ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας

Η Ουγγαρία είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς της Ευρώπης. Η πρώτη επιλογή του κάθε ταξιδιώτη είναι να επισκεφθεί την πρωτεύουσά της, τη μαγευτική Βουδαπέστη, που είναι μια από τις ομορφότερες πόλεις της Ευρώπης. Όμορφη όμως είναι και η επαρχία της Ουγγαρίας, με τοπία μοναδικής ομορφιάς μέσα στο πράσινο και γεμάτη από μικρά χωριουδάκια. Εάν ταξιδέψετε και εσείς στη Βουδαπέστη και μην παραλείψετε να κάνετε μία ημερήσια εκδρομή στα ιστορικά χωριά που βρίσκονται πλάι στον Δούναβη, στα λεγόμενα παραδουνάβια χωριά.

Η πρώτη σας στάση θα είναι στο δημοφιλές μπαρόκ χωριό Σέντεντρε (Szentendre) έπειτα θα συνεχίσετε τη διαδρομή σας και θα φθάσετε στο Βίσεγκραντ (Visegrad) για να δείτε τα κάστρα της Αναγέννησης και στο τέλος θα καταλήξετε στο όμορφο χωριό Έστεργκομ (Estergom) που τo κοσμούν πολλά στοιχεία από τη Ρωμαϊκή περίοδο της Ουγγαρίας.

Szentendre-Visegrad-Estergom

Τη διαδρομή αυτή την κάναμε και εμείς όταν επισκεφθήκαμε τη Βουδαπέστη και είχαμε αποφασίσει πως θα αφιερώναμε και κάποιες ημέρες από το ταξίδι μας για να γνωρίσουμε τα Παραδουνάβια χωριά της Ουγγαρίας, που είχαμε πληροφορηθεί πως είναι πολύ όμορφα και πολύ τουριστικά.

Με οδηγό μας το GPS, βγαίνοντας έξω από τη γοητευτική Βουδαπέστη και περνώντας δίπλα από τον Δούναβη, η φύση άρχισε να μας μαγνητίζει με την ομορφιά της. Τα μικρά γραφικά χωριουδάκια διαδέχονταν το ένα το άλλο και πραγματικά άξιζε να σταματήσουμε και να μείνουμε περισσότερο σε αυτά, όμως ο προγραμματισμός του ταξιδιού μας ήταν ασφυκτικός και έτσι συνεχίσαμε τη διαδρομή μας και σε πολύ λίγο φτάσαμε στο πρώτο χωριό του προορισμού μας στα βόρεια της Βουδαπέστης, στο Szentendre.

Χάρτης του road trip στα Παραδουνάβια χωριά στην Ουγγαρία

Συμβουλευτείτε τον χάρτη μας με όλα τα αξιοθέατα στην Ουγγαρία για τα οποία σας γράφουμε στο Ανθομέλι:

Στο χωριό των καλλιτεχνών Σέντεντρε

Χτισμένο στις όχθες του Δούναβη ποταμού, βρίσκεται το δημοφιλές χωριό Σέντεντρε, που απέχει μόλις 22 χλμ. από τη Βουδαπέστη. Είναι γνωστό, ως το χωριό των Καλλιτεχνών, γιατί σήμερα το έχουν επιλέξει καλλιτέχνες ως τόπο κατοικίας τους και έχουν μετατρέψει τα σπίτια του σε γκαλερί, μουσεία τέχνης, πινακοθήκες αλλά και καταστήματα με αντίκες και εργαστήρια καλλιτεχνών. Πολλά από αυτά έχουν μετατραπεί και σε κομψά καφέ και εστιατόρια. Από την πρώτη ματιά το χωριό μας εντυπωσίασε!

Για ημερήσια εκδρομή από τη Βουδαπέστη στο Szentendre πατήστε εδώ.

Ιστορικά στοιχεία για το Σέντεντρε

Το Σέντεντρε, που το ελληνικό του όνομα είναι Άγιος Ανδρέας, από τον 2ο αι. μ.Χ. αποτελούσε μέρος των ανατολικών συνόρων της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Τον 13ο αι. το κατέστρεψαν οι Μογγόλοι και τον 15ο αι. οι Οθωμανοί. Ο βασιλιάς του αργότερα, έφερε Έλληνες να το κατοικήσουν και στη συνέχεια Σέρβους, Ρουμάνους και άλλους πρόσφυγες που είχαν διωχθεί από τους Οθωμανούς. Τον 17ο αι. το Σέντεντρε ξανακτίστηκε σε στυλ μπαρόκ  με την κάθε εθνότητα  να δίνει το δικό της χαρακτήρα στις γειτονιές του χωριού.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Szentendre_1
    Όμορφο διακοσμημένο παράθυρο με παλιά αντικείμενα στο χωριό Σέντεντρε (Szentendre)της Ουγγαρίας

Αρχίσαμε την περιπλάνησή μας και επειδή ως χωριό δεν είναι μεγάλο, αμέσως φτάσαμε στο κέντρο του και στην κεντρική πλατεία, με τα ιστορικά κτίρια του 18ου και 19ου αιώνα να την περικυκλώνουν. Τα σπίτια αυτά που στο παρελθόν ανήκαν σε πλούσιους εµπόρους, έχουν ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά στοιχεία και αυτό οφείλεται στις πολλές και διάφορες εθνικότητες που το κατοίκησαν ανά τους αιώνες και  έδωσαν το δικό τους χρώµα στις γειτονιές του χωριού. Επίσης οφείλεται  και στους ζωγράφους, γλύπτες και σε άλλους καλλιτέχνες που έζησαν και ζουν ακόμα εδώ φέρνοντας  μια διαφορετική κουλτούρα στην πόλη.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας Szentedre_10
    Στο μέσον της πλατείας δεσπόζει  ένα χαρακτηριστικό μνημείο με τον μεγάλο σταυρό που έγινε το 1763 για να θυµίζει σε όλους πως το Σέντεντρε γλίτωσε από μια επιδημία πανώλης.

Περπατήσαμε στα στενά δρομάκια του και στις γειτονιές του και πραγματικά είδαμε πως η κάθε γειτονιά άλλαζε ως μορφή από την άλλη, αρχιτεκτονικά και διακοσμητικά και αυτές οι γειτονιές έκρυβαν μέσα τους θαυμάσια κτίρια, πραγματικά αριστουργήματα. Αυτό μας έκανε να αγαπήσουμε πιο πολύ το Σέντεντρε και να γίνει στα μάτια μας ακόμα πιο ιδιαίτερο και ελκυστικό!

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας Szentedre_7
    Τα σπίτια στο χωριό Σέντεντρε είναι μικρά, χαμηλά και πολύ καθαρά και περιποιημένα
    Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας Szentendre_8

Η βόλτα μας στον όμορφο δρόμο με τα μαγαζάκια που πουλάνε σουβενίρ ήταν απολαυστική. Μπορεί να μη είχε γκλάμουρ και φινέτσα, είχε όμως μια αυθεντικότητα και παράδοση που οι κάτοικοί του την τιμούν και την προβάλλουν. Είναι γεμάτο με χειροτεχνήματα, εργόχειρα και κεντήματα. Δεν παραλείψαμε βέβαια και εμείς να πάρουμε και το δικό μας αναμνηστικό!

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Szentendre_6
    Ο δρόμος με τα μαγαζάκια στο Σέντεντρε

Μετά ξεκινήσαμε  για μια ρομαντική βολτίτσα στις όχθες του Δούναβη περνώντας  από τον δρόμο που ζούσαν οι Έλληνες παλιά και είδαμε μερικά από τα σπίτια τους που υπάρχουν έως και σήμερα. Εκείνο όμως που μας έκανε εντύπωση ήταν οι πολλές εκκλησίες που συναντούσαμε συνέχεια.

Στο μικρό αυτό χωριό υπάρχουν σήμερα εννέα εκκλησίες, γιατί το Σέντεντρε ήταν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Τον 18ο αι. τότε που πολλές εθνότητες ζούσαν σε αυτό, είχαν κτίσει τις εκκλησίες τους και φυσικά και οι Έλληνες στη γειτονιά που ζούσαν είχαν κτίσει τη δική τους εκκλησία, την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Σήμερα την ελληνορθόδοξη εκκλησία την ονομάζουν «Μπλαγκοβέστενσκα», που στο εσωτερικό της ξεχωρίζουν οι τοιχογραφίες των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης καθώς και ένα θαυμάσιο τέµπλο.

Szentedre_5
    Τα καμπαναριά των εκκλησιών σκίζουν τον ουρανό στο όμορφο και γραφικό παραδουνάβιο χωριό Σέντεντρε της Ουγγαρίας

Όταν φτάσαμε στον Δούναβη και τον αντικρίσαμε από κοντά  μας εντυπωσίασε και συγχρόνως μας καθήλωσε με το μέγεθός του. Συγκρίνοντάς τον μάλιστα με το μέγεθος των μικρών σπιτιών του χωριού μας φάνηκε ακόμα μεγαλύτερος. Όσο καθόμασταν και τον απολαμβάναμε τα ποταμόπλοια δεν έπαψαν να τον διασχίζουν, γιατί ας μη ξεχνάμε πως ο Δούναβης είναι πλωτός και ένας θαλάσσιος δρόμος για μεταφορές επιβατών, τουριστών αλλά και εμπορευμάτων.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας_Visegrad_8
    Τα πλοία διασχίζουν τον ποταμό Δούναβη για να εξυπηρετήσουν τους κατοίκους αλλά και τους τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν τα παραδουνάβια χωριά του.

Ημερήσιες εκδρομές προς τα παραδουνάβια χωριά μπορείτε να κλείσετε online απ’ ευθείας από εδώ πριν ή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Τα εισιτήρια έρχονται απ’ ευθείας στο mail σας/κινητό σας οπότε τα τυπώνεται ή απλά τα δείχνετε μέσω του smartphone σας.

Μονοήμερη εκδρομή στα παραδουνάβια χωριά από τη Βουδαπέστη (+ γεύμα)

Επισκεφτείτε τα 3 γνωστότερα παραδουνάβια χωριά με αφετηρία τη Βουδαπέστη, αυτή τη φορά με πούλμαν και επιστρέψτε με πλοίο! Η εκδρομή περιλαμβάνει και γεύμα τριών πιάτων στο Visegrád. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ στο Get Your Guide απ’ όπου μπορείτε και να κλείσετε online.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Visegrad_10

Στο ψηλό φρούριο του Βίσεγκραντ

Φύγαμε από το μοναδικό Σέντεντρε και φτάσαμε  στη μικρή παραμυθένια  καστροπολιτεία το Visegrad που απέχει µόλις 25 χλµ. από αυτό και 45 χλµ. από τη  Βουδαπέστη. Κάποτε έως εδώ εκτείνονταν τα σύνορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και το 330 µ.Χ., όταν αυτοκράτορας ήταν ο Μέγας Κωνσταντίνος, η τοποθεσία είχε επιλεγεί από τους Ρωμαίους ως αμυντικό και στρατηγικό σημείο.

Σήμερα, εάν ανεβείτε ψηλά στο λόφο θα μπορέσετε  να δείτε τα ερείπια των ρωμαϊκών πύργων που ήταν και τα παρατηρητήριά των Ρωμαίων προς τον ποταμό Δούναβη. Εξ άλλου η λέξη Βίσεγκραντ σηµαίνει «ψηλό φρούριο». Όσο πλησιάζαμε προς το Βίσεγκραντ από μακριά αρχίσαμε να διακρίνουμε το κάστρο επάνω στον λόφο.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Visegrad_1
    Το κάστρο του παραδουνάβιου χωριού Visegrad (Βίσεγκραντ) που σηµαίνει «ψηλό φρούριο»

Σταματήσαμε για να βγάλουμε τις φωτογραφίες μας επάνω στο δρόμο δίπλα στον ποταμό Δούναβη, όπου ήταν και η στάση των ποταμόπλοιων, γιατί είχαμε αποφασίσει να μην ανεβούμε έως ψηλά. Ήταν μεσημέρι και ο ήλιος εκείνη την ημέρα είχε κάνει το θαύμα του. Είχε τρελή ζέστη! Ο Δούναβης κυλούσε ήσυχα και τα ποταμόπλοια άφηναν και έπαιρναν τον κόσμο. Παράλληλα στις πλαγιές του βουνού το τρένο έκανε και αυτό το δρομολόγιό του αφήνοντας τον ήχο του να ακούγεται από πολύ μακριά.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας_Visegrad_3
    Τα πλοία στον ποταμό Δούναβη ως μέσον μεταφοράς
    Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Visegrad_2
    Τα παραδουνάβια χωριά συνδέονται και με τη σιδηροδρομική γραμμή

Περπατήσαμε όμως σε αυτό το ήσυχο χωριό και μας έκαναν εντύπωση  τα παλιά αρχοντικά µε τους µεγάλους κήπους που είχε. Το Βίσεγκραντ είναι τόσο όμορφο και οι φυσικές του ομορφιές άπειρες. Συνδυάζει άριστα το παρελθόν με το µέλλον. Μετά είπαμε να ξεκουραστούμε σε ένα όμορφο δασύλλιο δίπλα στις όχθες του Δούναβη και αφού καθίσαμε στις αναπαυτικές πολυθρόνες μας απολαύσαμε το δροσιστικό πεπονάκι μας με τη φέτα, έτσι για να πάρουμε ενέργεια για τον επόμενο σταθμό μας.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Visegrad_4
    Ανάπαυλα στο ταξίδι και λίγη δροσιά κάτω από τα σκιερά δέντρα πλάι στον ποταμό Δούναβη

Το Έστεργκομ

Επόμενος σταθμός μας το Estergom, που έως και το 1249 μ. Χ. ήταν η πρωτεύουσα του Ουγγρικού κράτους. Απέχει 46 χλµ. από τη Βουδαπέστη και είναι κτισμένο  στη δεξιά όχθη του ποταµού  ∆ούναβη. Είναι ο φύλακας των συνόρων µε τη Σλοβακία, εξ ου και το όνομά του που προέρχεται από τη σλαβική λέξη «στρεγκόµ» και σημαίνει φύλακας. Την αποκαλούν και «Ρώµη της Ουγγαρίας», γιατί είναι η έδρα του Αρχιεπισκόπου της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας.

Σήμερα είναι ένα από τα δημοφιλέστερα παραδουνάβια χωριά και ταξιδιωτικός προορισμός με πάνω από 1.000.000 επισκέπτες κάθε χρόνο. Οι τουρίστες που έρχονται, μαγεύονται από την όμορφη πόλη, την τοποθεσία, αλλά και από το μέγεθος του καθεδρικού ναού του Αγίου Στεφάνου που είναι και η μεγαλύτερη εκκλησία της Ουγγαρίας.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_9
    Ο τρούλος της εκκλησίας του Αγίου Στεφάνου στο παραδουνάβιο χωριό Έστεργκομ

Φτάσαμε στο Έστεργκομ και κατευθυνθήκαμε προς το κάμπινγκ όπου θα μέναμε μερικές ημέρες για ξεκούραση. Το Gran camping & bungalow βρισκόταν δίπλα στον Δούναβη και πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης.  Ήταν προς μεγάλη μας χαρά  ένα κάμπινγκ άνετο, μεγάλο και σκιερό και απολαύσαμε τη διαμονή μας για όσες μέρες μείναμε απολαμβάνοντας τη σκιά των μεγάλων δέντρων που μας έδιναν τη δροσιά τους, όταν γυρίζαμε για ξεκούραση το απογευματάκι.

Συντεταγμένες camping GPS: Lat 47.79 Long 18.73166

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Estergom_10
    Το Gran camping & bungalow στο Έστεργκομ της Ουγγαρίας

Η γέφυρα Μαρία Βαλέρια

Μπροστά μας κυλούσε ο ποταμός Δούναβης και σε λίγη απόσταση από το κάμπινγκ  ήταν  η μεγάλη γέφυρα Μαρία Βαλέρια. Μέσα σε λίγα λεπτά εάν τη διασχίζαμε θα βρισκόμασταν στη Σλοβακία, χωρίς διατυπώσεις, αφού στα σύνορα δεν υπάρχει κανένας έλεγχος, για να βγάλουμε μια καλύτερη φωτογραφία της Βασιλικής του Αγίου Στεφάνου με φόντο τον Δούναβη. Εμείς όμως δεν την περάσαμε και ήταν λάθος μας, από αυτά που κάνει κανείς και μετανιώνει αργότερα λέγοντας γιατί δεν το έκανε, αλλά πολλοί τουρίστες  διασχίζανε τη γέφυρα περνώντας τη, έστω και για να πάρουνε λίγη γεύση από τη Σλοβακία.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, _Esztergom_17
    Η μεγάλη γέφυρα Μαρία Βαλέρια στον ποταμό Δούναβη που ενώνει την Ουγγαρία και τη Σλοβακία

Η γέφυρα Μαρία Βαλέρια χτίστηκε το 1895 και καταστράφηκε από τους Γερμανούς το 1944. Συνδέει το Έστεργκομ με την πόλη Στούροβο της Σλοβακίας. Αναπαλαιώθηκε το 2001 με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_6
    Άποψη της Σλοβακίας από την Ουγγαρία. Η πόλη Στούροβο της Σλοβακίας

Την επόμενη το πρωί ξεκινήσαμε για τη βασιλική του Αγίου Στεφάνου που βρίσκεται επάνω στον λόφο  του κάστρου, έχοντας σύμμαχό μας έναν θαυμάσιο καιρό. Η διαδρομή μας φάνηκε εύκολη, γιατί κάθε τόσο σταματούσαμε να φωτογραφίσουμε τα τοπία και μας φάνηκε πως πολύ σύντομα ανεβήκαμε τον λόφο, αφού περάσαμε και τη γέφυρα του μικρού παραπόταμου που ήταν αραγμένες οι βαρκούλες των κατοίκων. Από αρκετά μακριά και ανάμεσα από τις κορυφές των δέντρων βλέπαμε να ξεπροβάλλει ο μεγάλος τρούλος του ναού.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_1
    Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_2
    Η Βασιλική του Αγίου Στεφάνου στο Έστεργκομ της Ουγγαρίας

Κάτω από τη μεγάλη Βασιλική, ανάμεσα στον Δούναβη και το λόφο, καθώς ανεβαίναμε  περάσαμε από τη συνοικία Βιτζιβάρος, που σημαίνει Πόλη του Νερού, της οποίας στολίδι είναι η όμορφη εκκλησία με τους δύο πύργους. Η περιοχή αυτή, όταν το 1822 ο βασιλιάς Στέφανος είχε αρχίσει να χτίζει το παλάτι του και μία εκκλησία πάνω στον λόφο, είχε προσελκύσει τότε πολλούς τεχνίτες και εµπόρους που είχαν έρθει και κατοίκησαν γύρω από το παλάτι. Εκεί είχαν κτίσει τα δικά τους σπίτια τα οποία σώζονται έως και σήμερα. Κατευθυνόμενοι προς τον λόφο περάσαμε από αυτές τις γειτονιές με τα μικρά σπιτάκια  των εργατών που είναι  παρατεταγμένα και κολλημένα το ένα δίπλα στο άλλο.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας_Esztergom_15
    Η μικρή εκκλησία στη συνοικία Βιτζιβάρος
    Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_16
    Η συνοικία Βιτζιβάρος, στο Έστεργκομ που ζούσαν οι τεχνίτες για να κτίσουν τη Βασιλική του Αγίου Στεφάνου.

Η Βασιλική του Έστεργκομ

Όταν επιτέλους φτάσαμε ψηλά στον λόφο και αντικρίσαμε τον ναό μείναμε άφωνοι από το μέγεθός του. Όσα είχαμε ακούσει, ακόμα και αυτό που περιμέναμε να δούμε ήταν πολύ λίγα μπροστά στο μεγαλείο αυτού του ναού. Φαινόμασταν μυρμήγκια και πολύ μικροί, όταν φτάσαμε κοντά και συγκριθήκαμε… μαζί του! Η Βασιλική είναι το σύμβολο του Έστεργκομ και είναι αφιερωμένη στον Άγιο Ανταλπέρτ που ήταν επικεφαλής της Ουγγρικής Εκκλησίας και Αρχιεπίσκοπος του Έστεργκοµ.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_7
    Είναι η  μεγαλύτερη εκκλησία της χώρας που  μαζί με τον τρούλο της φτάνει  τα 71.5 μ. ύψος και χτίστηκε από το 1822 ως το 1869, με πρότυπο τον ναό του Άγιου  Πέτρου της Ρώμης.
    Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Estergom_9
    Λεπτομέρειες από το εσωτερικό της εκκλησίας του Αγίου Στεφάνου στο Έστεργκομ της Ουγγαρίας

Ψηλά από την εκκλησία απολαύσαμε την πανοραμική θέα που απλωνόταν μπροστά μας. Η συνοικία με τα σπίτια των εργατών, η γέφυρα Μαρία Βαλέρια και στην άλλη όχθη του ποταμού η πόλη Sturovo της Σλοβακίας. Καθώς  κατεβαίναμε τον λόφο στη νότια πλαγιά του, συναντήσαμε το μπαρόκ παρεκκλήσι του Αγίου Στεφάνου που μέσα βρίσκονται λείψανα Αγίων, όπως συνηθίζεται σε όλες τις καθολικές εκκλησίες.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Estergom_12
    Πανοραμική άποψη από το παραδουνάβιο χωριό Έστεργκομ

Η πλατεία Σέτσενι του Εστεργκοµ

Κατεβήκαμε από τον λόφο ενθουσιασμένοι και είπαμε να κάνουμε μια βόλτα στην πόλη του Έστεργκομ  με τα πολλά μουσεία και  τα αρχοντόσπιτα, για να τη γνωρίσουμε.  Η πλατεία Σέτσενι είναι το κέντρο του Έστεργκοµ και είναι μια θαυμάσια πλατεία που κατά τον 18ο και 19ο αι. κτίστηκαν σε αυτήν αρχοντικά σε διάφορα αρχιτεκτονικά στυλ, που σήμερα την περιτριγυρίζουν και την ομορφαίνουν. Βέβαια ανάμεσα σε όλα ξεχώριζε το Δηµαρχείο που ήταν το σπίτι του στρατηγού του Πολέµου της Ανεξαρτησίας (1703-1711) με το άγαλμά του στη γωνία να το θυμίζει. Το κέντρο της πλατείας κοσμείται με το θαυμάσιο άγαλµα της Αγίας Τριάδας που δημιουργήθηκε το 1900.

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, _Esztergom
    Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_13
    Κυβερνητικό παράθυρο ( CovernmentnWindows )

Συνεχίσαμε τις βόλτες μας γύρω από την πλατεία  και πολύ κοντά της  στην οδό Bottyan Janos πραγματικά θαυμάσαμε µερικά από τα ωραιότερα μπαρόκ σπίτια του Έστεργκομ.

_Esztergom_13
    Έστεργκομ, ένα όμορφο παραδουνάβιο χωριό με πολύ ιστορία και με τη βασιλική του Αγίου Στεφάνου
    Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_14
    Το να κάθεσαι επάνω σε αυτό το παγκάκι του δρόμου του Έστεργκομ, είναι σαν να κάθεσαι επάνω στην ιστορία του

Γυρνώντας το απογευματάκι στο κάμπινγκ για την ξεκούρασή μας ζήσαμε μια περιπέτεια που μας έκανε να καταλάβουμε για καλά τι σημαίνει αστυνόμευση, αλλά και νόμοι. Λίγο πριν φτάσουμε στο κάμπινγκ κάναμε μια στάση σε ένα μικρό σούπερ μάρκετ για να πάρουμε ένα ψωμάκι. Σε αυτό το σημείο έχω να σας πω πως ως αυτοκινούμενοι, κουβαλάμε πάντα μαζί μας πίσω στη σχάρα του αυτοκινήτου  ένα 50ράκι, για να κινούμαστε με άνεση μέσα στις πόλεις που επισκεπτόμαστε.

Είχα κατεβεί από το μηχανάκι και είχα βγάλει το κράνος που φορούσα και το κρατούσα στο χέρι. Όταν ξαναγύρισα και πριν καλά τακτοποιηθώ και ξαναβάλω το κράνος, εκείνη τη στιγμή για κακή μου τύχη πέρασε από δίπλα μας ένα περιπολικό. Αμέσως μας έκαναν νόημα να σταματήσουμε και παρά το ότι το είχα ήδη φορέσει άρχισαν τις ερωτήσεις, χωρίς να θέλουν να μιλήσουν στα αγγλικά. Διαβατήρια, πράσινες κάρτες, ασφάλειες, που μένουμε, πότε ήρθαμε, πότε θα φύγουμε και άλλα.

Αμέσως η χαρά μας και η διάθεσή μας εξαφανίστηκαν και φυσικά ο εκνευρισμός μας ανέβηκε στα ύψη. Όχι τόσο για την παρατυπία, όσο για τη στάση τους. Δεν ήταν όμως μόνο αυτό! Ήταν η άσχημη επιμονή τους που μας επέβαλλαν να υπογράψουμε τα χαρτιά της κλήσης και να την πληρώσουμε άμεσα για να μας δώσουν τα διαβατήρια. Το κόστος της…  παρανομίας μας ήταν 130 ευρώ και φυσικά η ταλαιπωρία μεγάλη να αναζητήσουμε και να βρούμε την υπηρεσία για να εκτελέσουμε τη διαταγή τους!

Εμείς όμως παρ’  όλα αυτά και αφού το πάθημα μας έγινε μάθημα, έχουμε να θυμόμαστε μόνο ωραίες εικόνες από το Έστεργκομ. Μείναμε ακόμα μια ημέρα βολτάροντας στην όμορφη πόλη και στις όχθες του ποταμού Δούναβη, ανακτώντας έτσι  δυνάμεις και ενέργεια  για το υπόλοιπο του ταξιδιού μας.

Διαμονή

Πληκρολογήστε παρακάτω την πόλη/χωριό που θέλετε να μείνετε και θα σας βγάλει τα καταλύματα της περιοχής. Με το + και το – μπορείτε να ζουμάρετε στον χάρτη. Τα 3 χωριά βρίσκονται βόρεια της Βουδαπέστης.

Booking.com

Για όλα αυτά που διαβάσατε αλλά και για πολλά άλλα, πραγματικά αξίζει να κάνετε έστω και μια ημερήσια εκδρομή  στα διάσημα Παραδουνάβια χωριά, που βρίσκονται κοντά στη Βουδαπέστη και να είστε σίγουροι πως εκτός από την ομορφιά των χωριών, εκείνο που θα σας μείνει ως ανάμνηση θα είναι και η θαυμάσια διαδρομή δίπλα στον ποταμό Δούναβη, γιατί η διαδρομή αυτή είναι μια μαγεία!

Τα Παραδουνάβια Χωριά της Ουγγαρίας, Esztergom_4
    Ο ποταμός Δούναβης είναι το σύνορο μεταξύ Ουγγαρίας και Σλοβακίας.

Πώς θα βρω την οικονομικότερη επιλογή για ενοικίαση αυτοκινήτου στην Ουγγαρία

Το DiscoverCars.com είναι πρωτοπόρος στις online κρατήσεις ενοικίασης αυτοκινήτωνΣυγκρίνει προσφορές ενοικίασης αυτοκινήτων από πολλές εταιρείες, ώστε να μπορείτε να επιλέξετε ποια είναι η καλύτερη για το ταξίδι σας. Πολλοί άλλοι ιστότοποι αποκρύπτουν χρεώσεις και επιπλέον κόστος. Το DiscoverCars για την ενοικίαση αυτοκινήτου περιλαμβάνει όλες τις υποχρεωτικές χρεώσεις, φόρους και πρόσθετα στην αναγραφόμενη τιμή, ώστε να μην υπάρχουν εκπλήξεις όταν φτάσετε στο γραφείο ενοικίασης. Με την υπηρεσία αυτή σας δίνονται επιλογές ώστε να διαλέξετε το αυτοκίνητο που θα νοικιάσετε και βέβαια να βρείτε την τιμή που σας συμφέρει!

Στο DiscoverCars μπορείτε αναζητήσετε την οικονομικότερη επιλογή για ενοικίαση αυτοκινήτου.

μαμά Μαρία

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

mama Maria
    Γεια σας! Είμαι η Μαρία, μητέρα της Κατερίνας και της Κάλης Εδώ και και χρόνια ταξιδεύουμε με το σύζυγό μου σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα με το αυτοκινούμενό μας. Έχουμε επισκεφθεί μεγάλες και μικρές πόλεις, χωριά απόμερα και χωριά διάσημα, έχουμε γνωρίσει αξιοθέατα και μνημεία που δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίσουμε με διαφορετικό τρόπο. Τις ταξιδιωτικές αυτές εμπειρίες, πλαισιωμένες με δικές μας φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και εξτρά πληροφορίες τις γράφω με το όνομα μαμά Μαρία και θα τις βρείτε στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΑ του blog anthomeli

3 ΣΧΟΛΙΑ

1. Καλησπέρα σας,
      Θα ηθελα να μου δωσετε μερικές πληροφορίες σχετικά με την περιήγηση στα Παραδουνάβια χωριά.
      Από ότι είδα υπάρχει μια επιλογή στα 56€/άτομο η οποία, εκτός της εκδρομής, συμπεριλαμβάνει ένα γεύμα.
      Εμείς θα είμαστε στη Βουδαπέστη αρχές Δεκέμβρη και είναι κάπως ασαφές το τι ισχύει για το μέσο με το οποίο θα γίνει η περιήγηση.

Θα περιμένω απάντησή σας και πληροφορίες.
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
      Κυριακή Οριάνου

• Καλησπέρα Κυριακή! Λεπτομέρειες περισσότερες από αυτές που γράφει στο link της εκδρομής δεν γνωρίζω αφού τη διοργάνωση αναλαμβάνει η εταιρεία Ticketbar όπως καταλαβαίνεις. Όμως θα επικοινωνήσω μαζί τους με μέιλ και θα σε ενημερώσω. Πιστεύω Δευτέρα-Τρίτη να έχω απάντηση. Απ’ όσο καταλαβαίνω πηγαίνεις με σκάφος από χωριό σε χωριό και μετά εκεί κάνεις βόλτα με τα πόδια αλλά τον χειμώνα η επιστροφή γίνεται με λεωφορείο. Άσε με όμως να το τσεκάρω για σιγουριά!
        Κατερίνα

• Επανέρχομαι μετά από επικοινωνία με την ticketbar. ισχύουν αυτά που σου είχα γράψει και στο προηγούμενο σχόλιό μου.
        Είναι τουρ με σκάφος (boat)
        – 3 στάσεις: ” Visegrád, Esztergom & Szentendre”
        – Η επιστροφή γίνεται με πλοίο εκός αν είναι χαμηλό το επίπεδο του ποταμού οπότε η επιστροφή στη Βουδαπέστη γίνεται με λεωφορείο.
        (The returning will be always by boat, only if ” In case of low water and during winter time we return to Budapest by bus.”)
        Ελπίζω να σε κατατόπισα λίγο περισσότερο!