ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα στενά του Νέστου και το Φεστιβάλ Via Egnatia

Πριν λίγες μέρες, έγραψα για το ταξίδι μας στους Τοξότες της Ξάνθης που επισκέφτηκα ως μέλος της ομάδας των TravelBloggers Greece και πιο συγκεκριμένα για τη διαμονή μας στον Παραδοσιακό Ξενώνα Κοκκύμελον. Αφορμή ήτανε το 2ο Φεστιβάλ Via Egnatia που διοργανώθηκε στα Στενά του ΝέστουΣειρά έχει τώρα να σας μιλήσω για όσα κάναμε στην περιοχή εκείνες τις μέρες. Πόσα πράγματα κάναμε και είδαμε που ίσως και να μη μας δίνονταν ποτέ άλλοτε η ευκαιρία να τα ζήσουμε!

stena_nestou_12b

Το κυρίαρχο στοιχείο της φύσης στους Τοξότες είναι το ποτάμι, ο Νέστος, ένα από τα πιο μεγάλα και εντυπωσιακά ποτάμια της Ελλάδας. Το πρώτο που είχαμε να κάνουμε κατά τη διαμονή μας εκεί ήταν να πάμε στα Στενά του Νέστου. Πολύ κοντά από τους Τοξότες είναι το χωριό Γαλάνη, μόλις 1 χλμ. απόσταση. Αφού διασχίσαμε έναν πολύ όμορφο δρόμο που από τη μία πλευρά του ήταν η σιδηροδρομική γραμμή και από την άλλη κυλούσε ο Νέστος ποταμός, φτάσαμε στο τέλος του δρόμου.

galani_stena_nestou
    Φωτογραφία: Τάσος Τεφρωνίδης
    stena_nestou_2
    Στενά του Νέστου

Στο σημείο αυτό του ποταμού, δημιουργείται αμμουδιά και τα χρυσοπράσινα ρηχά νερά του κυλούν ήσυχα σε ένα τοπίο απίστευτης ομορφιάς.

Στενά του Νέστου GPS B 41.09232° Α 024. 76069°

Στο τριήμερο που μείναμε εκεί, γίνονταν οι εκδηλώσεις στα Στενά του Νέστου στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Via Egnatia κι έτσι υπήρχε εορταστική ατμόσφαιρα. Κόσμος πολύς να κάθεται απολαμβάνοντας ανάμεσα στα δέντρα το καφεδάκι του και η “παραλία” του Νέστου, γεμάτη από ανθρώπους, άλλοι να κάνουν μπάνιο, άλλοι να πλατσουρίζουν στα ρηχά νερά του και άλλοι να κάνουν ακόμα και ηλιοθεραπεία.

stena_nestou_7
    Στα στενά του Νέστου

Για εμάς και ειδικά για τα παιδιά μου το τοπίο ήταν πρωτόγνωρο. Πρώτη φορά είχαν βρεθεί σε ποτάμι κι η έκπληξή τους ήταν πολύ μεγάλη! Ίσως στο μυαλό τους είχαν πως θα δουν ένα ποτάμι απλησίαστο, βαθύ, να κινείται γρήγορα, ενώ έβλεπαν ένα υπέροχο φυσικό τοπίο με ένα ήρεμο ποτάμι, πολύ φιλικό και μάλιστα λυπήθηκαν που δεν είχαν μαγιό, να χαρούν και αυτά όπως τόσα άλλα παιδιά το “κολύμπι” μέσα στο ποτάμι. Όμως δεν παρέλειψαν όσες ώρες ήμασταν εκεί να πλατσουρίζουν στα νερά του Νέστου ποταμού και να σκαρφαλώνουν στους πεσμένους κορμούς δέντρων.

stena_nestou_13
    stena_nestou_14
    stena_nestou_5
    stena_nestou_8
    stena_nestou_4

Τα Στενά του Νέστου

Οι εκβολές του ποταμού Νέστου ξεκινούν από τη Βουλγαρία, λίγο κάτω από τη Σόφια. Mesta ονομάζεται στα βουλγάρικα, Νέστος ονομάζεται όταν μπαίνει στην Ελλάδα και αμέσως μετασχηματίζεται σε λίμνη από δύο μεγάλα φράγματα. Μετά όμως τον αφήνουν και αφού περάσει τη Σταυρούπολη βρίσκει πάλι μπροστά του δύο χαμηλά βουνά. Ο Νέστος όμως ξεγλυστράει και εκεί είναι που ελίσσεται κάνοντας τους γνωστούς μαιάνδρους του και κατηφορίζει ως το χωριό Γαλάνη. Στο σημείο αυτό δημιουργεί τα Στενά του και μετά, χωρίς κανένα εμπόδιο, αφού περνάει από τον κάμπο της Χρυσούπολης σχηματίζοντας το Δέλτα του, χύνεται στη θάλασσα απέναντι από τη Θάσο.

stena_nestou_10
    Στενά του Νέστου

Μπορεί σε πολλά σημεία του ο Νέστος ποταμός να είναι όμορφος, αλλά το σημείο των Στενών του είναι μαγευτικό, ή τουλάχιστον έτσι έμοιαζε στα δικά μας μάτια κι εμείς ζήσαμε κάθε στιγμή και λεπτό όσο ήμασταν εκεί, ρουφήξαμε οξυγόνο, γελάσαμε, τσαλαβουτήσαμε στα νερά του, φωτογραφηθήκαμε, παίξαμε. Ανέμελες στιγμές χαράς που κι εμείς οι ίδιοι δεν πιστεύαμε πως θα μας έδινε το ποτάμι.

Πρόταση για φαγητό στους Τοξότες

mezedopoihmata_7

Μετά από δύο σχεδόν ώρες στην αμμουδιά του ποταμου πήγαμε για φαγητό στους Τοξότες. Επιλέξαμε την ταβέρνα-τσιπουράδικο “Μεζεδοποιήματα” (GPS B 41.087250° A 024.78042°). Μικρή ταβερνούλα στο κέντρο του χωριού, σχεδόν δίπλα στον Σταθμό, με γευστικά σπιτικά πιάτα. Ο κ. Σάκης, ιδιοκτήτης της ταβέρνας είναι συμπαθέστατος και εξυπηρετικότατος. Παρόλο που δεν είναι ντόπιος, επέλεξε τους Τοξότες ως μόνιμη κατοικία και έφτιαξε μαζί με τη σύζυγό του την ταβέρνα Μεζεδοποιήματα. Ένας μικρός χώρος με αυλή, χώρος που όμως γίνεται μεγαλύτερος αν υπολογίσεις και τον απέναντι εξωτερικό χώρο κάτω από τα πλατάνια και δίπλα στον καταρράκτη της μικρής πλατείας.

mezedopoihmata_5

Προτιμήσαμε να μην παραγγείλουμε ψητά αλλά να δοκιμάσουμε τις σπεσιαλιτέ της μαγείρισσας και συζύγου του, που μας πρότειναν! Κεφτεδάκια με κύμινο σε κόκκινη σάλτσα ντομάτας με πιλάφι (συνταγή που θύμιζε τόσο αυτήν της μικρασιάτισσας γιαγιάς μου), χοιρινό με σέλινο, πράσο και μανιτάρια, κρέας λαιμού ψημένο αρχικά σε ξυλόφουρνο και μετά στην σχάρα και σπιτικό γύρο, δηλαδή παντσέτα ψημένη στην σχάρα και τεμαχισμένη, που τα παιδιά λάτρεψαν.

mezedopoihmata_6

Τα παραπάνω συνόδεψε η σαλάτα “Μεζεδοποιήματα” με ρόκα και μαρούλι και λιαστή ντομάτα αλλά και οι ψητές φέτες ψωμιού. Το γεύμα μας ολοκληρώθηκε με σπιτική καρυδόπιτα με παγωτό

Με το τρένο στη Σταυρούπολη

stathmos_toxotes_1
    stathmos_toxotes_2

Το απόγευμα το πρόγραμμα μας είχε διαδρομή με το τρένο ως τη Σταυρούπολη. Το τουριστικό τρένο για το οποίο είχα διαβάσει σε διάφορα site έχει καταργηθεί από καιρό και οι μετακινήσεις γίνονται μόνο με το τρένο της γραμμής. Το τρένο θα περνούσε από τον σταθμό των Τοξοτών στις 5 το απόγευμα, όμως διαπιστώσαμε μετά λύπης μας πως για τα τρένα μας το ωράριο ήταν λέξη άγραφη γι αυτά. Το πότε θα έφτανε δεν το γνωρίζαμε όχι μόνο εμείς, αλλά ούτε και  οι ίδιοι!! Το σταθμαρχείο της Ξάνθης μας έδινε κάθε μισή ώρα αναβολή. (Τηλ. σταθμαρχείου Ξάνθης 25410-27030, 22581) Έτσι καταλήξαμε να φτάσει το τρένο μετά από 2 ώρες από την ώρα του!!

treno_nestos
    Φωτογραφίες: Τάσος Τεφρωνίδης

Η χαρά μας που θα κάναμε αυτή τη διαδρομή Τοξότες-Σταυρούπολη και θα απολαμβάναμε μία από τις ομορφότερες διαδρομές στην Ελλάδα πήγε στον βρόντο. Το τρένο από τη μια ήταν κατάμεστο από επιβάτες αλλά και από την άλλη είχε αρχίσει να σουρουπώνει. Όμως παρ’ όλα αυτά το απολαύσαμε και το διασκεδάσαμε. Το τρένο πότε έτρεχε και πότε χαμήλωνε την ταχύτητά του καθώς έμπαινε στα τούνελ, τριάντα λένε πως είναι. Το ένα τούνελ να διαδέχεται το άλλο και εμείς πότε να έχουμε σκοτάδι και πότε μέρα.

Στο πλάι μας οι εικόνες διαδέχονταν η μία την άλλη πότε πυκνή βλάστηση πότε το ποτάμι. Εμπειρία μοναδική και ωραία αλλά λίγη, μόλις 20 λεπτά διαδρομή και να, εμφανίστηκε ο σταθμός της Σταυρούπολης και η φωνή του εισπράκτορα να μας φωνάζει να κατέβουμε.

stathmos_stavroupoli_1
    stavroupoli_1

Ο Σταθμός της Σταυρούπολης (κτίσμα του 1924, σήμερα ερειπωμένο και εν αχρηστία) απέχει από το κέντρο του χωριού περίπου 1,5 χλμ.και με περίσσια διάθεση και εφορία φτάσαμε με τα πόδια στην πλατεία.

stavroupoli_2
    Σταυρούπολη Ξάνθης

Μια πλατεία ένας πλάτανος! Ναι, καλά καταλάβατε Τόσος μεγάλος ήταν που έπιανε όλη την πλατεία. Δροσιά, ησυχία και ξεκούραση. Τι άλλο να θέλαμε; Το απολαύσαμε!

Τα χωριά της κοιλάδας του Νέστου, τα Νεστοχώρια, ζήσανε χρυσές εποχές , τότε που ο καπνός και η ποικιλία “πασμάς” επικρατούσε, Η ακμή αυτή κράτησε περίπου ως το 1958-59 οπότε η εισαγωγή των καπνών Βιρτζίνια έφερε την παρακμή τους. Τα Νεστοχώρια με τις γραφικές γωνιές της και την εντυπωσιακή φύση τους, μπήκαν στην άκρη ακόμη περισσότερο όταν πλέον και η διαδρομή με το τρένο παρήκμασε και οι σταθμοί της ως κτίρια αχρηστεύτηκαν, ενώ λίγοι είναι αυτοί που μετακινούνται πλέον με τα τρένα.

Όμως η ώρα περνούσε, σκοτείνιασε και αναρωτηθήκαμε τι ώρα θα περνούσε το τρένο για να επιστρέψουμε. Αρχίσαμε πάλι τον γολγοθά των τηλεφώνων (τώρα με το σταθμαρχείο της Δράμας, τηλ. 25210 32404) για το πότε θα φτάσει το τρένο. Ξέρετε πότε μας είπαν πως θα έφτανε; Μετά 2 ώρες από την κανονική του ώρα, δηλαδή 10.30 το βράδυ! Η απόλαυσή μας έγινε αγωνία. Τι να κάνουμε ως τότε; Θα φτάναμε στην ώρα μας; Έτσι αντί να αναρωτιόμαστε είπαμε να πάμε στον σταθμό, έστω και λίγο πιο νωρίς. Πώς όμως θα διανύαμε την απόσταση του 1,5 χλμ έξω απ το χωριό , νύχτα και με σκυλιά του δρόμου, που ξέχασα να σας πω πως μας είχαν περικυκλώσει όταν φτάσαμε αλλά ήταν μέρα και φύγαμε. Άραγε θα ήταν και πάλι εκεί; Και ναι, από μακριά βλέπαμε τα σκυλιά να γαβγίζουν και να είναι κυρίαρχοι του δρόμου. Όμως δεν έπρεπε να πανικοβληθούμε, είχαμε και τα παιδιά που μας κρατούσαν από το χέρι και μας το έσφιγγαν. Η μαμά Μαρία όμως βρήκε την λύση και χωρίς να πει ή δείξει φόβο, μπήκε μέσα στην Πυροσβεστική Υπηρεσία που ήταν στον δρόμο μας και ζήτησε βοήθεια, να μας συνοδεύσει ένας πυροσβέστης. Ο πυροσβέστης, αν και λίγο γέλασε γιατί μας είπε πως τα σκυλιά ήταν μικρά και ήρεμα, εμείς όμως αυτό δεν το ξέραμε, μας συνόδευσε ως τις γραμμές του τρένου και έτσι το περικύκλωμα από τα σκυλιά  δεν το γλυτώσαμε αλλά ήταν χωρίς πρόβλημα.

Και να επιτέλους το τρένο έφτασε. Αυτή τη φορά το τρένο ήταν το intercity και λόγω ώρας δεν είχε τόσο κόσμο. Φτάσαμε στους Τοξότες και κουρασμένοι πλέον ο ξενώνας μας, το Κοκκύμελονμας πρόσφερε την ξεκούραση που είχαμε ανάγκη. Τα παιδιά γεμάτα εμπειρίες πρωτόγνωρες δεν ξέρανε τι να πρωτοθυμηθούν. Η μέρα μας ήταν γεμάτη με καινούρια πράγματα. Το ποτάμι, η φύση, η αμμουδιά του ποταμού, το τρένο, τα τούνελ, τα σκυλιά τους είχαν δημιουργήσει πολλά συναισθήματα. Χαρά, ευφορία, έκπληξη, φόβο, αγωνία…

Διαμονή στους Τοξότες στον ξενώνα Κοκκύμελον

xenonas_kokkimelon_12

Αν σκοπός σας δεν είναι μόνο μια μονοήμερη εκδρομή στα στενά του Νέστου σας προτείνουμε να μείνετε στον Παραδοσιακό Ξενώνα Κοκκύμελον. Εμείς μείναμε εκεί 3 μέρες και ενθουσιαστήκαμε! Περισσότερα θα διαβάσετε στην σχετική ανάρτηση που έγραψα για την διαμονή μας εκεί

Οι μαίανδροι του Νέστου από το σημείο Θέα

Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη στο βουνό! Όχι, δεν ετοιμαστήκαμε για πεζοπορία. Την προηγούμενη μέρα είχαμε δει στο χωριό Γαλάνη μία ταμπέλα που έγραφε Πανοραμική Θέα. Από εκεί θα βλέπαμε και θα φωτογραφίζαμε τους μαιάνδρους του Νέστου. Θα βλέπαμε τον φιδίσιο ποταμό να κυλάει ανάμεσα στους γκρεμούς και στα βουνά και πιστεύαμε πως η θέα θα ήταν μοναδική! Όλο χαρά, τραγουδώντας ξεκινήσαμε. Ξέραμε ότι είναι περίπου 11 χλμ. Τι είναι 11 χλμ.; Πολύ κοντά! Έτσι λέτε εσείς, έτσι είπαμε κι εμείς! Όμως τα 11 χλμ ανάβαση στο βουνό, έστω και με αυτοκίνητο, με συνεχόμενες στροφές, δεν είναι και λίγα! Ανεβαίναμε και ανεβαίναμε και δεν βλέπαμε τίποτε. Ένα πλάτωμα, ένα άλλο αυτοκίνητο, μία ταμπέλα! Τίποτε, τίποτε, τίποτε! Μόνο βουνά τριγύρω μας και στροφές φουρκέτες. Κοιταζόμασταν με τη μαμά μου και είναι σαν να λέγαμε με τα μάτια μας, που πάμε; χωρίς να θέλουμε να μας καταλάβουν τα παιδιά, τα οποίο και αυτά είχαν αρχίσει να δυσανασχετούν. Δεν βλέπαμε μπροστά μας κάτι που θα μας έλεγε… προχωρήστε. Οπότε νομίζοντας ότι είχαμε πάρε λάθος δρόμο, σε μία στροφή, σ΄ ένα μικρό πλάτωμα κάναμε αναστροφή και γυρίσαμε πίσω. Οι μαίανδροι έγιναν παρελθόν. Η αγανάκτησή μας, ανάμικτη με φόβο για το άγνωστο μας είχαν κυριεύσει. Εκ των υστέρων μας είπαν πως μετά από 3-4 χλμ ανάβαση ανάμεσα στα βουνά θα βρισκόμασταν στο σημείο με την πανοραμική θέα (Παρατηρητήριο). Επομένως, φωτογραφίες δεν βγάλαμε! Όμως στην έκθεση φωτογραφίας για τον Νέστο που λειτουργούσε στα πλαίσια του Φεστιβάλ είδαμε πως ένα από τους τρεις εκθέτες ήταν ο κ. Τάσος Τεφρωνίδης, Ξανθιώτης στην καταγωγή και φίλος των γονιών μου. Είχα την τιμή να μας παραχωρήσει ειδικά για την ανάρτηση αυτή, φωτογραφίες από το προσωπικό του αρχείο σχετικές με την περιοχή, τις οποίες παραθέτω με πολλή χαρά! Κύριε Τάσο, σας ευχαριστώ θερμά!

update Ιούλιος 2017: Δείτε την επόμενη επίσκεψή μας στην περιοχή και επιτέλους το σημείο Θέα στο οποίο φτάσαμε μέσω Κομνηνών αυτή τη φορά.

maiandroi_nestou
    Φωτογραφία: Τάσος Τεφρωνίδης
    maiandroi_nestou_2

Πρόταση για φαγητό στη Γαλάνη

Τη δεύτερη μέρα επιλέξαμε να φάμε στην ταβέρνα Τα Τέμπη του Νέστου στο χωριό Γαλάνη, που είναι σχεδόν ενωμένο με τους Τοξότες.

ta_temph_tou_nestou_3

Η ταβέρνα, που λειτουργεί από το 1980,  βρίσκεται δίπλα στις γραμμές του τρένου κοντά στον δρόμο που οδηγεί στα Στενά του Νέστου αλλά και κοντά στο σημείο απ’ όπου μπορείς να ανέβεις στο Παρατηρητήριο. Η θέα προς της γραμμές και τον γεμάτο πανύψηλα δέντρα δρόμο, που οδηγεί στα στενά του Νέστου, θα σας χαλαρώσει όπως κι εμάς. Στα Τέμπη του Νέστου φάγαμε ψητά της ώρας, μαλακά και νόστιμα, την πεντανόστιμη σαλάτα και την ιδιαίτερη φέτα τυλιγμένη σε φύλλο με μέλι και σουσάμι.  Δροσιστήκαμε με την παγωμένη μπύρα που μας προσέφεραν και αυτή μας μετρίασε την έντονη ζέστη του μεσημεριού. Το γεύμα ολοκληρώθηκε με παγωτίνια. Η εξυπηρέτηση ήταν άψογη και ευχαριστούμε πολύ για την φιλοξενία τους.

Η ταβέρνα λειτουργεί Τρίτη έως Κυριακή από τις 12 το μεσημέρι και διαθέτει σουβλιστά και ποικιλία κρεατικών. (GPS: B41.09216° Α 024.77489°)

ta_temph_tou_nestou_2
    Η ψητή φέτα σε φύλλο με μέλι και σουσάμι ήταν εξαιρετική!

Στο μονοπάτι του Νέστου

monopati_nestou_2
    monopati_nestou

Απογευματάκι είπαμε να κάνουμε περίπατο στο μονοπάτι του Νέστου. Είναι ένα από τα ομορφότερα μονοπάτια και κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αι. για να εξυπηρετήσει την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Ξεκινάει από το χωριό Γαλάνη και τα στενά του Νέστου (στο σημείο εκείνο τελειώνει ο δρόμος για τα αυτοκίνητα και από τα αριστερά είναι η αμμουδιά του ποταμού ενώ ίσια μποστά φτάνεις στην αρχή του μονοπατιού) και φτάνει ως την πηγή Κρωμνικό  (το χωριό Κρωμνικό σήμερα είναι ακατοίκητο). Προσοχή! Από εκεί πρέπει να επιστρέψετε πίσω. Εάν  θελήσετε να συνεχίσετε έως την Σταυρούπολη το μονοπάτι ανεβαίνει στο βουνό και περνάει μέσα από τις γραμμές του τρένου, οπότε γίνεται επικίνδυνο. Εάν συναντηθείτε με το τρένο δεν θα είναι και πολύ… ευχάριστο! Εμείς μη νομίζετε πως κάναμε και πολλά μέτρα αυτής της διαδρομής! Μπήκαμε στο μονοπάτι, μαζί με άλλους πολλούς συνοδοιπόρους και ήταν όμορφα και αληθινά απολαυστικά.

Οι φωτογραφίες πολλές αλλά και η αγωνία μου μήπως τα παιδιά κάνουν κάποια απότομη κίνηση μεγάλη. Εκείνα αστειεύονταν αλλά εγώ μέσα μου έτρεμα μήπως σπρώξουν το ένα το άλλο ή κάνουν πίσω θέλοντας να πάρουν πόζα για μία φωτογραφία. Δίπλα μας ήταν γκρεμός και ο ποταμός βαθύς και κυλούσε γρήγορα. Τα παιδιά θέλανε να συνεχίσουμε, όμως όταν είδα πως οι πέτρες του μονοπατιού από ένα σημείο και μετά γίνονταν γλιστερές και απότομες είπα πως είναι ώρα να επιστρέψουμε.

mama_se_trela
    Στην φωτογραφία η μαμά Μαρία φρόντισε να αποτυπώσει όλα τα συναισθήματά μου. Χαράς, φόβου, θυμού, τρόμου, κούρασης, τρυφερότητας. Στιγμές που πλέον θυμόμαστε γελώντας.

Ήταν τόσο όμορφη εμπειρία! Τόσο το φυσικό κάλλος του τοπίου όσο και το ηλιοβασίλεμα της ώρας εκείνης τα έκαναν όλα μαγικά. Λυπηθήκαμε που επιστρέψαμε, όμως όλα τα ωραία πράγματα τελειώνουν γρήγορα.

Φεστιβάλ Via Egnatia στενά του Νέστου

festival_via_egnatia_2016

Τη βραδιά εκείνη θα ήταν η λήξη του Φεστιβάλ στα Στενά του Νέστου και θα γινόταν συναυλία της Ελένης Τσαλιγοπούλου. Έπρεπε να πιάσουμε θέση και να επισκεφτούμε τον χώρο όπου θα γινόταν  παρουσίαση και  προσφορά των τοπικών προϊόντων από πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής.

festival_via_egnatia_2016_2
    Έκθεση φωτογραφίας και βιβλίου

Λίγα λόγια για το Φεστιβάλ και την αρχαία Εγνατία Οδό

Το Φεστιβάλ Via Egatia  είναι το 2ο που έγινε και έχει καθιερωθεί να γίνεται  σε περιφερειακό επίπεδο κάθε χρόνο τον Αύγουστο. Γίνονται δράσεις στις περιφέρειες που βρίσκονται επί της αρχαίας Εγνατίας Οδού και σκοπό έχουν να δώσουν μία προβολή και μία ενοποίηση των ιστορικών χώρων αναδεικνύοντας τις ομορφιές του τόπου. Δράσεις όπως πολιτιστικές, αθλητικές, παράδοσης, τέχνης και γεύσεων είναι αυτές που περιλαμβάνονται στα φεστιβάλ όλων των περιφερειών. Οι περιφέρειες που συμμετέχουν είναι η Τραιανούπολη στον Έβρο, το ιστορικό κέντρο της Κομοτηνής, τα Στενά του Νέστου, οι Φίλιπποι και η περιοχή της Δράμας κοντά στο Καλαμπάκι.

arxaia_egnatia_odos
    Πιθανά τμήματα της αρχαίας Εγνατία Οδού-Φωτογραφία Τάσος Τεφρωνίδης

Ο πρώτος που χάραξε τον δρόμο ήταν ο Ξέρξης βασιλιάς των Περσών όταν έκανε την α΄εκστρατεία στην Ελλάδα Ο Βασιλιάς της Μακεδονίας Αλέξανδρος τον επέκτεινε για την εκστρατεία του στην Ασία και αργότερα οι Ρωμαίοι πάλι για στρατιωτικούς λόγους. Γρήγορα γενικεύτηκε η χρήση της και έγινε ο πρώτος μεγάλος δρόμος που ένωνε την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο. Ξεκινούσε από το Δυρράχιο της Αλβανίας και έφθανε στον Έβρο ποταμό περίπου 800 χλμ. Κατασκευάστηκε  μεταξύ του 148-120 π. Χ. και πήρε το όνομά του από τον Ρωμαίο Γάιο Εγνάτιο τον κατασκευαστή του. Ο δρόμος έπαιξε σημαντικό ρόλο για πάνω από 2000 χρόνια.

via_egnatia_16

Η συναυλία ήταν μαγική! Η σκηνή είχε στηθεί στην αμμουδιά του Νέστου και γέμισε από κόσμο νωρίς, έως και τα μεσάνυχτα που τελείωσε. Οι μελωδίες  αντηχούσαν στον αέρα, η υπέροχη φωνή της Ελένης Τσαλιγοπούλου μας διαπερνούσε και τα φώτα από τα εφέ εναλλάσσονταν στο απέναντι βουνό δημιουργώντας μια μαγευτική ατμόσφαιρά.

Την άλλη μέρα το πρωί τα παιδιά μας παρακάλεσαν να ξαναπάμε στο ποτάμι και να πλατσουρίσουμε στα νερά του, αποχαιρετώντας το!

stena_nestou_13
    Νέστος ποταμός

Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος αλλά είχε ζέστη. Ήταν Κυριακή πρωί και βρήκαμε μεγάλες παρέες να έχουν εκδράμει και να ψήνουν από νωρίς, παιδιά να παίζουν στα νερά και στην αμμουδιά αλλά και ανθρώπους να βουτούν στα νερά του ποταμού.

stena_nestou_11
    Αράζοντας δίπλα στο Νέστο ποταμό
    stena_nestou_9
    Νέστος Ποταμός

Πρόταση: Εάν είστε πιο adveture τύποι,  υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε στην περιοχή των Στενών του Νέστου, κατάβαση με κανό, ράφτινγκ, τρέκινγκ διαδρομή 4x 4, αναρρίχηση, ορειβασία, ποδηλασία και βέβαια πεζοπορία και εκδρομές περιπέτειας.

nestos_kayak
    Νέστος ποταμός

Το ταξίδι μας ολοκληρώθηκε με μια πολύ σύντομη επίσκεψη στην Ξάνθη, στην παλιά πόλη και πιο συγκεκριμένο στο Σπίτι της Σκιάς για την οποία σας μίλησα σε ξεχωριστή ανάρτηση. Μία έκθεση των έργων του Τριαντάφυλλου Βαίτση, έργα από… σκουπίδια και μη επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά που αφού φωτιστούν κατάλληλα μπορεί κανείς να δει στη σκιά του έργου στον τοίχο, κάποια μορφή ή ακόμη και ολόκληρη παράσταση

Διαβάστε περισσότερα:

Πόσα ζήσαμε αυτές τις τρεις μέρες!!! Τι υπέροχα που περάσαμε! Η εμπειρία ήταν μοναδική και εάν κι εσάς ο δρόμος σας, περνάει από τη Θράκη, αφιερώστε μια μέρα και επισκεφτείτε τα Στενά του Νέστου. Είναι μια εμπειρία που θα θυμάστε για πολύ καιρό!

Εσείς έχετε επισκεφτεί την περιοχή; Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο θα χαρούμε να το κοινοποιήσετε!

Ήμασταν καλεσμένοι της ταβέρνας Μεζεδοποιήματα αλλά και της ταβέρνας τα
    Τέμπη του Νέστου αλλά, όπως πάντα, οι απόψεις εντός της ανάρτησης είναι
    δικές μας και προέρχονται από την προσωπική μας εμπειρία.

Κατερίνα

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

Kathy
    Kathyhttps://www.anthomeli.com
    Είμαι η Κατερίνα, μουσικός στο επάγγελμα και ζω με την οικογένειά μου στη Θεσσαλονίκη. Λατρεύω ό,τι έχει να κάνει με τις τέχνες και τα ταξίδια και το Ανθομέλι είναι η μεγάλη μου αδυναμία.

4 ΣΧΟΛΙΑ

1. Φανταστικά!!! Το αγαπώ πολύ αυτό το μέρος και μάλλον πρέπει να το ξαναεπισκεφτώ σύντομα με τα Νεραιδοδρακάκια μου!!! Υπέροχες φωτογραφίες που με ταξίδεψαν πολύ! Πόσο μεγάλο φαίνεται το Μαράκι μας στις φωτογραφίες… κοπέλα ολόκληρη!!! Μακάρι να κάνετε πολλά πολλά ακόμα τέτοια όμορφα ταξίδια και να γεμίσετε όμορφες αναμνήσεις και εμπειρίες!!!

2. Το διάβασα όλο τόσο ευχάριστα, καταπληκτική ανάρτηση Κατερίνα 🙂 Εκεί με το τραίνο κι εγώ θα εἰχα ανησυχήσει, μα τι περιπέτεια… αυτά βέβαια μένουν για να τα θυμόμαστε και να γελάμε μετά! Πάρα πολύ ωραία εκδρομή, μακάρι να ήμασταν πιο κοντά να κανόνιζα άμεσα εξόρμηση 🙂