mama Maria

Το οδικό ταξίδι που κάναμε, διασχίζοντας τον ονομαστό ρομαντικό δρόμο (Romantic Road) της Γερμανίας, σε μια διαδρομή περίπου 350 χλμ. στην πιο γραφική περιοχή της Νότιας Βαυαρίας ήταν για εμάς ένα ταξίδι αξέχαστο, ένα ταξίδι βουτηγμένο στην ιστορία. Διασχίσαμε τη «ρομαντική οδό» (Romantischen strasse) και περάσαμε από υπέροχα και εντυπωσιακά χωριά, ξεναγηθήκαμε σε κάστρα γραφικά και εντυπωσιαστήκαμε από τις φαντασμαγορικές αυτοκρατορικές κατοικίες. Όμως συνάμα μαγευτήκαμε και από τα ειδυλλιακά τοπία της όμορφης φύσης, αφού περπατήσαμε  μέσα σε απέραντους αμπελώνες και απολαύσαμε τοπία μαγικά περνώντας δίπλα από  ποτάμια και φθάνοντας έως τις καταπράσινες πλαγιές των Άλπεων. Ξεκινήσαμε  από την πόλη Wurzburg από όπου ξεκινάει και ο ρομαντικός δρόμος, περάσαμε από το μεσαιωνικό Rothenburg ob der Tauber, το αυτοκρατορικό Augsburg, αλλά και από άλλες μικρές και μεγάλες πόλεις και καταλήξαμε στην πόλη Fussen στις Άλπεις στα σύνορα με την Αυστρία, για να επισκεφθούμε το φημισμένο κάστρο Hohenschwangau και το επιβλητικό ανάκτορο του Λουδοβίκου Β’, το Neuschwanstein. Τη διαδρομή του ρομαντικού  δρόμου, που είναι και η πιο φημισμένη τουριστική διαδρομή της Γερμανίας, σας την προτείνω ως μια πρώτη επιλογή σας για ένα μαγευτικό ταξίδι που μπορείτε να το πραγματοποιήσετε όλες τις εποχές του χρόνου.

O Ρομαντικός Δρόμος της Γερμανίας

Ταξιδεύοντας στη Ρομαντική οδό θα συναντήσετε πολλές πόλεις και χωριά. Όλα είναι πανέμορφα και έχουν το καθένα τους να επιδείξει τις δικές του ομορφιές, είτε αυτές είναι φυσικές, είτε ιστορικές, είτε αρχιτεκτονικές, αφού όλα μαρτυρούν πως εκεί υπάρχει μια ιστορία τουλάχιστον 1.000 χρόνων. Ο επίσημος οδηγός της Γερμανίας γράφει πως υπάρχουν 29 προορισμοί επάνω στον ρομαντικό δρόμο που μπορούν να επισκεφθούν οι ταξιδιώτες. Απομένει λοιπόν σε εσάς, ανάλογα και με τον χρόνο που διαθέτετε, να επιλέξετε ποιους από αυτούς θα επισκεφθείτε στο ταξίδι σας.

12 μαγευτικές πόλεις και χωριά στον Ρομαντικό δρόμο της Γερμανίας
Απέραντες εκτάσεις με πράσινο, υπέροχα τοπία, διάσπαρτα μικρά και μεγάλα χωριουδάκια, πόλεις αυτοκρατορικές, μεσαιωνικές, πόλεις ιστορικές, όλα αυτά και πολλά άλλα θα έχετε την ευκαιρία να δείτε στην διαδρομή του ρομαντικού δρόμου της Γερμανίας.

Στην ανάρτησή μου αυτή θα σας ταξιδέψω στα χνάρια της δικής μας διαδρομής επιλέγοντας να κάνω 12 στάσεις σε μαγευτικές πόλεις και χωριά που μας έκαναν περισσότερο εντύπωση. Οι διανυκτερεύσεις μας ήταν σε 5 πόλεις, στις οποίες κάνω και εκτενέστερη αναφορά, παραλείποντας δυστυχώς, για οικονομία χώρου, μικρότερα χωριά που επισκεφθήκαμε, αν και καθόλου μικρότερα σε ομορφιά.

Εκπληκτικά φυσικά τοπία και γραφικά χωριά θα συναντήσετε σε όλη τη διαδρομή του Ρομαντικού δρόμου.

Οικονομικές ενοικιάσεις αυτοκινήτων από την Discover Car Hire. (Πατήστε στο παρακάτω banner)

Κάντε like στη σελίδα του Ανθομέλι στο Facebook, follow στο προφίλ μας στο Instagram και ακολουθήστε μας στο Pinterest.

Πόλεις κατά μήκος του ρομαντικού δρόμου που επισκεφθήκαμε

Würzburg

Η πόλη που είχαμε διανυκτερεύσει για να ξεκινήσουμε την επομένη το ταξίδι μας επάνω στον Ρομαντικό Δρόμο της Γερμανίας ήταν η πόλη του Würzburg  (Βύρτσμπουργκ), μια πόλη  πραγματικό στολίδι. Παρά τους βομβαρδισμούς που υπέστη το 1945 έχει να επιδείξει ακόμα σήμερα πολλούς θησαυρούς. Η πόλη βρίσκεται σε μια όμορφη τοποθεσία και τη διασχίζει ο ποταμός Μάιν. Την περιτριγυρίζουν απέραντες εκτάσεις με αμπέλια και μπορώ να πω με σιγουριά πως είναι μια από τις ομορφότερες πόλεις του ρομαντικού δρόμου.

Ρομαντικό δρόμος της Γερμανίας, Würzburg
Η πόλη Würzburg  (Βύρτσμπουργκ) από την οποία ξεκινάει ο ρομαντικός δρόμος της Γερμανίας

Πλατεία Marktplatz-Εκκλησία Marienkapelle

Ξεκινήσαμε την ξενάγησή μας στην πόλη Würzburg από το ιστορικό της κέντρο και από την πλατεία Marktplatz. H εκκλησία Marienkapelle που είναι μια από τις παλαιότερες εκκλησίες της Γερμανίας είναι ένα από τα πιο όμορφα αξιοθέατα στο Würzburg. Τα κόκκινα και λευκά χρώματα που είναι βαμμένη εξωτερικά την κάνουν πολύ εντυπωσιακή. Ο ναός όμως που δεσπόζει στο ιστορικό κέντρο του Würzburg είναι ο καθεδρικός ναός της πόλης. Υπέροχος ναός παρόλο που εξωτερικά είναι λιτός με τα δυο καμπαναριά του να σχίζουν τον ουρανό.

Ρομαντικό δρόμος της Γερμανίας, Würzburg
Πανοραμική άποψη του Würzburg από το κάστρο. Στο κέντρο της φωτογραφίας διακρίνεται η εκκλησία Marienkapelle

Ανακαλύψτε τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης Würzburg με το τρενάκι ξενάγησης (ξεκινάει από την πλατεία και περιλαμβάνει audio guide) μέσα σε 40 μόλις λεπτά και εντελώς ξεκούραστα! Για να κλείσετε την ξενάγησή σας πατήστε εδώ.

Γέφυρα Old Main Bridge

Ξεκινήσαμε τη βόλτα μας από την πλατεία του καθεδρικού ναού που ξεκινάει και ο κεντρικός δρόμος του ιστορικού κέντρου της πόλης και φτάσαμε ως την παλιά γέφυρα Old Main Bridge που περνάει πάνω από τον ποταμό Μάιν. Μια εκπληκτική γέφυρα γεμάτη με ιστορικά αγάλματα και εξοχές-μπαλκόνια από όπου μπορέσαμε να βγάλουμε τις πιο όμορφες φωτογραφίες του κάστρου και του ποταμού.

Ρομαντικό δρόμος της Γερμανίας, Würzburg
Ο καθεδρικός ναός του Würzburg χτίστηκε το 1040 και είναι η 4η μεγαλύτερη Ρωμανική εκκλησία της Γερμανίας. Η παλιά γέφυρα Old Main Bridge με τα αγάλματα είναι πάντα γεμάτη κόσμο.

Κάστρο Marienberg

Επάνω στον λόφο στέκει από τον 13ο αι. το κάστρο Marienberg που ήταν και έδρα των πριγκίπων της περιοχής για 500 χρόνια. Η θέα της πόλης από το κάστρο μας καθήλωσε με όλη την πόλη να βρίσκεται στα πόδια μας, το ποτάμι να κυλάει ήσυχα και οι οβελίσκοι και τα καμπαναριά των εκκλησιών να υψώνονται πάνω από τις στέγες των σπιτιών της. Εντυπωσιακές ήταν και οι πλαγιές του λόφου που ήταν γεμάτες αμπέλια φυτεμένα σε άψογες γραμμές και έφταναν ως τις όχθες του ποταμού

Η θέα του κάστρου Marienberg από την παλιά γέφυρα Old Main Bridge του Würzburg

Εκτός από την υπέροχη θέα που μας προσέφερε η βόλτα μας ήταν και πολύ ευχάριστη γιατί το κάστρο περιτριγυρίζεται από πολύ όμορφους κήπους άψογα διακοσμημένους με αγάλματα και συντριβάνια. Ιδιαίτερα το μέρος του κήπου που είναι ονομαστός ως ο γιαπωνέζικος κήπος μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.

Η παλιά γέφυρα με θέα το κάστρο Marienberg είναι η ομορφότερη φωτογραφία της πόλης.

Πλατεία Residenzplatz – Παλάτι Residenz

Και μετά κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία Residenzplatz, όπου βρίσκεται το μεγάλο μπαρόκ παλάτι του 1750, το Residenz. Παρ’ όλες τις ζημιές που είχε από τους βομβαρδισμούς, σήμερα, έχει αποκατασταθεί και συμπεριλαμβάνεται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Δίπλα στο παλάτι βρίσκεται ένα παρεκκλήσι, το Hofkirche, που είναι όλο από χρυσό. Τα αγάλματα, οι πίνακες ζωγραφικής, οι τοιχογραφίες, οι σκαλιστές λεπτομέρειες το κάνουν αξέχαστο. Εμείς απλά καθίσαμε μαγεμένοι σε μια πλευρά και τα θαυμάσαμε όλα! Μετά βγήκαμε και απολαύσαμε τον μεγάλο κήπο του παλατιού τον γεμάτο συντριβάνια.

Ρομαντικό δρόμος της Γερμανίας, Würzburg
Το Residenz του Wurzburg είναι εντυπωσιακό εξωτερικά όχι μόνο ως κτίσμα αλλά και από τους όμορφους διακοσμημένους κήπους που το περιβάλλουν

Info: Μπροστά από το Residenz υπάρχει πολύ μεγάλος χώρος στάθμευσης, ευρύχωρος και εύκολος για όλους τους επισκέπτες, όπου μπορείτε να σταθμεύσετε. Γενικά σε όλη την πόλη υπάρχουν πολλοί χώροι στάθμευσης και δίπλα στο ποτάμι, απλά πρέπει να φτάσετε νωρίς. Εμείς είχαμε διανυκτερεύσει με το αυτοκινούμενο στο  Mini camping au canoe δίπλα στον Μάιν ποταμό (GPS  n49,77989   o9,92860)

Τα χωριά της κοιλάδας Tauber

Την επόμενη διανυκτέρευσή μας θα την κάναμε στο Rothenburg ob der Tauber και θέλαμε να φτάσουμε στην πόλη έως και το βράδυ. Γι αυτό στα μικρά όμορφα χωριά της υπέροχης κοιλάδας  Tauber που περνούσαμε κάναμε μικρές στάσεις για να τα δούμε και να τα φωτογραφήσουμε. Η  διαδρομή δίπλα στον ποταμό Μάιν είναι μαγευτική σε μια περιοχή γεμάτη από αμπελώνες, βοσκοτόπια και οπωροφόρα δένδρα.

Ρομαντικό δρόμος της Γερμανίας, κοιλάδα Tauber
Με εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο ο Ρομαντικός Δρόμος της Γερμανίας, είναι «το πιο διάσημο τουριστικό αξιοθέατο της Γερμανίας»

Tauberbischofsheim

Πρώτη στάση κάναμε στο Tauberbischofsheim (Τάουμπερμπιρσοφσχάιμ), που είναι διάσημο ως πατρίδα της ξιφομαχίας. Μετά κάναμε στάση μεσημεριανή στην όμορφη λουτρόπολη  Bad Mergentheim (Μπαντ Μέργκεντχαιμ) με πλούσια ιστορία από τους ιππότες του Μεσαίωνα και εντυπωσιαστήκαμε από το μεγάλο κάστρο του 15ου αι.

Ρομαντικό δρόμος της Γερμανίας, Tauberbuschofsheim
Στη διαδρομή μας προτιμήσαμε τους μικρότερους δρόμους, γιατί εκεί η φύση μπορεί και μας προσφέρει απλόχερα την ομορφιά της.

Creglingen

Απογευματάκι φτάσαμε στο Creglingen (Κρέγκλινγκεν). Τα χωριό αυτό είναι πολύ όμορφο. Το ιστορικό του κέντρο είναι γεμάτο από παραδοσιακά σπίτια και περιβάλλεται από μεσαιωνικά τείχη. Έχει δε, τόσα μουσεία και μνημεία, αλλά και οινοποιεία που μας εντυπωσίασε ο αριθμός τους για ένα τόσο μικρό μέρος.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Creglingen
Η διαδρομή του ρομαντικού δρόμου γίνεται μέσα από απέραντους αμπελώνες αφού η περιοχή θεωρείται μια από τις καλύτερες περιοχές παραγωγής κρασιού.
Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Würzburg, Crenlingen

Info: Πριν φτάσετε στο Creglingen μπορείτε να κάνετε στάση στο Weikersheim (Βάικερσχαιμ) για να θαυμάσετε ένα αναγεννησιακό κάστρο που έχει έναν από τους ωραιότερους κήπους μπαρόκ όλης της Γερμανίας. Εάν θέλετε μπορείτε να διανυκτερεύσετε στο Creglingen.

Και τα τρία χωριά μας προσέφεραν εκτός από τις ομορφιές τους και χαλάρωση, αφού ήταν μικρά και δεν είχαμε το άγχος του παρκαρίσματος και της μετακίνησης.

Rothenburg ob der Tauber

Σε λιγότερο από 20 χλμ. από το Creglingen φτάσαμε στο Rothenburg ob der Tauber και το πρώτο μέλημα μας ήταν να βρούμε τον χώρο στάθμευσης για τη διανυκτέρευσή μας. Είχαμε επιλέξει να μείνουμε τουλάχιστον δύο ημέρες στην πόλη, διότι είχαμε διαβάσει πως είναι μια από τις ωραιότερες πόλεις του ρομαντικού δρόμου της Γερμανίας. Ευτυχώς ήταν πανεύκολη η πρόσβαση στο πάρκινγκ  και φτάσαμε εγκαίρως πριν νυχτώσει.

Parkplatz Nordlinger strasse GPS n 49.37104° Ε 010.18300°

Το πολυφωτογραφημένο σημείο του Rothenburg ob der Tauber με τους δυο πύργους – εισόδους της παλιάς πόλης

Το Rothenburg ob der Tauber, η αυτοκρατορική αυτή πόλη, διατήρησε έως και τις μέρες μας τον μεσαιωνικό της χαρακτήρα. Τα παραδοσιακά σπίτια, τα πανέμορφα κτίρια, τα στενά δρομάκια, οι πύλες, τα τείχη των 3 χιλιομέτρων με τους  43 πύργους είναι αυτά που την κάνουν τόσο θαυμαστή και συναρπάζουν τον κάθε επισκέπτη Μέσα από την βόλτα που κάναμε τις μέρες που μείναμε στο Rothenburg ob der Tauber (Ρότενμπουργκ ομπ ντερ Τάουμπερ) ανακαλύψαμε ομορφιές του μεσαίωνα που δεν είχαμε δει έως τότε, γιατί είναι από τις πόλεις της Γερμανίας που δεν καταστράφηκε στον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο από τους βομβαρδισμούς και έμεινε ανέπαφος ο μεσαιωνικός της χαρακτήρας.

Πολλά από τα καφέ βρίσκονται επάνω στους πεζοδρόμους της πόλης δίνοντας μια όμορφη εικόνα
Βασικός δρόμος με το σιντριβάνι στη μέση του και τα μεσαιωνικά χρωματιστά σπίτια στο κέντρο του Rothenburg ob der Tauber

Είναι μια γραφική και αυθεντική πόλη. Και μάλιστα χωρίς αυτοκίνητα! Είναι μια  πόλη που δικαίως κρατάει τα σκήπτρα της πιο διάσημης πόλης του ρομαντικού δρόμου. Σε αυτό το σημείο για οικονομία χώρου δεν θα επεκταθώ περισσότερο στα αξιοθέατά της, γιατί για την όμορφη αυτή πόλη έχω κάνει ιδιαίτερη ανάρτηση στο Ανθομέλι που βρίσκετε στην κατηγορία ταξίδια εξωτερικού. Εάν θέλετε να ξεναγηθείτε στο Rothenburg ob der Tauber μπορείτε να  διαβάσετε εδώ:

Μετά από τις δυο υπέροχες ημέρες που μείναμε στο Rothenburg ob der Tauber, που ομολογώ πως το αποχωριστήκαμε με βαριά καρδιά, πήραμε τον δρόμο για τη συνέχεια του ταξιδιού μας. Η επόμενη διανυκτέρευσή μας θα ήταν στο Augsburg. Όμως στη διαδρομή μας θα βλέπαμε και άλλες τρεις μικρότερες πόλεις του ρομαντικού δρόμου.

Ενδιαφέρουσες είναι και οι ημερήσιες εκδρομές που μπορείτε να κλείσετε μέσω του Ανθομέλι και της γνωστής ταξιδιωτικής πλατφόρμας Get Your Guide προς το Rothenburg ob der Tauber (και όχι μόνο) από την Φρανκφούρτη ή το Μόναχο. Ρίξτε μια ματιά και πατώντας τα παρακάτω εικονίδια για να δείτε τι περιλαμβάνουν (κάποιες φορές και lunch box ή εισιτήρια εισόδου σε αξιοθέατα!).

Για διαμονή στο Rothenburg ob der Tauber δείτε την πρότασή μας πατώντας εδώ.

Dinkelsbühl

Σε περίπου 45 χλμ. και μέσα από μια μαγευτική διαδρομή φτάσαμε στην πρώτη στάση που θα κάναμε και ήταν η παλιά πόλη Dinkelsbühl (Ντίνκελσμπυλ) που είναι χτισμένη σε ένα ειδυλλιακό τοπίο δίπλα στην κοιλάδα του Wornitz. Μπορεί το Rothenburg ob der Tauber να είναι πιο διάσημο και πιο τουριστικό, αλλά και το Dinkelsbühl δεν υστερεί σε ομορφιά, αφού είναι μια πρώην ελεύθερη αυτοκρατορική πόλη της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και κατάφερε να διατηρήσει τη γοητεία της μέχρι σήμερα. Από την πρώτη ματιά και η πόλη αυτή, ως δια μαγείας, μας συνεπήρε.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Dinkelsbuhl
Ο μεσαιωνικός χαρακτήρας της πόλης είναι εμφανής σε όλα τα κτίριά της.

Ίσως να έφταιγε η παρθένα μεσαιωνική ομορφιά της, ίσως τα  υπέροχα κτίρια της ή ίσως το αυθεντικό ιστορικό κέντρο της που περικλείεται από τείχη και πολύχρωμες γιγάντιες πύλες. Πάντως κατάφερε μέσα σε λίγο χρόνο να μας δείξει με την όλη αρχιτεκτονική της, πώς ήταν ακριβώς οι πόλεις κατά τον Μεσαίωνα. Και αυτή η πόλη είναι ένα διαμάντι της ρομαντικής διαδρομής, αφού η ιστορία της είναι πάνω από 1.000 χρόνια και έχει και αυτή  μερίδιο διασημότητας στον ρομαντικό δρόμο.

Nördlingen

Η επόμενη στάση μας ήταν η πόλη Nördlingen (Νέρντλινγκεν) ένα από τα πιο ελκυστικά μέρη στο  Ρομαντικό Δρόμο. Μαζί με το Rothenburg ob der Tauber και το Dinkelsbühl σήμερα είναι μία από τις τρεις πόλεις της Γερμανίας, που διατηρεί τα μεσαιωνικά της τείχη που την περικλείουν.

Πανοραμική θέα του Nördlingen

Όταν μπήκαμε μέσα στο ιστορικό της κέντρο μας εντυπωσίασαν δυο εκπληκτικής ομορφιάς σπίτια που είναι και τα ορόσημα της πόλης. Μας εντυπωσίασε όμως και το ότι δεν είχε την πληθώρα των τουριστών που είχαν οι δυο άλλες πόλεις και ειδικά το Rothenburg ob der Tauber, παρά την ομορφιά και τη μεσαιωνικότητά της.

Το ιστορικό κέντρο του Nördlingen (Νέρντλινγκεν)

Το Nördlingen εμένα μου άρεσε, γιατί ήταν ήσυχο. Ακόμα και να χανόμασταν μέσα στα στενά δρομάκια του, κερδισμένοι θα βγαίναμε γιατί θα είχαμε βιώσει όλη την ιστορία του Μεσαίωνα. Η μεγάλη του εκκλησία είναι ένα κόσμημα της πόλης, καθώς και το δημαρχείο που χρονολογείται από τον 13ο αι.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Nordlingen

Εάν θέλαμε να θαυμάσουμε τη θέα από ψηλά και είχαμε και τον χρόνο, δεν είχαμε παρά να ανεβούμε στο καμπαναριό της εκκλησίας ύψους 90 μ.. Όμως παρόλα αυτά όταν αναπολώ και τις τρεις μεσαιωνικές αυτές πόλεις στην καρδιά μου την καλύτερη θέση την έχει κερδίσει το Rothenburg ob der Tauber.

Μουσείο τρένων στο Nördlingen

Info: Στο Nördlingen υπάρχει και ένα εξαιρετικό μουσείο για την ιστορία των σιδηροδρόμων. Έχει παλιά τρένα και ατμομηχανές από τον 18ο αι.  Είναι κατάλληλο και για μικρά παιδιά να μάθουν και να δουν τρένα των περασμένων χρόνων και να κάνουν και μια βόλτα με μια ατμομηχανή. (Παρέχεται δωρεάν με το εισιτήριο εισόδου του μουσείου).

Donauwörth

Στη συνέχεια της διαδρομής μας επισκεφθήκαμε τo Donauwörth (Ντόναουβερτ) την αρχαία αυτή αυτοκρατορική πόλη που είναι κτισμένη στη συμβολή δυο ποταμών, του Δούναβη (Donau) και του Worrnitz. Λέγεται πως ιδρύθηκε από δύο ψαράδες που μένανε σε ένα νησάκι του ποταμού.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Nordlingen
To Donauwörth (Ντόναουβερτ) όμορφη μικρή πόλη του ρομαντικού δρόμου στη Γερμανία

Είναι και αυτή ιστορική πόλη, αφού εδώ έγιναν θρησκευτικές συγκρούσεις μεταξύ των καθολικών και των προτεσταντών στον 30ετή πόλεμο που έληξε με τη νίκη των καθολικών. Όλα τα αξιοθέατά της είναι συγκεντρωμένα στον κεντρικό της δρόμο, όπως η καθολική εκκλησία που χρονολογείτε από εκείνη την εποχή και άξιζε την επίσκεψή μας γιατί υπήρχαν αγάλματα ήδη από το 1500.

Γερμανία

Διαβάστε στο Ανθομέλι:

Augsburg

Είχε αρχίσει να σουρουπώνει όταν φύγαμε από το Donauwörth με προορισμό το Augsburg. Η μέρα μας ήταν γεμάτη από εικόνες και ξεναγήσεις στις πόλεις και εμείς χορτασμένοι από γραφικά τοπία μέσα στο απέραντο  πράσινο και από πόλεις τις γεμάτες με πολιτισμό και ιστορία. Βρισκόμασταν στο κέντρο περίπου του ρομαντικού δρόμου και η απόσταση μεταξύ  των δύο πόλεων ήταν σχετικά μικρή. Τις χώριζαν μόνο 48 χλμ.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg
Η απόλαυση μιας οδικής διαδρομής είναι να οδηγείς σε τέτοιους δρόμους

Το Augsburg (Άουγκσμπουργκ) είναι η μεγαλύτερη πόλη που βρίσκεται επάνω στη ρομαντική οδό και η  ιστορία της είναι τεράστια. Ιδρύθηκε το 15 π. Χ. από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αύγουστο, από όπου πήρε και το όνομά της. Το παλιό της όνομα ήταν Αυγούστα. Ήταν ελεύθερη αυτοκρατορική πόλη και λόγω της στρατηγικής και εμπορικής της θέσης στο δρόμο προς την Ιταλία έγινε σημαντικό κέντρο.

Η ρωμαϊκή πόλη Αυγούστα ιδρύθηκε 15 χρόνια πριν τη γέννηση του Χριστού

Μετά από μισή ώρα διαδρομής, το GPS έδειχνε ήδη τη σημαία του τερματισμού στο camper stop του Augsburg, που θα μέναμε για τις επόμενες δυο ημέρες. Ήταν μικρό δίπλα στο ποτάμι και πολύ ήσυχο. Για τη διαμονή μας πληρώσαμε ένα μικρό αντίτιμο σε ένα αυτόματο μηχάνημα και κολλήσαμε την κάρτα στο παρμπρίζ του αυτοκινούμενου. Κάποια στιγμή ήρθε ο υπεύθυνος του πάρκινγκ και έκανε έλεγχο εάν είχαμε κόψει όλοι εισιτήριο.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg Camper Stop
Wohnmobilstellplatz Wertach
Burgemeister Ackermann strasse 1 Augsburg
GPS n48,36944 o10,87750

Για διαμονή σε ξενοδοχείο δείτε την πρότασή μας πατώντας εδώ.

Για να δούμε την πόλη του Augsburg είχαμε στη διάθεσή μας δύο ημέρες που στάθηκαν αρκετές για να την εξερευνήσουμε και να δούμε τα σημαντικότερα αξιοθέατά της.

Rathausplatz– Δημαρχείο

Ξεκινήσαμε την ξενάγησή μας από το ιστορικό κέντρο και την Rathausplatz, που όπως σε όλες τις παλιές πόλεις της Γερμανίας το σημαντικότερο αξιοθέατο είναι  το Δημαρχείο. Tο Δημαρχείο (Rathaus), είναι ένα υπέροχο κτίριο του 17ου αι. το οποίο είχε καταστραφεί στον πόλεμο αλλά αντικαταστάθηκε σύμφωνα με το αρχικό του σχέδιο. Λόγω της μεγάλης  ιστορικής και πολιτιστικής σημασίας που έχει προστατεύεται από τη Σύμβαση της Χάγης.

Το Δημαρχείο του Augsburg χρονολογείται από το 1615

Info: Μέσα στο Δημαρχείο υπάρχει η Χρυσή αίθουσα, το Golden Hall,  που ονομάζεται έτσι λόγω της χρυσής ξύλινης οροφής της .

Ο πύργος Perlach

Μπροστά από το Δημαρχείο και γύρω από το συντριβάνι με το άγαλμα του Καίσαρα Αυγούστου, του ιδρυτή της πόλης, πλήθος κόσμου απολάμβαναν τον καλοκαιρινό ήλιο. Στην ιστορική αυτή κεντρική πλατεία της πόλης και δίπλα στο Δημαρχείο, ο ψηλός πύργος που βλέπαμε μας έκανε εντύπωση. Αναγκάστηκα να διαβάσω τον ταξιδιωτικό μου οδηγό και έμαθα πως είναι ο Πύργος Perlach, ένα ιστορικό κτίριο που εάν ανεβαίναμε στην κορυφή του θα είχαμε μια εξαιρετική θέα της πόλης. Όμως όταν είδαμε την κυκλική σκάλα που έπρεπε να ανεβούμε με τα πόδια κάναμε πίσω και ούτε καν το ξανασυζητήσαμε.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg
Ο πύργος Perlach. Όταν ανεβείτε μετά κόπων και βασάνων στην κορυφή εκεί σας περιμένει ο φύλακας που θα σας ζητήσει να κόψετε εισιτήριο.

Η πλατεία του Augsburg είναι πολύ όμορφη. Δεν περνούν αυτοκίνητα, μόνο τραμ και αυτό την καθιστά ένα μέρος για χαλάρωση και ξεκούραση αφού είναι γεμάτη από καφετέριες και εστιατόρια.

Η πλατεία Rathausplatz στο ιστορικό κέντρο του Augsburg

Info: Εάν θέλετε χάρτη της περιοχής ή οποιασδήποτε άλλη πληροφορία το γραφείο τουρισμού βρίσκεται στην πλατεία Rathausplatz

Μετά πήραμε τον μεγάλο δρόμο προς τ’ αριστερά της πλατείας, την Karolinenstrasse. Τα τραμ πηγαινοέρχονταν μέσα στον μεγάλο δρόμο και εμείς θαυμάζαμε τα υπέροχα σπίτια με τις αναγεννησιακές προσόψεις. Η βόλτα μας κράτησε αρκετά γιατί κάθε τόσο φωτογραφίζαμε κάθε λεπτομέρεια της όμορφης πόλης.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg
Η πόλη του Augsburg εκτός από τα πολύ όμορφα κτίρια που έχει, έχει και πολλά σιντριβάνια διάσπαρτα μέσα στους πεζοδρόμους της
Πεζόδρομος στο Augsburg
Υπέροχα κτίρια κοσμούν τους δρόμους του Augsburg

Ο καθεδρικός ναός της Αγίας Μαρίας

Στο τέλος του δρόμου αυτού είχα διαβάσει πως βρίσκεται ένας υπέροχος ναός. Μετά από αρκετή πεζοπορία στην Karolinenstrasse επιτέλους φτάσαμε στον προορισμό μας. Στο αντίκρυσμα του καθεδρικού ναού της Αγίας Μαρίας μας έφυγε και όλη η κούραση. Είναι ένας ναός πραγματικά πολύ όμορφος με μια θαυμάσια είσοδο γεμάτη αγάλματα. Αλλά και το εσωτερικό του δεν μας άφησε ασυγκίνητους που ήταν γεμάτο με υπέροχες τοιχογραφίες και χρωματιστά βιτρό παράθυρα.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg
Ο καθεδρικός της Αγίας Μαρίας έχει 5 παράθυρα που χρονολογούνται από το 1045 και τα παλιότερα βιτρό στον κόσμο

Πλατεία MoritzWeberhaus

Επιστρέψαμε στην κεντρική πλατεία και κάναμε μια μεγάλη βόλτα στους δρόμους της αγοράς του Augsburg φτάνοντας ως την πλατεία Moritz. Η πλατεία και οι γύρω δρόμοι έχουν τα πιο όμορφα σπίτια που είδαμε στην πόλη. Εκεί, σε μια γωνιά του δρόμου, ένα σπίτι όμως μας καθήλωσε το βλέμμα. Ήταν το Weberhaus, ένα σπίτι ζωγραφισμένο! Οι ζωγραφιές του μπορεί να μην είχαν έντονα χρώματα, όπως είχαμε δει σε άλλες πόλεις, όμως ήταν ένα σπίτι που και μόνο με τον όγκο του, έστρεφες το βλέμμα σου να το θαυμάσεις. Ποιος ξέρει ποιοι θα ζούσαν εδώ πριν εκατοντάδες χρόνια!

Το ζωγραφιστό σπίτι Weberhaus στο Augsburg
Δρόμος στο κέντρο της πόλης και απέναντι από το κτίριο Weberhaus.

Maximilian Strasse

Όταν αρχίσαμε να περπατάμε στον πιο κεντρικό δρόμο την Maximilian Strasse που είναι γνωστή και ως «αυτοκρατορικό μίλι», είδαμε πολλά και σημαντικά αξιοθέατα. Μας εντυπωσίασαν τα πολλά συντριβάνια που ήταν διάσπαρτα κατά μήκος του δρόμου και φτάσαμε έως και τη μεγάλη εκκλησία την Church of St. Ulrich and St. Afra.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg
Το «αυτοκρατορικό μίλι», η Maximilian Strasse στο Augsburg και στο βάθος το καμπαναριό της Church of St. Ulrich and St. Afra

Το βράδυ μας βρήκε να τρώμε και να πίνουμε με δύο ζευγάρια από τη Γρανάδα της Ισπανίας. Ο ένας εξ αυτών ήταν μάγειρας και δεν φαντάζεστε τι μας έβγαλε για να μας ευχαριστήσει. Ως και μακαρονάδα έφτιαξαν στις 10 το βράδυ για να φάμε. Δεν λέγαμε να σταματήσουμε, αλλά ως μεσογειακοί με το ταπεραμέντο του ενθουσιασμού και κεφιού που είχαμε, στο τέλος μας σταμάτησαν οι Γάλλοι από το διπλανό αυτοκινούμενο που μας έκαναν παρατήρηση. Συμμορφωθήκαμε άμεσα και πήγαμε για ύπνο, με την προσδοκία πως σε κάποιο άλλο ταξίδι ίσως να ξανασυναντηθούμε.

Οικισμός Fuggerei

Την επόμενη ημέρα κατευθυνθήκαμε προς τον οικισμό Fuggerei, γιατί δεν είναι δυνατόν κανείς να επισκεφθεί το Augsburg χωρίς να επισκεφθεί την μικρή πόλη Fuggerei. Βάλαμε στο GPS τον προορισμό και εντέλει διαπιστώσαμε πως δεν χρειαζόταν, αφού ο προορισμός μας ήταν μέσα στην ίδια την πόλη! Μάλιστα είχαμε περάσει και την προηγούμενη μέρα χωρίς να γνωρίζουμε πως ήταν σε εκείνο το σημείο. Μια βαριά ξύλινη πόρτα χωρίζει το παρελθόν από το παρόν. Για να περάσουμε όμως τη μεγάλη πόρτα του οικισμού και να βγάλουμε φωτογραφίες του Fuggerei έπρεπε να πληρώσουμε εισιτήριο. Όμως, δυστυχώς, παρόλο που θέλαμε πολύ να μπούμε μέσα, το ταμείο έκδοσης εισιτηρίων εκείνη τη στιγμή ήταν κλειστό και μετά λύπης μας μόνο μια φωτογραφία βγάλαμε από την είσοδο του μικρού οικισμού.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg (Fuggerei)
Το Fuggerei στο Augsburg είναι ο παλαιότερος οικισμός που υπάρχει στον κόσμο.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ FUGGEREI

Ο Jakob Fuggerei γεννήθηκε στο Augsburg και ήταν ένας πολύ πλούσιος τραπεζίτης. Την εποχή εκείνη οι τραπεζίτες είχαν περισσότερη ισχύ ακόμα και από τους αυτοκράτορες. Το 1516  έχτισε μαζί με τον αδελφό του το πρώτο συγκρότημα κατοικιών στην ιστορία και το ονόμασαν Fuggerei. Σε αυτό το συγκρότημα που το αποτελούσαν 67 διώροφες κατοικίες, εγκαταστάθηκαν οι άποροι κάτοικοι του Augsburg. Το Fuggerei είναι μια πόλη μέσα στην πόλη και μάλιστα έχει και τη δική της εκκλησία. Ακόμα και σήμερα όσοι μένουν στα διαμερίσματα πληρώνουν ένα συμβολικό ετήσιο ενοίκιο 0,88 του ευρώ, αλλά είναι αναγκασμένοι καθημερινά να προσεύχονται στον Θεό για την οικογένεια του ευεργέτη! Έως και σήμερα το Fuggerei παραμένει το πρώτο συγκρότημα λαϊκών κατοικιών παγκοσμίως.

• Υπάρχει και Μουσείο Fuggerei όπου μπορείτε να δείτε ακριβώς πως ζούσαν εκείνη την εποχή, τα έπιπλά τους, και γενικά τα σπιτικά τους.
  • Για τους μικρούς ταξιδιάρηδες φίλους μας σημειώνω πως υπάρχει στο Augsburg και ένα υπέροχο Μουσείο Κουκλοθέατρου με πολλούς ήρωες- μαριονέτες από τις τηλεοπτικές σειρές και από τα παραμύθια.

Landsberg am Lech

Την επομένη μέρα αφήσαμε το Augsburg  και ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό μας που θα ήταν το Fussen. Περάσαμε και είδαμε όμως και το μικρό αλλά όμορφο Landsberg am Lech που κατάφερε να κρατήσει και αυτό έως σήμερα τον μεσαιωνικό του χαρακτήρα.

Πύργος στο Landsberg am Lech

Είναι μια από τις πόλεις του Ρομαντικού Δρόμου και βρίσκεται σε ένα σημαντικό σημείο της επαρχίας της Βαυαρίας. Η πόλη είναι οδικός κόμβος αφού εδώ συναντιούνται ο ρομαντικός δρόμος με τους αυτοκινητόδρομους για το Μόναχο και τη λίμνη Κωνστάνς. Η μικρή πόλη είναι γεμάτη από ιστορία και αξιοθέατα, μεσαιωνικούς πύργους και στενά σοκάκια. Ένα μέρος της παλιάς πόλης είναι δίπλα στο ποτάμι και το άλλο βρίσκεται χτισμένο επάνω στο λόφο και περιστοιχίζεται από τείχη.

Info: Στην πόλη υπάρχει δωρεάν χώρος στάθμευσης για 2 ώρες. Υπάρχουν επίσης χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων πιο κάτω στο δρόμο και  κοντά στον ποταμό.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Augsburg
Το Landsberg am Lech με το ποτάμι να ρέει σε σχηματισμούς σαν σκαλοπάτια

Info: Το Landsberg am Lech είναι η πόλη που είχε συνδεθεί με τον ναζισμό αφού είναι η πόλη που είχε φυλακιστεί ο Χίτλερ και ήταν γνωστή ως πόλη της Νεολαίας του Χίτλερ. Στα περίχωρα αυτής της πόλης υπήρχε το μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης στη Γερμανία, όπου πάνω από 30.000 άνθρωποι φυλακίστηκαν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες, με αποτέλεσμα να πεθάνουν περίπου οι 14.500 από αυτούς. Το στρατόπεδο έκλεισε το 1950.

Διαβάστε επίσης στο Ανθομέλι:

Schongau

Μετά και από τη μικρή αυτή στάση που κάναμε, ο προορισμός μας πλέον ήταν το Füssen.  Καθ΄ οδόν όμως και ενώ έβαζα  στο GPS τον προορισμό μας είδα  πως ένα άνετο και δωρεάν πάρκινγκ για τους αυτοκινούμενους υπήρχε και στην μικρή πόλη Schongau, πριν από το Füssen και πάνω στο δρόμο μας. Σκεφτήκαμε πως θα ήταν ένα ιδανικό μέρος για ξεκούραση κάποιων ημερών μετά από την μέχρι τότε διαδρομή μας, αλλά και για την μετέπειτα που θα ήταν η πολύ τουριστική πόλη Füssen. Η απόφασή μας αποδείχθηκε πολύ καλή, γιατί το  Schongau μας γοήτευσε για την αυθεντικότητά του αλλά και για τη φυσική ομορφιά του. Παρκάραμε στο κάτω μέρος του λόφου σε ένα δασύλλιο δίπλα στο ποτάμι, όπου υπήρχαν και πολλά άλλα αυτοκινούμενα και διανυκτερεύσαμε.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Schongau, camping park
Festplatz, Lechufrstrasse Schongau
GPS n47,80906 o10,89815
Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Schongau
Από το Schongau ο Ρομαντικός Δρόμος αρχίζει να κατευθύνεται στους  πρόποδες των Άλπεων

Την επομένη ανεβήκαμε τον ανηφορικό λιθόστρωτο δρόμο και φθάσαμε στο κέντρο του χωριού. Η κεντρική πλατεία Marienplatz έχει χρώμα μεσαιωνικό και το γοτθικό κτίσμα, το Ballenhaus, που δεσπόζει στο κέντρο θυμίζει εποχές από τον 15ο αι. Από εκείνη την εποχή διατηρήθηκε και ένα μεγάλο μέρος των τειχών του καθώς και πέντε από τους πύργους του.

Το  Schongau  είναι διάσημο και για τις πολλές ιστορικές εκκλησίες και μοναστήρια που έχει.
Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Schongau, camping park
Το Schongau είναι μια από τις τελευταίες κύριες στάσεις του ρομαντικού δρόμου πριν από το Füssen

Füssen

Μετά από τις μέρες ανάπαυλας και ξεκούρασης που περάσαμε στη μικρή και όμορφη πόλη Schongau φτάσαμε και στην τελευταία πόλη της Romanticsche strasse της Γερμανίας, στο Füssen. Το τοπίο από πολλά χιλιόμετρα πριν είχε αλλάξει και τις κοιλάδες και το βοσκοτόπια τα είχαν υποδεχθεί πιο ορεινές και δασώδεις περιοχές. Το Füssen βρίσκεται στους πρόποδες των Άλπεων, σχεδόν στα σύνορα με την Αυστρία και είναι μια ελκυστική πόλη γεμάτη τουρίστες. Το ιστορικό κέντρο της πόλης είναι πεζοδρομημένο και γεμάτο με σιντριβάνια και φυσικά πολύχρωμα κτίρια.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Fussen
Όλο το ιστορικό κέντρο του Füssen είναι πεζοδρομημένο
Στον κεντρικό πεζόδρομο του Füssen
Τα μαγαζάκια του ιστορικού κέντρου του Füssen δεν αλλάζουν καθόλου τη δομή των κτιρίων αφού βρίσκονται ενσωματωμένα μέσα σε αυτά

Στα δρομάκια της παλιάς πόλης

Όταν περπατήσαμε στα δρομάκια της παλιάς πόλης τα χρωματιστά σπίτια πολλά από τα οποία ήταν διακοσμημένα και με τοιχογραφίες μας ενθουσίασαν. Ο χαρακτηρισμός που της δώσαμε ήταν » πολύχρωμη πόλη», αλλά και «χαρούμενη πόλη», γιατί λόγω των χρωμάτων μας μετέφερε νότες χαράς. Η πόλη έχει τη δική της γοητεία, μια γοητεία 700 ετών που την βλέπαμε σε πολλά παλιά κτίρια και στις πολυάριθμες μπαρόκ εκκλησίες της. Όμως η πόλη δεν έμεινε αναλλοίωτη από τον Μεσαίωνα. Όταν περπατήσαμε εκτός του ιστορικού κέντρου της είδαμε πως το Füssen τώρα είναι πια είναι μια μοντέρνα και νέα πόλη.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Fussen
Το Füssen έχει το δικό του χρώμα!
Οι προσόψεις πολλών κτιρίων στο Füssen είναι ζωγραφισμένες
Μια ακόμα υπέροχη πλατεία με το σιντριβάνι και τα ζωγραφιστά σπίτια στο Füssen
Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Fussen
Αναμνηστική φωτογραφία στο ποτάμι του Füssen με φόντο το κάστρο του.

Το κυριότερο αξιοθέατο που διαθέτει το Füssen και το πιο διάσημο είναι φυσικά το παραμυθένιο κάστρο Neuschwanstein του βασιλιά Λουδοβίκου Β΄της Βαυαρίας. Λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη και μέσα σε ένα υπέροχο μαγευτικό ορεινό τοπίο βρίσκονται τα δύο κάστρα. Το κάστρο Hohenschwangau και το κάστρο Neuschwanstein.

Το Κάστρο Neuschwanstein αποτέλεσε έμπνευση για το κάστρο της ωραίας κοιμωμένης της Ντίσνευλάντ

Το κάστρο χτίστηκε από τον βασιλιά Λουδοβίκο Δ΄όταν ανέβηκε στον θρόνο και ολοκληρώθηκε το 1886. Τα παιδικά του χρόνια τα είχε περάσει στο κάστρο Hohenschwangau, ιδιοκτησία του πατέρα του και από εκείνη την ηλικία ονειρευόταν να κτίσει ένα κάστρο στην τοποθεσία που έβλεπε από μακριά όπου βρίσκονταν τα ερείπια δυο παλαιότερων κάστρων. Το όνειρό του το πραγματοποίησε και με χρήματα από την δική του περιουσία έκτισε ένα νέο ανάκτορο, το Neuschwanstein.

Ρομαντικόs δρόμος της Γερμανίας, Fussen
Το Neuschwanstein (Νοϊσβανστάϊν) το επισκέπτονται 1.300.000 επισκέπτες κάθε χρόνο που το καθιστά ως έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη.

Info:

1. Το ανάκτορο Neuschwanstein μπορείτε να το επισκεφθείτε για λόγους ασφαλείας, μόνο με με ξεναγό και δεν επιτρέπονται οι φωτογραφίες.
  2. Επειδή στην περίοδο του καλοκαιριού έχει πάνω από 6.000 επισκέπτες την ημέρα, ίσως χρειαστεί να περιμένετε αρκετές ώρες για να έρθει η σειρά σας.
  3. Από το κάστρο Hohenschwangau για να φτάσετε στο παλάτι Neuschwanstein μπορείτε να περπατήσετε το μονοπάτι που υπάρχει μέσα στο βουνό.
  4. Υπάρχει όμως και μια ακόμα επιλογή, αφού δεν ανεβαίνουν αυτοκίνητα. Να ανεβείτε στον αραμπά με τα άλογα μαζί και με άλλους επισκέπτες και να φτάσετε ξεκούραστα και με ασφάλεια έως την πόρτα του παλατιού.
  5. Για διαμονή στο Fussen προτείνουμε το Hotel Fantasia
  6. Εισιτήρια

Κλείστε μια ημερήσια εκδρομή με ξεναγό ή audio guide από το Μόναχο προς το Κάστρο Neuschwanstein και την περιοχή με πούλμαν ή τρένο. Αν είστε παρέα φίλων ή οικογένεια επιλέξτε αυτή την ημερήσια εκδρομή.

Το παραμυθένιο ανάκτορο του βασιλιά Λουδοβίκου Δ΄δεσπόζει ψηλά στο βουνό

Και τα δύο παλάτια αξίζουν την επίσκεψή σας όταν φτάσετε στο Füssen.

Info: Επίσης ένα από τα κυριότερα αξιοθέατα του Füssen είναι η  εκκλησία  Wieskirche ένα αριστούργημα της εποχής ροκοκό. Χτισμένη στις αρχές του 18ου αι. προσελκύει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, χάρη στο εσωτερικό της διάκοσμο που θεωρείται έργο τέχνης. Η εκκλησία είναι μια από τις πιο γνωστές στη Βαυαρία και αποτελεί σήμερα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO

Άλλες πόλεις στον ρομαντικό δρόμο

Εάν έχετε ως βάση διαμονής σας το Füssen μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε, εκτός ρομαντικού δρόμου τις μικρές πόλεις

• Το Oberammergau. Σε απόσταση 45 χλμ. βρίσκεται το χωριό που είναι διάσημο για τα ξυλόγλυπτα αλλά και για τα ζωγραφισμένα σπίτια του
  • Επίσης σε απόσταση 20 χλμ. από Oberammergau μπορείτε να θαυμάσετε τη μικρή παραθεριστική πόλη Garmisch-Partenkirchen,(παλιά ήταν δύο που τώρα είναι ενωμένες) και βρίσκεται στους πρόποδες του ψηλότερου βουνού της Γερμανίας, του Zugspitze (2.962 m.)
Γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής ομάδας "Ταξιδεύοντας με το Ανθομέλι" στο Facebook και ακολουθήστε μας στο "greek_travel_family" στο Instagram.

Στο Füssen για να επισκεφθείτε τα παγκοσμίου φήμης κάστρα, μπορείτε να κάνετε ημερήσια εκδρομή από το Μόναχο, αφού απέχει μόνο 140 χλμ. αλλά και από το Ίνσμπρουκ της Αυστρίας αφού η απόστασή του είναι μικρότερη από 110 χλμ.

Μετά από την επίσκεψή μας στο κάστρο Neuschwanstein (για το κάστρο θα υπάρξει ιδιαίτερη ανάρτηση), η οδική διαδρομή μας από το Würzburg μέχρι το Füssen, επάνω στον ρομαντικό δρόμο της Γερμανίας έφτασε στο τέλος της. Ήταν για εμάς μια από τις ομορφότερες διαδρομές που κάναμε και μας έμεινε χαραγμένη στο μυαλό μας, αλλά και στην καρδιά μας.

Αυτόν τον μαγευτικό ρομαντικό δρόμο της Γερμανίας τον γεμάτο από δεκάδες πανέμορφα χωριά και πόλεις με μεσαιωνικό χαρακτήρα, αλλά και περιτριγυρισμένο από μια υπέροχη φύση, διαλέξτε και εσείς για το επόμενο ταξίδι σας και είναι σίγουρο πως θα σας εντυπωσιάσει και θα είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά οδικά ταξίδια που θα έχετε πραγματοποιήσει.