ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας

Μετά από τις υπέροχες μέρες που περάσαμε στην όμορφη μικρή και παραμυθένια Βρέμη της Γερμανίας, φύγαμε πιο βόρεια για να γνωρίσουμε και το λιμάνι της, το Μπρεμερχάβεν (Bremerhaven) που είναι μια νέα και μοντέρνα πόλη 110.000 περίπου κατοίκων, με αξιοθέατα που ήταν για εμάς μια πραγματική έκπληξη! Το νέο λιμάνι του Μπρεμερχάβεν βρίσκεται στην όχθη του ποταμού Weser. Χύνεται στη Βόρεια Θάλασσα και είναι το 16ο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και το 4ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη! Το σημερινό λιμάνι του εισάγει και εξάγει περισσότερα αυτοκίνητα από οποιαδήποτε άλλη πόλη στην Ευρώπη με πάνω από 2.000.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Το Μπρεμερχάβεν στη Βόρεια θάλασσα, η πόλη έκπληξη για εμάς με κτίρια και μουσεία που μας άφησαν τις καλύτερες ταξιδιωτικές αναμνήσεις

Το παλιό λιμάνι όμως του Μπρεμερχάβεν, για μεγάλο χρονικό διάστημα, από το 1830 έως το 1974, ήταν το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι μετανάστευσης, από όπου ξεκινούσαν οι μετανάστες το μακρινό τους ταξίδι για τις ΗΠΑ. Τα χρόνια εκείνα περισσότεροι από 7 εκατομμύρια άνθρωποι, παίρνοντας τα μεγάλα πλοία, εγκατέλειπαν την Ευρώπη μέσω του Bremerhaven, για να ξεκινήσουν μια νέα ζωή στο εξωτερικό.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Ήδη από τον δρόμο καταλάβαμε πως στο Μπρεμερχάβεν θα ζούσαμε κάτι διαφορετικό

Είχαμε ήδη βάλει τις συντεταγμένες στο GPS για το ταξίδι μας στο Μπρεμερχάβεν και οδηγώντας σε ένα όμορφο δρόμο πολλές φορές πλάι από το ποτάμι Weser, διανύσαμε τα 60 περίπου χιλιόμετρα που τη χωρίζουν από τη Βρέμη, πολύ ευχάριστα. Η σημαία τερματισμού μας έδειξε σε λίγο τον τόπο που θα μπορούσαμε να παρκάρουμε (camper stop) και που ήταν σχεδόν στην καρδιά του Μπρεμερχάβεν. Από μακριά η πόλη μας ήδη μας είχε εντυπωσιάσει βλέποντας τα ψηλά κτίρια αλλά και τα αρχιτεκτονικά μοντέρνα δημιουργήματα που ομολογώ πως δεν μας είχαν συνηθίσει οι μεσαιωνικές πόλεις της Γερμανίας που είχαμε δει έως και τότε.

Διαμονή

Με αυτοκινούμενο

Ο χώρος παρκαρίσματος του αυτοκινούμενου άνετος και καθαρός με όλες τις ανέσεις για την εξυπηρέτησή μας και προς έκπληξή μας πολύ γεμάτος. Μα τι θέλουν όλοι αυτοί στην πόλη- λιμάνι διερωτηθήκαμε; Πήραν τον δρόμο όπως εμείς και πάρκαραν στο λιμάνι για να δουν τα καράβια; Που να ξέραμε τότε τι τουριστικούς θησαυρούς έκρυβε αυτή η πόλη!

Το camper stop στο Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας

Camper Stop: Reisemobil-Parkplatz Doppelschleuse, Am der Neuen Schleuse
    GPS n53,53230 o8,57607

Σε ξενοδοχείο/διαμέρισμα

Συμβουλευτείτε τον παρακάτω χάρτη για τη διαμονή σας στην περιοχή. Μπορείτε να ζουμάρετε ή να πατήσετε επάνω στα στίγμα και να βρείτε το κατάλληλο κατάλυμα για εσάς από την booking.com.

Ταξίδι στο Μπρεμερχάβεν (Bremerhaven)

Η διαμονή μας στο Μπρεμερχάβεν θα ήταν για 2 ημέρες το πολύ, γι’ αυτό έπρεπε να βιαστούμε. Η πόλη ήταν σαν πόλος έλξης για εμάς με αυτά που είχαμε αντικρίσει από μακριά και φυσικά δεν χάσαμε καθόλου χρόνο. Το 50ράκι μας, τα κράνη μας, το μπουφανάκι μας, γιατί είχε και ψυχρούλα τόσο βόρεια που ήταν, άσχετα αν ήταν μέσα καλοκαιριού και φύγαμε.

Η πόλη είναι γεμάτη κανάλια και οι δρόμοι-γέφυρες άνοιγαν πολύ συχνά για να περάσουν τα καράβια, σταματώντας για λίγο την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και στον δρόμο μας για την πόλη πετύχαμε και εμείς μια τέτοια διαδικασία.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Το Μπρεμερχάβεν είναι γεμάτο κανάλια και οι δρόμοι ουσιαστικά είναι κινητές γέφυρες που ανοίγουν για να περάσουν τα πλοία

Την πρώτη στάση μας την κάναμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης με τα μαγαζιά. Τα καφέ που βρίσκονταν μπροστά από τον Ναό γεμάτα από κόσμο που απολάμβαναν τον πρωινό ήλιο. Όπως πάντα η εκκλησία που κατέχει  κεντρικό χώρο στις πόλεις της Γερμανίας, ήταν το πρώτο αξιοθέατο που φωτογραφήσαμε. Μικρή σε μέγεθος, αλλά πολύ ψηλή, θέλοντας να πάρει ίσως και αυτή λίγο από το μέγεθος των υπόλοιπων κτιρίων της πόλης.

Ο ναός του Μπρεμερχάβεν με το ψηλό του καμπαναριό να ξεπερνάει σε ύψος ακόμα και τα πιο υψηλά κτίρια της πόλης.

Μάθετε τα πάντα για τη Βρέμη πατώντας επάνω στην ανάρτηση: Δύο μέρες στη Βρέμη του παραμυθιού

Στην κεντρική πλατεία βέβαια δεν ήταν δυνατόν να παραλειφθεί από τους κατοίκους και να μη στήσουν και το άγαλμα του ιδρυτή της πόλης τους.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Η ιστορική πλατεία στο Μπρεμερχάβεν μπροστά στο άγαλμα του ιδρυτή της πόλης

Περιοχή Havenwelten

Πολύ κοντά στον πεζόδρομο που περπατούσαμε βρισκόταν και η περιοχή Havenwelten, όπως έλεγε και ο χάρτης μου. Δια μέσου μια σκεπαστής μεταλλικής γέφυρας με τζάμια, περάσαμε τον κεντρικό δρόμο της πόλης.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Περνώντας μέσα από τη γυάλινη γέφυρα του Μπρεμερχάβεν που συνδέει την περιοχή Havenwelten, με τον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης

Από εκεί βγήκαμε στη μεγάλη ναυτιλιακή συνοικία του Μπρεμερχάβεν και στο μικρό λιμάνι, το γεμάτο με ιστιοφόρα, μικρά και μεγάλα πλοία που έδειχναν και αυτά με τη σειρά τους τη ναυτική κουλτούρα της πόλης.

Μικρά και μεγάλα ιστιοφόρα είναι αραγμένα στο μικρό λιμάνι της περιοχής Havenwelten, στο Μπρεμερχάβεν

Στην περιοχή αυτή βρίσκονταν και τα κύρια αξιοθέατα που κάνουν  την πόλη ξεχωριστή. Τι να πει κανείς για την αρχιτεκτονική γραμμή του τόπου αυτού! Όλα τα κτίρια, κτισμένα σε μοντέρνα γραμμή και το ένα καλύτερο από το άλλο, να μη ξέρεις ποιο να πρωτοθαυμάσεις και ποιο να φωτογραφήσεις. Που βέβαια όπως πάντα, τι κρίμα, από κοντά η φωτογραφική δεν μπορούσε να αποτυπώσει το μέγεθος των κτιρίων! Το μεγαλείο του τόπου το φωτογραφήσαμε μόνο, όταν απομακρυνθήκαμε αρκετά μακριά την επόμενη μέρα.

Διαβάστε επίσης στο Ανθομέλι για άλλους προορισμούς στη Γερμανία:

Atlantic Hotel Sail City

Αντικρίζοντας το υψηλό κτίριο, που μοιάζει σαν ιστίο καραβιού και ορθωνόταν μπροστά μας, αναρωτιόμασταν πού βρισκόμασταν! Στο Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας ή στο Dubai; Για να μπορέσουμε να προσανατολιστούμε και να μας λυθεί η απορία έπρεπε να συμβουλευτώ το ταξιδιωτικό βιβλίο που έχω πάντα μαζί μου. Και ναι, το ιδιαίτερο αυτό αρχιτεκτόνημα ήταν το μεγάλο 4 αστέρων ξενοδοχείο της πόλης, το Atlantic Hotel Sail City, δείτε το εδώ, που πιστεύω πως με το σχήμα και το ύψος του ταιριάζει απόλυτα με την εμπορική δραστηριότητα της πόλης της Βόρειας Θάλασσας.

Το Atlantic Hotel Sail City στο Μπρεμερχάβεν

Βλέποντας και θαυμάζοντας την υπέροχη εικόνα από κάτω, φαντάστηκα πόσο υπέροχη θέα θα έχουν όλοι αυτοί οι πελάτες του ξενοδοχείου από τους επάνω ορόφους, που δεν είναι και λίγοι, αφού οι όροφοι έχουν τον αριθμό 20!

Το Klimahouse Bremerhaven 8 ° Ost και το Atlantic Hotel Sail City στο Μπρεμερχάβεν

Info: Οι ταξιδιωτικοί οδηγοί μου είναι οι explorer που μπορείτε να προμηθευτείτε και εσείς από το travel book store εδώ. Για εμάς έχουν γίνει απαραίτητα στα ταξίδια μας. Γιατί πόσες πληροφορίες μπορούμε να συλλέξουμε από το σπίτι μας πριν το ταξίδι μας για το τι θα δούμε και πού θα πάμε όταν έχουμε στα ταξίδια μας να δούμε πάρα πολλές πόλεις; Μας δίνουν πληροφορίες για τα αξιοθέατα σαν να έχουμε ένα προσωπικό ξεναγό μαζί μας. Ακόμα μας χαράζουν ορισμένες πορείες ώστε να δούμε τα πιο σημαντικότερα αξιοθέατα και περιοχές της κάθε πόλης. Φυσικά για τη δική σας ενημέρωση υπάρχει κι άλλη εναλλακτική! Να διαβάζετε την ταξιδιωτική στήλη του Ανθομέλι αλλά και του νέου μας ξενόγλωσσου ταξιδιωτικού blog thegreektravelfamily.com!

Viewing Platform Sail

Ενώ βρισκόμασταν ήδη στον ισόγειο χώρο του ξενοδοχείου είδαμε πως πολύς κόσμος κατευθυνόταν προς τα εκεί και διαπιστώσαμε πως μπορούσαμε να ανεβούμε και εμείς στον τελευταίο όροφο παίρνοντας το ασανσέρ, για να θαυμάσουμε τη θέα από ψηλά. Δεν χάσαμε ούτε λεπτό! Αγοράσαμε τα εισιτήριά μας από το μηχάνημα που βρίσκονταν στο ισόγειο το οποίο δεχόταν μόνο μετρητά και ανεβήκαμε με το ασανσέρ σε χρόνο dt τους 20 ορόφους.

Εκείνη τη στιγμή δεν νοιαστήκαμε εάν είχε αέρα, βροχή ή συννεφιά. Θέλαμε να ανεβούμε και το κάναμε. Και δεν μετανιώσαμε γιατί, παρ’ όλη την ψιχάλα που έπιασε κάποια στιγμή, μας δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσουμε την υπέροχη πανοραμική θέα ολόκληρης της πόλης και το μεγάλο κανάλι με τους βραχίονες του εμπορικού λιμανιού για την φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων.

Το Μπρεμερχάβεν αν και είναι μια σχετικά νέα πόλη, έχει μια μακρά ιστορία ως εμπορικό λιμάνι και σήμερα είναι ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια της Γερμανίας.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Ευτυχώς είχαμε τα αδιάβροχά μας (και τα μπουφανάκια μας γιατί εκεί επάνω ο αέρας της Βόρειας θάλασσας δεν αστειευόταν.

Tip: Αδιάβροχα έκτακτης ανάγκης έχουμε πάντα μαζί μας στα ταξίδια μας ακόμα και τον Αύγουστο γιατί ο καιρός στην βόρεια Ευρώπη δεν αστειεύεται! Βρείτε τα εδώ κι εδώ.

Η είσοδος για την πλατφόρμα θέασης του 20ου ορόφου του Atlantic Hotel Sail City, για μια όμορφη και πανοραμική θέα της πόλης, κοστίζει 3 ευρώ το άτομο. Προσοχή, μην πετάξετε το εισιτήριό σας, γιατί θα το χρειαστείτε για να το ξαναχτυπήσετε στο μηχάνημα, κατά την έξοδό σας.

Για να κλείσετε τη διαμονή σας στο Atlantic Hotel Sail City πατήστε εδώ:

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Πάνω από τα μοντέρνα κτίρια της πόλης ξεχωρίζει η κορυφή της εκκλησίας

Κάθε πέντε χρόνια πραγματοποιείται στο Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας μια μεγάλη γιορτή ιστιοπλοΐας, το Sail Bremerhaven που προσελκύει ιστιοφόρα πλοία από όλο τον κόσμο. Η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε ήταν το 2015, με περισσότερα από 270 σκάφη να έχουν λάβει μέρος και με τα μέλη του πληρώματος να είναι πάνω από 3.500 άτομα.

Πανοραμική άποψη της πόλης επάνω από τη Viewing Platform Sail του Atlantic Hotel Sail City. Μέρος της μοντέρνας πόλης του Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας

Κατεβαίνοντας από την Viewing Platform Sail κάναμε τη βόλτα μας στον πεζόδρομο δίπλα στη θάλασσα, τη στιγμή που η Βόρεια θάλασσα είχε αρχίσει να αποτραβιέται μέτρα μακριά από την παραλία.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Οι αδιάβροχες κάπες είναι το απαραίτητο αξεσουάρ της τσάντας μας σε κάθε ταξίδι (Δείτε παραπάνω από που μπορείτε να τα προμηθευτείτε)

Ταξιδέψτε στο Αμβούργο και επισκεφθείτε τα δεκάδες αξιοθέατα της πόλης: 12+4 αξιοθέατα που αξίζει να δείτε στο Αμβούργο

Μουσεία στο Μπρεμερχάβεν

Klimahouse Bremerhaven 8 ° Ost (Climate House)

Μετά από την υπέροχη θέα της πόλης που απολαύσαμε από τον 20ο όροφο του Atlantic Hotel κατευθυνθήκαμε, πίσω από το ξενοδοχείο, προς το άλλο μοντέρνο κτίριο που το σχέδιό του έμοιαζε στα μάτια μας σαν βάρκα. Άλλη μια πρωτόγνωρη εμπειρία ζήσαμε κατά την ξενάγησή μας στο επιστημονικό εκθεσιακό σπίτι Klimahouse Bremerhaven 8° Ost, γιατί ταξιδέψαμε στις κλιματικές ζώνες της γης και αισθανθήκαμε ως πραγματικοί εξερευνητές!

Ζήσαμε την περιπέτεια ενός εικονικού ταξιδιού γύρω από τη γη κατά μήκος του 8ου μεσημβρινού, από βορρά προς νότο με σημείο εκκίνησης 8° 34′ 30ανατολικά του Γκρίνουιτς και επισκεφθήκαμε εδάφη και ωκεανούς στις 5 ηπείρους ή μάλλον στις 6, αφού συμπεριλαμβανόταν και η Ανταρκτική.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Το επιστημονικό εκθεσιακό σπίτι  Klimahouse Bremerhaven 8 ° Ost ξεκίνησε την λειτουργία τους το 2009 και ο εκθεσιακός χώρος της καλύπτει 11.500 m²

Το κτίριο Climate House από μακριά παραπέμπει σε βάρκα με το Atlantic Hotel να μοιάζει με το ιστίο της βάρκας

Εννέα ταξιδιωτικούς σταθμούς επισκεφθήκαμε σε οκτώ χώρες, που αντιπροσωπεύουν και τις διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες της γης. Στο κλιματικό αυτό ταξίδι μας μάθαμε πώς ζουν και αισθάνονται οι ντόπιοι κάτοικοι κάθε ηπείρου ανάλογα με το κλίμα που επικρατεί. Επισκεφθήκαμε ζεστές χώρες της Αφρικής όπως τον σταθμό του Νίγηρα με την υψηλή θερμοκρασία των 35ο C και αισθανθήκαμε πραγματικά την αφόρητη ζέστη, αλλά κρυώσαμε και στο σταθμό της Ανταρκτικής στους -6ο C μαθαίνοντας πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα ψυχρό δωμάτιο από χιόνι, στο ιγκλού. Όλα αυτά βέβαια γινόταν πιο συναρπαστικά γιατί ήταν πλαισιωμένα από ηχητικά εφέ, ζώα, έντομα, αλλά και άλλα αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου και ενός πολύ μεγάλου ενυδρείου.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    To Klimahouse Bremerhaven 8° Ost προσελκύει περίπου 600.000 επισκέπτες το χρόνο.

Μείναμε αρκετές ώρες μέσα στο Klimahouse Bremerhaven 8° Ost, γιατί η  έκθεση πολυμέσων έχει σχεδιαστεί έτσι, που μας έβαλε σε λειτουργία όλες τις αισθήσεις μας και ανάλογα με τη ζέστη, το κρύο, την υγρασία ή τη δροσιά κατάφερε να μας μεταφέρει κλιματικά στις διάφορες περιοχές του κόσμου. Αυτή την έκθεση για το κλίμα της γης τη συστήνω ανεπιφύλακτα και αξίζει πραγματικά να την επισκεφθείτε αν βρεθείτε κάποτε στο Bremerhaven.

Ένα πραγματικά υπέροχο μέρος που θα το αγαπήσουν και τα παιδιά σας και θα αποκομίσουν μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Θα μπορέσουν να παίξουν και να σχεδιάσουν πώς να αντιμετωπίσουν την αλλαγή του κλίματος μέσα στα εργαστήρια που διαθέτει και να κάνουν ακόμα και δοκιμαστικές δοκιμές π.χ. πως μπορεί να μειωθεί το CO2 στην καθημερινή μας ζωή.

Το Mediterraneo Mall και το Columpus Mall

Κατακουρασμένοι αλλά και ενθουσιασμένοι με όλα αυτά που είδαμε, και ζήσαμε είπαμε να κάνουμε μια ανάπαυλα με ένα shopping therapy στο εμπορικό κέντρο που βρισκόταν ακριβώς δίπλα. Αν και το Bremerhaven έχει και άλλα εμπορικά κέντρα οι δυνάμεις μας ήταν πολύ λίγες και για άλλο περπάτημα. Έτσι, το Mediterraneo Mall μας βόλεψε πολύ για την κοντινή του απόσταση, αλλά και γιατί μας άρεσε πολύ το αρχιτεκτονικό κυκλικό σχέδιο της  γυάλινης ιδιαίτερης οροφής του δίνοντας μας μια αίσθηση Ιταλίας.

Πίσω μου διακρίνεται η θολωτή οροφή του Mediterraneo Mall

Ένα εμπορικό κέντρο με τα όλα του. Μας άρεσε πολύ, ήταν όμως ακριβό για το δικά μας βαλάντια και αναγκαστικά κατευθυνθήκαμε στο άλλο εμπορικό κέντρο το Columpus Mall για φαγητό, που ήταν περισσότερο στα μέτρα μας, γιατί μάθαμε πως εκεί υπήρχαν και τα Nordsee, η μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων φαγητού στην Ευρώπη, που σερβίρει κυρίως αποκλειστικά σπεσιαλιτέ με θαλασσινά και τα οποία τα είχαμε δοκιμάσει και σε άλλες πόλεις και μας είχαν αρέσει.

Στο εμπορικό κέντρο το Columpus Mall για φαγητό

Διαβάστε για να μάθετε για την όμορφη πόλη της Βόρειας Γερμανίας: Γερμανία: Ταξίδι στο Σβερίν, τη Φλωρεντία του Βορρά

Deutsches Schifffahrts museum ή DSM

Το πρόγραμμά μας την επόμενη μέρα “έγραφε” επίσκεψη στο Γερμανικό Ναυτικό Μουσείο που το είχαμε επισημάνει από την προηγούμενη μέρα και μας είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Το μουσείο είναι αφιερωμένο στην πλούσια ιστορία της ναυτιλίας της Γερμανίας και πραγματικά ήταν κάτι διαφορετικό από όσα μουσεία είχαμε δει έως και τότε και στο τέλος έχω να πω πως μας ενθουσίασε κιόλας.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Το Γερμανικό Ναυτικό Μουσείο DSM, ιδρύθηκε το 1971 στο Μπρεμερχάβεν για να αντικαταστήσει το Μουσείο Θαλάσσιας Επιστήμης του Βερολίνου το οποίο είχε καταστραφεί κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου

Τα πλοία που είδαμε μέσα στο μουσείο ήταν αυθεντικά πλοία από τη Ρωμαϊκή εποχή έως και τις μέρες μας, αλλά είδαμε και μοντέλα ιστιοπλοϊκών πλοίων, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επιβατηγών πλοίων και πετρελαιοφόρων.

Μοντέλο πειρατικού καραβιού

Είδαμε επίσης και πραγματικά αντικείμενα από τη ζωή μέσα στα πλοία, όπως ρούχα των ναυτών, προσωπικά αντικείμενα, σεντούκια, είδη για το φαγητό και ζώα που είχαν μαζί τους. Επίσης για όσους θέλουν να ζήσουν μια ακόμα συναρπαστική εμπειρία μέσα στο  μουσείο, μπορούν να οδηγήσουν τηλεκατευθυνόμενα μοντέλα πλοίων που γίνεται μέσα σε μια μεγάλη πισίνα νερού.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Σκοπός του Γερμανικού Ναυτικού Μουσείου είναι να συλλέξει, να καταγράψει και να εκθέσει έγγραφα και αντικείμενα σχετικά με τη ναυτική ιστορία της Γερμανίας.

Μπορώ να πω πως με όλα αυτά τα εκθέματα και τα δεκάδες πλοία, είτε αυθεντικά είναι αυτά, είτε μοντέλα, έχει κατορθώσει το μουσείο να κάνει τη ναυτική ιστορία της Γερμανίας πραγματική και να ζωντανέψει τη ζωή των ναυτικών μέσα στη θάλασσα.

Στο Μουσείο μέσα υπάρχουν στημένα προς έκθεση μικρά και μεγάλα αυθεντικά ιστιοφόρα πλοία

Βέβαια, το κύριο αξιοθέατο του Γερμανικού Ναυτικού Μουσείου είναι το Hansekogge, το αρχαιότερο εμπορικό πλοίο του κόσμου του 1380, που ανελκύστηκε από τον βυθό του ποταμού Weser της Βρέμης το 1962 και βρίσκεται σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Μπορεί στα μάτια μας να έμοιαζε ένα σαπιοκάραβο, αλλά το κατόρθωμα της ανέλκυσης ήταν μεγάλο. Μετά από 500 χρόνια περίπου έβγαλαν ένα ναυαγισμένο ξύλινο καράβι από τον βυθό του ποταμού και το συναρμολόγησαν με σκοπό την έκθεσή του! Η λεζάντα μπροστά από το πλοίο έγραφε πως το Hansekogge μπορούσε να μεταφέρει 120 τόνους φορτίο και διακινούσε εμπορεύματα στη Βόρεια Ευρώπη στα τέλη του Μεσαίωνα.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Όταν το 2000 το μουσείο γιόρτασε τα  25 χρόνια ζωής του, το Hansekogge  το παλιό αυτό χανσεατικό εμπορικό πλοίο, έγινε  ένα από τα κύρια εκθέματά του

Info: Χανσεωτική ένωση. Οι γερμανικές πόλεις στη Βόρεια  θάλασσα και στη Βαλτική από τα μέσα του 12ου αι. και μέχρι το τέλος του 13ου αι. ενώθηκαν σε συνασπισμούς με κύριο σκοπό να διασφαλίσουν την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και το εμπόριο στη Βόρεια θάλασσα. Η ένωση αυτή των 77 περίπου πόλεων της Β. θάλασσας, με το όνομα Χανσεωτική ένωση, έπαιξε σημαντικό ρόλο στο εμπόριο φέρνοντας μεγάλο πλούτο στους κατοίκους των πόλεων αυτών.

Museumshafen

Όταν βγήκαμε έξω από το μουσείο, στο έδαφος αλλά και στο μικρό διαμορφωμένο λιμανάκι, στο Museumshafen, που είναι και αυτό τμήμα του μουσείου, υπήρχαν αραγμένα τα μουσειακά πλοία. Ως εκθέματα ήταν ακόμη και ένα  πλοίο των πόλων, το Γκρένλαντ, καθώς και  ένα υποβρύχιο από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Από το 2005, το μουσείο Deutsches Schifffahrtsmuseum και τα 8 μουσειακά πλοία συγκαταλέγονται από την Unesco, ως προστατευόμενη κληρονομιά.

Το όμορφο ιστιοφόρο που επισκεφθήκαμε και το εσωτερικό του, έχει το όνομα Seute Deern και είναι το τελευταίο μεγάλο γερμανικό ξύλινο ιστιοφόρο

Το γερμανικό ξύλινο ιστιοφόρο Seute Deern στο Museumshafen του Μπρεμερχάβεν

Αναζητώντας πληροφορίες από το διαδίκτυο για αυτά τα μουσειακά πλοία, μετά λύπης μου διάβασα πως αυτό το υπέροχο ιστιοφόρο, το Seute Deern, στις 31 Αυγούστου 2019 βυθίστηκε μέσα στο Παλιό λιμάνι. Σύμφωνα, δε, με την άποψη των εμπειρογνωμόνων ήταν προτιμότερο να ανακατασκευαστεί παρά να διαλυθεί, αφού το κόστος διάλυσής του θα ήταν μεγαλύτερο. Τρεις μήνες μετά από τη βύθισή του, η επιτροπή προϋπολογισμού του Γερμανικού Κοινοβουλίου αποφάσισε να χορηγήσει κεφάλαια ύψους 47.000.000 ευρώ για την ανακατασκευή του πλοίου.

Γερμανικό Κέντρο Αποδημίας (Deutsches Auswandererhaus)

German Emigration Center Auswanderer Haus

Ένα ακόμα εξαιρετικό μουσείο που υπάρχει στο Bremerhaven είναι και το Γερμανικό Κέντρο Αποδημίας, που είναι το μεγαλύτερο μουσείο της Ευρώπης, σχετικά με τη μετανάστευση. Είναι αφιερωμένο στην ιστορία της μετανάστευσης, ιδιαίτερα προς τις ΗΠΑ. Το μουσείο αυτό δεν το επισκεφθήκαμε, όμως είναι ένα μουσείο που όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν για την ιστορία, ίσως και για την τύχη των δικών τους ανθρώπων, μπορούν να έχουν πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων των αρχείων μετανάστευσης.

Διαβάστε επίσης στο Ανθομέλι για άλλους προορισμούς στη Γερμανία:

Αυτό το διαδραστικό μουσείο δεν είναι μόνο επισκέψιμο για τους άμεσα ενδιαφερόμενους, αλλά προσφέρει και μια θαυμάσια ευκαιρία στους επισκέπτες του να γυρίσουν πίσω στο χρόνο για να μάθουν περισσότερα για τις εμπειρίες των μεταναστών της Γερμανίας και όλης της Ευρώπης. Θα τους πάρει σε ένα ταξίδι και θα προσπαθήσουν να καταλάβουν μέσα σε αυτό τα συναισθήματα των ανθρώπων που άφησαν τα πάντα πίσω τους και έκαναν ένα επικίνδυνο θαλασσινό ταξίδι για να ζήσουν μια νέα ζωή.

Σημαντικό είναι πως κατά τη διάρκεια της ξενάγησης στο μουσείο δίνεται σε κάθε επισκέπτη μια κάρτα ενός πραγματικού προσώπου-μετανάστη που ακολουθεί το ταξίδι του μέχρι το τέλος και φυσικά μαθαίνει τι τελικά συνέβη σε αυτόν.

Πύργος ραντάρ Μπρεμερχάβεν

Ο πύργος ραντάρ Μπρεμερχάβεν που είναι και αυτός ένα από τα αξιοθέατα, εκτός βέβαια και από τη χρησιμότητά του, έχει ύψος 106 μέτρα και κατασκευάστηκε μεταξύ 1962 και 1965 για τις ναυτιλιακές ραδιοεπικοινωνίες. Σε ύψος 60 μέτρων στο ραντάρ υπάρχει μια εξέδρα που είναι επισκέψιμη και μπορείτε να απολαύσετε μια πανοραμική θέα της πόλης.

Ο πύργος ραντάρ στο Μπρεμερχάβεν

Ζωολογικός κήπος Μπρεμερχάβεν (Zoo am Meer)

Το Μπρεμερχάβεν ως πόλη αν και δεν έχει ιστορικά κτίρια ως αξιοθέατα, αποδείχθηκε για εμάς μια πόλη εκπλήξεων. Στη βόλτα μας στον παραλιακό δρόμο, για να τη φωτογραφήσουμε από μακριά και να τη θαυμάσουμε, ανακαλύψαμε πως υπάρχει και ένας ζωολογικός κήπος. Αυτό ήταν κάτι που πραγματικά δεν περιμέναμε να δούμε.

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας
    Πανοραμική φωτογραφία του Zoo am Meer στο Μπρεμερχάβεν επάνω από την πλατφόρμα θέασης του ξενοδοχείου (Viewing Platform Sail)

Το 1912 ξεκίνησε η κατασκευή ενός Ενυδρείου, όμως με την πλημμύρα της Βόρειας θάλασσας του 1962 σκοτώθηκαν πολλά ζώα. Ο ζωολογικός κήπος του Bremerhaven άνοιξε ξανά το 2004 μετά από ανακαίνιση χρόνων.

Ο ζωολογικός κήπος Μπρεμερχάβεν, Zoo am Meer, που σημαίνει ζωολογικός κήπος δίπλα στη θάλασσα, έχει κυρίως είδη που ζουν στη θάλασσα ή στη γη, κυρίως από τον Βόρειο Πόλο. Πολικές αρκούδες και πιγκουίνοι τα κύρια εκθέματά του, αλλά και πολλά υδρόβια, όπως φώκιες και ψάρια του ωκεανού που κολυμπούν μέσα στο ενυδρείο. Διάσημο είχε γίνει μέσα στο ζωολογικό κήπο και ένα ζευγάρι ομοφυλόφιλων πιγκουίνων! Εξαιρετική επιλογή για παιδιά που θα δούνε ζώα που δεν έχουν δει ή που δεν θα δουν σε άλλους ζωολογικούς κήπους.

Περπατήσαμε κατά μήκος της θάλασσας και απολαύσαμε τον απογευματινό ήλιο πριν τη δύση του. Η ομορφιά της πόλης από μακριά ήταν μοναδική! Την κλείσαμε μέσα στις φωτογραφίες μας, αλλά και μέσα στις καρδιές μας.

Αξέχαστο Μπρεμερχάβεν!!

Περάσαμε δυο ημέρες υπέροχες στο Μπρεμερχάβεν και συγχρόνως τόσο γεμάτες, με αυτά τα αξιοθέατα που είδαμε, τα οποία ποτέ δεν φανταζόμασταν πως θα δούμε και ήταν για εμάς ευχάριστες εκπλήξεις. Έκπληξη όμως ήταν για εμάς και η ίδια η πόλη του Μπρεμερχάβεν και γι’ αυτό ίσως να φάνταξε τόσο όμορφη στα μάτια μας. Την αποχαιρετήσαμε με την ευχή μας  πάντα οι εκπλήξεις μας να είναι τόσο όμορφες!

Να έχετε πάντα καλά ταξίδια γεμάτα από εκπλήξεις και ταξιδιωτικές εμπειρίες!

Με αγάπη

μαμά Μαρία από το Ανθομέλι

Pin it for later

Τα αξιοθέατα έκπληξη στο λιμάνι Μπρεμερχάβεν της Γερμανίας 29

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

mama Maria
    Γεια σας! Είμαι η Μαρία, μητέρα της Κατερίνας και της Κάλης Εδώ και και χρόνια ταξιδεύουμε με το σύζυγό μου σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα με το αυτοκινούμενό μας. Έχουμε επισκεφθεί μεγάλες και μικρές πόλεις, χωριά απόμερα και χωριά διάσημα, έχουμε γνωρίσει αξιοθέατα και μνημεία που δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίσουμε με διαφορετικό τρόπο. Τις ταξιδιωτικές αυτές εμπειρίες, πλαισιωμένες με δικές μας φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και εξτρά πληροφορίες τις γράφω με το όνομα μαμά Μαρία και θα τις βρείτε στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΑ του blog anthomeli