Ταξίδι στο Rothenburg ob der Tauber, μια πόλη σαν παραμύθι

mama Maria

Καλησπέρα σε όλους και καλή εβδομάδα! Η μαμά Μαρία ετοίμασε για όλους εμάς μια νέα ανάρτηση… ξέρετε… ταξιδιάρικη! Πάμε μαζί της ένα ταξίδι στο Rothenburg ob der Tauber, μια παραμυθένια πόλη στη Γερμανία που βρίσκεται επάνω στον ρομαντικό δρόμο, την επισκέφθηκαν με τον πατέρα μας το καλοκαίρι που μας πέρασε και τους άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις! Σας αφήνουμε να διαβάσετε ολόκληρη την ανάρτηση ώστε να γνωρίσετε μέσα από τις περιγραφές της μια πόλη σαν παραμύθι! Οι φωτογραφίες των γονιών μας, άλλωστε το αποδεικνύουν!

Kathy & Callie

Ταξίδι στο Rothenburg ob der Tauber

Ως παραμυθένια πόλη είχε επαινέσει ο συνθέτης Λούντβιχ βαν Μπετόβεν την ρομαντική κωμόπολη, Rothenburg ob der Tauber, της οποίας ο μεσαιωνικός χαρακτήρας παραμένει σχεδόν αναλλοίωτος ως τις μέρες μας. Αυτά και άλλα πολλά διάβασα για την πόλη αυτή και έτσι αποφασίσαμε να την επισκεφθούμε αυτό το καλοκαίρι που μας πέρασε. Rothenburgobdertauber2-8-201415

Το  Rothenburg ob der Tauber βρίσκεται στο κρατίδιο της Βαυαρίας, 104 χλμ δυτικά από τη Νυρεμβέργη, σε ένα οροπέδιο πάνω από τον ποταμό Tauber.

Η πόλη πήρε το όνομά της από το κόκκινο χρώμα (Rot) που έχουν οι στέγες των σπιτιών της, το (Burg) που σημαίνει οχυρωμένος οικισμός και το «ob der Tauber«, που σημαίνει, πάνω από τον ποταμό Tauber.

Από τα τέλη του Μεσαίωνα ως το 1803 ήταν μια ελεύθερη αυτοκρατορική πόλη.Έφθασε στο απόγειο της ευημερίας τον 15ο αι. και ήταν μεγαλύτερη σε πληθυσμό ακόμη και από το Μόναχο και τη Φραγκφούρτη!

Ξεκινήσαμε από τη Νυρεμβέργη και παίρνοντας τον επαρχιακό δρόμο Β14 και όχι τον αυτοκινητόδρομο, «βάλαμε πλώρη» προς Rothenburg ob der Tauber. Η απόφασή μας να πάρουμε τον μικρότερο δρόμο ήταν η καλύτερη, γιατί διανύοντας τους μικρότερους δρόμους είχαμε την άνεση να περάσουμε από τοπία απίστευτης ομορφιάς, από μικρά χωριουδάκια με όμορφα περιποιημένα σπίτια, και να απολαύσουμε τη διαδρομή χωρίς το άγχος του αυτοκινητόδρομου με τα πολλά αυτοκίνητα και τις νταλίκες. Ο λόγος του να επιλέξουμε τους μικρούς δρόμους ήταν μόνο αυτός και δεν ήταν, όπως ίσως φαντάζεστε για να αποφύγουμε τα διόδια των αυτοκινητόδρομων, διότι έτσι κι αλλιώς στη Γερμανία, σε όλους τους δρόμους της, δεν υπάρχουν διόδια.

Ο Ρομαντικός δρόμος στη Γερμανία

Το Rothenburg ob der Tauber βρίσκεται στο σταυροδρόμι δύο πολύ όμορφων και ονομαστών δρόμων της Γερμανίας, στην Romantische strasse* και στην Burgenstrasse**.

Romantische strasse (Ρομαντική οδός)είναι ο πιο γνωστός και όμορφος δρόμος της Γερμανίας. Ξεκινά από την πόλη Fussen στις Άλπεις  και καταλήγει στην πόλη Wurzburg.

Παραμυθένιος δρόμος με βασιλικά ανάκτορα και υπέροχα τοπία.

** Ο άλλος δρόμος  είναι η Βurgenstrasse περίπου 530 χλμ. που εμείς διανύσαμε ένα μικρό μέρος του μόνο, κι είναι ο δρόμος που χρησιμοποιούσαν οι παραθεριστές από το 1945 για να φτάσουν στους τόπους των διακοπών τους. Από το 1994 η Βurgenstrasse επεκτάθηκε ως και την Πράγα (διαδρομή 1000 χλμ.). Στη διαδρομή του συναντά κανείς πύργους και επαύλεις και έτσι δικαίως ονομάστηκε οδός των Πύργων
Ο προορισμός μας ήταν ένα stell platz *** που θα διανυκτερεύαμε. Έτσι, μετά από μια μαγευτική διαδρομή περίπου μιας ώρας φτάσαμε σε ένα πραγματικά υπέροχο, καθαρό και πολύ μεγάλο stell platz, που ήτανε γεμάτο και με δυσκολία βρήκαμε μία θέση παρκαρίσματος. Αυτό δήλωνε πως το Rothenburg ob der Tauber  είναι μια άκρως τουριστική πόλη.

Stell platz ή camper stop ή camping park είναι χώροι στάθμευσης αυτοκινούμενων με ένα μικρό αντίτιμο διανυκτέρευσης, παροχής ρεύματος, παροχής καθαρού νερού, καθαρισμό τουαλέτας και βρόμικων νερών. Δεν είναι camping!

(συντεταγμένες Ν 49,37104 μοίρες Ε 010,18300 μοίρες)

Στο ιστορικό κέντρο του Rothenburg ob der Tauber

Μπήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης από έναν πύργο, τον Σπίταλτορ και η εικόνα που αντικρίσαμε με τις κόκκινες στέγες, τα ξύλινα σπίτια της με τα μπαγδατί μας μετέφεραν αμέσως σε μιαν άλλη εποχή.

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτή την όμορφη πόλη! Τα καλοδιατηρημένα σπίτια με τα λουλούδια, τους καθαρούς πλακόστρωτους δρόμους που παρ’ όλη την πληθώρα των τουριστών δεν βλέπαμε κάτω ούτε ένα σκουπιδάκι, τις εκκλησίες, τα συντριβάνια, τις βιτρίνες, τα όμορφα αμαξίδια  που με αυτά πολλοί τουρίστες έκαναν την περιήγησή τους στην πόλη…!

Φτάσαμε στη μεγάλη όμορφη πλατεία με το δημαρχείο που ήτανε γεμάτη με κόσμο. Άλλοι να κάθονται στα σκαλιά του δημαρχείου, άλλοι  να μπαίνουν στα μικρά παραδοσιακά μαγαζιά που την περιέβαλλαν ενώ άλλοι να προσπαθούν με την φωτογραφική τους μηχανή να αποτυπώσουν την ομορφιά της.

Πραγματικά είναι μια πόλη παραμυθένια, όπου ο χρόνος σταμάτησε στον μεσαίωνα και είχαμε την εντύπωση πως ζούσαμε σε κείνη την εποχή αφού όλα ήταν όπως τότε. Το μόνο που μας θύμιζε πως ήμασταν στη σημερινή εποχή ήταν τα καφέ, τα μαγαζιά, τα αυτοκίνητα και ο κόσμος που μας περιέβαλλε.

Ιστορικά στοιχεία που αξίζει να διαβάσετε για το πώς διατηρήθηκε ως τις μέρες μας η μεσαιωνική αυτή πόλη

Στις 31 Μαρτίου το 1945 βόμβες έπεσαν πάνω στην πόλη από 16 αεροσκάφη, σκοτώνοντας 37 ανθρώπους, καταστρέφοντας 306 σπίτια, 6 δημόσια κτίρια και προκαλώντας και άλλες ζημιές. Οι ΗΠΑ γνωρίζοντας την ιστορική σημασία και την ομορφιά του Rothenburg διέταξαν να σταματήσει ο βομβαρδισμός και να γίνει διαπραγμάτευση εντός 3 ωρών για την παράδοση της πόλης. Ο στρατιωτικός διευθυντής εγκατέλειψε την πόλη, αγνοώντας τον Χίτλερ, που είχε διατάξει όλοι να υπερασπίζονται τις πόλεις τους μέχρις εσχάτων.
Έτσι, η πόλη σώθηκε και οι κάτοικοί της μετά τον πόλεμο, επισκεύασαν τις ζημιές από τον βομβαρδισμό, με δωρεές από όλο τον κόσμο (τούβλα με ονόματα των δωρητών, υπάρχουν επάνω στους τοίχους των κτιρίων) και η πόλη διατήρησε τον μεσαιωνικό χαρακτήρα της με τα αυθεντικά κτίρια της εποχής εκείνης.

Περιπλανηθήκαμε πολλή ώρα στους δρόμους της και φτάσαμε στο τέρμα του ιστορικού κέντρου όπου εκεί θαυμάσαμε τα καλοδιατηρημένα μεσαιωνικά τείχη που την περιβάλλουν έως σήμερα. Ανεβήκαμε επάνω στις επάλξεις των τειχών και από εκεί η θέα του τοπίου πραγματικά ήταν μαγευτική.

Η πόλη διατηρεί τα τείχη της, που κτίστηκαν το 1350-1380 και διαθέτει 12 πύργους-εισόδους της πόλης. που γύρω από αυτόν βρίσκονται τα πιο καλοδιατηρημένα τμήματα των τειχών της πόλης και η μία έκπληξη διαδέχονταν την άλλη.

Είπαμε να κάνουμε και μια στάση για μια ανάσα δροσιάς, αλλά και γεύσης. Μας είχαν κάνει εντύπωση τα γλυκά που βρίσκονταν σε όλες τις βιτρίνες των ζαχαροπλαστείων και θέλαμε να τα δοκιμάσουμε.

Το χαρακτηριστικό σνακ του Rothenburg  με ονομασία Schneeball (Snowball) χιονοστιβάδα, προκλητικό να το δοκιμάσεις, αλλά στην τελική τίποτα το ιδιαίτερο.

Μετά από την ξεκούρασή μας, ξεκινήσαμε και πάλι για να γνωρίσουμε και άλλα σημεία της πόλης και φυσικά την υπέροχη μεγάλη γοτθική εκκλησία της.

Δείτε το μέγεθος της εκκλησίας εν συγκρίσει με τους ανθρώπους!

Την ομορφιά όμως της πόλης πραγματικά την είδαμε όταν μπήκαμε στις γειτονιές της. Ο φωτογραφικός μας φακός έπιασε λεπτομέρειες, που αυτές κάνουν τη διαφορά. Περιποιημένα σπίτια, όμορφες γωνιές, μικροί φροντισμένοι κήποι, κιγκλιδώματα από εκείνη τη μακρινή εποχή. Όλα καλοδιατηρημένα, βαμμένα και καθαρά.

Κάγκελα από το 1772

Εκεί, λοιπόν, που είχαμε πάρει φόρα και δεν ξέραμε τι να πρωτοδούμε και τι να πρωτοθαυμάσουμε μας ήρθαν και οι πρώτες σταγόνες βροχής. Εμείς όμως ως προνοητικοί τουρίστες βγάλαμε αμέσως από τα σακίδιά μας τα κίτρινα αδιάβροχά μας και συνεχίσαμε ακάθεκτοι την πεζοπορία μας στους όμορφους πλακόστρωτους δρόμους της πόλης.

Το σημείο αυτό είναι το πιο χαρακτηριστικό και πολυφωτογραφημένο σημείο της πόλης.

Το Rothenburg ob der Tauber εμφανίστηκε σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες, όπως στην ταινία  «Πινόκιο» του Walt Disney, στην ταινία «Ο Χάρι Πότερ και οι κλήροι του θανάτου», στην ιαπωνική ταινία «Ζάχαρη, μια μικρή νεράιδα χιόνι», όπου ο πρωταγωνιστής ζει
στο Rothenburg και γι αυτό είναι και δημοφιλής προορισμός για τους Ιάπωνες τους οποίους βλέπαμε σε πάρα πολλά γκρουπ.

Την ομορφιά της πόλης την ημέρα, την διαδέχθηκε η ομορφιά της νύχτας. Παρόλο που οι πόλεις στη Γερμανία ακόμη και το καλοκαίρι αδειάζουν μόλις βραδιάσει, αυτή κράτησε τον κόσμο στις πλατείες  και στα καφέ έως και πολύ αργά.

Το Δημαρχείο στην πλατεία της πόλης

Εμείς με ένα ζευγάρι Ελλήνων που συναντήσαμε εκεί κάναμε παρέα όλο το απόγευμα και τελικά καθίσαμε σε μία πιτσαρία ανταλλάσσοντας τις ταξιδιωτικές μας εμπειρίες.

Η πόλη το βράδυ ήταν ακόμη πιο όμορφη με τα φωτισμένα κτίρια και τις όμορφες φωτισμένες βιτρίνες τις γεμάτες με πανέμορφα σουβενίρ και άλλα ιδιαίτερα διακοσμητικά.

Θα θέλαμε να μέναμε περισσότερο περπατώντας στους δρόμους της πόλης, όπως έχουμε συνηθίσει ως Έλληνες, αλλά δυστυχώς μετά τις 22.00 οι δρόμοι είχαν αδειάσει από κόσμο κι εμείς επιστρέψαμε στη βάση μας.

Το Rothenburg ob der Tauber, αυτή η όμορφη Γερμανική πόλη μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και μας έκανε να ζήσουμε σε ένα παραμυθένιο κόσμο περιπλανώμενοι στα δρομάκια της και απολαμβάνοντας κάθετι που βλέπαμε σαν να βρισκόμασταν στον μεσαίωνα.

Σας ευχαριστώ, που διαβάσατε ακόμη μια προσωπική ταξιδιωτική εμπειρία, μέσω του blog Ανθομέλι,  και σας υπόσχομαι πως σύντομα θα είμαι πάλι κοντά σας με πολλές και διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, εκπλήξεις. Θα χαρώ να μου γράψετε τις εντυπώσεις σας από τα όσα διαβάσατε και είδατε μέσα από τις φωτογραφίες μου αλλά και να βοηθήσω σε περίπτωση που θέλετε να ταξιδέψετε κι εσείς εκεί.

Υ.Γ. Αν αγαπάτε τα ταξίδια μπορείτε να διαβάσετε κι άλλες πληροφορίες στην κατηγορία Ταξίδια του Ανθομέλι κι είτε να ταξιδέψετε νοερά μαζί μας, είτε να ενημερωθείτε για ένα μελλοντικό σας ταξίδι.