ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία

Όταν ταξιδέψαμε στην Κροατία (Croatia), ούτε που φανταζόμουν ότι θα γράφω κάποια στιγμή ως travel blogger γι αυτήν. Ανακαλύψαμε ένα κράτος πραγματικά όμορφο που μπορεί κανείς να το επιλέξει ως τόπο των διακοπών του και όχι μόνο ως “πέρασμα” προς την Κεντρική Ευρώπη. Υπέροχα παράλια, εντυπωσιακές δαντελωτές ακτές με δεκάδες νησιά, γραφικά παλιά λιμάνια, πανέμορφες πόλεις, ανάκτορα, αρχαία θέατρα, εθνικούς δρυμούς, λίμνες. Αυτά είναι λίγα από όσα μπορεί κανείς να δει και να απολαύσει στην Κροατία. Λόγω του ότι είναι ορεινή χώρα και οι περισσότεροι κάτοικοί της μένουν στα παράλια τα μεγάλα δάση της με τα πανύψηλα δέντρα είναι ακόμα απάτητα. Η χώρα έχει πολλούς εθνικούς δρυμούς που προστατεύονται ως περιοχές φυσικού κάλλους. Όμως αναμφισβήτητα ανάμεσα στους οκτώ εθνικούς δρυμούς της Κροατίας, ο μεγαλύτερος  και ο πιο δημοφιλής, το σημαντικότερο θαύμα της φύσης είναι ο Εθνικός Δρυμός Λιμνών Πλίτβιτσε (Plitvice Lakes National Park Kroatia). Οι Λίμνες Πλίτβιτσε, όπως είναι γνωστές, είναι το μεγαλύτερο και πιο τουριστικό φυσικό αξιοθέατο στην Κροατία.

Τοποθεσία Λιμνών Πλίτβιτσε GPS Ν 44ο 52΄50΄΄ Ε 15ο 36΄58΄΄

Το φυσικό τοπίο στις λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία είναι άκρως εντυπωσιακό!

Οι περισσότεροι από εμάς όταν ταξιδεύουμε στο εξωτερικό, συνήθως θέλουμε να πηγαίνουμε σε μεγάλες ή μικρές πόλεις, που κάποιες έχουν μεσαιωνικά χαρακτηριστικά και άλλες είναι μοντέρνες. Αναζητούμε κάτι νέο που δεν το έχουμε στην χώρα μας και θέλουμε να το ανακαλύψουμε, είτε μέσα από την κουλτούρα των πόλεων και από τα μουσεία τους, είτε μέσα από το φαγητό τους ή ακόμα και από τα κτίρια τους. Η Κροατία τα έχει όλα αυτά που μπορεί κανείς να τα ανακαλύψει κατά το ταξίδι του. Έχει όμως και έναν ανέγγιχτο θησαυρό. Τα δάση της!

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Οι καταρράκτες στις λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία προσφέρουν πάντα ένα εντυπωσιακό θέαμα

Ταξίδι στην Κροατία

Αξίζει όταν ταξιδέψετε στην Κροατία, να αφιερώσετε μια μέρα και να περπατήσετε ανάμεσα στις λίμνες Πλίτβιτσε (Lake Plitvice) του δρυμού, στους βράχους, στις σπηλιές, στα δάση από οξιές, στα πεύκα και τις σημύδες και στους καταρράκτες. Είναι σίγουρο πως θα μείνετε κατάπληκτοι από το φυσικό περιβάλλον γύρω από αυτές και θα φύγετε αναζωογονημένοι. Πριν το κάνετε όμως εσείς, αποφάσισα να σας αφιερώσω εγώ τη δική μας ταξιδιωτική εμπειρία στον Εθνικό Δρυμό της Κροατίας. Ξαναθυμήθηκα και έβγαλα μέσα από τα κουτάκια του μυαλού μου τις εικόνες που τις έχω καλά φυλαγμένες, τις κατέγραψα, ώστε να σας κάνω να ταξιδέψετε νοερά στο Εθνικό Πάρκο λιμνών Πλίτβιτσε της Κροατίας ( Plitvice Lakes National Park Croatia) μέσα από τα λόγια μου και από το φωτογραφικό υλικό του άντρα μου.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Οι καταρράκτες δημιουργούνται λόγω του ανισόπεδου μέρους της περιοχής και χύνονται σε λίμνες διαφορετικών επιπέδων. (Lake Plitvice)

Διανυκτέρευση στη Σερβία

Διαμονή σε camping

Ξεκινήσαμε από τη Θεσσαλονίκη και περάσαμε το κράτος των Σκοπίων με προορισμό την Κροατία. Μετά από 700 χλμ. περίπου και λίγο πριν βγούμε από τη Σερβία κάναμε την πρώτη διανυκτέρευση. Για εμάς που κινούμαστε με το αυτοκινούμενο η πιο εύκολη και γρήγορη διανυκτέρευση είναι σε ένα ασφαλές πάρκινγκ του δρόμου με φαγητό, όπου διανυκτερεύουν πολλά αυτοκίνητα και φορτηγά. Όμως υπάρχει και η λύση του κάμπινγκ. Είχαμε αποφασίσει να διανυκτερεύσουμε στο Camping Zasavica που βρίσκεται στην πόλη Sremska Mitrovica της Σερβίας. Η απόσταση από το Βελιγράδι είναι 80 χλμ. Ήταν τόσο όμορφο και δροσερό που δεν θέλαμε να φύγουμε.

Camping Zasavica στη Σερβία
    Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία 31

Camping Zasavica στη Σερβία GPS Ν 44 μοίρες 57′ 38.0      Ε 019 μοίρες 31′ 23.0

Μείναμε για μια ημέρα ακόμα και καλά κάναμε. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε και το Φυσικό Πάρκο της περιοχής τοSpecial Nature Reserve Zasavica που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το κάμπινγκ. Η τοποθεσία του είναι δίπλα σε ένα ποτάμι, έχει παρατηρητήριο, σπιτάκια όπως παλιά, ένα μικρό μουσείο με παλιά αντικείμενα και έναν μάγειρα χοντρό και καλοσυνάτο να μαγειρεύει στο μεγάλο καζάνι του το παραδοσιακό φαγητό της Σερβίας για τους επισκέπτες του πάρκου. Περάσαμε μια θαυμάσια μέρα ξεκούρασης κυριολεκτικά μέσα στη φύση κάνοντας απλά πράγματα που δεν περιμέναμε να ζήσουμε.

Κροατία (Croatia)

Το ταξίδι και ο προορισμός μας όμως μας καλούσε και την επομένη το πρωί μπήκαμε στην Κροατία (Croatia) περνώντας τα σύνορα χωρίς διαδικασίες. Η απόσταση από τα σύνορα Σερβίας Κροατίας έως τις Λίμνες Πλίτβιτσε (Lakes Plitvice) είναι 440 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο, μέσω Ζάγκρεπ. Εμείς όμως πήραμε τον δεύτερο δρόμο χωρίς διόδια, που είναι σχεδόν κατά ένα μεγάλο μέρος του μια ευθεία πολύ κοντά με τα σύνορα της Βοσνίας Ερζεγοβίνης και η απόσταση είναι περίπου 400 χλμ. Με το GPS πάντα οδηγό μας, φτάσαμε στο κάμπινγκ που είχαμε επιλέξει. Ήταν το κάμπινγκ «Κοράνα» πολύ κοντά στο Εθνικό Πάρκο. Άνετο μεγάλο και με πολύ πράσινο, δεν δυσκολευτήκαμε να βρούμε τη θέση μας. Καιρός ήταν να ξεκουραστούμε για να πάρουμε δυνάμεις για την αυριανή μέρα που μας περίμενε πολύ πεζοπορία.(πληροφορίες στο τέλος της ανάρτησης)

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία.  Κάμπινγκ «Κοράνα»
    Camping Korana – Lakes Plitvice Croatia

Εθνικός Δρυμός Λιμνών Πλίτβιτσε

Plitvice Lakes National Park

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε νωρίς από το κάμπινγκ και νομίζω πως κάναμε πολύ καλά γιατί αποφύγαμε τον μεγάλο συνωστισμό. Όμως παρόλα αυτά εκείνη την πρωινή ώρα πριν τις 9 π. μ. υπήρχε ήδη πολυκοσμία να περιμένει στη σειρά. Με το εισιτήριο στα χέρια μας περάσαμε τις μπάρες και μπήκαμε από την είσοδο 1 στο πάρκο, σχετικά εύκολα. Έπρεπε κατά την έκδοση των εισιτηρίων να αποφασίσουμε ποια διαδρομή θα επιλέξουμε να περπατήσουμε και πόσες ώρες θέλουμε να παραμείνουμε στο πάρκο. Οι διαδρομές είναι προκαθορισμένες και υπάρχουν διάφορες επιλογές, ανάλογα με το ποια αξιοθέατα θέλει να δει ο επισκέπτης και πόσες ώρες θέλει να περπατήσει σύμφωνα με τη φυσική του κατάσταση. Ναι, μάλιστα! Αυτό μη το αγνοήσετε, γιατί οι ώρες είναι πολλές, η ζέστη έντονη, ο κόσμος πολύς και δεν υπάρχει μέρος ξεκούρασης παρά μόνο στις εξόδους. Εμείς επιλέξαμε τη διαδρομή διάρκειας 3-4 ωρών και νομίζω πως ήταν αρκετή, για να μπορέσουμε να απολαύσουμε αυτό το φυσικό τοπίο μοναδικής ομορφιάς. Δεν ήταν κουραστική και περιελάμβανε τα πιο σημαντικά σημεία μαζί και τον μεγάλο καταρράκτη.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Ο γεωφυσικός χάρτης στην είσοδο του Εθνικού Πάρκου κατατοπίζει τους επισκέπτες για την περιοχή των λιμνών Πλίτβιτσε
    Γαλαζοπράσινες λίμνες απλώνονται μεταξύ των καταρρακτών στον Εθνικό Δρυμό της Κροατίας

Εάν θέλετε μπορείτε να κλείσετε online ξενάγηση και ασφάλεια στο Πάρκο των Λιμνών Πλίτβιτσε πατώντας εδώ.

Εναλλακτικά μπορείτε να κλείσετε μια ημερήσια εκδρομή με αφετηρία το Ζάγκρεπ, ο Split, το Rijeka. Πολλές από αυτές περιλαμβάνουν και το εισιτήριο εισόδου, boat ride αλλά και breakfast box ή ασφάλεια. Παρακάτω επιλέξαμε για σας 3 από αυτές αλλά πραγματικά αξίζει να ρίξετε μία ματιά και εδώ για περισσότερες επιλογές.

Ο μεγάλος καταρράκτης στην αρχή του εθνικού Δρυμού στην Κροατία

Η ιστορία του Εθνικού Δρυμού της Κροατίας και οι Λίμνες Πλίτβιτσε

Την περιοχή των λιμνών την κατοικούσαν εδώ και χιλιάδες χρόνια διάφοροι λαοί. Θράκες, Ρωμαίοι, Σλάβοι, Τούρκοι. Κατ’ αρχήν κατελήφθη από τους Οθωμανούς και αργότερα την ανακατέλαβαν οι Αυστριακοί. Οι αυτόχθονες Κροάτες ήδη κατοικούσαν στην περιοχή, όπως και οι Σέρβοι. Προς τα τέλη του 19ου αιώνα άρχισε η περιοχή να γίνεται «τουριστική». Το 1979 ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO για την εξαιρετική φυσική ομορφιά της. Το Πάρκο σε πολύ σύντομο διάστημα έγινε το πιο δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο της Κροατίας. Το 1991 στην περιοχή άρχισε εμφύλιος πόλεμος μεταξύ Κροατών και Σέρβων για εδαφική επικράτηση, ώσπου  το 1995 ανακαταλήφθηκε από τους Κροάτες  και τελείωσε ο πόλεμος. Κατά τη διάρκεια του πολέμου η UNESCΟ είχε βάλει το Πάρκο στον κατάλογο των μνημείων σε κίνδυνο. Η Κροατική κυβέρνηση όμως διαβλέποντας πόσο σπουδαίο τουριστικό αξιοθέατο ήταν, καθάρισε την περιοχή άμεσα από τις νάρκες. Έτσι τον Δεκέμβριο του 1998 η UNESCO ανακήρυξε την περιοχή ελεύθερη ναρκών και την έβγαλε από τη λίστα των περιοχών σε κίνδυνο.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Πανοραμική θέα καθώς παίρνεις το μονοπάτι για την περιήγησή σου

Από την πρώτη στιγμή το τοπίο μας καθήλωσε και νομίζω πως ότι και να γράψω γι αυτό το φανταστικό μέρος, είναι λίγο. Στην αρχή της διαδρομής είδαμε το υπέροχο τοπίο με τις λίμνες που απλωνόταν στα μάτια μας. Ανυπομονούσαμε να φτάσουμε κοντά και να περπατήσουμε δίπλα στα νερά των λιμνών και να μαγευτούμε από την αυθεντική φυσική ομορφιά. Το εντυπωσιακό στοιχείο στον Εθνικό Δρυμό είναι το γεγονός, ότι οι 16 διαφορετικές λίμνες που βρίσκονται μέσα στον δρυμό είναι σχεδόν όλες σε διαφορετικά επίπεδα και επικοινωνούν μεταξύ τους με καταρράκτες.

Τα τοπία είναι όλα υπέροχα στις λίμνες Πλίτβιτσε (Lake Plitvice) στην Κροατία

Αποτέλεσμα αυτής της διαρκής κίνησης του νερού είναι η δημιουργία μιας σκάλας λιμνών και ενός πραγματικά μαγευτικού τοπίου που συνδυάζει λίμνες, καταρράκτες και σπηλιές. Οι 16 αυτές λίμνες, οι καταρράκτες και οι σπηλιές που έχουν σχηματιστεί με το πέρασμα του χρόνου, συνθέτουν ένα μαγευτικό τοπίο στο οποίο ένας περίπατος φαντάζει με ιδανική εξόρμηση στη φύση.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Και λίγη ξεκούραση χρειάζεται ενδιάμεσα, γιατί ο δρόμος είναι μακρύς!
    Μικροί και μεγάλοι καταρράκτες δημιουργούνται λόγω υψομετρικής διαφοράς σε όλον τον εθνικό δρυμό

Εμείς βέβαια στην επιλογή διαδρομής δεν θα περνούσαμε από όλες τις λίμνες.Όμως στη διαδρομή που επιλέξαμε απολαύσαμε το απέραντο πράσινο, μαγευτήκαμε από τις πανέμορφες λίμνες που η μία χύνεται μέσα στην άλλη και θαυμάσαμε τους πολυάριθμους μικρούς ή μεγάλους καταρράκτες. Μια παλέτα από χρώματα σε όλους τους τόνους του τυρκουάζ, του γαλάζιου και του πράσινου αντικρίζαμε. Βλέπαμε τις λίμνες που άλλαζαν το χρώμα τους ανάλογα με το φως του ήλιου και την ώρα της ημέρας.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Lakes Plitvice Croatia, οι λίμνες με τα πιο καθάρια νερά!
    Λίμνες με σμαραγδένια νερά!
    Οι ποταμοί και τα υπόγεια ρεύματα μεταφέρουν μεταλλικά στοιχεία, οργανισμούς και ορυκτά και ανάλογα με την ποσότητα που έχουν οι λίμνες, κατά ένα μεγάλο μέρος οφείλονται και τα διαφορετικά χρώματα που παίρνουν.
    Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Η φυσική ομορφιά των λιμνών Πλίτβοτσε στην Κροατία είναι αδιαπράγματευτη!

Εκείνο που έπρεπε να κάνουμε εμείς ήταν να ακολουθούμε τις ξύλινες πινακίδες με το γράμμα της διαδρομής μας. Επίσης να περπατάμε επάνω στα χαραγμένα μονοπάτια, στους ξύλινους διαδρόμους και στις γεφυρούλες. Τα μονοπάτια είναι αρκετά φαρδιά, αλλά πολλές φορές λόγω του κόσμου γίνονται ασφυκτικά. Κατά διαστήματα υπήρχαν πινακίδες που επιβεβαιώναμε τη διαδρομή μας, γιατί ήταν πολύ εύκολο να πάρουμε άλλη διαδρομή και να χαθούμε.

Οι τουρίστες που επισκέπτονται τις λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία είναι προετοιμασμένοι πως θα πεζοπορήσουν αρκετά και θα ακολουθήσουν κατά γράμμα τα μονοπάτια που έχουν χαραχτεί για την περιήγησή τους
    Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Ξύλινα μονοπάτια βρίσκονται πλάι στις λίμνες για να περπατήσουν οι επισκέπτες πάντα με ασφάλεια

Γενικά μέσα στο πάρκο υπάρχει  μια εξαιρετική οργάνωση και δεν πρόκειται να χαθείτε. Αρκεί να τηρείτε τους κανόνες και να ακολουθείτε τις σηματοδοτήσεις. Το είχαμε πάρει απόφαση πως για να θαυμάσουμε αυτό το μαγευτικό τοπίο έπρεπε να περπατήσουμε και αυτό κάναμε, χωρίς όμως να δυσανασχετήσουμε. Το ένα τοπίο διαδέχονταν το άλλο και εμείς διαρκώς μέναμε άναυδοι από τη διαφορετικότητα της ομορφιάς. Αν ωστόσο δεν νιώθετε σιγουριά τα link που σας έδωσα παραπάνω με 3ωρες ή 6ωρες guided tours θα σας φανούν πολύ χρήσιμα.

Ακροπατώντας στις μικρές ξύλινες γεφυρούλες που έγιναν για να περνάνε οι τουρίστες από τη μια λίμνη στην άλλη

Περπατούσαμε ανάμεσα στα πανύψηλα δέντρα και τα νερά από τα μικρά ρυάκια κυλούσαν δίπλα μας για να πέσουν όλα μαζί με τη μορφή καταρράκτη στην λίμνη και αυτά όλα μαζί πάλι, ανάλογα με την υψομετρική διαφορά να χυθούν στην άλλη λίμνη και… πάλι και… πάλι. Κατά διαστήματα ξεκουραζόμασταν είτε για να βγάλουμε φωτογραφίες, είτε για να δροσιστούμε πίνοντας το νεράκι μας που ήταν ό,τι πολυτιμότερο στη διαδρομή μας. Ευτυχώς τα ρούχα μας ήταν άνετα όπως και τα παπούτσια μας και είχαμε και καπέλο μαζί μας. Φυσικά μην παραλείψετε και εσείς τίποτε από αυτά, γιατί ο δρόμος είναι μακρύς και η ζέστη το καλοκαίρι μεγάλη.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Το ψηλότερο σημείο του Εθνικού Πάρκου της Κροατίας (Plitvice Lakes National Park Croatia) βρίσκεται στα 1.280 μ. ενώ το χαμηλότερο στα 380 μ. Το υψόμετρο μεταξύ των λιμνών είναι μόνο 135 μέτρα, ενώ ο μεγαλύτερος καταρράκτης, έχει ύψος 70 μ.

Η κάθε λίμνη είχε τον χρωματισμό της, ανάλογα με το πέτρωμα που έχει στο βυθό της. Στα σμαραγδένια τους νερά κολυμπούσαν πάπιες, μικρά και μεγάλα ψάρια. Ήταν τόσο καθαρά τα νερά τους που διακρίναμε και την κάθε λεπτομέρεια του βυθού. Με τη ζέστη δε που επικρατούσε ήταν ένας πειρασμός τα κρυστάλλινα δροσερά νερά, ώστε να αποφύγει κανείς να μην κάνει μια βουτιά! Αλλά αυτό είναι μια από τις απαγορεύσεις του πάρκου* για την προστασία της περιοχής.

Ψάρια μικρά και μεγάλα κολυμπούν στα πεντακάθαρα νερά του εθνικού δρυμού των λιμνών Πλίτβιτσε στην Κροατία

Η περιοχή είναι καταφύγιο πολλών διαφορετικών ζώων και πουλιών. Ανάμεσά τους η ευρωπαϊκή καφέ αρκούδα, λύκοι, ελάφια, λαγοί, αλεπούδες  κ.ά. Υπάρχουν επίσης πολλά είδη φυτών και περιλαμβάνονται 55 διαφορετικά είδη ορχιδέας. Μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί 321 είδη πεταλούδων, 161 είδη πουλιών, ανάμεσά τους 70 σπάνια είδη που απαντώνται μόνο εδώ.

*Στο τέλος της ανάρτησης διαβάστε ποια πράγματα που απαγορεύεται να κάνετε στο Εθνικό Δρυμό Λιμνών Πλίτβιτσε.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία

Σύμφωνα με έναν μύθο που χάνεται στα βάθη των αιώνων, η λίμνη δημιουργήθηκε μετά από τις προσευχές των κατοίκων της περιοχής για βροχή ώστε να τελειώσει μια μεγάλη περίοδος ξηρασίας. Η μαύρη Βασίλισσα που τις άκουσε συγκινήθηκε από τις παρακλήσεις τους  και έβρεξε. Όμως έβρεξε τόσο πολύ, ώστε τα νερά δημιούργησαν λίμνες, οι οποίες παραμένουν έως σήμερα.

Μετακίνηση στις λίμνες Πλίτβιτσε και με καραβάκι!

Όταν μετά από ώρα μαγεμένοι από την ομορφιά του τοπίου και ίσως και λίγο κουρασμένοι, φτάσαμε στη μικρή αποβάθρα απ’ όπου θα παίρναμε το καραβάκι για να μας περάσει στην απέναντι όχθη της λίμνης, αισθανθήκαμε ανακουφισμένοι. Είδαμε μικρούς και μεγάλους καταρράκτες, σπηλιές, περάσαμε από δασύλλια, απολαύσαμε τη φυσική ομορφιά των λιμνών με τα γαλαζοπράσινα νερά τους, περάσαμε ρυάκια, αντικρίσαμε μαγευτικά τοπία εξαιρετικής ομορφιάς, τώρα πλέον θα απολαμβάναμε και τη βαρκάδα μας στη λίμνη με το αεράκι να μας χτυπάει στο πρόσωπο.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Το καραβάκι της γραμμής για το ενδιάμεσο πέρασμα της μεγάλης λίμνης κατά την περιήγηση μας. Η μεταφορά γίνεται με το εισιτήριο εισόδου

Είχε αρκετό κόσμο στη σειρά, όμως τα καραβάκια πηγαινοέρχονταν και ύστερα από μικρή αναμονή ήρθε και η σειρά μας. Όλα ήταν ήσυχα. Όλα γίνονταν με τάξη, εν συγκρίσει με την πολυκοσμία και έλεγα να μην τέλειωνε ποτέ αυτή η διαδρομή. Μέσα στην λίμνη έπλεαν και βαρκούλες που ατομικά κάποιοι κάνανε τη βαρκάδα τους απολαμβάνοντας τη φύση.

Τι πιο ρομαντικό από μια βαρκάδα στη μεγάλη λίμνη του Εθνικού πάρκου των λιμνών Πλίτβιτσε που βρίσκονται στην Κροατία!

Φαγητό στις λίμνες Πλίτβιτσε

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Στο τέλος των διαδρομών στις λίμνες Πλίτβιτσε υπάρχουν στέκια για φαγητό για τους πεινασμένους!

Όταν φτάσαμε στην απέναντι όχθη της λίμνης είχαν ήδη περάσει 3 με 4 ώρες. Μετά από όλη την πεζοπορία, το στομάχι μας είχε αρχίσει να διαμαρτύρεται. Κανένα πρόβλημα όμως σε λίγο φάνηκε μπροστά μας ο χώρος ανάπαυσης και φαγητού. Νομίζω πως κανένας δεν ξεφεύγει από εδώ! Όλοι θέλαμε τη στάση μας, άλλοι για ένα δροσερό νεράκι, άλλοι για ένα καφεδάκι αλλά οι περισσότεροι ένα γεύμα που σας πληροφορώ πως του δώσαμε και κατάλαβε. Όσες θερμίδες χάσαμε στην πεζοπορία, τις βάλαμε εις διπλούν. Όμως χαλάλι! Δεν θα σκεφτούμε και να φάμε και μάλιστα στις διακοπές!

Η Επιστροφή μας

Τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, όπως και τα καραβάκια πηγαινοέρχονταν για να πάρουν τον κόσμο που περίμενε και μας μετέφεραν στην έξοδο του πάρκου. Όσο και να σας φαίνεται παράξενο ακόμα και αυτή η διαδρομή είχε τη μαγεία της. Ανάμεσα από τα πανύψηλα δένδρα και σε μια ανηφορική πορεία, απολαύσαμε τις τελευταίες πινελιές αυτής της υπέροχης εμπειρίας. Μιας ταξιδιωτικής εμπειρίας ανεπανάληπτης και τόσο διαφορετικής από πολλές άλλες. Μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη!

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Το κόστος για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της επιστροφής συμπεριλαμβάνεται μέσα στο εισιτήριο εισόδου

Στον γυρισμό μας στο κάμπινγκ περάσαμε και από τον ποταμό Κοράνα, που σχηματίστηκε από τα νερά της χαμηλότερης λίμνης. Πάνω από τη γέφυρα αποτυπώσαμε φωτογραφικά από ψηλά το τοπίο. Τα σπιτάκια δίπλα στο ποτάμι φανταστικά. Μέσα στα δένδρα και ο ποταμός να κυλάει ανάμεσα από τα βράχια δημιουργώντας μικρούς καταρράκτες. Κάποιοι απολάμβαναν τις βουτιές τους στα δροσερά νερά του. Δεν καταγράψαμε όμως υπέροχες φωτογραφίες μόνο εδώ. Αλλά και στη βόλτα που κάναμε το απογευματάκι στο χωριουδάκι που βρίσκεται πολύ κοντά στο κάμπινγκ. Ήταν και αυτό μια όαση από λουλούδια, όμορφα σπίτια και πολύ πράσινο και γεμάτο με πανσιόν.

Ο ποταμός Korana περνάει ανάμεσα από γραφικά σπιτάκια δημιουργώντας ένα ειδυλλιακό τοπίο με καταρράκτες και μικρές λιμνούλες
    Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Πολύ προεσεγμένο και περιποιημένο το χωριουδάκι δίπλα στις λίμνες Πλίτβιτσε όπου μπορείτε και να διανυκτερεύσετε

Εξτρά Πληροφορίες για την επίσκεψή σας στον Εθνικό Δρυμό Λιμνών Πλίτβιτσε

Πως θα πάτε:

1. Με αεροπλάνο. Από Αθήνα πετάτε για Ζάγκρεπ και από εκεί μπορείτε να νοικιάσετε αυτοκίνητο. Η απόσταση είναι  140 χλμ. Ή πετάτε για Ντουμπρόβνικ. Από εκεί μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και υπεραστικό λεωφορείο, ακόμα και ταξί 10 ατόμων, που θα σας πάει κατευθείαν στις εισόδους του πάρκου. Η απόσταση είναι 445 χλμ.
    2. Με αυτοκίνητο. Σε όποια πόλη  της Κροατίας και αν βρίσκεστε ακολουθώντας τις πινακίδες θα φθάσετε πολύ εύκολα. Το πάρκινγκ του εθνικού πάρκου είναι δωρεάν. Μέσα στο δρυμό δεν επιτρέπονται αυτοκίνητα, παρά μόνο τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα του πάρκου.
    3. Με τρένο. Από το Ζάγκρεπ μπορείτε να επιλέξετε και το τρένο ως μέσον μεταφοράς σας.
    4. Με πούλμαν κλείνοντας με ημερήσια εκδρομή από το Ζάγκρεπ ή από το Split. Η Get Your Guide είναι μία πολύ γνωστή πλατφόρμα απ’ όπου μπορείτε να κλείσετε ημερήσιες εκδρομές, guided tours, skip the line εισιτήρια για μουσεία και αξιοθέατα σε όλο των κόσμο.

Διαβάστε την ανάρτηση στο Ανθομέλι και ταξιδέψτε στην Πούλα και στο Medulin της Κροατίας:

Ταξίδι στην Πούλα της Κροατίας, μια πανέμορφη πόλη

Εισιτήρια

Στις δύο εισόδους του Δρυμού θα βγάλετε τα εισιτήριά σας και με αυτά θα κάνετε την είσοδό σας. Συμπεριλαμβάνεται η μετακίνησή σας με τα καραβάκια αλλά και με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το εισιτήριο κοστίζει περίπου 25 ευρώ. Τα παιδιά από 7-18 ετών έχουν μειωμένο εισιτήριο και κάτω των 7 ετών η είσοδος είναι δωρεάν.

Εισιτήρια με ξενάγηση 3 ή 6 ώρες με ντόπιο ξεναγό και ασφάλεια μπορείτε να κλείσετε online από εδώ.

Απαγορεύσεις

Δεν επιτρέπεται: α)το κάμπινγκ β)το ψάρεμα γ)το κολύμπι δ) το να κόψετε λουλούδια ή φυτά ε) το να ανάψετε φωτιά στ) το να αφήσετε ελεύθερο το σκυλάκι σας εάν το έχετε μαζί σας ζ) το να αφήσετε τα μονοπάτια και τη συγκεκριμένη διαδρομή και να πάρετε μια δική σας, γιατί είναι πιθανόν να συναντήσετε ακόμα και αρκούδες.

Που θα μείνετε

Γενικά στην περιοχή γύρω από τον δρυμό έχετε πολλές επιλογές για διαμονή, γιατί είναι πολύ τουριστικό μέρος.

• Σε απόσταση περίπου 8 χλµ. από την Είσοδο 1, υπάρχει το κάμπινγκ «Korana», όπου διανυκτερεύσαμε και εμείς. Είναι μεγάλο, άνετο και με εστιατόριο. Μπορείτε να διανυκτερεύσετε με σκηνή, αλλά διαθέτει και σπιτάκια. GPS  Ν 44ο 57΄02΄΄  Ε 15ο 38΄28΄΄
    • Το κάμπινγκ «Borje» απέχει 15 χλµ. από την Είσοδο 2   GPS  Ν 44ο 45΄55΄΄  Ε 15ο 41΄18΄΄
    Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Τα σπίτια του μικρού χωριού πλάι στις λίμνες είναι παραμυθένια και πεντακάθαρα!
    • Επιπλέον, στα γύρω χωριά υπάρχουν διαμερίσματα ή ενοικιαζόμενα δωµάτια. Πολύ κοντά στην Είσοδο 2  βρίσκεται το «Hotel Bellevue», αλλά και το «Hotel Plitvice»
    • Το «Hotel Jezero» βρίσκεται µόλις 300 µ. από τη μεγάλη λίµνη Kozjak και είναι μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότηµα.

Που θα φάτε

Ενώ βρίσκεστε μέσα στο πάρκο υπάρχουν στις εξόδους μικρά στέκια με φαγητό φθηνό. Θα το ευχαριστηθείτε, εάν βέβαια αγνοήσετε τον πολύ κόσμο. Στα διπλανά χωριά στις μικρές ταβερνούλες μπορείτε και εκεί να απολαύσετε το φαγητό σας. Επίσης μπορείτε να αγοράσετε από τα σούπερ μάρκετ τρόφιμα, ώστε να φτιάξετε κάτι δικό σας. Φυσικά έχει εστιατόριο το κάμπινγκ Κοράνα, αλλά μπορείτε να επιλέξετε να γευματίσετε και στο ξενοδοχείο σας.

Οι λίμνες Πλίτβιτσε στην Κροατία
    Η φυσική ομορφιά των λιμνών Πλίτβιτσε δεν περιγράφεται όσες φωτογραφίες και να δείτε. Βάλτε στο πρόγραμμά σας ένα ταξίδι σε αυτές.

Χάρτης

Η αφήγησή μου έφτασε στο τέλος της. Ως επίλογο θα ήθελα να σας πω πως όταν κι εσείς ταξιδέψετε στην Κροατία (Croatia) ή στις Δαλματικές ακτές, οι λίμνες Πλίτβιτσε πρέπει να είναι μέσα στις επιλογές σας. Δεν ξέρω εάν σας έπεισα, γιατί πιστεύω πως όσο και να ήθελα να περιγράψω με τα καλύτερα λόγια τις Λίμνες Πλίτβιτσε, (Plitvice Lakes National Park) το τοπίο είναι τόσο μαγευτικό που νομίζω τελικά πως δεν υπάρχουν αρκετά  λόγια για να περιγράψει κανείς αυτό το τοπίο μοναδικής ομορφιάς. Θέλω να πιστεύω πως ίσως μόνο οι φωτογραφίες να μπόρεσαν να μιλήσουν στην καρδιά σας και στα μάτια σας από μόνες τους!!

Από το 1979 που αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Οι επισκέπτες που τον επισκέπτονται ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο τον χρόνο.

Η φυσική ομορφιά του Εθνικού Δρυμού των Λιμνών Πλίτβιτσε είναι πολύ μεγάλη. Δεν είναι  καθόλου τυχαίο πως είναι ένας από τους 10 καλύτερους προορισμούς στον κόσμο!!  Ίσως κάπως έτσι να είναι ο παράδεισος!!!

Σας ευχαριστώ και πάλι για την αποδοχή σας. Εύχομαι να τα ξαναπούμε γρήγορα με ένα νέο και ιδιαίτερο ταξιδιωτικό προορισμό.

Μαμά Μαρία

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

mama Maria
    Γεια σας! Είμαι η Μαρία, μητέρα της Κατερίνας και της Κάλης Εδώ και και χρόνια ταξιδεύουμε με το σύζυγό μου σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα με το αυτοκινούμενό μας. Έχουμε επισκεφθεί μεγάλες και μικρές πόλεις, χωριά απόμερα και χωριά διάσημα, έχουμε γνωρίσει αξιοθέατα και μνημεία που δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίσουμε με διαφορετικό τρόπο. Τις ταξιδιωτικές αυτές εμπειρίες, πλαισιωμένες με δικές μας φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και εξτρά πληροφορίες τις γράφω με το όνομα μαμά Μαρία και θα τις βρείτε στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΑ του blog anthomeli

5 ΣΧΟΛΙΑ

1. Τα τελευταία σου λόγια ήταν η πρώτη μου σκέψη όταν ξεκίνησα να διαβάζω το άρθρο σου και παράλληλα να βλέπω τις φωτογραφίες “κάπως έτσι πρέπει να είναι ο παράδεισος”.. κι εσύ τον περιέγραψες τέλεια.
      Μπράβο Μαρία μου!

2. Πηγαίνοντας στο link να εκδώσω εισιτήρια, βλέπω ότι μου δίνει 2 επιλογές εισόδου στις 09.00 και στις 13.00. με 29 €, ενώ για όλη τη μέρα κοστίζει 54 €. Πώς λειτουργεί αυτός ο έλεγχος διαμονής; Ευχαριστώ.