ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις

Οι Δολομίτες, οι ομορφότερες βουνοκορφές του κόσμου που βρίσκονται στην ΒΑ Ιταλία, προσελκύουν κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες. Είχαμε διαβάσει για τους Δολομίτες και θέλαμε να δούμε τα χλωμά αυτά βουνά. Όμως, πάντα αναβάλλαμε το ταξίδι μας γιατί πιστεύαμε πως η οδική διαδρομή θα ήταν δύσκολη για ένα όχημα μεγάλο σαν το αυτοκινούμενο ή πως οι δρόμοι επάνω στα βουνά δεν θα ήταν καλοί. Τελικά διαψευστήκαμε και νομίζω πως η απόφασή μας να διανύσουμε επιτέλους την ορεινή διαδρομή στη βορειοανατολική Ιταλία ήταν η καλύτερη επιλογή μας. Για να κάνουμε την οδική διαδρομή στους Δολομίτες διαλέξαμε μια σχετικά ομαλή διαδρομή, αν και βέβαια υπάρχουν κι άλλες διαδρομές. Πήραμε τον δρόμο των βουνών, ξεκινώντας από την Τεργέστη, περάσαμε από την πόλη Udine και έχοντας προορισμό μία από τις διαδρομές των Δολομιτικών Άλπεων, περάσαμε 2 μέρες στο Tarcento. Η επόμενη διανυκτέρευσή μας έγινε στην πόλη Sappada, η οποία μας μάγεψε. Μετά από μια καθηλωτικά υπέροχη διαδρομή μέσα στους Δολομίτες φτάσαμε στην κοσμοπολίτικη Cortina d’ Amprezzo. Την τελευταία μας διανυκτέρευση πριν περάσουμε στην Αυστρία για να συνεχίσουμε το οδικό ταξίδι μας ήταν στην πόλη Bressanone.

Από που πήραν το όνομά τους οι Δολομίτες;

Χαρακτηριστικό των Δολομιτών είναι οι ανοιχτόχρωμες πριονωτές βουνοκορφές με τα εκπληκτικά σχήματα και το περίεργο χρώμα. Τι χρώμα ακριβώς; Γκρίζο, κίτρινο απαλό, λευκό, σταχτί, ρόδινο; Ίσως και κάθε ένα ξεχωριστά, ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Η ωραιότερη απόχρωση, είναι η ροζ που την παίρνουν τα βουνά με τη δύση του ήλιου. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για μια κανονική οροσειρά αλλά για μια ομάδα βουνοκορφών με πριονωτό σχήμα. Από τις περίπου 50 βουνοκορφές οι 16 ξεπερνούν σε ύψος τα 3.000 μέτρα.

Τα βουνά πήραν το όνομά τους Δολομίτες από τον γεωλόγο Dolomien που το 1789 πέρασε από την περιοχή, πήρε δείγματα των πετρωμάτων και τα έδωσε προς εξέταση. Το πέτρωμα, ανθρακικό ασβέστιο και μαγνήσιο, ονομάστηκε δολομίτης, προς τιμή αυτού που το ανακάλυψε κι έτσι ένας άσημος γεωλόγος και το πέτρωμα, που κάτω από φυσιολογικές συνθήκες θα ήταν γνωστά μόνο σε ειδικούς κύκλους, απέκτησε τεράστια φήμη και το όνομα Δολομίτης έγινε συνώνυμο με την απόλυτη ομορφιά και τη μαγεία της φύσης

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Μια από τις εντυπωσιακές βουνοκορφές των Δολομιτών που φωτογραφήσαμε στο ταξίδι μας.

Όταν ρωτήθηκε ο διάσημος Ελβετός αρχιτέκτονας Λε Κομπιζιέ για το ποιο είναι κατά τη γνώμη του το ωραιότερο αρχιτεκτονικό έργο του κόσμου, εκείνος απάντησε: Οι Δολομίτες.

Η διαδρομή του ταξιδιού μας

Χάρτης της διαδρομής μας

Αφετηρία Τεργέστη

Ξεκινήσαμε το οδικό ταξίδι μας από την Τεργέστη, όπου είχαμε συναντήσει και μια παρέα Ιταλών που μας επιβεβαίωσαν πως το οδικό δίκτυο στους Δολομίτες είναι άριστο και δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Το πλάνο, μάλιστα, που μας έδωσαν ήταν εκτός αυτοκινητόδρομου για να μπορέσουμε να απολαύσουμε τη φύση και φυσικά να φθάσουμε όσο πιο κοντά μπορούσαμε στις βουνοκορφές. Οι όποιοι ενδοιασμοί που είχαμε έως τότε διαλύθηκαν. Βάλαμε στο GPS την πρώτη πόλη της διαδρομής μας και κατευθυνθήκαμε προς αυτήν με άνεση και ασφάλεια.

Η μεσαιωνική πόλη Udine

Η πόλη Udine, που ήταν και η πρώτη πόλη που σταθμεύσαμε, είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορική πόλη στην καρδιά της περιοχής Friuli της Ιταλίας. Έχει διατηρήσει στο πέρασμα των αιώνων τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα και μας εξέπληξε με την ποικιλία της αρχιτεκτονικής της. Περπατήσαμε στα γραφικά μεσαιωνικά στενά δρομάκια της και απολαύσαμε τα όμορφα σπίτια με τα ολάνθιστα μπαλκόνια τους.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Udine
    Η Πιάτσα ντε λα Λιμπερτά με τα ψηλά τετραώροφα κολλητά σπίτια μας ομοίαζε πάρα πολύ με την πλατεία στην πλατεία της Βερόνα

Διαβάστε στο Ανθομέλι: Βερόνα, η πόλη του έρωτα

Η διάσημη κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης, η Πιάτσα ντε λα Λιμπερτά (Piazza della Liberta) είναι το καλύτερο σημείο της πόλης και πραγματικά μέσα σε αυτήν μεταφερθήκαμε στην ιστορία και την τέχνη της περιοχής μέσα από όλα τα αξιοθέατα που βρίσκονται εκεί συγκεντρωμένα. Η πλατεία με τα μεσαιωνικά κτίρια ήταν το καλύτερο σημείο της πόλης όπου χαλαρώσαμε και το απολαύσαμε. Μας ενθουσίασε το εμβληματικό κτίριο του Δημαρχείου, η Λότζα ντελ Λιονέλο (Loggia del Lionello), που δέσποζε από τη μια πλευρά της. Ένα εντυπωσιακό κτίριο χτισμένο με ροζ πέτρες σε Βενετικο-Γοτθικό ρυθμό που θύμιζε λίγο Βενετία.

Η Λότζα ντελ Λιονέλο στο Udine της Ιταλίας. Το Δημαρχείο του Μεσαίωνα
    Ο υπέροχος χώρος κάτω από τις αψίδες του Δημαρχείου του Udine που οδηγεί στο εσωτερικό του κτιρίου

Απέναντι από το Δημαρχείο μας εντυπωσίασε ακόμα ένα κτίριο, η αναγεννησιακή Loggia di San Giovanni, που είχε ξεκινήσει να χτίζεται το 1533 και ολοκληρώθηκε μετά 10 χρόνια. Στη μέση βρίσκεται το παρεκκλήσι του San Giovanni, που είναι αφιερωμένο στους νεκρούς του πολέμου.

H Loggia di San Giovanni στην πλατεία ντελα Λιμπερτά στο Ούντινε της Ιταλίας

Εντυπωσιακός ήταν και ο Πύργος του Ρολογιού (Clock Tower) με τις δύο μπρούτζινες μορφές στην κορυφή του να χτυπάνε την καμπάνα και να σημαίνουν τις ώρες. Ένα ακόμα εμβληματικό αξιοθέατο στην πλατεία της παλιάς πόλης του Udine.

Στο μπαλκόνι του Δημαρχείου του Ούντινε (Loggia del Lionello) και δεξιά ο Πύργος του Ρολογιού (Clock Tower) με τις δυο μπρούτζινες φιγούρες στην κορυφή του και το χαρακτηριστικό του ρολόι

Πάνω από την πλατεία στέκει το κάστρο των ηγεμόνων της πόλης ενώ στην κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης υπήρχαν και άλλα αξιόλογα μνημεία. Κάποια από αυτά είναι το σιντριβάνι του 1542, οι στήλες που φέρουν το Ενετικό Λιοντάρι, το Άγαλμα της Δικαιοσύνης, το άγαλμα του Ηρακλή και το Άγαλμα της Ειρήνης που δωρήθηκε στο Udine από τoν αυτοκράτορα Φραγκίσκο Α΄.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Udine
    Η πλατεία με τα αγάλματα βρίσκεται κάτω από το Κάστρο του Ούντινε

Στην πόλη Udine μείναμε για λίγες ώρες ίσαμε να τη γνωρίσουμε και να κάνουμε τη βόλτα μας στο ιστορικό κέντρο. Μας άρεσε, αλλά βέβαια ο προορισμός μας ήταν άλλος και γι αυτό αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε στο επόμενο στίγμα μας που ήταν η πόλη Tarcento.

Να διευκρινίσω εδώ πως η επιλογή μιας πόλης για διανυκτέρευση γίνεται πολλές φορές χάριν του άνετου ή ίσως και δωρεάν πάρκινγκ που διαθέτει η συγκεκριμένη πόλη της επιλογής μας. Είχαμε δει πως το Tarcento είχε έναν χώρο για στάθμευση αυτοκινούμενων που ο δήμος τον διέθετε μάλιστα δωρεάν. Τις τοποθεσίες των χώρων στάθμευσης και τα στίγματα GPS μπορείτε να τα βρείτε σε συγκεκριμένα βιβλία, όπως το Camper stop Europe (Motorhome quide). Δείτε και το αντίστοιχο site.

Η μικρή πόλη Tarcento

Αφήσαμε την πόλη Udine και πήραμε τον δρόμο των βουνών. Όσο ανεβαίναμε προς τα βουνά η θερμοκρασία έπεφτε αλλά και πάλι ο καιρός ήταν θαυμάσιος. Οι δρόμοι άνετοι, παρόλο που κάποια στιγμή αφήσαμε τον αυτοκινητόδρομο και μπήκαμε σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης. Πήραμε τον δρόμο SS13 και σε 20 χιλιόμετρα περίπου φτάσαμε στο Tarcento. Αν και μικρότερος δρόμος ήταν τέλεια ασφαλτοστρωμένος, είχε καλή οδική σήμανση και ξεκάθαρες διαγραμμίσεις.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Tarcento

Το Tarcento εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία γύρω στο έτος 1126

Αποφασίσαμε να διανυκτερεύσουμε στην πόλη Tarcento, γιατί διαπιστώσαμε πως πράγματι είχε ένα άνετο πάρκινγκ για τα αυτοκινούμενα. Η δροσιά και η σκιά των μεγάλων δέντρων του χώρου στάθμευσης που μάλιστα ήταν και δίπλα στο ποτάμι της πόλης μας έκανε να καθίσουμε πολύ περισσότερο από τον προγραμματισμό μας.

Ο χώρος στάθμευσης που διαθέτει ο Δήμος του Tracento δωρεάν είναι ένα μέρος όπου μπορείς να κάνεις τις διακοπές σου μένοντας maximum 72 ώρες.

Area sosta camper Via Sottocolleverzan Tarcento UD Italy GPS 46.21457 13.22521

Η μικρή πόλη Tarcento μπορεί να μην μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση όμως η φύση της και η όμορφη παρέα που κάναμε με τους υπόλοιπους αυτοκινούμενους που ήταν στο πάρκινγκ ανταλλάσσοντας ταξιδιωτικές εμπειρίες μας έκαναν να μη θέλουμε να φύγουμε και εξαντλήσαμε το περιθώριο διαμονής των 3 ημερών.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Tarcento
    Το Tarcento είναι μια πόλη χωμένη μέσα σε οργιώδη βλάστηση με το ποτάμι να κυλάει ανάμεσά της. Βρίσκεται στους πρόποδες των Δολομιτικών Άλπεων.

Οι ατυχίες είναι μέρος ενός ταξιδιού

Βέβαια το Tarcento θα το θυμόμαστε και για τις δυο ζημιές που πάθαμε στο αυτοκινούμενο. Η μια έγινε όταν πήγαμε να φύγουμε και έπρεπε να κλείσουμε την τέντα. Είχαν μπει κάποια φύλλα που δεν τα είχαμε δει και δεν μπορούσε να ρολάρει η τέντα ώστε να κλείσει. Το πρόβλημα το τακτοποιήσαμε με τη βοήθεια άλλων ταξιδιωτών που είχανε μαζί τους σκάλα, για καλή μας τύχη και μπορέσαμε έτσι να εντοπίσουμε το πρόβλημα και να βγάλουμε τα φύλλα. Η δεύτερη ζημιά έγινε επειδή ξεχάσαμε να ανεβάσουμε το σκαλοπάτι της πόρτας και σε ένα κράσπεδο καθώς φεύγαμε το καταστρέψαμε τελείως. Την τέντα τη διορθώσαμε. Το σκαλοπάτι όμως το αφήσαμε στο… Tarcento.

Το αλπικό Sappada

Ο επόμενος προορισμός μας ήταν η μικρή πόλη Sappada. Μπήκαμε και πάλι στον δρόμο SS13 και μετά στον SS52 και μετά στον SR355 και μετά….. Να είναι καλά το GPS που δεν προβληματιστήκαμε καθόλου για ποιον δρόμο θα πάρουμε, παρά η μόνη έννοια μας ήταν πού θα βρούμε όμορφο τοπίο και μικρό χωριουδάκι για να σταματήσουμε. Οι Δολομίτες ήδη είχαν αρχίσει να μας εντυπωσιάζουν βλέποντας τους από μακριά. Η απόσταση ήταν μόνο 80 χλμ. και ενώ θα μπορούσαμε να κάνουμε τη διαδρομή σε μιάμιση ώρα περίπου, την κάναμε σε αρκετές ώρες αφού όταν φτάσαμε στην πόλη Sappada ήταν ήδη απόγευμα.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Αυτές τις στιγμές που σταματάς όπου θέλεις έστω και για μια αναμνηστική φωτογραφία μπορεί κανείς να τις απολαύσει μόνο όταν κινείται με αυτοκινούμενο.

Το τοπίο ήταν μοναδικό. Οι μικρές πόλεις της διαδρομής καθαρές και όμορφες, με τα ιδιαίτερα σπίτια τους και τα ολάνθιστα μπαλκόνια τους ένα κόσμημα του δρόμου. Ήταν όλα τόσο όμορφα σαν να συναγωνίζονταν το ένα το άλλο σε ομορφιά και καθαριότητα. Ο δρόμος φιδογύριζε μέσα σε δασώδεις περιοχές, περνούσε γέφυρες και ποτάμια, έμπαινε σε τούνελ και διέσχιζε και πάλι καταπράσινες κοιλάδες. Το υψόμετρο που είχαμε φτάσει ήταν στο επίπεδο εκείνο που είναι γεμάτο με δάση από έλατα και όταν βγαίναμε από τα δάση άρχισαν να φαίνονται οι πριονωτές κορυφές των Δολομιτών.

Υπέροχα τοπία στο δρόμο για τους Δολομίτες, που γεμίζουν ομορφιά τα μάτια και την καρδιά.

Αργά το απόγευμα, αφού όλη την ημέρα τα μάτια μας απόλαυσαν μοναδικά, μαγευτικά τοπία ανάμεσα στα δάση και στα βουνά φτάσαμε στην πόλη Sappada, που ήταν ο προορισμός μας για να διανυκτερεύσουμε. Στην πόλη αυτή υπήρχε ένα μικρό κάμπινγκ που ήταν όμως γεμάτο. Γι αυτό αναγκαστήκαμε να μείνουμε στο πλάι του δρόμου που ήταν και πολλά άλλα αυτοκινούμενα.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Sappada
    Το μικρό κάμπινγκ στη Sappada μέσα στην κοιλάδα των ψηλών Δολομιτικών βουνών

Camper Stop Area Sappada Borgata Palu 33012 Sappada UD Italy GPS 46.56353 12.67999

Μια ξαφνική δυνατή μπόρα

Μετά από ένα καλό γεύμα και ξεκούραση είπαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα στην πόλη που με την πρώτη ματιά όταν μπήκαμε σε αυτήν μας φάνηκε υπέροχη, αλπική και γραφική περικυκλωμένη από τους Δολομίτες. Όμως από τη χαρά μας δεν είχαμε δει τα βαριά σύννεφα που σκέπασαν σε πολύ λίγη ώρα τον ουρανό. Και πριν ακόμη το καταλάβουμε, έπιασε μια ξαφνική δυνατή μπόρα. Δεν μας πτόησε όμως, γιατί τη θέλαμε και την ευχαριστηθήκαμε μετά τη ζέστη των προηγούμενων ημερών. Περιμέναμε να κοπάσει γιατί έχουμε μάθει πως έτσι είναι οι βροχές στα βουνά. Δυνατές αλλά σύντομες.

Ζήσαμε ακόμα μια περιπέτεια με δυνατή βροχή στα βουνά. Αξίζει τον κόπο να διαβάσετε την ανάρτηση : Το κάστρο Νόισβανστάιν (Neuschwanstein) στη Γερμανία

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Sappada
    Sappada.Ένα χωριό μέσα στους Δολομίτες περιτριγυρισμένο με μεγάλα έλατα και σπίτια με επικλινείς στέγες που μοιάζανε άσπρες κουκίδες ανάμεσα στα πυκνά δάση

Έτσι, λοιπόν, μπουφανάκι και ομπρέλα μας συνόδεψαν στην εξόρμησή μας στην πόλη η οποία μετά την ξαφνική βροχή είχε ένα άλλο χρώμα! Η βροχή κατά διαστήματα σταματούσε και μετά ξανάρχιζε τόσο δυνατή και καταρρακτώδη που πολλές φορές με τρόμαζε. Ήταν σαν να είχαν ανοίξει οι ουρανοί. Για καλή μας τύχη όμως όταν σε λίγο έπεσε η νύχτα, τα σύννεφα φύγανε και ένας έναστρος ουρανός έκανε την εμφάνισή του.

Sappada. Αλπικό τοπίο μετά τη βροχή

Την επόμενη ημέρα οι Δολομίτες μας δείξανε ένα άλλο πρόσωπο και ένα άλλο χρώμα. Καθαρό τοπίο με δυνατό ήλιο κι ένα θέαμα μοναδικό. Θα μπορούσαμε να μείνουμε πολύ περισσότερο στη Sappada, αλλά η διαδρομή μας καλούσε για περισσότερες εξερευνήσεις. Ξεκινήσαμε με πολύ διάθεση για τη συνέχεια. Η διαδρομή υπέροχη, δεν καταλαβαίνεις πως ανεβαίνεις το υψόμετρο (σχεδόν είχαμε φτάσει στα 1.500 μέτρα υψόμετρο) και οι απότομες βουνοκορφές υψώνονταν δίπλα μας ενώ ο δρόμος κυλούσε ανάμεσα σε υπέροχα δάση με πανύψηλα δέντρα. Τα δε χωριά δεν περιγράφονται. Σκέτη ζωγραφιά!

Η διαδρομή στους Δολομίτες

Η διαδρομή μας στους Δολομίτες τώρα άρχιζε! Συντροφιά με έναν θαυμάσιο καιρό μετά από τη χθεσινοβραδινή καταιγίδα οδηγώντας πάνω στον δρόμο SS52 και δίπλα στον ποταμό Πιάβε περνούσαμε από καταπράσινες κοιλάδες και δάση. Ο ορεινός δρόμος πότε περνούσε από δάση με έλατα και πότε προσέγγιζε τόσο πολύ τους Δολομίτες που οι όγκοι τους μας έκοβαν την ανάσα και μας έδιναν ανεπανάληπτες εικόνες.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Σε όλη τη διαδρομή το τοπίο ήταν καταπράσινο και τόσο περιποιημένο που θαρρείς πως από όλες τις απέραντες εκτάσεις έχει περάσει κουρευτική μηχανή.

Ο ήλιος πέφτοντας επάνω στα βουνά τα έκανε να αλλάζουν συνέχεια το χρώμα τους. Από απαλό ροζ να γίνονται σταχτί και από γκριζογάλανα να γίνονται ρόδινα. Μια εικόνα μαγευτική που μας έκανε να αισθανθούμε πόσο τυχεροί ήμασταν που βλέπαμε αυτό το εκπληκτικό θέαμα!

Η ικανοποίηση και η χαρά αποτυπωμένη σε αυτή τη φωτογραφία στο πρόσωπο του Χρήστου.

Σε μια καμπή του δρόμου φτάσαμε και σε ένα όμορφο χωριουδάκι το St. Stefano. Δεν παραλείψαμε να κατεβούμε για ξεκούραση αλλά και γιατί πετύχαμε τη ημέρα της λαϊκής τους. Ένα καταπράσινο χωριό χωρισμένο σε γειτονιές με τα σπιτάκια τους διασκορπισμένα μέσα στην κοιλάδα. Πυκνά δάση το περικύκλωναν και οι πριονωτές κορυφές των Δολομιτών έστεκαν από πάνω τους.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Χωριουδάκι στη διαδρομή μας επάνω στους Δολομίτες. Διακρίνεται το λιφτ και δίπλα η πίστα του σκι για ατελείωτα παιχνίδια τον χειμώνα όταν το χιόνι σκεπάσει τα πάντα και το τοπίο από καταπράσινο γίνει ολόλευκο.

Μετά πήραμε τον δρόμο SR 48 με την πινακίδα να έχει την ένδειξη πως μας περιμένει ένας μεγάλος ανηφορικός δρόμος με κλίση ανηφορική 12%!!! Ευτυχώς βγάλαμε με σχετική ευκολία τον ανηφορικό δρόμο γιατί είχαμε την τύχη να μη συναντήσουμε, από ότι θυμάμαι, κάποιο αυτοκίνητο που να μας κόψει την ταχύτητα.

Πάντα θέλουν προσοχή οι δρόμοι. Η πιθανότητα της φωτογραφίας της πινακίδας θα μπορούσε να μας έχει συμβεί και εμάς. Σε έναν τόσο ανηφορικό δρόμο με ένα μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο πάντα υπάρχει η περίπτωση αν μηδενίσεις ταχύτητα να δυσκολευτείς να ξεκινήσεις και πάλι. Απλά ρισκάρεις και εύχεσαι να μη σου συμβεί.

Διαβάστε στο Ανθομέλι: Ταξίδι στο Μιλάνο και τη λίμνη Κόμο, μια έκπληξη για μένα!

Το τελεφερίκ του όρους Cristallo

Και ενώ οδηγούσαμε με προσοχή εμφανίστηκε στον δρόμο μας ένα μεγάλο πλάτωμα με πολλά αυτοκίνητα παρκαρισμένα. Δεν χάσαμε καιρό και φυσικά παρκάραμε και εμείς. Είδαμε με ευχαρίστηση πως το πάρκινγκ ήταν για ένα σταθμό τελεφερίκ που τα βαγονέτα του ανέβαιναν ως τα 2.500 μ. σε μια από τις κορυφές του όρους Cristallo, που ανήκει βέβαια στους Δολομίτες με την ψηλότερη κορυφή του στα 3.325 μέτρα.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Το τελεφερίκ του όρους Cristallo
    Οι Δολομίτες σε όλο το μεγαλείο τους!

Στην περιοχή υπάρχουν μονοπάτια πεζοπορίας και δρόμοι για να κάνει κανείς ποδήλατο βουνού. Μάλιστα θα πρέπει να πω, πως ήταν πολλοί αυτοί που με τα κατάλληλα παπούτσια, μπαστούνια κ.α. ανέβαιναν στο βουνό για να κάνουν ορειβατικές διαδρομές.

Δε σκεφτήκαμε και πολύ, παρκάραμε και αμέσως ήμασταν έτοιμοι να πάρουμε τα εισιτήρια μας. Όμως δυστυχώς άρχισε και πάλι να ψιλοβρέχει. Παρόλ’ αυτά δεν αλλάξαμε γνώμη, ανεβήκαμε γιατί είδαμε πως τα βαγονέτα του τελεφερίκ ήταν κλειστά. Μπορούσαμε να κατεβάσουμε τη γυάλινη οροφή και έτσι να αποφύγουμε τη βροχή. Όμως η βροχή μας έκανε το χατήρι και σταμάτησε σχεδόν αμέσως. Εμείς πάντως ήμασταν αποφασισμένοι να πατήσουμε Δολομιτική κορυφή είτε με βροχή είτε χωρίς!!! Εξ άλλου τέτοιες ευκαιρίες δεν πρέπει να τις χάνει κανείς στα ταξίδια του και να τις ζει όπως μπορεί, αφού οι στιγμές αυτές είναι σίγουρο πως δεν θα ξαναέρθουν.

Μέχρι να ανεβούμε στην κορυφή ήδη δειλά είχε βγει και ήλιος

Ευτυχώς η βροχή ήταν ψιλόβροχο και μικρής διάρκειας. Το θέαμα απλά συγκλονιστικό! Νόμιζα πως βρισκόμουν στην κορυφή του κόσμου. Ανεβαίναμε και έλεγα Θεέ μου που πάω! Αφού περάσαμε τις δασώδεις περιοχές των βουνών ανεβήκαμε και άλλο ψηλά, ώσπου φτάσαμε σε μια από τις κορυφές.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Τεράστια αυτή η εμπειρία που ζήσαμε στο βουνό Cristallo με το τελεφερίκ. Όταν ξεκινήσαμε την οδική διαδρομή στους Δολομίτες ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα είχα σκεφτεί πως θα ανεβώ σε μια από τις κορυφές τους

Στον τερματικό του τελεφερίκ μια καφετέρια περίμενε τους αναβάτες να τους ζεστάνει γιατί το κρύο ήταν τσουχτερό. Ο ήλιος που είχε βγει μετά το ψιλόβροχο είχε κρυφτεί πίσω από τα βαριά σύννεφα και ο αέρας που φυσούσε ήταν δυνατός. Το θέαμα όμως που αντικρίσαμε μας έκοψε την ανάσα. Συγκλονιστική εικόνα! Γύρω μας σκληρές, πριονωτές και απάτητες οι κορυφές των Δολομιτών να βγάζει η κάθε μια τους και το δικό της χρώμα ανάλογα από ποια μεριά τη χτυπούσε ο ήλιος.

Μια φωτογραφία, χίλιες λέξεις!!

Βέβαια ο καιρός δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να απολαύσουμε το θέαμα όπως θα έπρεπε. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε ούτε να καθίσουμε στα τραπεζάκια της καφετέριας που ήταν έξω και να απολαύσουμε τον καφέ μας με θέα τα πανύψηλα χλωμά βουνά. Αλλά ας μην ήμαστε και αχάριστοι. Η αίσθηση και μόνο το ότι βρισκόμασταν στα ουράνια επάνω σε έναν Δολομίτη αυτό και μόνο αρκούσε. Η ευκαιρία να ανεβούμε και να πατήσουμε μια κορυφή των Δολομιτικών Άλπεων σε ύψος 2.500 μέτρα ήταν μία και μοναδική και την ευχαριστηθήκαμε!

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Το τοπίο των Δολομιτών από ψηλά μας καθήλωσε και η εμπειρία μας ήταν απερίγραπτη

Η κοσμοπολίτικη Cortina d’ Ampezzo στις Δολομιτικές Άλπεις

Μετά από αυτή την ανεπανάληπτη εμπειρία μας πήραμε και πάλι τους δρόμους των βουνών. Κάναμε μια πραγματικά μαγευτική διαδρομή. Περάσαμε από δάση, διασχίσαμε χαράδρες και ποτάμια και απολαύσαμε τις μικρές κοιλάδες που εκτείνονταν ανάμεσα στα βουνά. Ο προορισμός μας ήταν η κοσμοπολίτικη Cortina d’ Ampezzo.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Cortina d' Ampezzo
    Η Cortina d’ Ampezzo, η μεγάλη κυρία των Δολομιτών.

Η διάσημη κωμόπολη χτισμένη στην καρδιά των Δολομιτικών Άλπεων βρίσκεται σε ύψος 1.224 μέτρων. Είναι καλά κρυμμένη στο κέντρο της κοιλάδας Ντ’ Αμπέτσο και αφημένη μέσα στην αγκαλιά των Δολομιτών. Εδώ αποφασίσαμε να κάνουμε τη διανυκτέρευσή μας για να γευτούμε λίγη από την πολυτέλεια της ιταλικής πόλης.

Χαρακτηριστικά σπίτια με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική τους στην Cortina d’ Ampezzo

Η Cortina d’ Ampezzo είναι ένα κοσμοπολίτικο θέρετρο της Ιταλίας και οι επισκέπτες της είναι σχεδόν 5 φορές περισσότεροι από τους μόνιμους κάτοικους που τη διαλέγουν να την επισκεφτούν γιατί εκτός από τις φυσικές ομορφιές έχει και τουριστική υποδομή υψηλού επιπέδου. Την αποκαλούν «βασίλισσα των Δολομιτών» και είναι αγαπημένος προορισμός για τους λάτρεις των χειμερινών σπορ αλλά και της πολυτέλειας.

Διαβάστε στο Ανθομέλι: Βενετία η βασίλισσα των νερών και Μουράνο και Μπουράνο στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Η ομορφιά των σπιτιών με τα πάντα λουλουδιασμένα μπαλκόνια τους στην περιοχή των Δολομιτών είναι απερίγραπτη

Ας θυμηθούμε, πως η Cortina d’ Ampezzo είχε φιλοξενήσει το 1956 τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες (και το 2006 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αλπικού Σκι Γυναικών) για τους οποίους κατασκευάστηκαν πολλά ξενοδοχεία, χιονοδρομικές πίστες και αθλητικές εγκαταστάσεις υψηλής ποιότητας. Χιονοδρομικά κέντρα, μονοπάτια για πεζοπορίες και εντυπωσιακοί παγετώνες καθιστούν την πόλη τον απόλυτο χειμερινό προορισμό που μπορεί να καλύψει όλα τα γούστα.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Cortina d' Ampezzo
    Η Cortina d’ Ampezzo είναι μια πόλη σύμβολο του διεθνούς life style και της ιταλικής φινέτσας

Όμως και τους καλοκαιρινούς μήνες η πόλη είναι ένας υπέροχος ταξιδιωτικός προορισμός που μπορεί να συνδυάσει διακοπές με υπηρεσίες και παροχές υψηλού επιπέδου σε πολυτελή ξενοδοχεία και αθλητικές εγκαταστάσεις αλλά και διαμονή σε απλά σπίτια και σαλέ.

Το ξενοδοχείο Argentina στην Cortina d’ Ampezzo με θέα τους Δολομίτες

Δείτε τη διαθεσιμότητα στο ξενοδοχείο Argentina και κλείστε τη διαμονή σας.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Cortina d' Ampezzo
    Το μικρό ξενοδοχείο Regina τριών αστέρων στο κέντρο της πόλης

Κλείστε τη διαμονή σας στο ξενοδοχείο Regina

Ο πεζόδρομος Corso Italia είναι η καρδιά του shopping της πόλης. Η αγορά της θα δικαιώσει όσους επέλεξαν την Cortina d’ Ampezzo, όχι μόνο για να δουν τους Δολομίτες αλλά και για να ευχαριστηθούν τις αγορές τους σε σικάτα εμπορικά καταστήματα με είδη πολυτελείας.

Δωρεάν δημοτικός χώρος στάθμευσης όπου και διανυκτερεύσαμε: Parcheggio libero Via de Campi 8 Cortina d Ampezzo GPS 46.53525 12.13628

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις 40

Σε όλο το πεζοδρομημένο κέντρο ανακαλύψαμε εκτός από πανάκριβους οίκους μόδας και πολύ ενδιαφέροντα καταστήματα με αντίκες και είδη λαϊκής τέχνης. Εδώ είχε και κέντρα υαλουργίας και μεταλλοτεχνίας που συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμα στην περιοχή αυτή. Αφήστε δε και τις εκπληκτικές γκαλερί που υπήρχαν με τα πανάκριβα έργα τέχνης! Οι δρόμοι της πόλης είναι λιθόστρωτοι, αυτοκίνητα δεν κυκλο­φορούν στο ιστορικό κέντρο της πόλης και έτσι με ευκολία μπορέσαμε να περιπλανηθούμε στα γραφικά στενά της και να βγάλουμε άπειρες φωτογραφίες.

Εντύπωση μας έκανε πως στην πόλη, στον περίπατό τους οι περισσότεροι άνθρωποι είχαν για συντροφιά τους κι από ένα σκύλο.

Αν αγαπάτε την ορειβασία μπορείτε να κλείσετε μια ιδιωτική περιήγηση πεζοπορίας στους Δολομίτες με τη συνοδεία επαγγελματία τοπικού οδηγού. Περπατήστε με ασφάλεια και με ταχύτητα κατάλληλη για το επίπεδο εμπειρίας σας καθώς ανακαλύπτετε μερικά από τα πιο όμορφα τοπία της Ιταλίας. Πατήστε εδώ: Cortina: Private Full-Day Hike through The Dolomites

Η εκκλησία του ιστορικού κέντρου Basilica Minore dei Santi Filippo e Giacomo είναι το έμβλημα της πόλης. Το κωδωνοστάσιο με ύψος 76 μέτρα επισκιάζει ακόμα και τα ξενοδοχεία της πόλης.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Cortina d' Ampezzo
    H Basilica Minore dei Santi Filippo e Giacomo χτίστηκε μεταξύ 1769 και 1775 στη θέση δύο πρώην εκκλησιών του 13ου και του 16ου αιώνα.

Διαβάστε στο Ανθομέλι: Ταξιδιωτικές Αναμνήσεις από την ιταλική Ριβιέρα

Παγετώνας Marmolada

Ο χρόνος που διαθέσαμε για να γνωρίσουμε τους Δολομίτες στις ιταλικές Άλπεις για μένα ήταν λίγος. Λυπήθηκα γιατί αφήσαμε και άλλες διαδρομές που μπορούσαμε να κάνουμε, όπως τη διαδρομή που θα μας οδηγούσε στον παγετώνα Marmolada. Από την άλλη σκέφτηκα πως ίσως ήταν καλύτερα έτσι γιατί στο μέλλον θα επιδιώξουμε να μας δοθεί και πάλι η ευκαιρία να επισκεφτούμε αυτή την περιοχή της μοναδικής ομορφιάς. Με αυτές τις σκέψεις και με βαριά καρδιά αφήσαμε την υπέροχη αυτή φυσική ομορφιά των Δολομιτών και ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό μας.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις
    Στην κοιλάδα Di Fassa ανήκει και η ψηλότερη κορυφή των Δολομιτών, η Marmolada, ο παράδεισος όλων των ριψοκίνδυνων σκιέρ των Αλπεων.

Ο παγετώνας Marmolada ύψος 3342 μ. είναι η πιο ψηλή κορυφή των Δολομιτικών Άλπεων και επισκιάζει όλες τις άλλες.

Η πόλη Bressanone

Τελευταίος σταθμός της διαδρομής μας στην περιοχή των Δολομιτικών Άλπεων ήταν η όμορφη πόλη Bressanone στην Β. Ιταλία, πολύ κοντά στα σύνορα με την Αυστρία. Σύμφωνα με την ιστορία το Bressanone ιδρύθηκε το 901, πριν ακόμα την ίδρυση της κομητείας του Τιρόλου όπου ανήκε για πολλά χρόνια. Το 1918 όμως ο ιταλικός στρατός κατέλαβε το Bressanone και σταδιακά και όλο το Νότιο Τιρόλο. Έτσι, το Τιρόλο χωρίστηκε στη μέση. Το βόρειο τμήμα του το κατέχει η Αυστρία και το νότιο τμήμα όπως και τις πόλεις που βρίσκονται σε αυτό το κατέχει πλέον η Ιταλία.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Bressanone
    Ο Καθεδρικός Ναός του Bressanone

Είναι μια μεσαιωνική πόλη που τα στενά της δρομάκια καταλήγουν στην πλατεία του Καθεδρικού Ναού, το Duomo. Για αιώνες το Bressanone ήταν έδρα των πριγκίπων-επισκόπων και λειτουργούσε ως γέφυρα μεταξύ της Νότιας Γερμανίας και Άνω Ιταλία. Το Ανάκτορο των Επισκόπων ήταν η έδρα των Ηγεμόνων που κυβέρνησαν την πόλη πάνω από 1.000 χρόνια. Η πόλη έχασε την επισκοπική της έδρα το 1964. Πρόσφατα την πόλη επισκέφτηκε και ο Πάπας Βενέδικτος XVI, επίσκεψη που δηλώνει τη σπουδαιότητα της πόλης.

Η πλατεία του Καθεδρικού ναού είναι η καρδιά και το κέντρο της πόλης.

Σε αυτήν την όμορφη περιοχή του Νότιου Τιρόλου υπάρχουν πολλά γραφικά χωριά σκαρφαλωμένα στις πλαγιές των Άλπεων, αμέτρητα μονοπάτια πεζοπορίας, πολιτιστικοί και ιστορικοί χώροι και βέβαια το χιονοδρομικό και ορεινό θέρετρο Plose. Το μαγευτικό βουνό Peitlerkofel με ύψος 2875 μέτρα είναι μέρος των Δολομιτών και Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Ένα αληθινό θέαμα για να το δει κανείς έστω και από μακριά.

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις. Bressanone
    Ο μεγάλος και καθαρός χώρος στάθμευσης στο Bressanone

Η διαμονή μας στο Bressanone ήταν στον χώρο πάρκινγκ της πόλης που διατίθεται δωρεάν από τον δήμο: Max Parkplatz Via del Lagheto 13 Bressanone BZ Italy GPS 46.70655 11.65113

Πως αλλιώς να επισκεφτείτε τους Δολομίτες

1. Μία άλλη εναλλακτική επίσκεψη για όσους βρίσκονται στην Ιταλία και δεν έχουν πολύ χρόνο για να περιηγηθούν στην περιοχή των Δολομιτών, είναι να κλείσουν μία μονοήμερη εκδρομή από Μιλάνο προς το Bolzano και το οροπέδιο Renon

2. Επιστρέψτε στη φύση και ζήστε την εκπληκτική ομορφιά της οροσειράς των Δολομιτών σε μια ημερήσια εκδρομή από τη λίμνη Garda. Επισκεφθείτε το χωριό Ortisei στην καρδιά των Δολομιτικών Άλπεων και θαυμάστε τα ξυλόγλυπτα και τα ξύλινα σπίτια του. Πατήστε εδώ: Dolomites ημερήσια εκδρομή από τη Λίμνη Garda

3. Κατευθυνθείτε προς τα χλωμά βουνά σε μια ολοήμερη περιήγηση στους Δολομίτες και τη γοητευτική πόλη Cortina d Ampezzo. Αναχωρώντας από τη Βενετία, θα δείτε υπέροχα ορεινά τοπία, γαλήνιες λίμνες και μαγευτικά χωριά. Πατήστε εδώ: Cortina & Dolomites Ημερήσια εκδρομή με ξεναγό από Βενετία

Διαβάστε στο Ανθομέλι: Ταξίδι στη λίμνη Garda και στα θεματικά πάρκα της

Δολομίτες. Μια οδική διαδρομή στις Ιταλικές Άλπεις 38

Στον διάσημο πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Τζιοκόντα πίσω από την μορφή της Μόνα Λίζα απεικονίζονται οι πριονωτές κορυφές των Δολομιτών

Η οδική διαδρομή στους Δολομίτες εδώ τελείωσε. Την επόμενη ημέρα συνεχίσαμε το ταξίδι μας στην Αυστρία. Αφήσαμε την περιοχή έχοντας στις αποσκευές μας τις ομορφότερες εμπειρίες. Μια αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία που σας την προτείνω ανεπιφύλακτα αν μπορείτε να τη ζήσετε κι εσείς, όχι μόνο από τα γραφόμενά μου αλλά και στην πραγματικότητα. Ένα ταξίδι στους Δολομίτες και στην Cortina d’ Ampezzo που αν το κάνετε με το αυτοκίνητό σας θα σας μαγέψουν τα ροζ βουνά των Δολομιτών και εάν ταξιδέψετε τον χειμώνα θα χαρείτε τα χιονοδρομικά κέντρα της περιοχής που είναι από τα καλύτερα της Ευρώπης. Ένα διαφορετικό ταξίδι που πραγματικά θα το απολαύσετε!

Σας ευχαριστώ πολύ για την ανάγνωση. Ελπίζω να σας ταξίδεψα, αλλά και να βοήθησα όσους πρόκειται να επισκεφτούν την περιοχή.

Έχει τύχει κάποιος από εσάς, να έχει επισκεφθεί την περιοχή των Δολομιτικών Άλπεων;

Περιμένω στα σχόλια τις εντυπώσεις σας.

Μαμά Μαρία

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

mama Maria
    Γεια σας! Είμαι η Μαρία, μητέρα της Κατερίνας και της Κάλης Εδώ και και χρόνια ταξιδεύουμε με το σύζυγό μου σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα με το αυτοκινούμενό μας. Έχουμε επισκεφθεί μεγάλες και μικρές πόλεις, χωριά απόμερα και χωριά διάσημα, έχουμε γνωρίσει αξιοθέατα και μνημεία που δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίσουμε με διαφορετικό τρόπο. Τις ταξιδιωτικές αυτές εμπειρίες, πλαισιωμένες με δικές μας φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και εξτρά πληροφορίες τις γράφω με το όνομα μαμά Μαρία και θα τις βρείτε στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΑ του blog anthomeli

19 ΣΧΟΛΙΑ

1. Μαμά μου μας έστειλες πάλι με αυτή σου την ανάρτηση! Απίστευτο που πήγατε σε αυτό το μέρος! Τελικά θα φοβάμαι να σας "αφήνω" να πάτε διακοπές! Χαχα! Και το αστείο είναι ότι πολλά από τα μέρη που πήγατε να γνώρισα πολύ καλύτερα μέσα από τις αναρτήσεις σου και όχι τόσο από τα λεγόμενά σου ή τις φωτογραφίες! Σημαντικό να συνδυάζεις γραπτό με φωτογραφίες τελικά! Πέραν της πλάκας βέβαια είναι σημαντικό να πούμε ότι παρόλο το ύψος της περιοχής η πρόσβαση είναι εύκολη και δεν μοιάζει επικίνδυνη. Όχι σαν την Ελλάδα που για να πας σ ένα βουναλάκι οι δρόμοι παντού έχουν τρύπες, δεν έχουν γραμμές και είναι πολύ στενοί!
      Οι φωτογραφίες σας είναι καταπληκτικές! Εκτός από αυτές με τις βουνοκορφές μου άρεσαν πάρα πολύ και αυτές με τις όμορφες αυλές και τα μπαλκόνια (παραμυθένια) αλλά και αυτές που σας έπιασε η βροχή!
      Αγαπημένη μου μαμά σ ευχαριστούμε και περιμένουμε το επόμενό σου ταξίδι.
      Kathy by anthomeli

2. Αυτα πoυ εγραψα ειναι πoλυ λιγα εν συγκρισει με αυτα πoυ ζησαμε σε αυτην την διαδρoμη απιστευτης oμoρφιας.Παρoλα αυτα oμως εαν καταφερα να σας μεταδωσω εστω και ενα μικρo μερoς των αναμνησεων μoυ ειναι μια επιτυχια.

3. Φανταστικό ταξίδι, για άλλη μια φορά και εννοείται ότι το ζήλεψα.
      Έχω ακούσει τα καλύτερα για τους Δολομίτες και την ευρύτερη περιοχή, άλλωστε ο Ανδρέας πήγε όσο έμενε ακόμη στην Αυστρία.
      Ανυπομονώ να βρεθώ κι εγώ εκεί, να θαυμάσω όσα αντικρίσατε από κοντά!
      Σας εύχομαι πολλά και καταπληκτικά ταξίδια!

4. Καλά νομίζω ότι ήταν πλήρες η ξενάγηση που μας κάνατε. Πλούσιες φωτογραφίες, χάρτες πληροφορίες, ιστορία, όλα τα δώσατε! Αφού σε κάποια φάση νόμιζα ότι ήμουνα και εγώ εκεί!.Ευχαριστούμε θερμά που τα μοιραστήκατε μαζί μας και μας δείξατε πράγματα που μπορεί να μην ξέραμε!Ως την επόμενη ανάρτηση σας…φιλιά!

5. Όσο χάζευα τις τόσο ζωντανές και απίθανες φωτογραφίες, αισθάνθηκα κάτι σαν τη πριγκήπισσα Σίσσυ και τη Χάιντυ. Πραγματικά μοναδικά όλα τα μέρη που επισκεφθήκατε. Μπράβο σας που τολμάτε, που ζείτε, που μαθαίνετε. Σας χαίρομαι πολύ γιαγιά και παπού Ανθομελίστες!!!
      Φοβερή εφεύρεση το GPS!!!!

6. παρα πολύ ωραια περιγραφή,ωραιες φοτο μας ξεσηκώσατε..αλλα μια που κανεις το καλο γιατι δεν μας δινεις και σημεια στάθμευσης;

7. Σημεία στάθμευσης είχα βάλει στο ταξίδι μας στην Βουδαπέστη ,μπορείτε να το διαβάσευε στο ανθομέλι,αλλά νομίζω πως δεν είχε ενδιαφέρον για πολλούς.Μάλλον υπερβολή.Εάν όμως εσείς ανώνυμε, είστε τροχοσπιτάς και ενδιαφέρεστε για τα σημεία στάθμευσης ευχαρίστως να σας τα δώσω. Τα έχω όλα περασμένα στο GPS.

8. Μαρία και Χρήστο το ταξίδι σας πρέπει να ήταν υπέροχο αν κρίνω από τις φωτογραφίες.
      Να περνάτε πάντα έτσι καλά.Ελπίζω και το 2014 να κανονίσετε ακόμη ένα υπέροχο ταξίδι.
      Χαιρετίσματα από την Αριδαία.
      Ρολάνδος Χριστίνα.

9. Ρολάνδε, το ταξίδι μας αυτό, που οι Δολομίτες ήταν ένα μέρος του ,ήταν πράγματι όμορφο και περιλάμβανε Σερβία,Κροατία ,Β.Α.Ιταλία,Αυστρία(Τυρόλο). Μόναχο και Σλοβενία.Θα ήθελα πολλές αναρτήσεις ταξιδιωτικές για να γράψω τις εμπειρίες μου (Από το ίδιο ταξίδι είναι και η ανάρτηση για το Μουσείο Σβαρόφσκι). Πολλά χαιρετίσματα και στην Χριστίνα.

• Και πολύ καλά θα κάνετε. Προγραμματίστε το ταξίδι σας και ακολουθήστε τη διαδρομή μου. Εάν θέλετε και άλλες πληροφορίες μπορώ να σας τις δώσω. Οι δρόμοι είναι άνετοι και μη τους φοβηθείτε. Καλό θα είναι βέβαια να κάνετε το ταξίδι σας καλοκαίρι εκτός εάν έχετε χιονολάστιχα και εμπιστεύεστε τα νερά σας ώστε να μην παγώσουν. Εκτός από τη δική μας διαδρομή υπάρχουν και άλλες διαδρομές που μπορείτε να πάρετε και να πάτε στην περιοχή των λιμνών και στον μεγάλο παγετώνα. Θα χαρώ εάν πραγματοποιήσετε το ταξίδι σας να μας πείτε στην επιστροφή σας τις ταξιδιωτικές σας εμπειρίες.