Ταξίδι στο Μον Σαιν Μισέλ, το νησί της παλίρροιας

mama Maria

Υπάρχει ένα μαγευτικό βραχώδες νησάκι στη Γαλλία που βρίσκεται σε έναν όρμο στα όρια της Βρετάνης και της Νορμανδίας, όπου η περιοχή γνωρίζει τις πιο δυνατές παλίρροιες της Ευρώπης. Είναι το Μον Σαιν Μισέλ! Η θάλασσα απομακρύνεται μέχρι και 18 χλμ. και αφήνει πίσω της λάσπη, ρυάκια και κινούμενη άμμο. Έτσι, το μικρό αυτό βραχώδες νησί, όταν τραβιέται η θάλασσα μεταμορφώνεται σε ένα γρανιτένιο λόφο πλαισιωμένο  από άμμο που ενώνεται με την ακτή και όταν επανέρχεται η θάλασσα, γίνεται ένα μικρό νησάκι. Το θέαμα είναι αλλόκοτο και συνάμα απόκοσμο. Είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον.  Mont_Saint_Michel_3bΑκολουθήστε μας στο ταξίδι αυτό, και μέσα από τις φωτογραφίες και το κείμενο ίσως μπορέσετε να ζήσετε κι εσείς τη μαγεία αυτού του τόπου.

Ταξίδι στο Μον Σαιν Μισέλ

Στο μέσον ενός ταξιδιού μας στη Γαλλία, βρεθήκαμε στην όμορφη πόλη Σαν Μαλό της Βρετάνης και κατευθυνόμασταν  στην Γκρανβίλ.  Στη διαδρομή μας όμως θα περνούσαμε από το Μον Σαιν Μισέλ (Mont Saint Michel). Διασχίζοντας τον δρόμο D155 πλάι στη «Σμαραγδένια Ακτή», όπως είναι γνωστή, απολαμβάναμε τα ομορφότερα τοπία σε όλη τη βόρεια ακτή της Βρετάνης. Ήδη αντικρίζαμε  τη θάλασσα να απομακρύνεται από την ξηρά, γιατί ήταν σε διεργασία το φαινόμενο της άμπωτης και επειδή για εμάς αυτό το γεγονός ήταν άγνωστο μας άφησε άφωνους.

Mont_Saint_Michel_25

Στον χάρτη αριστερά φαίνεται η παλίρροια ενώ δεξιά η άμπωτη. Η κουκκίδα δείχνει τη θέση του Μον Σαιν Μισέλ.

Αυτός ο γίγαντας, ο Ατλαντικός Ωκεανός, υποχωρούσε προς τα μέσα και άφηνε γυμνά τα παράλια. Τι θέαμα Θεέ μου!!!!!

Η ξηρά και η θάλασσα βρίσκονταν σε μια διαρκή μάχη μεταξύ τους και αυτή η μεγάλη δύναμη της φύσης συνεχίζεται για αιώνες.

Το φαινόμενο αυτό είναι ορατό σε όλο τον όρμο της Βρετάνης και είχαμε την τύχη να το δούμε σε όλο του το μεγαλείο. Μπορώ να πω, πως κανείς δεν μπορεί  να το φανταστεί, εάν δεν το ζήσει ο ίδιος.

Οι συντεταγμένες στο GPS μας οδήγησαν κατευθείαν στο μεγάλο πάρκινγκ των αυτοκινήτων που είχαμε βάλει ως προορισμό και φυσικά αυτός ήταν το Μον Σαιν Μισέλ.

Πατήστε εδώ στον χάρτη της google και σύρετε με το ποντίκι σας πάνω στην εικόνα ώστε να δείτε την περιοχή γύρω από το Mon Saint Michel! Αλήθεια, σήμερα που διαβάζετε αυτό το άρθρο πετύχατε την παλίρροια ή την άμπωτη;

Mont_Saint_Michel_17

Στο βάθος της φωτογραφίας φαίνεται το μεγάλο πάρκινγκ. Συντεταγμένες:   Ν:48.63423 W -1.51012(Τιμή: 8€ /24 ώρες)

Υπάρχει στην περιοχή και κάμπινγκ, προς διευκόλυνση αυτών που θέλουν διανυκτέρευση.

Aire de camping-car du Mont Saint Michel: GPS: N 48.61381 W -1.50576

Mont_Saint_Michel_11Οι τουρίστες χιλιάδες και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα αμέτρητα, γεγονός που δήλωνε πως πραγματικά το νησί είναι ένας σημαντικός τουριστικός προορισμός και ένα από τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα της Γαλλίας. Το Μον Σαιν Μισέλ το επισκέπτονται  3.500.000 τουρίστες το χρόνο.Mont_Saint_Michel_15

Μπροστά μας ορθωνόταν το νησάκι Μον Σαιν Μισέλ που καμιά φωτογραφία δεν μπορεί να δείξει την ομορφιά και την επιβλητικότητα του κάστρου και της περιοχής.mon_saint_michel

Για μας ένα ήταν βέβαιο. Θα ζούσαμε το Μον Σαιν Μισέλ ως συνέχεια της ηπειρωτικής χώρας και όχι ως νησί. Η θάλασσα είχε αποτραβηχτεί χιλιόμετρα μέσα και έτσι θα περνούσαμε με τα πόδια τη λεπτή λωρίδα γης, έναν ασφαλτοστρωμένο  δρόμο μήκους 2 χλμ. περίπου, που συνδέει την ακτή με το νησί.Mont_Saint_Michel 5

Επάνω στο βραχώδες νησί προβάλλει  ένα μοναστήρι, το πρώην αβαείο των Βενεδίκτων.  Στην κορυφή της μονής δεσπόζει  επιχρυσωμένο το άγαλμα του αρχαγγέλου Μιχαήλ και στη βάση του μοναστηριού βρίσκεται ένα μικρό γραφικό χωριό με στενά κολλητά σπιτάκια ορισμένα από τα οποία σώζονται από τον 14 αι. έως σήμερα.

Η UNESCO  το χαρακτήρισε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς το 1979.

Θεωρώ  καλό, πως πρέπει να σας πω λίγα ιστορικά στοιχεία, στο σημείο αυτό που θα σας διευκολύνουν να μάθετε πώς και γιατί χτίστηκε το μοναστήρι αυτό επάνω στο νησί.

Ιστορικά στοιχεία

Η ιστορία του Μον Σαιν Μισέλ αρχίζει από τον 8 αι. μ.Χ. Ο αρχάγγελος Μιχαήλ πρόσταξε τον επίσκοπο της Αβρανς, Ομπέρ, να χτίσει ένα παρεκκλήσι στο όνομά του στην κορυφή του λόφου. Έτσι και έγινε. Χτίστηκε το 1022 και το κατοίκησαν μοναχοί, το συντηρούσαν και το επέκτειναν επί εκατοντάδες χρόνια. Το νησί ήταν δύσκολα προσβάσιμο ακόμη και με άμπωτη, δεν κατακτήθηκε ποτέ και έγινε ένα νησί-κάστρο. Από το 1811 έως και το 1863 χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή, σκληρή σαν το Αλκατράζ. Οι μοναχοί πλέον το 2001 το εγκατάλειψαν, γιατί από τον πολύ τουρισμό δεν είχαν την ησυχία που ήθελαν. Τώρα πλέον υπάρχει μόνο μια μικρή αδελφότητα της Ιερουσαλήμ.

mon_saint_michel_18

Περάσαμε το στενό δρόμο μαζί με χιλιάδες τουρίστες και φθάσαμε στην μεγάλη μεσαιωνική πόρτα του νησιού. Στους στενούς δρόμους επικρατούσε το αδιαχώρητο. Τα πέτρινα σπιτάκια, τα λιθόστρωτα δρομάκια και τα γραφικά πανδοχεία μας έδωσαν την εντύπωση πως βρισκόμασταν στο Μεσαίωνα. Ήταν τόσο γραφικά όταν τα περπατούσαμε που νομίζαμε πως μεταφερθήκαμε σε άλλες εποχές με κάστρα και ιππότες.Mont_Saint_Michel_6

Mont_Saint_Michel_13

Περάσαμε τα  ανήλια δρομάκια με τα ψηλά σπίτια ανάμεσα από το πλήθος, ώσπου φτάσαμε στο τέλος του οικισμού, στα τείχη του μοναστηριού.

Και εκεί εμφανίστηκε μπροστά μας και γύρω μας όλο το μεγαλείο της φύσης! Τα νερά του ωκεανού ήταν χιλιόμετρα μακριά και πολλοί άνθρωποι περπατούσανε στη λάσπη του βυθού του ωκεανού και σχεδιάζανε επάνω της σχήματα και ονόματα. Θα παρέμεναν εκεί ώσπου ο ωκεανός να ξαναγυρίσει και με τα μεγάλα του κύματα να τα σβήσει και έτσι πάλι το Μον Σαιν Μισέλ να γίνει νησί!!

Mont_Saint_Michel_9

Εμείς δεν περπατήσαμε στην άμμο, περπατήσαμε όμως στα στενά δρομάκια και οι φωτογραφίες που βγάλαμε πολλές για να μας θυμίζουν αυτόν τον ιδιαίτερο τόπο, με την ιδιαίτερη ομορφιά της φύσης. Όλο αυτό το βραχώδες νησί-οχυρό με το περίφημο μοναστήρι και τα μεσαιωνικά σπιτάκια του φάνταζε στα μάτια μας σαν ένα αρχιτεκτονικό θαύμα όμως απόλυτα προσαρμοσμένο με τη φύση.Mont_Saint_Michel_8

Φύγαμε από το Μον Σαιν Μισέλ γεμάτοι εμπειρίες γεωγραφικές και ταξιδιωτικές και με έναν θαυμασμό απέναντι στη φύση και τα τερτίπια της.

Το φαινόμενο της άμπωτης ήταν ορατό σε όλα τα παράλια προς την Γκρανβίλ και οι άνθρωποι είχαν την ευκαιρία να χαρούν την ιδιαιτερότητα της φύσης, να μαζέψουν ό,τι άφησαν πίσω τα κύματα και να διασκεδάσουν με αυτά τα ιδιόμορφα οχήματα της άμμου, που εμείς βλέπαμε για πρώτη φορά.

Mont_Saint_Michel_7

Η άμπωτη και η παλίρροια

Κατά την άμπωτη η θάλασσα αποτραβιέται μέχρι τον ορίζοντα και στην περιοχή εκείνη βόσκουν πρόβατα, ενώ οι ψαράδες καλλιεργούν τόνους από στρείδια και μύδια. Η άμμος σε πολλά σημεία είναι κινούμενη και λένε πως κατά την διάρκεια των αιώνων έχει ρουφήξει πολλούς ανθρώπους. Οι τοπικές αρχές προειδοποιούν να βγουν έξω, όσοι είναι μέσα και κυρίως οι ψαράδες όταν έρχεται η πλημμυρίδα.

Κατά την παλίρροια το νερό επανέρχεται στην ακτή, κινείται με ταχύτητα ενός μέτρου ανά δευτερόλεπτο και λένε πως έρχεται με την ταχύτητα που καλπάζει το άλογο. Στα κύματα της παλίρροιας διασκεδάζουν πολλοί κάνοντας σερφ ή κανό. Δύο φορές το μήνα συμβαίνει το φαινόμενο της παλίρροιας, αλλά στις ισημερίες το φαινόμενο είναι πιο έντονο. Αυτό συμβαίνει κάθε 8 χρόνια. Η μεγάλη προηγούμενη παλίρροια του αιώνα είχε δημιουργηθεί στις 10 Μαρτίου 1997, πέρυσι έγινε στις  20 Μαρτίου 2015 και η επόμενη θα γίνει στις 3 Μαρτίου 2033 και οφείλεται στην ευθυγράμμιση της σελήνης, του ήλιου και της γης. Κατά την παλίρροια η θάλασσα ανεβαίνει έως και 14 μέτρα και το σκηνικό αλλάζει. Η θάλασσα καλύπτει όλη την περιοχή γύρω από την βραχονησίδα, αφήνει ελάχιστα ακάλυπτη την στενή λωρίδα γης, τα πάρκινγκ των αυτοκινήτων καλύπτονται τελείως και το Μον Σαιν Μισέλ γίνεται νησί.

Επόμενος προορισμός μας η Γκρανβίλ

Η μεσαιωνική εξερεύνηση μας δεν σταμάτησε εδώ.  Σε απόσταση 50 χλμ. περίπου βρίσκεται η πόλη Γκρανβίλ που στο GPS ήταν ο επόμενος σταθμός μας. Granville_postcard_1

Πήραμε τον δρόμο D91 και κάποια στιγμή σταματήσαμε να φωτογραφήσουμε και να θαυμάσουμε για ακόμη μια φορά από μακριά το Μον Σαιν Μισέλ, μέσα στην ομίχλη και την θολάδα του ορίζοντα, να στέκει γρανιτένιο και απόρθητο, ως φύλακας της περιοχής.

Mont_Saint_Michel_21

Η διαδρομή μας μέχρι την Γκρανβίλ μικρή αλλά ευχάριστη. Φτάσαμε γρήγορα και κατευθυνθήκαμε προς την Άνω πόλη.Granville_19

Το πανέμορφο μεσαιωνικό της ιστορικό κέντρο είναι σκαρφαλωμένο σε ένα λόφο και εμείς αυτόν αναζητούσαμε ως τόπο διαμονής μας, γιατί εκεί ήταν και ο χώρος στάθμευσης των αυτοκινούμενων. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να περιδιαβούμε την πόλη, ώσπου να ανεβούμε τον λόφο. Ο χώρος στάθμευσης ήταν ένας πολύ καλός χώρος με ρεύμα, νερό και περιφραγμένος.

Granville_parking

Πάρκινγκ για αυτοκινούμενα: GPS Ν 48.835047 W-1.609563 (5 Ευρώ και έξτρα για νερό και ρεύμα) http://www.xaris1.gr/language/greek/map/map2-xaris/1.html

Η πρώτη μας εξόρμηση ήταν στη γύρω περιοχή όπου βρισκόταν και ο φάρος, για τις απαραίτητες φωτογραφίες. Μπροστά μας απλωνόταν η απεραντοσύνη του ωκεανού και αισθανθήκαμε ένα δέος και συγχρόνως μια περηφάνια που φτάσαμε ως εκεί και αναπνέαμε τον αέρα του ατλαντικού. Τα κύματα χτυπούσαν τα βράχια και εμείς από ψηλά, ασφαλείς, απολαμβάναμε το θέαμα γοητευμένοι. Το άγαλμα του στρατιώτη με το δεκανίκι, μας θύμισε τους δεκάδες νεκρούς κατά την απόβαση στη Νορμανδία των συμμαχικών δυνάμεων, έναντι της Γερμανίας στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο.Granville_25

Η απόβαση της Νορμανδίας έγινε στις 16 Ιουνίου 1944 και η τελική μάχη έκρινε και το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.

Κατεβήκαμε τον λόφο και περιηγηθήκαμε στην πόλη, η οποία μας γοήτευσε.Granville_1Granville_21

Περνώντας από το μικρό λιμανάκι της πόλης δεν παραλείψαμε να βγάλουμε όμορφες φωτογραφίες με τις βαρκούλες τη μία δίπλα στην άλλη.Granville_5

Granville_14

Η Γκρανβίλ είναι μια όμορφη μικρή πόλη στην περιοχή της Νορμανδίας στη Γαλλία και είχε πρωτοκατοικηθεί από Βίκινγκς. Είναι γνωστή ως το «Μονακό του Βορρά»  και συνδυάζει τα μεσαιωνικά στοιχεία με τα νέα. Από μικρή πόλη ψαράδων έγινε τουριστική και χτίστηκαν αρχοντικά, πολλά πλούσια σπίτια, επαύλεις, ξενοδοχεία και το 1911 το περίφημο καζίνο του, που έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό μνημείο.Granville_1

Σε μια από τις επαύλεις αυτές γεννήθηκε και ο Κρίστιαν Ντιόρ, ο μεγάλος μόδιστρος της Γαλλίας.

Η Γκρανβίλ είναι ένα καλοκαιρινό θέρετρο. Προσελκύει πολλούς παραθεριστές, έχει μια μεγάλη μαρίνα με σκάφη και λέγεται πως τους καλοκαιρινούς μήνες γίνεται μια «κομψή συνοικία του Παρισιού». Μια υπέροχη πόλη που μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με την καθαριότητά της, τα αρχοντικά της, τα λιμανάκια της, τους δρόμους της.Granville_6Την άλλη μέρα ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό μας και αποχαιρετώντας την Γκρανβίλ, περάσαμε από το λιμανάκι, που την προηγούμενη μέρα είχαμε βγάλει φωτογραφίες. Το θέαμα που είδαμε μας άφησε άφωνους για ακόμη μια φορά. Οι βαρκούλες πλαγιασμένες μέσα στη λάσπη και η θάλασσα αποτραβηγμένη χιλιόμετρα μακριά.

Η άμπωτη σε όλο το μεγαλείο της στο λιμανάκι της Γκρανβίλ!!!!Granville_16

Φύγαμε από την περιοχή γεμάτοι εμπειρίες, ευχαριστημένοι, αναπολώντας τι είδαμε, τι μάθαμε και τι ζήσαμε, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως τα ταξίδια είναι πολύτιμες εμπειρίες ζωής! Granville_26

Σας ευχαριστώ άλλη μια φορά για τις επισκέψεις και τα σχόλιά σας στις αναρτήσεις μου. Με ενθουσιάζουν και μου δίνουν έναυσμα για να μοιραστώ μαζί σας και άλλες ταξιδιωτικές μου εμπειρίες. Οι αναρτήσεις μου θα ήτανε μισές αν δεν πλαισιωνόταν και από τις υπέροχες φωτογραφίες του συζύγου μου.

μαμά Μαρία

Αν σας άρεσε το άρθρο προτείνουμε να διαβάσετε:

Ταξίδι στην Πούλα της Κροατίας

Ταξίδι στη Βουδαπέστη

Ταξίδι στο Σάλτζμπουργκ (for english press here)

Ταξίδι στους Δολομίτες

Ταξίδι στην Βενετία

Περισσότερα ταξίδια στην Ελλάδα και το εξωτερικό θα βρείτε στην αντίστοιχη κατηγορία του Ανθομέλι.