Ο νεός πύργος Pyramidenkogel και το πάρκο Minimundus στην Αυστρία.

mama Maria

Η μαμά Μαρία προτείνει δύο αξιοθέατα στην Αυστρία, όπου μπορείτε να τα επισκεφτείτε ακόμη και μαζί με τα παιδιά σας! Τα μέρη αυτά θα ενθουσιάσουν μικρούς και μεγάλους! Πρόκειται για τον νέο πύργο/παρατηρητήριο Pyramidenkogel με την τεράστια τσουλήθρα κατάβασης και το πανέμορφο πάρκο Minimundus με τις μινιατούρες κτιρίων και μνημείων απ’ όλον τον κόσμο!

Kathy & Callie

Ένα μεγάλο μέρος των διακοπών μας του καλοκαιριού  του 2010, το περάσαμε στην Αυστρία και είχαμε μαγευτεί από τις τόσες ομορφιές που μας είχε προσφέρει απλόχερα αυτή η χώρα (αναφέρω την χρονολογία γιατί στο κείμενο θα παίξει ρόλο και θα σας προσφέρει και μια έκπληξη). Προς το τέλος όμως του ταξιδιού μας, περίπου 30 χλμ. από τα σύνορα της Σλοβενίας, στην περιοχή της Καρινθίας, που είναι και η περιοχή των λιμνών, μας περίμεναν και άλλες αναπάντεχες ομορφιές και αποφάσισα σε αυτή μου την ανάρτηση να τις μοιραστώ μαζί σας.

lake_worthersse

Φύγαμε από το Γκρατς και κατευθυνόμασταν προς την λίμνη  Βέρτερ Ζέε (Worthersse). Η περιοχή αυτή της  Ν. Αυστρίας είναι πραγματικός παράδεισος  για τους Αυστριακούς αλλά και για τους τουρίστες. Είναι μια περιοχή με ψηλά βουνά, που καταλήγουν σε όμορφες λίμνες με τυρκουάζ νερά. Εμείς δεν πήραμε τους ορεινούς δρόμους που είναι από τους ομορφότερους, δίπλα σε βαθιές χαράδρες, μεγάλα τούνελ, παρατηρητήρια και πύργους, αλλά πήραμε τον εύκολο και επίσης όμορφο δρόμο για το Κλάνγκενφουρτ, στην άκρη της λίμνης, που είναι και η πρωτεύουσα της περιοχής αυτής.
klagenfurt_1

Την πρώτη μας διανυκτέρευση την κάναμε στην πόλη αυτή και συγκεκριμένα στο camping Klagenfurt am Worthersee (συντεταγμένες 46,6483662-14,2562956).

Έτσι το πρωί βρεθήκαμε να βολτάρουμε στα στενά όμορφα δρομάκια της, που μας θύμισαν παλιές ιταλικές πόλεις, και δικαίως, γιατί η πόλη ξαναχτίστηκε από Ιταλούς αρχιτέκτονες, όταν κάηκε ολοσχερώς το 1544 από πυρκαγιά. Υπέροχος ο καθεδρικός ναός  των Αγίων Πέτρου και Παύλου από το 1727, καθώς επίσης και η παλιά πόλη με  το  ιστορικό κέντρο της γύρω από την παλαιά πλατεία, σε έναν άψογο πολεοδομικό σχεδιασμό.Klagefurt

Σε αποστάσεις  μικρές  από το Κλάγκερφουρτ μπορείτε να δείτε παλιές εκκλησίες, ανάκτορα και κάστρα, όπως το μεσαιωνικό κάστρο Χοχόστερβιτς που είναι ένα από τα σύμβολα της Καρινθίας. Λέγεται πως το φρούριο αυτό αποτέλεσε το πρότυπο για το κάστρο στην ταινία κινουμένων σχεδίων Χιονάτη του Γουόλτ Ντίσνεϊ.Hochosterwitz_castle

Επίσης σε απόσταση 90 χλμ. περίπου  από το Κλάνγκερφουρτ, στην πόλη Gmund, βρίσκεται το Μουσείο Πόρσε, όπου εκεί εκτίθενται πολλά από τα διασημότερα μοντέλα της Πόρσε.

Ο αυστριακός σχεδιαστής  Φέρντιναντ Πόρσε εργάστηκε στο Gmund το 1944 -50 και αρκετά από τα κλασικά χειροποίητα μοντέλα ¨365¨φτιάχτηκαν εδώ.

Το μυαλό μας όμως ήταν να φύγουμε για τον γύρο της λίμνης. Θέλαμε να δούμε τις μικρές όμορφες πόλεις της και τα χωριά της και να ξεφύγουμε λίγο από τη βαβούρα των μεγαλουπόλεων. Έτσι κι έγινε!Limni_Worthersee _Austria_14

Η λίμνη Βέρτερ Ζέε (Worthersee) είναι το κρυφό διαμάντι της Αυστρίας, είναι η Καραϊβική των Άλπεων, είναι η Αυστριακή Ριβιέρα. Είναι μία από τις ομορφότερες λίμνες της Αυστρίας, με νερό πεντακάθαρο και με θερμοκρασία νερού το καλοκαίρι που φτάνει τους 24 -28°C και όταν κολυμπάς στη λίμνη είναι σαν να είσαι στην μπανιέρα του σπιτιού σου! Η λίμνη είναι λιγότερο τουριστική από άλλες λίμνες της Αυστρίας, αλλά βρίσκεται σε μια εξαιρετική τοποθεσία που σε μαγεύει.

Η λίμνη Βέρτερ Ζέε έχει μήκος 16,5 χ.μ. πλάτος 1.7 χ.μ. και βάθος 42-80 μ. Διακριτικά της λίμνης είναι το μπλε-πράσινο (τυρκουάζ) χρώμα της, η θερμοκρασία 25 C και το υψηλής ποιότητας νερό της. Πριν πολλά χρόνια γύρω από τη λίμνη ζούσαν φτωχοί αγρότες, αλλά στις αρχές του 19ου αι. η περιοχή, λόγω της κατασκευής του Αυστριακού σιδηροδρόμου που περνούσε από τη λίμνη, μετατράπηκε σε καλοκαιρινό καταφύγιο των Βιεννέζων και όχι μόνο γι αυτούς τελικά, αλλά και σε πληθώρα τουριστών χειμώνα καλοκαίρι.

Είναι ιδανικό μέρος για διακοπές για όλη την οικογένεια ιδίως το καλοκαίρι. Έχετε τόσα πράγματα να κάνετε εάν το επισκεφθείτε! Να κολυμπήσετε στα πεντακάθαρα νερά της, να απολαύσετε πολλά θαλάσσια σπορ, να κάνετε εκδρομές με το αυτοκίνητο περιμετρικά της λίμνης σε υπέροχες διαδρομές, γιατί περιβάλλεται από βουνά και πλούσια βλάστηση σε ένα πολύ καλό οδικό δίκτυο (η διαδρομή περίπου για το γύρο της λίμνης χωρίς στάσεις είναι γύρω στις δύο ώρες) ή να τη διασχίσετε με βάρκα επισκεπτόμενοι τα όμορφα χωριά της, όπως το Maria Worth, που είναι το ομορφότερο χωριό της λίμνης με μια υπέροχη εκκλησία,Limni_Worthersee _Austria_2

το Velden, ένα πολύβουο θέρετρο με καζίνο και πολλά καταστήματα και την πόλη Villach  που είναι ένα σημαντικό τουριστικό κέντρο και συγκοινωνιακός κόμβος.Velden_Villach_Austria

Ίσως, βέβαια, δεν είναι το ιδανικό μέρος για νυχτερινή ζωή, αλλά εάν θέλετε ηρεμία, ησυχία, καλό φαγητό, φιλικό κόσμο και ανέμελες βολτούλες, είναι ο ιδανικός τόπος. Μπορείτε να χαλαρώσετε, να κάνετε πεζοπορία ή ακόμη και ποδηλατάδα. Τι άλλο θα μπορούσατε να σκεφτείτε καλύτερο για μέρος διακοπών;

Στην περιοχή αυτή για τους μεγάλους, ένα σημαντικό αξιοθέατο που αξίζει να επισκεφθείτε, είναι το Pyramidenkogelπου για το 2010 ήταν το ψηλότερο παρατηρητήριο με θέα τη λίμνη. Όμως και για τα παιδιά υπάρχουν σημαντικά αξιοθέατα που μπορείτε να επισκεφθείτε μαζί. Το Europark  δυτικά του Κλάγκενφουρτ, είναι ένα μεγάλο πάρκο, όπου θα βρείτε τη μεγαλύτερη παιδική χαρά, την Spielpatz και φυσικά το Minimundus.

Εμείς, αποφασίσαμε να επισκεφθήκαμε δύο από όλα τα αξιοθέατα στη νότια πλευρά της λίμνης, που πραγματικά το ένα εξ αυτών μας έκοψε την ανάσα και το άλλο μας έκανε να αισθανθούμε παιδιά.

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή και ελάτε μαζί μου, να σας ξεναγήσω!

Pyramidenkogel

pyramidenkogelΗ πρώτη μας εξόρμηση ήταν στο Pyramidenkogel, που απαραίτητη προϋπόθεση για να απολαύσουμε την θέα από ψηλά,  ήταν ο καλός καιρός και όντως εκείνη την ημέρα ήταν σύμμαχός μας, γιατί η μέρα ήταν ηλιόλουστη. Από μακριά βλέπαμε τον πύργο να υψώνεται πάνω από τις κορυφές των δέντρων, σαν να μας καλούσε να πάμε να τον δούμε και για να μας δώσει το στίγμα του.

Συντεταγμένες 46,6095291 – 14,1453799

Φτάσαμε σε ένα μεγάλο και άνετο πάρκινγκ (δωρεάν στάθμευση) και αφού βγάλαμε τα εισιτήριά μας (αν θυμάμαι καλά γύρω στα 11 ευρώ), ανεβήκαμε με το ασανσέρ  στο τελευταίο πλάτωμα του πύργου. Η θέα ήταν εκπληκτική προς την πανέμορφη λίμνη με τα χωριουδάκια της, τις εκκλησίες της και τις πολλές όμορφες βίλες που βέβαια όλα αυτά τα βλέπαμε καλύτερα από το παρατηρητήριο του πύργου και είναι σαν να περπατούσαμε κι εμείς στα όμορφα δρομάκια τους και το τοπίο μας μάγεψε με την ομορφιά του. Το ύψος του πύργου, τότε ήταν περίπου 900 μ. και η θέα από εκεί ήταν περιμετρική 360 μοίρες.

Limni_verter_zee_Austria_12

Πατήστε εδώ για να δείτε live τη θέα από το παρατηρητήριο

Στο σημείο αυτό θα σας πω γιατί στην αρχή της ανάρτησης σημείωσα τη χρονολογία. Ο πύργος που εμείς εκείνη την χρονιά ανεβήκαμε και απολαύσαμε το υπέροχο  γύρω  τοπίο της φύσης, γκρεμίστηκε και τη θέση του την πήρε ένας νέος μοντέρνος και πιο ψηλός πύργος. Να και η έκπληξη για την οποία σας μίλησα στην αρχή! Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε πως γκρεμίσανε τον προηγούμενο πύργο (στον οποίο εμείς είχαμε ανεβεί) και πως πήρε τη θέση του ένας νέος υπερμοντέρνος πύργος-παρατηρητήριο.

Το 1950 είχε κατασκευαστεί μια ξύλινη πλατφόρμα παρατήρησης σε σχήμα σταυρού για να θυμίζει τους νεκρούς του Α΄και Β΄Παγκοσμίου πολέμου. Αργότερα, μεταξύ 1966-1968 κατασκευάστηκε το Pyramidenkogel που ήταν ένας πύργος από χάλυβα και σκυρόδεμα. Ήταν ένα φουτουριστικό τουριστικό αξιοθέατο που το 2008 είχε ως και 5.000.000 επισκέπτες. Αυτόν τον πύργο τον κατεδάφισαν. Στη θέση του, το 2013 εγκαινιάστηκε ένα νέος πύργος ο οποίος είναι κατασκευασμένος από συγκολλημένα φύλλα ξύλου με ατσάλι, ύψους  1000μ. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νέου πύργου είναι ένα σπιράλ ,που βρίσκεται στο κέντρο του και μπορείς μέσω αυτού να κάνεις τσουλήθρα και να  κατέβεις από την κορυφή του στο ισόγειο, μέσα σε 20 δευτερόλεπτα! Σήμερα κρατάει τα σκήπτρα γιατί είναι ο ψηλότερος πύργος παρατήρησης στον κόσμο φτιαγμένος από ξύλο.

Φύγαμε από τον πύργο γεμάτοι με εικόνες, γεμάτοι από τη μαγεία αυτού του τόπου και με διάθεση ανεβασμένη, γιατί μη ξεχνάτε πως η πιο καλή συντροφιά σε κάθε ταξίδι είναι η καλή μας διάθεση!

Minimundus

Κατευθυνθήκαμε στο άλλο αξιοθέατο της περιοχής που είχαμε επιλέξει να πάμε και που ήταν το Minimundus. (δωρεάν μεγάλο πάρκινγκ στην είσοδο του πάρκου). (Συντεταγμένες 46,6208635 – 14,2634558)

Minimundus_27

Η πρώτη μικρογραφία κτιρίου τοποθετήθηκε το 1959 από μια φιλανθρωπική οργάνωση και έως σήμερα όλα τα έσοδα πηγαίνουν στο ίδρυμα αυτό.

Βρίσκεται στο δυτικό μέρος της λίμνης, μέσα σε ένα μεγάλο πάρκο, το Europark και έχει μινιατούρες από πολλά διάσημα κτίρια και μνημεία όλου του κόσμου!

Minimundus_25

Καθεδρικός ναός της Βραζιλίας

Όλα τα μοντέλα-αντίγραφα κτιρίων είναι σε κλίμακα 1:25 και κατασκευασμένα με μεγάλη ακρίβεια και σχολαστικό τρόπο και οι λεπτομέρειές τους είναι εκπληκτικές. Έχει 170 μίνι μοντέλα από 40 χώρες του κόσμου και κάθε χρόνο το πάρκο ανανεώνεται και συμπληρώνεται…map_minimundus Το προτείνω ανεπιφύλακτα και μη παραλείψετε εάν περάσετε από την περιοχή παρέα με τα παιδιά σας ή τους φίλους σας, να επισκεφτείτε το αξιοθέατο αυτό, γιατί είναι εξαιρετικό μέρος και συγχρόνως εκπαιδευτικό και διασκεδαστικό.

Minimundus_21

Ο τροχός στο λούνα πάρκ Prater της Βιέννης, Αυστρία

Minimundus_2

Αριστερά: Borobudur temple-Ινδονησία, Δεξιά πάνω: Kumbum Temle-Θιβέτ, Κάτω δεξιά: El Castill Pyramid-Μεξικό

Τα παιδιά μπορούν να μάθουν τα τουριστικά αξιοθέατα απ όλα τα μέρη του κόσμου, να δουν πως είναι κατασκευασμένα, να τα εξερευνήσουν και να δουν μέρη, μερικά από τα οποία δεν θα μπορέσουν ίσως ποτέ να δουν σε πραγματικό μέγεθος.

Minimundus_8

Αριστερά: The Treasury of Petra-Ιορδανία, Δεξιά επάνω: Abu Simbel-Αίγυπτος , Δεξιά κάτω: Felsenpalast, WadiDhar Jemen-Υεμένη

Minimundus_7

Mesa Verde National Park-Κολοράντο, ΗΠΑ

Ο τόπος είναι μοναδικός, ο κήπος γεμάτος λουλούδια με πλακόστρωτα δρομάκια να χάνεσαι ανάμεσά τους και να εξαφανίζεσαι νιώθοντας σαν τον Γκιούλιβερ,  στη χώρα των νάνων.

Minimundus_24

Minimundus_22

Πύργος του Άιφελ-Παρίσι. Γαλλία

TIP: Πρότασή μου να έχετε μπουκαλάκια με νερό μαζί σας, γιατί θα βρίσκεστε κάτω από τον ήλιο πολλή ώρα. Τα δέντρα είναι λιγοστά, τα αξιοθέατα πολλά και το περπάτημά σας στα δρομάκια, έως ότου να τα δείτε όλα, κάνει τη σκιά των δένδρων πολυτέλεια.

Ο χώρος διαθέτει κι ένα όμορφο στέκι, για να απολαύσετε τον καφέ σας και να  ξεκουραστείτε. Εκεί δίπλα, μπορείτε να αγοράσετε και την φωτογραφία σας, ως αναμνηστικό από το Minimundus, γιατί σίγουρα θα σας έχουν φωτογραφήσει κατά την είσοδό σας στο πάρκο.

Minimundus_5

Παρθενώνας-Αθήνα, Ελλάδα

Αρχίσαμε με μεγάλη διάθεση να τριγυρνάμε στα δρομάκια και να προσπαθούμε να βγάλουμε φωτογραφίες, όσο το δυνατόν περισσότερες!

Minimundus_6

Taj Mahal-Ινδία

Minimundus_4

Sagrada Familia-Βαρκελώνη, Ισπανία

minimundusΕυτυχώς τα κτιριακά μοντέλα είχαν δίπλα τους και ταμπέλες με πληροφορίες και ιστορικά στοιχεία, γιατί πολλά από αυτά για εμάς ήταν τελείως άγνωστα και θέλαμε να μάθουμε τι ήταν κι από ποια χώρα.

Minimundus_14

Αριστερά: Bang pa in water pavilion, Ταϊλάνδη Δεξιά:

Minimundus_21

Αγιά Σοφία, Καθεδρικός του Κιέβου, Ουκρανία

Minimundus_36

Suleiman Mosque-Κωνσταντινούπολη, Τουρκία

Ένας θόρυβος ξαφνικά μας τράβηξε την προσοχή και όλοι κατευθυνθήκαμε προς τα εκεί και τί να δούμε; Εκείνη τη στιγμή γινόταν «εκτόξευση πυραύλου από το ακρωτήριο Κανάβεραλ  της Αμερικής» και… ήμασταν παρόντες! Minimundus_2

Και μετά τρέξαμε ως τον πύργο της Πίζας γιατί θα έπεφτε… και κάποιοι… τον κράτησαν.

MinimundusΑλλά και μετά φωνές ακούστηκαν… γιατί βυθιζόταν ο Τιτανικός!Minimundus_8

Περάσαμε μέσα στο πάρκο τρεις ώρες γεμάτες, παρατηρώντας το καθετί με προσοχή, παίζοντας σαν τα παιδιά με τα τρενάκια-αντίγραφα (μίνι ηλεκτροκίνητα μοντέλα) που πηγαινοέρχονταν ανάμεσα μας ή και παρατηρώντας διάφορα πλοία που βρίσκονταν μέσα στις μικρές λίμνες του πάρκου. Minimundus_43

Στον ίδιο χώρο υπάρχει και πλανητάριο το οποίο είναι κατάλληλο και για μικρά παιδιά. Είναι μεγάλο, ευρύχωρο με πολύ καλό ήχο και εικόνα και νομίζω ότι αποτελεί κι αυτό μοναδική εμπειρία για τους μικρούς και τους μεγάλους που το επισκέπτονται.

Η πληροφορία που πήρα είναι, πως κάθε Τετάρτη το Minimundus παραμένει ως τις 11 το βράδυ ανοιχτό, ώστε να απολαύσει κανείς όλα τα αξιοθέατα και τη νύχτα, με φωτισμό.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχια! Σας αφήνω να απολαύσετε και τις υπόλοιπες  φωτογραφίες και ξεχαστείτε μέσα από αυτές. Εάν όμως, σας δοθεί η ευκαιρία για ταξίδι, πιάστε την, από τα μαλλιά!

Minimundus_42

Αριστερά: Πλατεία Αγίου Μάρκου-Βενετία, Ιταλία, Κέντρο: Town Ηall, Βρυξέλλες-Βέλγιο Δεξιά: Independence, Φιλαδέλφεια, ΗΠΑ

Minimundus_18

Ναός Αγίου Πέτρου-Ρώμη, Ιταλία

Minimundus_13

Επάνω αριστερά: Επάνω δεξιά: Πύργος του ψαρά και εκκλησία του Αγ. Ματθαίου-Βουδαπέστη-Ουγγαρία Κάτω: Belvedere Palace Vienna-Βιέννη, Αυστρία

Το ταξίδι μας αυτό τελειώνει εδώ, αφήνοντας μας μια γλυκιά ανάμνηση για όλα αυτά που είδαμε και μετανιώνοντας συγχρόνως που δεν είχαμε περισσότερο χρόνο να αφιερώσουμε σε αυτή μας την περιήγηση. Αυτό βέβαια μας δίνει το άλλοθι να ξαναπάμε και να δούμε όσα δεν είδαμε και δεν κάναμε!

Σαν τελευταία συμβουλή έχω να πω, σε αυτούς οι οποίοι λένε για τα ταξίδια, μα όχι τώρα, δεν μπορούμε, αργότερα… πως, στη ζωή, μας δίνονται ευκαιρίες για όλα τα πράγματα, απλώς εμείς πρέπει να τις διακρίνουμε και να τις  εκμεταλλευόμαστε

Εσείς αρπάζετε τέτοιου είδους ευκαιρίες; Αν, ναι… καλά σας ταξίδια!!