Ταξίδι στους Δολομίτες, στα χλωμά βουνά!

Καλώς ήλθατε και πάλι Ανθομελάκια! Σήμερα έχουμε την χαρά να φιλοξενούμε και πάλι μια ανάρτηση της Μαμάς Μαρίας από το καλοκαιρινό τους ταξίδι με το αυτοκινούμενό. Συγκεκριμένα θα μας ταξιδέψει στην Ιταλία και στους Δολομίτες! Πάντως δεν μπορείτε να πείτε η Μαμά Μαρία επιλέγει να μας ξεναγεί πάντα σε πρωτότυπους προορισμούς ώστε να μην βαριόμαστε και φυσικά να μαθαίνουμε και καινούργια μέρη. Από την Λίμνη Γκάρντα στην Αβινιόν , κι από την Ιταλική Ριβιέρα στην Διώρυγα του Νότου και τώρα στους Δολομίτες! Οι Δολομίτες, οι ομορφότερες βουνοκορφές του κόσμου, που βρίσκονται στην ΒΑ Ιταλία, προσελκύουν κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες. Χαρακτηριστικό των Δολομιτών είναι οι ανοιχτόχρωμες πριονωτές βουνοκορφές με τα εκπληκτικά σχήματα και το περίεργο χρώμα. Τι χρώμα ακριβώς; Γκρίζο, κίτρινο απαλό, λευκό, σταχτί, ρόδινο; Ίσως και κάθε ένα ξεχωριστά, ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Η ωραιότερη απόχρωση, είναι η ροζ που την παίρνουν τα βουνά με τη δύση του ήλιου.

Τα βουνά πήραν το όνομά τους, Δολομίτες, από τον γεωλόγο Dolomien που το 1789 πέρασε από την περιοχή, πήρε δείγματα των πετρωμάτων και τα έδωσε προς εξέταση. Το πέτρωμα (ανθρακικό ασβέστιο και μαγνήσιο) ονομάστηκε δολομίτης προς τιμή αυτού που το ανακάλυψε κι έτσι μάλλον ένας άσημος γεωλόγος και το πέτρωμα, που κάτω από φυσιολογικές συνθήκες θα ήταν γνωστά μόνο σε ειδικούς κύκλους, απέκτησε τεράστια φήμη και το όνομα Δολομίτης έγινε συνώνυμο με την απόλυτη ομορφιά και την μαγεία της φύσης

Διαβάστε στο Ανθομέλι:

Τι είναι επιτέλους αυτοί οι Δολομίτες;

Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για μια κανονική οροσειρά αλλά για μια ομάδα βουνοκορφών με πριονωτό σχήμα. Από τις περίπου 50 βουνοκορφές οι 16 ξεπερνούν σε ύψος τα 3000 μέτρα. Είχαμε διαβάσει για τους Δολομίτες, αλλά πάντα αναβάλλαμε το ταξίδι μας, γιατί πιστεύαμε πως η διαδρομή θα ήταν δύσκολη για ένα όχημα μεγάλο σαν το δικό μας ή πως οι δρόμοι επάνω στα βουνά δεν θα ήταν καλοί. Κι όμως διαψευστήκαμε και νομίζω πως για φέτος η απόφασή μας να πάμε ήταν η καλύτερη επιλογή μας.

Η διαδρομή του ταξιδιού μας

Πήραμε τον δρόμο των βουνών μετά από την πόλη Udine της Ιταλίας και έχοντας προορισμό μία από τις διαδρομές των Δολομιτικών Άλπεων, περνώντας από την Cortina, και φτάνοντας στο Bressanone. Υπάρχουν βέβαια κι άλλες διαδρομές. Δείτε στο χάρτη την διαδρομή που επιλέξαμε.

Udine

Η πόλη Udine είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορική πόλη στην καρδιά της περιοχής Φρίουλι. Έχει διατηρήσει στο πέρασμα των αιώνων τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα και μας εξέπληξε με την ποικιλία της αρχιτεκτονικής της. Περπατήσαμε στα γραφικά μεσαιωνικά στενά δρομάκια της και απολαύσαμε τα όμορφα σπίτια με τα ολάνθιστα μπαλκόνια τους.

φωτο Η πλατεία βρίσκεται στον ανοιχτό χώρο κάτω από το Κάστρο του Ούντινε

Η διάσημη κεντρική πλατεία της πόλης, η πιάτσα ντε λα Λιμπερτά Piazza della Libertà είναι το καλύτερο σημείο της πόλης και πραγματικά μέσα σε αυτήν μεταφερθήκαμε στην ιστορία και την τέχνη από όλα τα αξιοθέατα που βρίσκονται εκεί συγκεντρωμένα. Είναι το καλύτερο σημείο της πόλης όπου χαλαρώσαμε και το απολαύσαμε. Μας ενθουσίασε το εμβληματικό κτίριο του Δημαρχείου, η Λότζα ντελ Λιονέλο (Loggia del Lionello) που δέσποζε στο μέσον της. Ένα εντυπωσιακό κτίριο χτισμένο με ροζ πέτρες σε Βενετικο-Γοτθικό ρυθμό.

Απέναντι από το Δημαρχείο δεσπόζει ακόμα ένα κτίριο η αναγεννησιακή Loggia di San Giovanni που ξεκίνησε να χτίζεται το 1533 και ολοκληρώθηκε μετά 10 χρόνια. Στη μέση βρίσκεται το παρεκκλήσι του San Givanni, που είναι αφιερωμένο στους νεκρούς του πολέμου και δίπλα της ο Πύργος του Ρολογιού (Clock Tower) με δύο μπρούτζινες μορφές στην κορυφή του να χτυπάνε την καμπάνα και να σημαίνουν τις ώρες.

Άλλα αξιόλογα μνημεία στην πλατεία είναι το Συντριβάνι του Τζιοβάνι Καράρα, αρχιτέκτονα από το Μπέργκαμο (1542). οι Στήλες που φέρουν το Ενετικό Λιοντάρι και το Άγαλμα της Δικαιοσύνης (1614), τα αγάλματα του Ηρακλή και του Κάκου και το Άγαλμα της Ειρήνης (1819) που δωρήθηκε στο Ούντινε από τον αυτοκράτορα Φραγκίσκο Α' για να τιμήσει τη συνθήκη ειρήνης του Campoformido [3]

Sappada

Αφήσαμε την πόλη Udine και πήραμε τον δρόμο των βουνών. Όσο ανεβαίναμε προς τα βουνά η θερμοκρασία έπεφτε αλλά και πάλι ο καιρός ήταν θαυμάσιος. Οι δρόμοι άνετοι, παρόλο που κάποια στιγμή αφήσαμε τον αυτοκινητόδρομο και μπήκαμε σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης. Τέλεια ασφαλτοστρωμένοι, καλή οδική σήμανση και ξεκάθαρες διαγραμμίσεις.

Οι ενδοιασμοί μας διαλύθηκαν, αφού το GPS σε κατευθύνει όπου θέλεις με άνεση και ασφάλεια. Το τοπίο μοναδικό,οι μικρές πόλεις της διαδρομής καθαρές και όμορφες, με τα ιδιαίτερα σπίτια τους και τα ολάνθιστα μπαλκόνια τους. Το ένα να συναγωνίζεται το άλλο σε ομορφιά και καθαριότητα

Αργά το απόγευμα, αφού όλη την ημέρα τα μάτια μας απόλαυσαν μοναδικά, μαγευτικά τοπία ανάμεσα στα δάση και στα βουνά φτάσαμε στην πόλη Sappada , που ήταν ο προορισμός μας για να διανυκτερεύσουμε. Στην πόλη αυτή υπήρχε ένα μικρό κάμπινγκ που ήταν όμως γεμάτο  και γι αυτό αναγκαστήκαμε να μείνουμε στο πλάι του δρόμου που ήταν και πολλά άλλα αυτοκινούμενα.

Μετά από ένα καλό γεύμα είπαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα που με την πρώτη ματιά η πόλη ήταν υπέροχη, αλπική και γραφική.

Δεν είδαμε όμως τα βαριά σύννεφα που σκέπασαν σε πολύ λίγη ώρα τον ουρανό. Και πριν ακόμη το καταλάβουμε, έπιασε μια ξαφνική δυνατή μπόρα, που δεν μας πτόησε όμως, γιατί τη θέλαμε και την ευχαριστηθήκαμε μετά τη ζέστη των προηγούμενων ημερών. Έτσι λοιπόν μπουφανάκι και ομπρέλα μας συνόδεψαν στην εξόρμησή μας στην πόλη η οποία μετά την ξαφνική βροχή είχε ένα άλλο χρώμα. Η βροχή σταματούσε και μετά ξανάρχιζε και σε λίγο όταν σκοτείνιασε τα σύννεφα φύγανε και ένας έναστρος ουρανός έκανε την εμφάνισή του.

Την επόμενη ημέρα οι Δολομίτες μας δείξανε ένα άλλο πρόσωπο και ένα άλλο χρώμα. Καθαρό τοπίο με δυνατό ήλιο κι ένα θέαμα μοναδικό. Θα μπορούσαμε να μείνουμε πολύ περισσότερο αλλά η διαδρομή μας καλούσε για περισσότερες εξερευνήσεις. Έτσι ξεκινήσαμε με πολύ διάθεση για τη συνέχεια. Η διαδρομή υπέροχη, δεν καταλαβαίνεις πως ανεβαίνεις το υψόμετρο (σχεδόν είχαμε φτάσει στα 1500 μέτρα) και οι απότομες βουνοκορφές υψώνονταν δίπλα μας ενώ ο δρόμος κυλούσε ανάμεσα σε υπέροχα δάση με πανύψηλα δέντρα τα δε χωριά δεν περιγράφονται για την ομορφιά τους το ένα να συναγωνίζεται το άλλο.

Τελεφερίκ

Ώσπου σε μια στιγμή φτάσαμε σ’ ένα πλάτωμα με μεγάλο πάρκινγκ και εκεί διαπιστώσαμε πως υπήρχε τελεφερίκ που θα μας ανέβαζε ως τα 2500 μ. Δε σκεφτήκαμε και πολύ, παρκάραμε και αμέσως ήμασταν έτοιμοι να πάρουμε τα εισιτήρια μας. Όμως δυστυχώς άρχισε και πάλι να ψιλοβρέχει. Παρόλα αυτά ανεβήκαμε, γιατί στα καθίσματα του τελεφερίκ μπορούσες να κατεβάσεις γυάλινη οροφή, ώστε να μην βρέχεσαι.

Στον χάρτη διακρίνονται και οι δρόμοι για πεζοπορία ή με ποδήλατο,και που θα πρέπει να πω, πως ήταν πολλοί αυτοί, που με τα κατάλληλα παπούτσια,μπαστούνια κ.α. έκαναν αυτή την διαδρομή.

Ευτυχώς, η βροχή ήταν μικρής διάρκειας, απλώς δεν μπορέσαμε να καθίσουμε στο καφέ που υπήρχε στο τέρμα της διαδρομής, γιατί είχε αρκετό κρύο, χωρίς ήλιο. Το τοπίο μας καθήλωσε και η εμπειρία μας ήταν απερίγραπτη.

Cortina d’ Ampezzo

Η επόμενη στάση μας ήταν η πόλη Cortina d’ Ampezzo. Η μικρή κωμόπολη, χτισμένη στην καρδιά των Δολομιτικών Άλπεων, είναι ένα κοσμοπολίτικο θέρετρο και οι επισκέπτες (σχεδόν 5 φορές περισσότεροι από τους μόνιμους κάτοικους) διαλέγουν να την επισκεφτούν, γιατί εκτός από τις φυσικές ομορφιές έχει και τουριστική υποδομή υψηλού επιπέδου.

Ας θυμηθούμε, πως η Cortina είχε φιλοξενήσει το 1956 τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες για τους οποίους κατασκευάστηκαν πολλά ξενοδοχεία, χιονοδρομικές πίστες και αθλητικές εγκαταστάσεις υψηλής ποιότητας. Ωστόσο η εκκλησία του ιστορικού κέντρου με το κωδονοστάσιό της, ύψους 76 μέτρων, επισκιάζει τα ξενοδοχεία και είναι το έμβλημα της πόλης. Εντύπωση μας έκανε πως στην πόλη, στον περίπατό τους οι περισσότεροι άνθρωποι είχαν για συντροφιά τους κι από ένα σκύλο.

Αν αγαπάτε την ορειβασία μπορείτε να κλείσετε μια ιδιωτική περιήγηση πεζοπορίας στους Δολομίτες με τη συνοδεία επαγγελματία τοπικού οδηγού. Περπατήστε με ασφάλεια και με ταχύτητα κατάλληλη για το επίπεδο εμπειρίας σας καθώς ανακαλύπτετε μερικά από τα πιο όμορφα τοπία της Ιταλίας. Πατήστε εδώ: Cortina: Private Full-Day Hike through The Dolomites

Παγετώνας Marmolada

Ο χρόνος που διαθέσαμε για να γνωρίσουμε τις Δολομιτικές Άλπεις για μένα ήταν λίγος. Λυπήθηκα γιατί αφήσαμε και άλλες διαδρομές που μπορούσαμε να κάνουμε, όπως τη διαδρομή που θα μας οδηγούσε στον παγετώνα Marmolada.

Ο παγετώνας ύψος 3342 μ. και είναι η πιο ψηλή κορυφή των Δολομιτικών Άλπεων που επισκιάζει όλες τις άλλες. Από την άλλη σκέφτηκα πως ίσως ήταν καλύτερα κι έτσι γιατί στο μέλλον θα επιδιώξουμε μας δοθεί η ευκαιρία να επισκεφτούμε και πάλι αυτήν την περιοχή της μοναδικής ομορφιάς.

Bressanone

Τελευταίος σταθμός της διαδρομής μας στους Δολομίτες, η όμορφη πόλης, Bressanone στην Β. Ιταλία, πολύ κοντά στα σύνορα με την Αυστρία. Μια μεσαιωνική πόλη, που τα στενά της δρομάκια συγκεντρώνονται γύρω από τον καθεδρικό ναό Duomo και το Ανάκτορο των Επισκόπων- Ηγεμόνων, που κυβερνούσαν την πόλη πάνω από 1000 χρόνια. Έχασε την επισκοπική της έδρα το 1964. Πρόσφατα την πόλη επισκέφτηκε και ο Πάπας Benedict XVI, που νομίζω πως η επίσκεψή του δηλώνει την ιδιαίτερη σπουδαιότητα της πόλης.

Πως αλλιώς να επισκεφτείτε τους Δολομίτες

Μία άλλη εναλλακτική επίσκεψη για όσους βρίσκονται στην Ιταλία και δεν έχουν πολύ χρόνο για να περιηγηθουν στην περιοχή των Δολομιτών, είναι να κλείσουν μία μονοήμερη εκδρομή από Μιλάνο προς το Bolzano και το οροπέδιο Renon.

Dolomites ημερήσια εκδρομή από τη Λίμνη Garda

Επιστρέψτε στη φύση και ζήστε την εκπληκτική ομορφιά της οροσειράς των Δολομιτών σε μια ημερήσια εκδρομή από τη λίμνη Garda. Επισκεφθείτε το χωριό Ορτισέι και θαυμάστε τα ξυλόγλυπτα και τα ξύλινα σπίτια του.

Cortina & Dolomites Ημερήσια εκδρομή με ξεναγό από Βενετία

Κατευθυνθείτε προς τα βουνά σε μια ολοήμερη περιήγηση στους Δολομίτες και τη γοητευτική πόλη Cortina. Αναχωρώντας από τη Βενετία, θα δείτε υπέροχο ορεινό τοπίο, γαλήνιες λίμνες και μαγευτικά ορεινά χωριά.

Απ ‘όλα όσα διάβασα για τους Δολομίτες, εκείνα που μου έμειναν στο μυαλό και με αυτά κλείνω το ταξίδι μου, ήταν τα εξής:

Όταν ρωτήθηκε ο διάσημος Ελβετός αρχιτέκτονας Λε Κομπιζιέ για το ποιο είναι κατά την γνώμη του το ωραιότερο αρχιτεκτονικό έργο του κόσμου, εκείνος απάντησε: οι Δολομίτες.

Και δεύτερον, λέγεται πως στον διάσημο πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Τζιοκόντα, πίσω από την μορφή της Μόνα Λίζα, απεικονίζονται, οι πριονωτές κορυφές των Δολομιτών

Έτσι τελείωσε η διαδρομή μας στις Άλπεις, που ήταν μια αξέχαστη ταξιδιωτική εμπειρία και σας την προτείνω ανεπιφύλακτα αν μπορείτε να την ζήσετε κι εσείς, όχι μόνο από τα γραφόμενά μου αλλά και στην πραγματικότητα.

Σας ευχαριστώ πολύ για την ανάγνωση. Ελπίζω να απολαύσατε το “ταξίδι”, αλλά και να βοήθησα, όσους πρόκειται να επισκεφτούν την περιοχή.

Περιμένω στα σχόλια τις εντυπώσεις σας.

Έχει τύχει κάποιος από εσάς, να επισκέφτηκε  την περιοχή των Δολομιτικών Άλπεων;

Μαμά Μαρία

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook. Βρείτε όλους τους διαγωνισμούς που τρέχουν στο Ανθομέλι εδώ.

Ⓘ Η ανάρτηση ενδέχεται να περιέχει affiliate links τα έσοδα των οποίων βοηθούν στη συντήρηση του blog. Δεν σας επιβαρύνουν εξτρά σε περίπτωση που κάνετε κάποια αγορά μέσω αυτών. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την υποστήριξη.

17 ΣΧΟΛΙΑ

1. Μαμά μου μας έστειλες πάλι με αυτή σου την ανάρτηση! Απίστευτο που πήγατε σε αυτό το μέρος! Τελικά θα φοβάμαι να σας "αφήνω" να πάτε διακοπές! Χαχα! Και το αστείο είναι ότι πολλά από τα μέρη που πήγατε να γνώρισα πολύ καλύτερα μέσα από τις αναρτήσεις σου και όχι τόσο από τα λεγόμενά σου ή τις φωτογραφίες! Σημαντικό να συνδυάζεις γραπτό με φωτογραφίες τελικά! Πέραν της πλάκας βέβαια είναι σημαντικό να πούμε ότι παρόλο το ύψος της περιοχής η πρόσβαση είναι εύκολη και δεν μοιάζει επικίνδυνη. Όχι σαν την Ελλάδα που για να πας σ ένα βουναλάκι οι δρόμοι παντού έχουν τρύπες, δεν έχουν γραμμές και είναι πολύ στενοί!
    Οι φωτογραφίες σας είναι καταπληκτικές! Εκτός από αυτές με τις βουνοκορφές μου άρεσαν πάρα πολύ και αυτές με τις όμορφες αυλές και τα μπαλκόνια (παραμυθένια) αλλά και αυτές που σας έπιασε η βροχή!
    Αγαπημένη μου μαμά σ ευχαριστούμε και περιμένουμε το επόμενό σου ταξίδι.
    Kathy by anthomeli

2. Αυτα πoυ εγραψα ειναι πoλυ λιγα εν συγκρισει με αυτα πoυ ζησαμε σε αυτην την διαδρoμη απιστευτης oμoρφιας.Παρoλα αυτα oμως εαν καταφερα να σας μεταδωσω εστω και ενα μικρo μερoς των αναμνησεων μoυ ειναι μια επιτυχια.

3. Φανταστικό ταξίδι, για άλλη μια φορά και εννοείται ότι το ζήλεψα.
    Έχω ακούσει τα καλύτερα για τους Δολομίτες και την ευρύτερη περιοχή, άλλωστε ο Ανδρέας πήγε όσο έμενε ακόμη στην Αυστρία.
    Ανυπομονώ να βρεθώ κι εγώ εκεί, να θαυμάσω όσα αντικρίσατε από κοντά!
    Σας εύχομαι πολλά και καταπληκτικά ταξίδια!

4. Καλά νομίζω ότι ήταν πλήρες η ξενάγηση που μας κάνατε. Πλούσιες φωτογραφίες, χάρτες πληροφορίες, ιστορία, όλα τα δώσατε! Αφού σε κάποια φάση νόμιζα ότι ήμουνα και εγώ εκεί!.Ευχαριστούμε θερμά που τα μοιραστήκατε μαζί μας και μας δείξατε πράγματα που μπορεί να μην ξέραμε!Ως την επόμενη ανάρτηση σας…φιλιά!

5. Δεν χορταίνω να σας διαβάζω. Να βλεπω τις θαυμάσιες εικόνες που μοιράζεστε μαζί μας.
    Σας ευχαριστουμε και πάλι. Ευχομαι να σας δουμε και από κοντα σύντομα.

6. Όσο χάζευα τις τόσο ζωντανές και απίθανες φωτογραφίες, αισθάνθηκα κάτι σαν τη πριγκήπισσα Σίσσυ και τη Χάιντυ. Πραγματικά μοναδικά όλα τα μέρη που επισκεφθήκατε. Μπράβο σας που τολμάτε, που ζείτε, που μαθαίνετε. Σας χαίρομαι πολύ γιαγιά και παπού Ανθομελίστες!!!
    Φοβερή εφεύρεση το GPS!!!!

7. παρα πολύ ωραια περιγραφή,ωραιες φοτο μας ξεσηκώσατε..αλλα μια που κανεις το καλο γιατι δεν μας δινεις και σημεια στάθμευσης;

8. Σημεία στάθμευσης είχα βάλει στο ταξίδι μας στην Βουδαπέστη ,μπορείτε να το διαβάσευε στο ανθομέλι,αλλά νομίζω πως δεν είχε ενδιαφέρον για πολλούς.Μάλλον υπερβολή.Εάν όμως εσείς ανώνυμε, είστε τροχοσπιτάς και ενδιαφέρεστε για τα σημεία στάθμευσης ευχαρίστως να σας τα δώσω. Τα έχω όλα περασμένα στο GPS.

9. Μαρία και Χρήστο το ταξίδι σας πρέπει να ήταν υπέροχο αν κρίνω από τις φωτογραφίες.
    Να περνάτε πάντα έτσι καλά.Ελπίζω και το 2014 να κανονίσετε ακόμη ένα υπέροχο ταξίδι.
    Χαιρετίσματα από την Αριδαία.
    Ρολάνδος Χριστίνα.

10. Ρολάνδε, το ταξίδι μας αυτό, που οι Δολομίτες ήταν ένα μέρος του ,ήταν πράγματι όμορφο και περιλάμβανε Σερβία,Κροατία ,Β.Α.Ιταλία,Αυστρία(Τυρόλο). Μόναχο και Σλοβενία.Θα ήθελα πολλές αναρτήσεις ταξιδιωτικές για να γράψω τις εμπειρίες μου (Από το ίδιο ταξίδι είναι και η ανάρτηση για το Μουσείο Σβαρόφσκι). Πολλά χαιρετίσματα και στην Χριστίνα.

Please enter your comment!
Please enter your name here

Πρόσφατα Άρθρα

Εγγραφείτε στο newsletter!

Κάντε εγγραφή για να λαμβάνετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας, τις καινούργιες αναρτήσεις, δωρεάν εκτυπώσιμα και τους τρέχοντες διαγωνισμούς.