ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα

Είχαμε ξεκινήσει μέρες πριν τα Χριστούγεννα με προορισμό την Αθήνα για να γιορτάσουμε την Πρωτοχρονιά μαζί με την κόρη μας, τον γαμπρό μας και την μικρή μας εγγονούλα. Οι μέρες που είχαμε μπροστά μας ήταν αρκετές και γι αυτό επιλέξαμε να αρχίσουμε το ταξίδι ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη και να φτάσουμε στην Αθήνα μέσω Ηπείρου. Μετά από δύο διανυκτερεύσεις, στα Γιάννενα και στην Πλαταριά της Θεσπρωτίας, βρεθήκαμε ανήμερα τα Χριστούγεννα στην Πρέβεζα

Το λιμάνι της Πρέβεζας

Το μεγάλο πάρκινγκ των αυτοκινήτων στο λιμάνι της πόλης μας φιλοξένησε άνετα και μάλιστα μας έδωσε την ευκαιρία να χαλαρώσουμε στο αυτοκινούμενο αντικρίζοντας από το παράθυρο τη θάλασσα με τα καράβια της. Όταν τακτοποιηθήκαμε, και ενώ είχε ήδη περάσει το δείλι και έπεφτε η νύχτα, αποφασίσαμε να κάνουμε τη νυχτερινή μας βόλτα στην πόλη για να απολαύσουμε την άκρως χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα.

Διαβάστε που μπορείτε να παρκάρετε με το αυτοκινούμενο στην Ελλάδα: 35 Πάρκινγκ για αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Παραμονή Χριστουγέννων

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα
    Η άκρως χριστουγεννιάτικη παραλία της Πρέβεζας τη νύκτα

Όλη η πόλη μια ανάσα! Μικρή αλλά τόσο όμορφη! Από μακριά τα φώτα της παραλίας μας καλούσαν, προϊδεαζόντάς μας πως θα μας δώσει η πόλη αυτό που επιζητούσαμε. Τη μαγεία των εορτών, την ηρεμία και το οξυγόνο μιας καθαρής ατμόσφαιρας. Από τα πρώτα βήματα στο δρόμο του λιμανιού η χριστουγεννιάτικη διακόσμηση μας τράβηξε την προσοχή. Το χριστουγεννιάτικο δέντρο με μια άλλη οπτική λαμπύριζε από τα πολλά φωτάκια και το μεγάλο άστρο στην κορυφή με το φως του ήταν σαν να καθοδηγούσε τους μάγους στην φάτνη με το νεογέννητο Ιησού.

Το λαμπερό χριστουγεννιάτικο δέντρο στόλιζε τον παραλιακό δρόμο της Πρέβεζας

Στη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση δεν έλειπε βέβαια και δίπλα η φάτνη για να δηλώσει και να μας υπενθυμίσει πως τα Χριστούγεννα δεν είναι μόνο γιορτή δώρων και ευχών αλλά πάνω από όλα και γιορτή της Γέννησης του Χριστού

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα
    Η φάτνη με τον νεογέννητο Χριστό.

Περπατώντας αργά στην προκυμαία δεν θέλαμε να χάσουμε ούτε ένα μικρό σημείο αυτής την όμορφης πόλης και μας δημιουργήθηκαν εξαιρετικά όμορφα συναισθήματα. Ήταν όμορφα φωταγωγημένη η παραλία και τα φώτα αντικατοπτρίζονταν και λαμπύριζαν στα ήσυχα νερά του λιμανιού. Οι καφετέριες και τα μπαράκια της προκυμαίας γεμάτες από νέους που έπιναν το ποτάκι τους, βραδάκι Χριστουγέννων και απολάμβαναν την παρέα των φίλων τους ακούγοντας όμορφη μουσική.

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 29
    Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 30
    Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 31

Προτάσεις από το Ανθομέλι για οικογενειακά ταξίδια στην Ελλάδα και στην Ευρώπη:

Family Travel: Οικογενειακά ταξίδια του Ανθομέλι στην Ελλάδα

Family travel: Οικογενειακά ταξίδια του Ανθομέλι στην Ευρώπη

Βόλτα στη χριστουγεννιάτικη αγορά της Πρέβεζας

Εμείς επιλέξαμε αυτό το βράδυ παραμονής Χριστουγέννων να περπατήσουμε στα πλακόστρωτα μικρά δρομάκια της πόλης που ήταν ντυμένα χριστουγεννιάτικα και να απολαύσουμε τη γλυκιά σιγαλιά της πόλης. Η επιλογή μας αποδείχτηκε πολύ καλή αφού μπορέσαμε να φωτογραφήσουμε την πόλη τη νύκτα, που έτσι όπως ήταν καλυμένη με ένα χριστουγεννιάτικο πέπλο και με τα πολλά φωτάκια που λαμπύριζαν της πρόσθεταν και ένα τόνο ρομαντισμού.

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα
    Εντυπωσιακά όλα τα στέκια της Πρέβεζας σε χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, πραγματικά το ένα να συναγωνίζεται το άλλο

Ο δρόμος της αγοράς είναι ο επάνω δρόμος από την προκυμαία. Είναι πεζοδρομημένος με πολύ όμορφα καταστήματα να τον κοσμούν που πραγματικά μας κατέπληξαν για το γούστο των ενδυμάτων τους αλλά και την διακόσμηση των βιτρινών τους. Το ένα να συναγωνίζεται το άλλο, το ένα καλύτερο από το άλλο.

Εντυπωσιακές όλες οι βιτρίνες της αγοράς της Πρέβεζας

Πάρτε ιδέες για χριστουγεννιάτικα δώρα: 6 must have αντικείμενα για τα Χριστούγεννα και 100+ ιδέες για τα Χριστούγεννα

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 32

Και αυτή η μελωδική χριστουγεννιάτικη μουσική που ακουγόταν από τα μεγάφωνα του δρόμου ήταν σαν βάλσαμο στα αυτιά μας και μας ταξίδευε όπου αυτή ξέρει καλύτερα.

Δεν ήταν όμως μόνο αυτά! Οι στύλοι φωτισμού τυλιγμένοι με φωτεινούς σωλήνες μας σημαδοτοδούσαν τον δρόμο και τον φώτιζαν δημιουργώντας μια όμορφη εορταστική εικόνα. Μου άρεσε επιπλέον στην όλη ατμόσφαιρα πως και οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εκτός από τα χριστουγεννιάτικα έλατα που είχε βάλει ο δήμος στο δρόμο και οι ίδιοι είχαν τα δικά τους δέντρα στολισμένα με στολίδια.

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα
    Πόσο όμορφη χριστουγεννιάτικη εικόνα!

Τα μεγάλα χριστουγεννιάτικα φυσικά έλατα του Δήμου φιγουράριζαν και αυτά στις γωνιές του πεζόδρομου μπροστά στις βιτρίνες των καταστημάτων θέλοντας να πάρουν και αυτά λίγη από την αίγλη τους. Τι θεσπέσιο χριστουγεννιάτικο αποτέλεσμα!

Ο κεντρικός πεζόδρομος της αγοράς με τα φυσικά χριστουγεννιάτικα έλατα στολισμένα με γιρλάντες, φωτάκια και στολίδια.

Το Ενετικό ρολόι της Πρέβεζας

Περπατούσαμε αμέριμνοι σχεδόν μόνοι μας συνεπαρμένοι κυριολεκτικά από τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα της Πρέβεζας και ξαφνικά στη μέση του πεζόδρομου είδαμε το πανέμορφο Ενετικό ρολόι. Φάνταζε κυριολεκτικά σαν το κόσμημα της πόλης. Φωτισμένο όπως άρμοζε η βραδιά, μου φάνηκε πολύ ψηλό έτσι όπως έστεκε ανάμεσα στα χαμηλά σπίτια της πόλης και καθίσαμε να το καμαρώσουμε. Ναι βέβαια, όπως είναι και το καμάρι των Πρεβεζιανών που το έχουν αναγάγει ως το ορόσημο της πόλης τους.

Ο Βενετσιάνικος Πύργος του Ρολογιού

Ο Βενετσιάνικος Πύργος του Ρολογιού ἠ απλώς το Ρολόι της Πρέβεζας βρίσκεται στην οδό της κεντρικής αγοράς της πόλης, δίπλα στον μητροπολιτικό ναό του αγίου Χαραλάμπους. Χτίστηκε το 1792 προς τα τέλη της ενετοκρατίας με τη συνδρομή πολιτών της Πρέβεζας και την επίβλεψη του Ενετού διοικητή, σε μια προσπάθεια να ανανεώσουν το δημόσιο χώρο της πόλης. Το ύψος του είναι 12,5 μέτρα

Ένα διαφορετικό χριστουγεννιάτικο δέντρο από ξυλοκατασκευή στη βάση του ρολογιού της Πρέβεζας

Ο μητροπολιτικός ναός του Αγίου Χαραλάμπους, ο πολιούχος της Πρέβεζας έχει χαρακτηριστεί νεοκλασικό διατηρητέο μνημείο. Οικοδομήθηκε την περίοδο 1715-1717, όταν η πόλη ήταν ακόμη υπό οθωμανική κατοχή, στη θέση παλαιότερου ναού.

Βόλτα στην παλιά πόλη της Πρέβεζας

Βγαίνοντας από αυτό τον όμορφο πεζόδρομο τα βήματα μας οδήγησαν σε έναν άλλο όμορφο δρόμο της παλιάς πόλης της Πρέβεζας. Μικρά όμορφα χαμηλά σπίτια βαμμένα σε διάφορα χρώματα έστεκαν ακόμη σε πείσμα των καιρών και συνδύαζαν πολύ ταιριαστά την παράδοση με το σήμερα. Αυτό το σήμερα και αυτό το τώρα, παραμονή Χριστουγέννων, μου φάνηκε ακόμα πιο μαγικό, πιο φωτεινό και πιο εορταστικό. Ήταν μια βόλτα χριστουγεννιάτικη, πραγματικά απολαυστική.

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα
    Η βόλτα που κάναμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης της Πρέβεζας άξιζε τον κόπο
    Ένα όμορφο στέκι στα στενά της παλιάς πόλης φωτισμένο περιμένει τους θαμώνες

Μετά από την πολύωρη βόλτα που κάναμε στους εορταστικούς δρόμους της Πρέβεζας πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Οι φωτισμένοι στύλοι και το εορταστικό περιβάλλον μας συντρόφεψαν έως και το “σπιτικό μας”.

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 33

Booking.com

Ανήμερα Χριστούγεννα

Χριστουγεννιάτικο χωριό

Το μικρό χριστουγεννιάτικο χωριό που είχε στηθεί για τις γιορτές το απολαύσαμε ανήμερα τα Χριστούγεννα με έναν καιρό θαυμάσιο που δεν τον περιμέναμε μέσα στην καρδιά του χειμώνα. Με θερμοκρασία, 25 και 26 του Δεκέμβρη, να φτάνει το μεσημέρι έως και 16-18 βαθμούς Κελσίου! Απίστευτο! Ούτε πανωφόρι θέλαμε να φορέσουμε!

Το Χριστουγεννιάτικο χωριό
    Μια φωτογραφία μπροστά στο σπίτι του Άη Βασίλη μαζί με τα κορίτσια που πρόθυμα φωτογραφήθηκαν μαζί μου, ήταν η τέλεια ανάμνηση για μένα από τα Χριστούγεννα που περάσαμε στην Πρέβεζα.

Χαρήκαμε κι εμείς, όπως τα παιδιά, ανακατευτήκαμε στο πλήθος και φυσικά φωτογραφηθήκαμε στο σπιτάκι του Άι Βασίλη για το καλό του χρόνου. Ήταν από τα πιο όμορφα, ξεκούραστα και ήσυχα Χριστούγεννα που περάσαμε στην εξαιρετικά όμορφη πόλη της Ηπείρου.

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 20
    Η περιοχή του ρολογιού ανήμερα τα Χριστούγεννα έσφυζε από κόσμο που βγήκαν να απολαύσουν τον ήλιο του χειμώνα
    Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα
    Στιγμές ξεκούρασης στο όμορφο στέκι κάτω από τον πύργο του ρολογιού και κάτω από τον χειμωνιάτικο ήλιο

Τα τραπεζάκια στα στέκια της πόλης γέμισαν από κόσμο, άλλοι για να γευτούν τις χριστουγεννιάτικες σπεσιαλιτέ (γιατί και οι νοικοκυρές έχουν δικαίωμα ξεκούρασης), ενώ άλλοι για να απολαύσουν τον μεσημεριάτικο χειμωνιάτικο ζεστό ήλιο. Καθίσαμε και εμείς σε μια ταβερνούλα και φάγαμε το χριστουγεννιάτικο μενού τους.

Τι πιο όμορφο και ξεκούραστο πρωινό από ένα καφεδάκι σε καφετέρια ανήμερα τα Χριστούγεννα στα τραπεζάκια έξω

Τι θα μαγειρέψω τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά; Για περισσότερες ιδέες πηγαίνετε στην κατηγορία συνταγές του Ανθομέλι :

Προτάσεις για το χριστουγεννιάτικο μενού από το Ανθομέλι

Το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι του Ανθομέλι

Εύκολη συνταγή για γαλοπούλα της επόμενης μέρας

Γιορτινό μπούτι γαλοπούλας με πατάτες

Γιορτινό χοιρινό ρολό με καραμελωμένα δαμάσκηνα και βερίκοκα

Κοτόπουλο γεμιστό στη γάστρα

Βόλτα στο λιμάνι

Στη συνέχεια μετά το φαγητό, το πρόγραμμα είχε περίπατο στο λιμάνι και για να φωτογραφήσουμε την πόλη από την απέναντι πλευρά. Πολύ καλά κάναμε, γιατί οι φωτογραφίες που βγάλαμε ήταν εξαιρετικές.

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 34
    Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 35
    Ημέρα αργίας τα Χριστούγεννα για όλους, ακόμα και για τους ψαράδες που αγκυροβόλησαν τα καΐκια τους.

Λίγο πριν σκοτεινιάσει αφού βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα και σκοτεινιάζει από τις 5 μ.μ. είπαμε να επιστρέψουμε για να ξεκουραστούμε και να αναπολήσουμε τις όμορφες εικόνες της πόλης που είχαν χαραχτεί στο μυαλό μας. Η επόμενη ημέρα θα μας έβρισκε και πάλι το δρόμο με προορισμό την Άρτα για να θαυμάσουμε το πέτρινο γεφύρι της που “ολημερίς το χτίζανε και το βράδυ γκρεμιζόταν”.

Εάν θέλετε να περάσετε τα Χριστούγεννα εκτός Ελλάδας προτείνω σε εσάς τους καλύτερους προορισμούς της Ευρώπης: Ταξίδι σε 10 πόλεις της Ευρώπης τα Χριστούγεννα

Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα
    Ως τελευταία ανάμνηση κρατάω αυτό το πέτρινο σπίτι που δικαίως δεν το χαλάσανε παρά μέσα από τις βιτρίνες του καταστήματος το μεταμόρφωσαν σε ένα στολίδι της πόλης.

Σας εύχομαι Καλές γιορτές και Καλή Χρονιά

Με αγάπη

μαμά Μαρία από το Ανθομέλι

Pin it for late

Ταξίδι στην Πρέβεζα τα Χριστούγεννα. Βόλτα στη χριστουγεννιάτικη αγορά με το Ενετικό ρολόι, στην παλιά πόλη και διασκέδαση στο χριστουγεννιάτικο χωριό.
    Η Πρέβεζα τα Χριστούγεννα 36

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

mama Maria
    Γεια σας! Είμαι η Μαρία, μητέρα της Κατερίνας και της Κάλης Εδώ και και χρόνια ταξιδεύουμε με το σύζυγό μου σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα με το αυτοκινούμενό μας. Έχουμε επισκεφθεί μεγάλες και μικρές πόλεις, χωριά απόμερα και χωριά διάσημα, έχουμε γνωρίσει αξιοθέατα και μνημεία που δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίσουμε με διαφορετικό τρόπο. Τις ταξιδιωτικές αυτές εμπειρίες, πλαισιωμένες με δικές μας φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και εξτρά πληροφορίες τις γράφω με το όνομα μαμά Μαρία και θα τις βρείτε στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΑ του blog anthomeli

2 ΣΧΟΛΙΑ

1. Χρόνια πολλά Τζίνα και καλή χρονιά με υγεία και πολλά ταξίδια σου εύχομαι! Οι Εμπειρίες των ταξιδιών είναι εμπειρίες ζωής και χαρά μας να τις μοιράζεσαι και εσύ μαζί μας!