ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά

H Μονεμβασιά και συγκεκριμένα η βυζαντινή καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Λακωνικής γης. Πέρσι, την επισκεφτήκαμε για πρώτη φορά μαζί με τον Κώστα και την Μελίτα και περάσαμε υπέροχα. Πρώτον γιατί ήταν οι πρώτες “μη επαγγελματικές” διακοπές μας μετά από καιρό και έτσι δεν είχαμε το άγχος προώθησης κάποιους sponsored αντικειμένου ή υπηρεσίας και δεύτερον γιατί η περιοχή και η ίδια η καστροπολιτεία είναι μοναδική και προσφέρει μια εξαιρετική ταξιδιωτική εμπειρία σε Έλληνες και ξένους. Στο ποστ μου θα σας δώσω μια γεύση από τις προσωπικές μας στιγμές, θα σας προτείνω το κατάλυμα που μείναμε αλλά και παραλίες που επισκεφτήκαμε.

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά 1
    Μία εκ των τριών @Greek Travel Family ή αλλιώς Ανθομελοοικογένεια στην Μονεμβασιά

Διαμονή

Παρόλο που η νέα Μονεμβασιά δεν έχει τη γραφικότητα της καστροπολιτείας, είχαμε τόσο καλή διάθεση που όταν φτάσαμε όλα μας φάνηκαν υπέροχα. Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν φυσικά να βρούμε το κατάλυμά μας και να τακτοποιηθούμε στο δωμάτιό μας. Η πρώτη εντύπωση ήταν πολύ καλή μιας και το δωμάτιο ήταν πολύ καλύτερο και μεγαλύτερο από αυτό που είχαμε δει στο booking (καμιά φορά μπορεί να σε ξεγελάσει η φωτογραφία) και έτσι το πρώτο τσεκ είχε μπει.

Δείτε τις τιμές και κάντε την κράτησή σας πατώντας εδώ.

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Topalti Monemvasia Village
    Η Μελίτα στο Topalti στην Μονεμβασιά έτοιμη για αναχώρηση.

Εν συνεχεία, σειρά είχε να μπει τσεκ στην πισίνα που τόσο πολύ λαχταρούσε η Μελίτα. Εντάξει, τι να πω, η ώρα που πήγαμε ήταν τέτοια που το νερό ήταν τόσο ζεστό που δεν θέλαμε να βγούμε! Κάναμε μπάνιο στην πισίνα παρόλο που είχε νυχτώσει και φυσικά βγάλαμε και τις ανάλογες φωτογραφίες μη πιστεύοντας ότι επιτέλους μετά από τόσο χρόνια είχαμε φτάσει στον προορισμό που τόσο πολύ λαχταρούσαμε!

Topalti – η κοινόχρηστη πισίνα του
    Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Topalti Monemvasia Village
    Η θέα μας από τον εξώστη στον χώρο της πισίνας του Monemvasia Village

Ο λόγος που θα σας μιλήσω λίγο παραπάνω για το σπιτάκι που μείναμε δεν είναι ότι αυτό π.χ. είναι ένα sponsored post αλλά το ότι πραγματικά έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην έκβαση των διακοπών μας. Το Monemvasia Village η Topalti είναι ένα κτήμα με ξύλινα banglows, τα οποία έχουν δικό τους μπαλκονάκι και κουζίνα που σε κάνουν να νιώθεις σαν να μένεις στο δικό σου εξοχικό.

Ο όλος χώρος έχει μια ηρεμία (παρόλο που ήταν γεμάτος) και το σπίτι μέσα ενώ δεν έχει πολυτέλειες, το νιώθεις ζεστό και οικείο. Εμάς ήταν τρίκλινο με αξιοπρεπές μπάνιο (οκ, η ντουζιέρα ήταν λίγο μικρή αλλά την δουλειά μας την κάναμε) και ένα διπλό και ένα μονό κρεβάτι. Η κουζίνα ήταν επίσης πλήρως εξοπλισμένη. Εμείς είχαμε εξοπλιστεί με είδη τροφίμων κι έτσι μια υπέροχη εβδομάδα μας περίμενε.

Topalti ή Monemvasia Village

Στον κοινόχρηστο χώρο υπάρχει επίσης και η πισίνα που μας φιλοξένησε πολλές ώρες την ημέρα καθώς όταν δεν έχεις επαγγελματικές σκοτούρες και υποχρεώσεις στο μυαλό σου, η ανεμελιά σου επιτρέπει να κακομάθεις λίγο παραπάνω τον εαυτό σου! Κι εμείς του δώσαμε να καταλάβει. Το πρωί βουτούσαμε πριν το πρωινό, μετά εξόρμηση σε κάποια παραλία και το απόγευμα έως το βραδάκι πάλι βουτιές και παιχνίδι στην πισίνα.

Κώστας “λιώνει” στον ύπνο μέσα στην πισίνα
    Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Topalti Monemvasia Village
    Εγώ το παίζω “θεάρα” μέσα στην πισίνα
    Και η Μελίτα βρίσκει ευκαιρία να μας έχει στις επάλξεις και να μας τρελαίνει στις βουτιές.

Αυτές οι διακοπές ήταν επίσης διαφορετικές και μοναδικές γιατί αποφάσισα να μαγειρέψω! Ποιος εγώ; Που ακούω μαγείρεμα στις διακοπές και με πιάνει ταραχή. Κι όμως, πες που δεν με υποχρέωνε κανείς, πες που δεν είχα άγχη, πες που είχα κέφι, απόλαυσα να τους μαγειρεύω από πρωινό έως και βραδινό! Τόσο τέλεια ήταν που μέχρι και παρέα καλέσαμε ένα βράδυ να φάμε όλοι μαζί (εντάξει, παραγγείλαμε και κάτι απ’ έξω!). Αλλά τόσο κέφι είχα που ακόμα και το κατάλυμα το ένιωθα σαν σπίτι μας και το είχα ανοιχτό για νέους φίλους!

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Topalti Monemvasia Village
    Μέχρι και την βαφλιέρα μου είχα πάρει από το σπίτι για γλυκά πρωινά
    Αλλά και τα αλμυρά εδέσματα είχαν την πρωινή τιμητική τους.

Η Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς

Ήρθε η ώρα όμως να σας μιλήσω για την ίδια την Μονεμβασιά και το κάστρο της. Η καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς είναι μια μαγεία! Μπορείτε να φτάσετε εκεί, μέσω μιας στενής λωρίδας γης που ενώνει το “νησάκι”/βράχο με την ενδοχώρα, είτε με τα πόδια (θέλεις ένα 20λεπτο), είτε με το αυτοκίνητό σας και να το παρκάρετε στο δημόσιο πάρκινγ (αλλά μετά έχει λίγο περπάτημα – ένα 10λεπτο σίγουρα), είτε αν είστε τυχεροί σαν κι εμάς να παρκάρετε πάνω στον δρόμο αλλά κοντά στην είσοδο του κάστρου.

Υπάρχει επίσης και η επιλογή του λεωφορείου, που την δοκιμάσαμε κι αυτήν, που με μικρό αντίτιμο σε μεταφέρει μπροστά στην πόρτα του κάστρου. Ωστόσο καλό θα είναι να ρωτήσετε πότε είναι το τελευταίο λεωφορείο γιατί έχει αρκετό κόσμο και δεν θέλετε βραδιάτικα να μείνετε απ’ έξω και να περπατήσετε για να φτάσετε το βράδυ στο σπίτι σας, ειδικά αν έχετε παιδιά.

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Καστροπολιτεία
    Εμείς ήμασταν τυχεροί και βρήκαμε να παρκάρουμε κοντά στην είσοδο του κάστρου

Το μοναδικό μειονέκτημα που είδα σε όλη αυτή την διαδικασία ήταν ότι δεν υπάρχει επαρκής φωτισμός. Το βράδυ ο βράχος δεν φαίνεται σχεδόν καθόλου και ο δρόμος που ούτως ή άλλως είναι στενός και φιλοξενεί αυτοκίνητα και πεζούς είναι ανεπαρκώς φωτισμένος σε βαθμό επικίνδυνο θα έλεγα. Οπότε θέλει λίγο προσοχή. Οι λόγοι είναι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και μάθαμε ότι υπάρχει αρκετά μεγάλη διαμάχη για αυτό το θέμα.

Στην είσοδο της καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς

Όταν μπαίνεις μέσα από την μοναδική είσοδο του κάστρου (“μόνη έμβαση” εξ’ ου και το όνομα Μονεμβασιά) σε πιάνει ένα δέος και δεν υπάρχει σημείο που να μην πει κανείς ότι είναι όμορφο. Τείχη, παλιά αρχοντικά, στενά δρομάκια, λιθόστρωτα καλντερίμια, άπειρες βυζαντινές εκκλησίες που μετρούν από τον 6ο αιώνα σε ταξιδεύουν σε εποχές που οι Φράγκοι, οι Ενετοί και οι Οθωμανοί ήταν κυρίαρχοι αυτού του τόπου, τόπου πολυκατακτημένου και ζηλευτού!

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Καστροπολιτεία
    Μονεμβασιά, τη στιγμή που όλα γινόταν μαγικά!

Η καστροπολιτεία χωρίζεται στην Κάτω και στην Άνω πόλη. Εμείς η αλήθεια είναι ότι απολαύσαμε περισσότερο την Κάτω Πόλη (είπαμε δεν ήμασταν για επαγγελματικούς λόγους εκεί και κάναμε και τα στραβά μάτια σε εξτρά κούραση), κάναμε βόλτα στην άκρη των τειχών με θέα το Μυρτώο Πέλαγος, και απολαύσαμε καφέ, γλυκά και ψώνια σουβενίρ στα μαγαζάκια.

Βολτάροντας στα στενά δρομάκια της Μονεμβασιάς
    Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Καστροπολιτεία
    Τα μαγαζιά είναι όλα παραδοσιακά στημένα και πολύ χαριτωμένα

Η αλήθεια είναι ότι περίμενα να βρω πιο πολλά μαγαζιά. Η αγορά είναι σχετικά μικρή και γενικά δεν ενδείκνυται για τρελό shopping therapy. Ωστόσο στην αρχή της βόλτας υπάρχει μια υπέροχη μικρή γκαλερί, η Malva Gallery, με έργα ενός τοπικού καλλιτέχνη, του Μ.Γ. Γρηγορέα, που αξίζει την επίσκεψή σας.

Γραφικές γωνιές υπάρχουν σε πολλά σημεία της Μονεμβασιάς
    Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Καστροπολιτεία
    Εμείς ήπιαμε καφέ, φάγαμε γλυκά, παγωτά και ποτάκια οι μεγάλοι.

Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία της πόλη είναι οι κινστέρνες καθώς το έδαφος της είχε έλλειψη πηγαίου νερού και έτσι έπρεπε να δημιουργηθεί ένα οργανωμένο σύστημα ύδρευσης. Και αυτό έγινε με την κατασκευή κινστερνών για την συλλογή νερού κατά τη διάρκεια βροχής.

Κάτω δεξιά χαρακτηριστικό δείγμα κινστέρνας

Χαρακτηριστικά είναι επίσης και τα σπίτια που έχουν και ενετικά αλλά και οθωμανικά στοιχεία. Σήμερα πολλά από τα σπίτια έχουν αποκατασταθεί και κατοικούνται αλλά κυρίως αυτά που βρίσκονται στην Κάτω Πόλη. Γενικά μεγάλο μέρος της Άνω Πόλης είναι εγκαταλελειμένο και πολλά από τα σπίτια ανακαινίζονται τώρα, οπότε αν έχετε λίγο χρόνο επιλέξτε την Κάτω Χώρα που είναι πιο ζωντανή και με περισσότερο κόσμο.

Μονεμβασιά
    “Χαμένες” στα σοκάκια της Μονεμβασιάς

Η Εκκλησία “Ελκόμενος Χριστός”

Οι εκκλησίες αποτελούν βασικό αρχιτεκτονικό στοιχεία της Μονεμβασιάς. Εμείς είχαμε τη χαρά να επισκεφτούμε την εκκλησία “Ελκόμενος Χριστός” και μάλιστα τις ημέρες που ήμασταν εκεί είχε και περιφορά του επιταφίου που στην Μονεμβασιά γίνεται και κοντά στον Δεκαπενταύγουστο. Εντός του ναού θα δείτε και την περίφημη εικόνα της Σταύρωσης (14ος αι.) που κλάπηκε από αρχαιοκάπηλους, αλλά το 2011 επέστρεψε στο “σπίτι” της. ‘Ένα ανεκτίμητης αξίας εκκλησιαστικό κειμήλιο.

Το καμπαναριά του Ελκόμενου Χριστού στην Μονεμβασιά
    Η περιφορά του επιταφίου μέσα στην Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς τον 15αύγουστο

Η αλήθεια είναι πως εκείνο το βράδυ ήταν μαγικό. Λόγω της περιφοράς όλα τα σοκάκια ήταν φωτισμένα με φαναράκια που δημιουργούσαν μια υπέροχη ατμόσφαιρα. Εμείς περπατώντας φτάσαμε παράλληλα με τα κάτω τείχη και το ολόγιομο φεγγάρι μας έκανε την χάρη να μας χαρίσει το χαμόγελό του και να μας συντροφεύσει στην βόλτα μας.

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - Καστροπολιτεία
    Περπατώντας παράλληλα με τα τείχη του κάστρου
    Στα μάτια μου το δικό μου θαύμα να φωτίζεται από το ολόγιομο αυγουστιάτικο φεγγάρι.

Το σπίτι του Γιάννη Ρίτσου στη Μονεμβασιά

Στην καστροπολιτεία θα βρείτε και το σπίτι του Γιάννη Ρίτσου που αποκαλούσε την πόλη, “το πέτρινο καράβι του”. Ο ποιητής γεννήθηκε εκεί την 1η Μαΐου 1909 και πέθανε στην Αθήνα το 1990. Το πατρογονικό του σπίτι είναι στη θέση του και εξωτερικά υπάρχει και η προτομή του. Η θέα από την προαύλιο χώρο είναι εξαιρετική!

Το σπίτι του Γιάννη Ρίτσου στην Μονεμβασιά
    Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά 30
    Το φεγγάρι συνοδοιπόρος μας στο ταξίδι μας στην Μονεμβασιά
    Η θέα από την Καστροπολιτεία

Παραλίες στη Μονεμβασιά

Κατά τη διαμονή μας στην Μονεμβασιά κατέρριψα ωστόσο κι έναν μύθο! Όλοι μου έλεγαν ότι η Μονεμβασιά δεν έχει θάλασσα! Ναι, οκ μπορεί η Καστροπολιτεία να μην έχει πρόσβαση σε θάλασσα αλλά εμείς κολυμπήσαμε σε μια από τις πιο καθαρές και τυρκουάζ θάλασσες της περιοχής! Ακριβώς δίπλα στη γέφυρα που ενώνει τη νέα με την παλιά Μονεμβασιά. Και νομίζω ότι ήταν αποκάλυψη. Ωστόσο η καθαρότητα και η ομορφιά της συγκεκριμένης παραλίας εξαρτάται από τον αέρα καθώς υπήρξε και μέρα που την είδαμε με κύματα.

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - παραλίες
    Απίθανη η παραλία αριστερά (έτσι όπως βλέπετε το κάστρο) της γέφυρας
    Αριστερά (έτσι όπως βλέπετε την Μονεμβασιά) υπάρχει και δημόσιο πάρκινγκ

Ωστόσο δεν μείναμε μόνο στην Μονεμβασιά αλλά τιμήσαμε κι άλλες παραλίες. Η αγαπημένη μας ήταν η Πλύτρα (που βλέπει προς τον Λακωνικό κόλπο) αλλά περισσότερα σας έχει πει η Μαμά Μαρία στην ανάρτηση της για τον Γύρο της Πελοποννήσου. Επίσης επισκεφτήκαμε και τις παραλίες Ξιφιάς και Αμπελάκια αλλά δεν μπορώ να πω ότι μας άρεσαν καθώς εγώ για να μπω θέλω να μην υπάρχει ίχνος φυκιού!

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - παραλία Πλύτρα
    Παραλία Πλύτρας ιδανική για οικογένειες

Διαβάστε επίσης στο Ανθομέλι το δικό μας αφιέρωμα για την Πελοπόννησο:

Ταξίδι στην Πελοπόννησο, από την Πάτρα έως την Πύλο

Road trip στην Πελοπόννησο από τη Μεθώνη έως την Καλαμάτα

Πελοπόννησος: Οδοιπορικό στη Μάνη

Road trip σε χωριά και παραλίες στη Λακωνική Μάνη

Ταξίδι στην Πελοπόννησο, από το Γύθειο ως την Ελαφόνησο

Road trip στην Πελοπόννησο, από Μονεμβασιά έως τον Πόρο

Ημερήσια εκδρομή στην Ελαφόνησο

Την ημέρα της Παναγίας επισκεφτήκαμε την Ελαφόνησο και απολαύσαμε όλη την ημέρα την υπέροχη θάλασσά της. Μπορεί η διαδρομή για την Πούντα (που είναι το λιμάνι για να πάρετε το καραβάκι) να είναι κανένα 45λεπτο από τη Μονεμβασιά αλλά μην παραλείψετε να πάτε αν φτάσετε μέχρι εκεί!

Εκδρομή στην Ελαφόνησο και στην παραλία του Σίμου

Ελαφόνησος
    Στην παραλία του Σίμου στην Ελαφόνησο

Η εβδομάδα μας στην περιοχή και στην Μονεμβασιά πέρασε, αλλά προσωπικά θα τη θυμάμαι ως τις καλύτερες διακοπές που κάναμε από τότε που γεννήθηκε η Μελίτα παρόλο που είχαμε διάφορα προβλήματα υγείας (ο Κώστας στραμπούληξε το πόδι του την πρώτη μέρα, εγώ έπαθα μια αλλεργία και γέμισα σπυράκια στο πρόσωπο και είχα βγάλει και έρπη και στο πάνω και στο κάτω χείλος). Ποιος νοιάζεται όμως!

Φάγαμε, ξεκουραστήκαμε, κολυμπήσαμε, πήγαμε σε πανηγύρι και συναντήσαμε φίλους παλιούς και κάναμε και καινούργιους. Όμως το πιο σημαντικό, περάσαμε χρόνο μαζί, ποιοτικό χρόνο και όταν έχω αυτούς τους δύο μπορώ να σηκώσω βράχια τόσο μεγάλα όσο o βράχος της Μονεμβασιάς!

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά
    Ναι, κάτσε κάτω απ’ τον βράχο!!!

Στον παρακάτω χάρτη θα βρείτε όλα τα μέρη στα οποία θα ταξιδέψουμε παρέα στην Πελοπόννησο. Μπορείτε να ζουμάρετε αλλά και να πατήσετε πάνω σε αυτόν, να τον αποθηκεύσετε ή να τον συμβουλεύεστε στο δικό σας ταξίδι στέλνοντάς τον στο email σας.

Ελπίζω να σας άρεσε η σύντομα περιήγησή μας στην Μονεμβασιά και να σας εμπνεύσαμε να την επισκεφτείτε κι εσείς! Και μην ξεχνάτε ότι όλα ξεκινούν από τον πυρήνα που είναι η οικογένειά μας!

Οικογενειακές διακοπές στην Μονεμβασιά - παραλίες

Εσείς τι γνώμη έχετε για τη Μονεμβασιά;

Κάλη

Pin it for later

Μονεμβασιά με τα παιδιά. Ταξίδι και οικογενειακές διακοπές. Διαμονή, παραλίες, αξιοθέατα

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

Callie
    Γεια σας! Είμαι η Κάλη και αγαπώ να γεμίζω τη ζωή μου με μικρές όμορφες στιγμές! Και είμαι εδώ για να εμπνεύσω κι εσάς, ως δασκάλα, μαμά, σύζυγος, αδερφή, κόρη και φίλη. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να γκρινιάζουμε οπότε και της χαρίζουμε απλόχερα το χαμόγελό μας. Will you follow me?