ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά

Ρόδος! Μα πόσα να προλάβει να δει κανείς μέσα σε 4 ώρες από ένα ολόκληρο νησί; Από μόνο του το λες και challenge! Τέλος πάντων, παρόλο που είχαμε ελάχιστο χρόνο στην πόλη της Ρόδου, ένα από τα λιμάνια-προορισμούς της 7ημερης κρουαζιέρας μας με το Celestyal Olympia της Celestyal Cruises, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια ικανοποιητική γεύση. Η κρουαζιέρα Μυθικό Αρχιπέλαγος φτάνει στη Ρόδο στις 8 το πρωί και φεύγει από εκεί στις 13.30 το μεσημέρι. Για αυτό τον λόγο επιλέξαμε να πάμε στην ξενάγηση που είχαμε μέσα στο πακέτο μας στην παλιά πόλη της Ρόδου ώστε να γνωρίσουμε κι εμείς και τα παιδιά περισσότερα για την μακρόχρονη ιστορία της.

Διαβάστε ακόμα στο Ανθομέλι:

Η ξενάγηση στο νησί του Ήλιου

Βγήκαμε από το κρουαζιερόπλοιο γύρω στις 9 π.μ. και χωριστήκαμε σε μικρά γκρουπ για να ξεκινήσουμε την τρίωρη ξενάγηση στην μεσαιωνική πόλη της Ρόδου. Το ευχάριστο ήταν πως καθένας από εμάς είχε το δικό του ασύρματο ακουστικό για να ακούει τα λόγια της ξεναγού ακόμα κι αν ήταν αρκετά μακριά μας. Αυτό ήταν πολύ ευχάριστο γιατί δεν ήταν απαραίτητα να στριμωχνόμαστε κοντά της ώστε να την ακούσουμε αλλά μπορούσαμε ενώ ακούμε τα λόγια της να βγάζουμε φωτογραφίες.

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά
    Όταν τα παιδιά είναι μεγάλα μπορούν να συμμετέχουν πιο ενεργά βγάζοντας φωτογραφίες και να δείξουν ενδιαφέρον για μία ξενάγηση.

Παλιά πόλη της Ρόδου

Η Παλιά Πόλη της Ρόδου αποτελεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO από το 1988. Και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού μιλάμε για μια μεσαιωνική πόλη που με τα χρόνια πήρε στοιχεία οθωμανικά αλλά και ιταλικά. Ένας πολυπολιτισμικός χώρος γεμάτος ιστορία.

Η πόλη της Ρόδου αποτελεί δημιούργημα του Τάγματος των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη. 11 πύλες, οχυρά αλλά και το Κάστρο του Μεγάλου Μαγίστρου αποτελούν απόδειξη ότι η δύναμη των Ιπποτών εκείνης της εποχής ήταν πολύ μεγάλη! Ως το 1522 όπου και μετά από μεγάλη προσπάθεια και πολλές απώλειες κατακτήθηκε από τους Οθωμανούς!

Μπήκαμε στην παλιά πόλη από την πύλη της Αγίας Αικατερίνης και λίγο μετά σταματήσαμε για να ξεκινήσει η ξενάγηση. Η επόμενη στάση μας λίγο πιο κάτω ήταν η εκκλησία της Παναγίας του Μπούργκου που πιθανολογείται πως ήταν αφιερωμένη στην Αγία Αικατερίνη εξ ου και πήρε το όνομα αυτό και η πύλη.

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά
    Ξενάγηση στην παλιά πόλη της Ρόδου. Τέρμα πίσω στο φόντο βλέπετε την μικρή, σχεδόν κρυμμένη, πύλη της Αγ. Αικατερίνης.
    Η πύλη της Παναγιάς που οδηγεί από το λιμάνι στην Παναγιά του Μπούργκου
    Ρόδος, το ιερό της Παναγιάς του Μπούργκου
    Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά

Προχωρώντας και περνώντας από την πλατεία των Εβραίων μαρτύρων είδαμε διάφορα μαγαζιά που σε καλούσαν να σταματήσεις να τα χαζέψεις. Εμείς όμως συνεχίσαμε ως την πλατεία Ιπποκράτους το σημείο συνάντησης της πόλης. Όλοι κλείνουν ακόμα και σήμερα τα ραντεβού τους εκεί. Στα σκαλιά ή στο σιντριβάνι. Κι αν ήταν άλλη η ώρα κι όχι τόσο πρωινή σίγουρα θα βλέπαμε και ένα μέρος της νυχτερινής ζωής της πόλης.

Από εκεί ξεκινάει η οδός Σωκράτους, ένας από τους πιο γνωστούς δρόμους της Παλιάς Πόλης, ο οποίος είναι γεμάτος με καταστήματα με διάφορα είδη, όπως κοσμήματα, αναμνηστικά, δερμάτινα και τουριστικά είδη. Εκεί θα βρείτε και το πιο παλιό τούρκικο καφενείο της παλιάς πόλης (δείτε τον χάρτη παρακάτω).

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 6
    Δίπλα στο Hans and Gretel έχει κάτι σκαλάκια… ανεβείτε τα και δείτε την παλιά πόλη από ψηλά!

Εμείς όμως συνεχίσαμε την ξενάγηση μέσω της οδό Ερμού και φτάσαμε στην είσοδο του αρχαιολογικού μουσείου, που άλλοτε ήταν το νοσοκομείο των ιπποτών. Λίγο πιο κάτω από τη μία είδαμε την εκκλησία Παναγιά του κάστρου κι από την άλλη την περίφημη πλακόστρωτη οδό των Ιπποτών που οδηγεί φυσικά στο παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου.

Ναός της Παναγίας του Κάστρου

Ο ναός της Παναγίας του Κάστρου αρχικά λειτουργούσε ως ορθόδοξη εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία, έπειτα, ως καθολική εκκλησία ενώ κατά την οθωμανική κυριαρχία μετατράπηκε σε μουσουλμανικό τέμενος. Σήμερα είναι μουσειακός χώρος.

Οδός των Ιπποτών

Στην πλακόστρωτη Οδό των Ιπποτών βρίσκονται τα καταλύματα των διαφόρων εθνικοτήτων που συμμετείχαν στο τάγμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη. Είναι ο καλύτερα διατηρημένος μεσαιωνικός δρόμος και πραγματικά νομίζεις ότι έχει μεταφερθεί σε μια άλλη εποχή όταν τον διασχίζεις περπατώντας.

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά
    Ανηφορίζοντας στην οδό των Ιπποτών προς το παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου
    Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 9
    Και η οικογένεια Χωραφά… ε, Ανθομέλι ήθελα να πω!

Το παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου

Από την άλλη το Παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου των Ιπποτών, που σήμερα λειτουργεί ως μουσείο, ήταν αρχικά ένα βυζαντινό φρούριο και μετατράπηκε στις αρχές του 14ου αιώνα από τους Ιππότες του Αγίου Ιωάννη σε κατοικία του Μεγάλου Μαγίστρου, του αρχηγού τους δηλαδή, καθώς και σε διοικητικό κέντρο του τάγματος των Ιπποτών. Το 1856 όμως το παλάτι καταστράφηκε ολοσχερώς από μία έκρηξη αλλά ξανακτίστηκε ακριβώς το ίδιο κατά τη διάρκεια της Ιταλικής κατοχής για να χρησιμοποιηθεί ως κατοικία του Ιταλού Διοικητή.

Το παλάτι του Μαγίστρου στη Ρόδο, το νησί των Ιπποτών

Με ενιαίο εισιτήριο 10 ευρώ μπορεί κάποιος να δει τον ναό της Παναγιάς του Κάστρου, το αρχαιολογικό μουσείο, το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου και την Κοσμητική Συλλογή Ρόδου. Πολύ οικονομικό εισιτήριο αν μάλιστα σκεφτεί κανείς πόσο κοντά είναι όλα αυτά τα μουσεία μεταξύ τους.

Μέσα στην παλιά πόλη μπορείτε επίσης να μετακινηθείτε με τα νέα ηλεκτρικά ταξί (αυτοκίνητα του γκολφ) που είναι τα νέα αποκτήματα του Δήμου.

Η αλήθεια είναι πως η ιστορία του νησιού ξεκινάει από πολύ παλιά και η ξεναγός είχε πολλά και ενδιαφέροντα να μας πει. Αλλά λίγο η ζέστη, λίγο τα λόγια του παπά… έεεε της ξεναγού, λίγο τα παιδιά που κουράστηκαν με τις τόσες ημερομηνίες και έχασαν το ενδιαφέρον τους μας έκαναν να εγκαταλείψουμε το group μετά από περίπου μιάμιση ώρα ξενάγησης. Είχαμε άλλωστε δει τα κυριότερα σημεία της παλιάς πόλης! Από εκεί και πέρα μπορούσαμε να κινηθούμε μόνοι μας κι αυτό κάναμε φυσικά.

Τα ελάφια της Ρόδου

Κατηφορίσαμε και πάλι στην οδό των ιπποτών και περνώντας από την Κοσμητική Συλλογή Ρόδου, βγήκαμε από τα τείχη μέσω της πύλης Ελευθερίας. Λίγο πριν την πύλη θα δείτε το Auvergne Cafe Bar Restaurant κρυμμένο ανάμεσα στα κτίρια και τα δέντρα στο οποίο μετανιώσαμε που δεν καθίσαμε γιατί πραγματικά η σκιά είναι παχυά και το περιβάλλον τόσο ήρεμο και χαλαρό.

Auvergne Cafe Bar Restaurant στην παλιά πόλη της Ρόδου
    Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 13
    Αντίο παλιά πόλη της Ρόδου. Εις το επανιδείν.

Κατευθυνθήκαμε παραλιακά παράλληλα με τη μαρίνα με τα γιοτ και τα ιστιοπλοϊκά. Στο αριστερό μας χέρι συναντήσαμε τη Νέα Αγορά. Παρόλ΄αυτά δεν μας φάνηκε και τόσο “νέα” γιατί τα μαγαζάκια που είχε μέσα έμοιαζαν πιο παλιάς κοπής και δεν μας τράβηξαν το ενδιαφέρον. Φτάσαμε στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και βγήκαμε κάποιες φωτογραφίες μπροστά στο σιντριβάνι Fontana Grande.

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά
    Αν μπείτε μέσα από την στοά στη νέα αγορά θα βρείτε ταβέρνες και κάποια μαγαζιά. Εμείς δεν ενθουσιαστήκαμε ιδιαίτερα και είναι προτιμότερο αν έχετε χρόνο να πάτε στην παλιά πόλη ή στη νέα πόλη με τα σύγχρονα μαγαζιά και αλυσίδες καταστημάτων.
    Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 16
    Anthomeli sisters στην Ρόδο
    Ιερό Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και σιντριβάνι Fontana Grande

Ήταν η ώρα για λίγη ξεκούραση με θέα τη χαρακτηριστική είσοδο του της μαρίνας Μανδρακίου με τα ελάφια. Τα δύο αυτά χάλκινα ελάφια, ένα αρσενικό κι ένα θηλυκό, στέκουν αγέρωχα επάνω στους κίονες στην είσοδο του λιμανιού της πρωτεύουσας του νησιού. Το ελάφι, που ονομάζεται πλατόνι είναι το σύμβολο της πόλης εδώ και πολλά χρόνια.

Μπροστά στο συντριβάνι Fontana Grande με θέα την είσοδο του λιμανιού και τα ελάφια επάνω στους κίονες

Πώς ήρθαν τα ελάφια πλατόνι στην Ρόδο;

Άλλοι λένε πως τα έφεραν οι σταυροφόροι γιατί με μια ουσία που εκκρίνανε τα κέρατά τους έδιωχναν τα φίδια από τα στρατόπεδά τους. Άλλη εκδοχή λέει πως τα έφεραν οι Ενετοί ενώ μια άλλη πως προϋπήρχαν στο νησί από την αρχαιότητα. Το σίγουρο είναι ότι ζούνε ακόμα και σήμερα στα δάση του νησιού.

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 20
    Στην μαρίνα Μανδρινίου θα δείτε και τους τρεις μεσαιωνικού ανεμόμυλους της Ρόδου

Ο Κολοσσός της Ρόδου

Και μετά τη μικρή παρένθεση για τα ελάφια επιστρέφουμε στο λιμάνι για να φανταστούμε στη θέση των ελαφιών τον Κολοσσό της Ρόδου, ένα από τα εφτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Ήταν άραγε στ’ αλήθεια εκεί η θέση του; Κανείς δεν ξέρει! Ούτε ακόμα κι αν αυτή ήταν η μορφή του, όπως την βλέπουμε στα βιβλία και στις καρτ ποστάλ.

Αυτό που σίγουρα ξέρουμε είναι πως ήταν φτιαγμένος από χαλκό και πως όταν καταστράφηκε, σπάζοντας στα γόνατα, ύστερα από έναν σεισμό το 226 π.Χ. διαλύθηκε ολοσχερώς, 66 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του. Η Ρόδιοι τότε πήγανε στο μαντείο και η Πυθία τους είπε ότι δεν πρέπει να αγγίξουν κανένα κομμάτι του. Πέρασαν πολλά χρόνια ώσπου ήρθαν οι Άραβες πειρατές μάζεψαν τον χαλκό και τον πούλησαν!

Το γιγαντιαίο άγαλμα, αφιερωμένο στο θεό Ήλιο, προστάτη του νησιού της Ρόδου, ​​σχεδιάστηκε από τον γλύπτη Χάρη της Λίνδου, μαθητή του διάσημου Έλληνα γλύπτη Λύσιππου, και η ολοκλήρωση του έργου του πήρε 12 χρόνια.

Throne of Hellios

Κι εκεί στο λιμάνι, στην περιοχή Μανδράκι, τελείωσε η ξενάγησή μας. Ήταν ώρα να ξαποστάσουμε και να πιούμε όλοι μας κάτι. Ακριβώς απέναντι από την εκκλησία μας καλούσε ένα Starbucks. Τι κρίμα να μην δούμε πως στο πίσω ακριβώς στενό ήταν το Throne of Hellios ένα 9D entertainment cinema! Είχα διαβάσει γι’ αυτό πριν το ταξίδι μας αλλά είχα μείνει στο ότι ήταν κλειστό λόγω πανδημίας. Πρόκειται για τον πρώτο κινηματογράφο στην Ευρώπη που προβάλλει ταινίες του Hollywood σε 9D! Τελικά ήταν ανοιχτό, εμείς ήμασταν δίπλα του και δεν είχαμε άλλον ελεύθερο χρόνο για να το επισκεφτούμε. Εσείς όμως κλείστε από εδώ τα skip the line εισιτήριά σας και μην χάσετε καθόλου χρόνο!

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 22
    Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 29

Εμείς έπρεπε να γυρίσουμε στο κρουαζιερόπλοιο και να συνεχίσουμε για το επόμενο λιμάνι! Μια στάση ακόμα για ένα σπέσιαλ κέρασμα στα παιδιά στο Hans and Gretel στην πλατεία Ιπποκράτους και φύγαμε για το κρουαζιερόπλοιο που μας περίμενε.

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 24
    Δίπλα από τα σκαλοπάτια -σημείο συνάντησης στην πλατεία Ιπποκράτους, που σας είπα παραπάνω, βρίσκεται το κατάστημα Hans and Gretel.

Αν ωστόσο βρεθείτε στη Ρόδο με τα παιδιά για περισσότερες ώρες ή μέρες από εμάς εκτός από τη βόλτα στην παλιά πόλη και στη μαρίνα σας σας έχουμε κι άλλες προτάσεις. Αν θέλετε να νοικιάσετε αυτοκίνητο μπορείτε να δείτε την δική μας πρόταση εδώ καθώς το Kallithea Rent a Car έχει τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς.

Εναλλακτικά στο DiscoverCars αναζητήστε την οικονομικότερη επιλογή για ενοικίαση αυτοκινήτου

Δραστηριότητες στη Ρόδο με παιδιά

• Μπάνιο στις όμορφες παραλίες της Ρόδου. Δείτε εδώ ποιες σας προτείνουμε για οικογένειες με μικρά ή μεγάλα παιδιά.
    • Περιήγηση με ένα Hop on Hop off λεωφορείο. (Μπορείτε να ξεκινήσετε από τη στάση απέναντι από την είσοδο του λιμανιού.
    • Επισκεφτείτε το Ενυδρείο. Κάντε εδώ μια εικονική περιήγηση.
    • Επισκεφτείτε τη Λίνδο
    • Επισκεφτείτε το πάρκο Ροδινιού (3 χλμ.) που είναι 2.400 ετών! Το πάρκο του Ροδινιού είναι ένας τεράστιος κήπος άγριας και  φυσικής ομορφιάς με καταρράκτες και λιμνούλες, γεφύρια και είναι γεμάτο από παγώνια, ελάφια, πάπιες κ.α.
    • Επίσκεψη στο Water Park, στο Φαληράκι
    • Επίσκεψη στην Κοιλάδα των Πεταλούδων και δίπλα την Φάρμα Στρουθοκάμηλων
    • Παιχνίδι το Luna Park στο Φαληράκι ή στο Ακταίον, τον ανοιχτό παιδότοπο
    • Επίσκεψη το αστεροσκοπείο Εύδημος.
    • Δείτε με τα παιδιά τον βυθό της ρόδου και κάντε μια όμορφη κρουαζιέρα με ειδικό σκάφος.
    • Επισκεφτείτε το Μουσείο Μέλισσας στην Παστίδα και παρακολουθήστε την παραγωγή του τοπικού γλυκίσματος της Ρόδου, του μελεκουνιού.
    • Επισκεφτείτε το Blutopia Marine Park στην Κάμειρο Σκάλα για να γνωρίσετε τα δελφίνια
    Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 26
    Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά 30

Χάρτης

Βρείτε όλα τα παραπάνω σημεία και τις καλύτερες παραλίες του νησιού στον χάρτη που ετοιμάσαμε.

Ο, τι και να κάνετε είναι σίγουρο ότι θα περάσετε πολύ όμορφα καθώς δεν είναι τυχαίο ότι η Ρόδος με όλες αυτές τις δραστηριότητες, την φυσική ομορφιά, τις ωραίες παραλίες αλλά και τα εξαιρετικής ποιότητας καταλύματά της αποτελεί πόλο έλξη τουριστών από όλο τον κόσμο. Καλά να περάσετε.

Κατερίνα

Pin it for later

Ρόδος, στην παλιά πόλη με τα παιδιά. Βόλτα στη μαρίνα και το λιμάνι. Προτάσεις για δραστηριότητες με τα παιδιά στο νησί της Ρόδου

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

Kathy
    Kathyhttps://www.anthomeli.com
    Είμαι η Κατερίνα, μουσικός στο επάγγελμα και ζω με την οικογένειά μου στη Θεσσαλονίκη. Λατρεύω ό,τι έχει να κάνει με τις τέχνες και τα ταξίδια και το Ανθομέλι είναι η μεγάλη μου αδυναμία.