχει πως το νερό του αναζωογονεί… τη σεξουαλική ικανότητα των ανθρώπων. Πολλοί τουρίστες έπαιρναν σε παγουράκια νερό από το καταρράκτη. Αυτό του έδωσε τη φήμη και τον κατέταξε ως το ένατο φυσικό αξιοθέατο της Νορβηγίας. Ήταν πραγματικά πολύ όμορφος καταρράκτης, μέσα σε ένα φυσικό τοπίο που μας ενθουσίασε.

Η ιδιαιτερότητά του είναι πως τα νερά του πέφτουν από αρκετά ψηλά. Από το ύψος των 150 μέτρων διαχέονται επάνω στους βράχους οι οποίοι έχουν σχηματισμούς σαν σκαλοπάτια. Ο καταρράκτης Tvindefossen βρίσκεται κοντά στο χωριό Vossevangen επάνω στον δρόμο Ε 16 προς Flam.

Καταρράκτης Tvindefossen. Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας.
    Ο καταρράκτης Tvindefossen είναι από τα πιο όμορφα αξιοθέατα στη Νορβηγία.

Στην τοποθεσία του καταρράκτη και δίπλα στο μεγάλο πάρκινγκ των αυτοκινήτων υπάρχει και το κάμπινγκ το Tvinde Camping AS. Σας πληροφορώ πως ήταν γεμάτο! Έτσι κάνουν διακοπές οι Νορβηγοί. Μέσα στη φύση και στο πράσινο.

Οι επισκέπτες, που σταματούν για να θαυμάσουν τον καταρράκτη Tvindefossen και να πάρουν λίγο από το νερό του, είναι πάνω από 250.000 το χρόνο.

Το ψαροχώρι Gudvangen

Φτάσαμε στο μικρό ψαροχώρι Gudvangen με τα πολύχρωμα σπίτια την υπέροχη φυσική ομορφιά του. Βρίσκεται στις όχθες του φιόρδ Nærøyfjord και από εκεί ανεβήκαμε σε ένα πλοίο για την κρουαζιέρα μας.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Το ψαροχώρι Gudvangen Νορβηγία.
    Εικόνα που σε προσελκύει να τη ζωγραφίσεις!

Φιόρδ Naerοyfjord

Το θέαμα, καθώς διασχίζαμε το φιόρδ, συναρπαστικό. Τα ψηλά βουνά πολλές φορές έκλειναν τον ορίζοντα και νομίζαμε πως θα βρισκόμασταν σε αδιέξοδο με τις απότομες πλαγιές των βουνών να ορθώνονται κατακόρυφες στο πλάι μας. Άλλες φορές απομακρύνονταν και να μας έδιναν απίστευτες εικόνες, με τα χωριουδάκια να βρίσκονται πλάι στις όχθες των φιόρδ.

Ταξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιόρδ της Νορβηγίας. Κρουαζιέρα στα φιόρδ της Νορβηγίας.
    Κάποιες φορές τα φιορδ πλαταίνουν τόσο πολύ που νομίζεις πως θα βγεις στο πέλαγος.
    Σε όλη τη θαλάσσια διαδρομή καταρράκτες μικροί και μεγάλοι χύνονταν από τα ψηλά βουνά που με μεγάλη ορμή και δυνατό θόρυβο!
    Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Φιόρδ στη Νορβηγία.
    Η National Geographic έχει κατατάξει τα νορβηγικά φιόρδ ως το κορυφαίο τουριστικό αξιοθέατο στον κόσμο

Το φιορδ Naerοyfjord, όπου κάναμε την κρουαζιέρα μας, έχει χαρακτηριστεί από το National Geographic Νο 1 φιόρδ της Νορβηγίας, λόγω της φυσικής του ομορφιάς. Γιαυτό βέβαια έχει μπει στη λίστα των μνημείων της UNESCO. Ενώνεται με το μεγάλο φιόρδ της Νορβηγίας, τo Sognefjord που σημαίνει “βασιλιάς των φιορδ”. Γιατί; Μα γιατί είναι το μεγαλύτερο και φαρδύτερο φιόρδ της Νορβηγίας, αλλά και ολόκληρου του κόσμου! Έχει μήκος 200 χλμ., πλάτος 4,5 χλμ. και το  βάθος του φτάνει έως και τα 1300 μ.

Tαξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιορδ της Νορβηγίας. Κρουαζιέρα στο φιορδ της Νορβηγίας.
    Ταξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιόρδ της Νορβηγίας 41

Τα χρωματιστά σπιτάκια που ήταν σκαρφαλωμένα στις καταπράσινες πλαγιές καθρεπτίζονταν μέσα στα ήσυχα νερά του φιόρδ. Ήταν τόσο απομονωμένα από τον κόσμο, αλλά και τόσο ήσυχα! Μεγάλοι και μικροί καταρράκτες πέφτανε με δύναμη από τα ψηλά βουνά σαν σε λευκές κορδέλες, σχηματίζοντας απίστευτα όμορφες εικόνες. Εικόνες όμορφες που η μια διαδέχονταν  την άλλη σε μια θαλάσσια διαδρομή γεμάτη από εκπλήξεις. Ένα υπέροχο θέαμα και μια ασύγκριτη εμπειρία ζωής.

Αν και  φιόρδ βρίσκονται και σε όλον τον κόσμο, τα νορβηγικά όμως θεωρούνται ως τα πιο γοητευτικά.

Φιόρδ Aurlandsfjord – Χωριό Flam

Διανύοντας μια διαδρομή σαν πέταλο, μπήκαμε στο φιόρδ Aurlandsfjord. Στο τέλος της διαδρομής φτάσαμε στο χωριό Flam κουρασμένοι μεν, αλλά τόσο ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι. Πήραμε το δρόμο της επιστροφής και φτάσουμε στο Όσλο αργά το βράδυ. Αποχωριστήκαμε την όμορφη περιοχή του Μπέργκεν έχοντας στο μυαλό μας  υπέροχες αναμνήσεις από μια ζωντανή πόλη που μυρίζει όλη θάλασσα. Το μυαλό και η καρδιά μας ήταν γεμάτα από εικόνες φυσικής ομορφιάς και πολύχρωμων σπιτιών.

Ταξίδι στο Μπέργκεν, στους καταρράκτες και στα φιόρδ της Νορβηγίας. Η πόλη Μπέργκεν.
    Bergen!!

Ταξιδέψτε σε ένα μαγευτικό τοπίο με βουνά, καταρράκτες και ειδυλλιακούς οπωρώνες κατά τη διάρκεια αυτής της ολοήμερης περιοδείας στο φιόρδ Hardangerfjord, μετ΄επιστροφής από το Μπέργκεν. (Περιλαμβάνει εισιτήρια για Train, bus, and ferry tickets.) Περισσότερες επιλογές εκδομές μπορείτε να αναζητήσετε στο ίδιο link.

Το ταξίδι στο μακρινό Μπέργκεν είχε φτάσει στο τέλος του. Σε εμάς όμως, είχε καταγραφεί ως ένα ταξίδι ζωής και μια μοναδική εμπειρία. Ήταν και αυτό ένα μικρό και όμορφο ταξιδιωτικό κομμάτι του παζλ στο συνολικό ταξίδι μας στις σκανδιναβικές χώρες. Από τις ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές μας εξορμήσεις βέβαια, ήταν πολύ καλύτερο απ’ όσο το περιμέναμε και το είχαμε φανταστεί!!

Υ.Γ. Σε αυτό το ταξίδι δημιουργήσαμε και μια ακόμα φιλία με ένα ζευγάρι από την Αθήνα, τον Δημήτρη και τη Δέσποινα. Όταν επιστρέψαμε ο Δημήτρης μου έστειλε όλο το προσωπικό φωτογραφικό αρχείο του ταξιδιού, γιατί σε κάποια οικογενειακή συγκέντρωση είχα… τολμήσει να πω πως δεν ήμουνα ικανοποιημένη από τις δικές μας φωτογραφίες.

Ένα χρόνο πριν, ο αγαπητός μας φίλος Δημήτρης δυστυχώς πέθανε. Εγώ όμως δεν θα αμελήσω να στείλω τις ευχαριστίες μου στη σύζυγό του, για τις φωτογραφίες που μου είχε στείλει, γιατί πολλές από εκείνες τις φωτογραφίες του πλαισιώνουν σήμερα το κείμενό μου. Σε ευχαριστώ Δημήτρη, σε ευχαριστώ Δέσποινα για τη φιλία των τόσων χρόνων.

Με αγάπη

μαμά Μαρία από το Ανθομέλι

Pin it for later

Ταξίδι στο Μπέργκεν της Νορβηγίας. Το Μπρίγκεν, ο λόφος Floyen οι καταρράκτες και αξιοθέατα της πόλης. Κρουαζιέρα στα φιορδ της Νορβηγίας.

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

mama Maria
    Γεια σας! Είμαι η Μαρία, μητέρα της Κατερίνας και της Κάλης Εδώ και και χρόνια ταξιδεύουμε με το σύζυγό μου σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα με το αυτοκινούμενό μας. Έχουμε επισκεφθεί μεγάλες και μικρές πόλεις, χωριά απόμερα και χωριά διάσημα, έχουμε γνωρίσει αξιοθέατα και μνημεία που δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίσουμε με διαφορετικό τρόπο. Τις ταξιδιωτικές αυτές εμπειρίες, πλαισιωμένες με δικές μας φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και εξτρά πληροφορίες τις γράφω με το όνομα μαμά Μαρία και θα τις βρείτε στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΑ του blog anthomeli